van wiak

• Recensies in de laatste twee jaar

Een zgn. driegangenmenu á la carte bestaat eigenlijk maar uit twee gangen. Het dessert is vervangen door koffie/thee met friandises of een dessert voor één persoon of één dessert voor twee personen (!). Het voorgerecht met coquilles met truffle was matig. Eén hoofdrecht met ree was goed, het andere hoofdgerecht met griet had weinig smaak en was zeker niet verrassend. Gezien de prijzen voor á la carte kunnen we voor de prijs/kwaliteit niet meer dan een zes (6) geven.

Gegeten op 23 januari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Savelberg behoort tot één van de fraaist gelegen restaurants in de regio. Het binnenkomen is al een feest wat wordt versterkt door een glas cava vooraf in een aparte ruimte als onderdeel van het najaarsarrangement .
De gebakken coquille van het voorgerecht viel wat tegen, maar de overige gangen en de uitstekende wijnen maakten onze avond weer een waar genoegen hoewel het niet echt verrassend was.

Gegeten op 5 december 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Als je voor de tweede keer een restaurant bezoekt waar het de eerste keer uitstekend was, ben je benieuwd of dat dan weer het geval zal zijn. Maar het was zelfs nog beter. En dat gold voor de hoofdgerechten zeetong en cannelloni. Beide werden vergezeld van een goed glas witte en rode huiswijn. Het dessert citroentaart en koffie besloten deze voortreffelijke avond. Het smaakt daar naar meer.

Gegeten op 14 november 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Voor het eerst viel het eten hier tegen. Het à la carte menu is helemaal veranderd. Alleen kleinere gerechten à € 15,-. Maar de verrassingsmenu's zijn er nog. We kozen voor verrassingsmenu met drie gangen: kalfswang en eendenborst wat niet echt lekker smaakte. Het had een leversmaak. Toetje was ook matig. Gezien het aantal malen dat we hier hebben gegeten met de vele extra verrassende amuse's die we nergen eerder aantroffen, was deze avond een flinke tegenvaller. We hopen dat Upstairs op zijn schreden terugkeert en maakt dat dineren hier weer een genot is. Helaas is dat nu niet meer het geval.

Gegeten op 3 november 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Hoewel een beetje verscholen door wegopbrekingen vonden we toch dit Italiaanse restaurant dat weet wat koken is met een echt Italiaanse bediening. “Fettuccini Flambe” en “Tagliata rucola parm” gewoon uitstekend en dan niet te vergeten het voorgerecht Gamberetti. Zelden zulke lekkere gamba's gegeten. Slechts één nadeel: door de houten vloer veel lawaai bij een vol restaurant.

Gegeten op 21 september 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Als dagtoerist is het niet makkelijk om zo maar een goed restaurant in Amsterdam te vinden want aan een toeristenhap heb ik geen behoefte. Maar Brasserie Flo heeft ineens onze blik verruimd. Uitstekend gegeten: 3x menu met scholfilet en 1x keuze gemaakt van de kaart. Dessert: Coupe Romanoff (vingers aflikken) en koffie na met een "Madeleine". Bediening: uitstekend!

Gegeten op 27 juli 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Na een middagje Amsterdam rond 17.30 bij Schiller binnengewipt voor een saté die volgens de kaart kippendij hoorde te zijn. De lucht die er vanaf kwam voordat we er aan begonnen, deed het ergste vrezen. Nadat we met moeite enkele stukjes van een voor ons niet te herleiden vleessoort naar binnen hadden gewerkt, besloten we dat dit genoeg was en vroegen om de rekening. De ober was door op onze kritiek behoorlijk in zijn wiek geschoten. Wij komen hier nooit meer terug.

Gegeten op 7 april 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Het IENS-menu gegeten en dat mocht er zijn. Het bestond uit: een glas “Le Bubb Royal” en een 4 gangen menu voor maar € 26,50 p.p. (50% korting): Tartaar van zalm, Ravioli van garnalen, “Poulet jaune” en als dessert gemarineerde aardbeitjes met vanille hangop en mango ijs.
Een hernieuwde kennismaking die naar meer verlangt, liefst zo snel mogelijk.

Gegeten op 4 april 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Na een eerste geslaagde dinsdagavond met een aanbieding beneden nu op zaterdagavond met vieren boven gezeten met zeer rumoerige eters een tafel verder. We werden moe van de herrie in deze kleine ruimte waar het verrassingsmenu niet erg verrassend was en niets extra's bood. Gewoon gerechten van de menukaart. We waren er om 19.00 u. Na het zeer matige voorgerecht vitello tonnato met saus die uit een potje leek te komen, kwam pas om 20.30 (!!) u het hoofdgerecht (lamskotelettes) tevoorschijn. Waarschijnlijk speelde het aantal bezoekers de bediening parten want alles belandde na het vragen bij andere tafels pas op onze tafel. De lamskotelettes lagen op een bedje van spinazie en daar bleef het bij. Aardappels/frites werden niet verstrekt, ook geen amuses en geen brood. Wel wat karig. Dessert was (ook na lang wachten) hazelnootparfait. De verhouding prijs/kwaliteit was acceptabel, maar we gingen niet enthousiast naar huis.

Gegeten op 16 februari 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Tweemaal het seniorenmenu (zeewolf) en tweemaal het dagmenu (kabeljouw was eerder voor de poes). Zoals het cijfer 4 al aangeeft: beslist geen aanrader, behalve het brood en het decor. Gewoon niet smakelijk gegeten en het zag er ook niet smakelijk uit. Of we hier ooit terugkomen?

Gegeten op 21 januari 2013

IENS bestaat 15 jaar!