Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van wiak

wiak

We gingen met ons vieren voor het driegangen IENS-Albert Heijn menu bestaande uit: voorgerecht Ballontine zalm, gegaard en licht gerookt, hoofdgerecht BBQ steak en als nagerecht een klein grand dessert. Tevoren waren onze verwachtingen niet zo hooggespannen vanwege het IENS-Albert Heijn menu, maar dat was volkomen onterecht. Alle drie gerechten smaakten uitstekend. De bediening was vlot en aardig. Wel een kanttekening. Normaal kost een driegangenmenu bij Savarin € 39,50. Nu bij deze actie voor een gratis 2e driegangenmenu kost dit menu ineens € 45,-. Drank en koffieservies vielen buiten der aanbieding en waren daardoor nog al prijzig..

Gegeten op 17 oktober 2014

wiak

Door het prijsniveau zijn we helaas niet zo vaak bij Savelberg geweest, maar alle bezoeken waren op een enkele uitzondering na te waarderen met een negen of hoger. Het vertrek van de heer Savelberg was een reden om de bekende sfeer zowel figuurlijk als letterlijk nogmaals te proeven. We konden op het terras beginnen met het aperitief. Het viergangenmenu, dat we gezien mogelijke regen binnen genoten, met als exponenten de tarbot en reerug was voortreffelijk. De wijnen van het wijnarrangement waren wat vlak van smaak. We zijn benieuwd naar de toekomst van dit geweldige restaurant.

Gegeten op 5 september 2014

wiak

We kozen het zomermenu en dat hadden we niet moeten doen. Voorgerecht bestond uit carpaccio van zwaardvis en tonijn, het hoofdgerecht bestond uit spaghetti met zeevruchten (erg veel mosselen) en een smakeloze panna cotta die rechtstreeks uit koelkast kwam. Alles bij elkaar een kwaliteit die op veel plaatsen in Scheveningen is te vinden. Een kwaliteit waar wij niet van houden.

Gegeten op 11 september 2014

wiak

Een boerderij met hooibergen omtoveren in een aantrekkelijk restaurant. Dat is Meerzigt. We kozen voor het verrassingsmenu met vier gangen met als hoofdgerecht parelhoen. Daar hadden we geen spijt van hoewel het dessert iets royaler had kunnen zijn. Bediening is uiterst vriendelijk en de toelichting op de wijnen verdient lof. Dit restaurant is een terugkomertje!

Gegeten op 29 augustus 2014

wiak

Het terras voor het hotel was toen wij daar om 19.30 u aankwamen tot onze verbazing op één stel na leeg, terwijl er gesuggereerd was dat het behoorlijk vol zou zijn. Toen we onze verbazing hierover uitspraken, deelde het personeel mee dat er achter het hotel nog een terras was dat we niet konden zien. Wij verhuisden daar naar toe en zaten heel bijzonder en gezellig met op de achtergrond het oude kasteel. Het diner was zeer matig. Vissoep met vis waarvan der smaak totaal verdwenen was en angusbeef dat die naam eigenlijk niet verdiende. Nagerecht? Het kasteeldessert bestond uit wat aardbeien en nog wat. Alles bij elkaar geen aanrader. Degenen die het verrassingsmenu namen, kregen een amuse.

Gegeten op 1 augustus 2014

wiak

Er is geen kaart, maar dat mocht de pret niet drukken. Na de bruschetta volgden antipasti, pasta en dan vlees of vis. En als dessert indien gewenst een voortreffelijke grand dessert en een glaasje limoncello van het huis. Het eten is uitstekend maar aan de ontvangst mankeert het nogal. We zijn er nu drie keer geweest en alle keren werden we ontvangen of we een boerenherberg binnenkwamen. Ook na het verlaten van het restaurant moesten we onze eigen weg maar zien te vinden. Jas aangeven? Nooit van gehoord. Met gasten moet je niet te laconiek omgaan. Na het betalen van de rekening waren we voor het personeel niet meer zichtbaar...!

Gegeten op 11 juli 2014

wiak

Een zgn. driegangenmenu á la carte bestaat eigenlijk maar uit twee gangen. Het dessert is vervangen door koffie/thee met friandises of een dessert voor één persoon of één dessert voor twee personen (!). Het voorgerecht met coquilles met truffle was matig. Eén hoofdrecht met ree was goed, het andere hoofdgerecht met griet had weinig smaak en was zeker niet verrassend. Gezien de prijzen voor á la carte kunnen we voor de prijs/kwaliteit niet meer dan een zes (6) geven.

Gegeten op 23 januari 2014

wiak

Savelberg behoort tot één van de fraaist gelegen restaurants in de regio. Het binnenkomen is al een feest wat wordt versterkt door een glas cava vooraf in een aparte ruimte als onderdeel van het najaarsarrangement .
De gebakken coquille van het voorgerecht viel wat tegen, maar de overige gangen en de uitstekende wijnen maakten onze avond weer een waar genoegen hoewel het niet echt verrassend was.

Gegeten op 5 december 2013

wiak

Als je voor de tweede keer een restaurant bezoekt waar het de eerste keer uitstekend was, ben je benieuwd of dat dan weer het geval zal zijn. Maar het was zelfs nog beter. En dat gold voor de hoofdgerechten zeetong en cannelloni. Beide werden vergezeld van een goed glas witte en rode huiswijn. Het dessert citroentaart en koffie besloten deze voortreffelijke avond. Het smaakt daar naar meer.

Gegeten op 14 november 2013

wiak

Voor het eerst viel het eten hier tegen. Het à la carte menu is helemaal veranderd. Alleen kleinere gerechten à € 15,-. Maar de verrassingsmenu's zijn er nog. We kozen voor verrassingsmenu met drie gangen: kalfswang en eendenborst wat niet echt lekker smaakte. Het had een leversmaak. Toetje was ook matig. Gezien het aantal malen dat we hier hebben gegeten met de vele extra verrassende amuse's die we nergen eerder aantroffen, was deze avond een flinke tegenvaller. We hopen dat Upstairs op zijn schreden terugkeert en maakt dat dineren hier weer een genot is. Helaas is dat nu niet meer het geval.

Gegeten op 3 november 2013