van wiak

wiak

Restaurantweek(RW)-diner en gekozen voor vijf gangen. Lijkt veel, maar de porties zijn vrij klein. Een grote eter moet zeker vijf gangen nemen. Elk gerecht leek op een schilderijtje en werd uitstekend toegelicht. We kregen o.a. hert en zeebaars. Ook van het dessert was iets bijzonders gemaakt. Wij hadden voor de eerste shift gekozen (18.00 - 20.15 u) en dat was te krap gezien het bedrag dat we moesten betalen. Zeker in een sterrenrestaurant moet je voldoende tijd krijgen om van de smaak van vijf gangen te genieten. Dan heb je echt drie uur nodig.

Gegeten op 10 maart 2015

wiak

Buiten het echt oude centrum en dichtbij het nieuwe centrum van Delft genoten we van het IENS-diner. Te voren was opgegeven dat er een glutenvrij deelnemer was. En dat was perfect en met aandacht geregeld. Aan niets was te merken dat we voor een IENS-diner hadden gereserveerd. Dat hebben we elders wel eens anders meegemaakt. De "Griet" smaakte uitstekend. Het wijnarrangement was goed, niet spectaculair. Het ijsdessert mocht er zeker zijn. Fijntjes klaargemaakt. Het restaurant, meer een huiskamerrestaurant, is niet zo groot en dat heeft invloed op het geluid, vooral als er een groep aanwezig is. Dit was tijdens ons bezoek te sterk merkbaar.

Gegeten op 7 maart 2015

wiak

Van het chique Savelberg naar het laagdrempelige Central Park dat meer een brasserie is. We misten wel de sfeer die we vroeger in Savelberg vonden. De houten vloer, vroeger tapijt, doet zich ondanks geluidwerende voorzieningen aan het plafond bij veel bezoekers toch behoorlijk gelden. De bediening was spontaan en heel vriendelijk. Ook hier een menukaart met kleine gerechtjes zoals softskell krab, steak tartare en wagyu burger á € 15,-. Smaakten alle uitstekend. Voor het hoofdgerecht Tong Savelberg, niet veel groter dan een klein gerechtje en goed van smaak, betaalden we € 25,-. en dat was het niet waard. Te veel betalen voor te weinig. In dit gerecht vonden we de laagdrempeligheid niet terug. Wijn Chenin Blanc was perfect. Een toffee bij de koffie vonden we een aanfluiting. Geef niets of friandises.

Gegeten op 5 december 2014

wiak

We gingen met ons vieren voor het driegangen IENS-Albert Heijn menu bestaande uit: voorgerecht Ballontine zalm, gegaard en licht gerookt, hoofdgerecht BBQ steak en als nagerecht een klein grand dessert. Tevoren waren onze verwachtingen niet zo hooggespannen vanwege het IENS-Albert Heijn menu, maar dat was volkomen onterecht. Alle drie gerechten smaakten uitstekend. De bediening was vlot en aardig. Wel een kanttekening. Normaal kost een driegangenmenu bij Savarin € 39,50. Nu bij deze actie voor een gratis 2e driegangenmenu kost dit menu ineens € 45,-. Drank en koffieservies vielen buiten der aanbieding en waren daardoor nog al prijzig..

Gegeten op 17 oktober 2014

wiak

Door het prijsniveau zijn we helaas niet zo vaak bij Savelberg geweest, maar alle bezoeken waren op een enkele uitzondering na te waarderen met een negen of hoger. Het vertrek van de heer Savelberg was een reden om de bekende sfeer zowel figuurlijk als letterlijk nogmaals te proeven. We konden op het terras beginnen met het aperitief. Het viergangenmenu, dat we gezien mogelijke regen binnen genoten, met als exponenten de tarbot en reerug was voortreffelijk. De wijnen van het wijnarrangement waren wat vlak van smaak. We zijn benieuwd naar de toekomst van dit geweldige restaurant.

Gegeten op 5 september 2014

wiak

We kozen het zomermenu en dat hadden we niet moeten doen. Voorgerecht bestond uit carpaccio van zwaardvis en tonijn, het hoofdgerecht bestond uit spaghetti met zeevruchten (erg veel mosselen) en een smakeloze panna cotta die rechtstreeks uit koelkast kwam. Alles bij elkaar een kwaliteit die op veel plaatsen in Scheveningen is te vinden. Een kwaliteit waar wij niet van houden.

Gegeten op 11 september 2014

wiak

Een boerderij met hooibergen omtoveren in een aantrekkelijk restaurant. Dat is Meerzigt. We kozen voor het verrassingsmenu met vier gangen met als hoofdgerecht parelhoen. Daar hadden we geen spijt van hoewel het dessert iets royaler had kunnen zijn. Bediening is uiterst vriendelijk en de toelichting op de wijnen verdient lof. Dit restaurant is een terugkomertje!

Gegeten op 29 augustus 2014

wiak

Het terras voor het hotel was toen wij daar om 19.30 u aankwamen tot onze verbazing op één stel na leeg, terwijl er gesuggereerd was dat het behoorlijk vol zou zijn. Toen we onze verbazing hierover uitspraken, deelde het personeel mee dat er achter het hotel nog een terras was dat we niet konden zien. Wij verhuisden daar naar toe en zaten heel bijzonder en gezellig met op de achtergrond het oude kasteel. Het diner was zeer matig. Vissoep met vis waarvan der smaak totaal verdwenen was en angusbeef dat die naam eigenlijk niet verdiende. Nagerecht? Het kasteeldessert bestond uit wat aardbeien en nog wat. Alles bij elkaar geen aanrader. Degenen die het verrassingsmenu namen, kregen een amuse.

Gegeten op 1 augustus 2014

wiak

Er is geen kaart, maar dat mocht de pret niet drukken. Na de bruschetta volgden antipasti, pasta en dan vlees of vis. En als dessert indien gewenst een voortreffelijke grand dessert en een glaasje limoncello van het huis. Het eten is uitstekend maar aan de ontvangst mankeert het nogal. We zijn er nu drie keer geweest en alle keren werden we ontvangen of we een boerenherberg binnenkwamen. Ook na het verlaten van het restaurant moesten we onze eigen weg maar zien te vinden. Jas aangeven? Nooit van gehoord. Met gasten moet je niet te laconiek omgaan. Na het betalen van de rekening waren we voor het personeel niet meer zichtbaar...!

Gegeten op 11 juli 2014

wiak

Een zgn. driegangenmenu á la carte bestaat eigenlijk maar uit twee gangen. Het dessert is vervangen door koffie/thee met friandises of een dessert voor één persoon of één dessert voor twee personen (!). Het voorgerecht met coquilles met truffle was matig. Eén hoofdrecht met ree was goed, het andere hoofdgerecht met griet had weinig smaak en was zeker niet verrassend. Gezien de prijzen voor á la carte kunnen we voor de prijs/kwaliteit niet meer dan een zes (6) geven.

Gegeten op 23 januari 2014