van Mjammie

Mjammie

Bedankt voor alle goede zorgen. Wat was het weer een feest om in jullie B&B te verblijven. De mooie kamer en het heerlijke ontbijt en diner in jullie huiskamerrestaurant, maken het tot een bijzonder leuk en goed verblijf.
Het ontbijt was elke ochtend weer uitstekend. Ruime keuze, verse broodjes, zelfgemaakte jam en nog zoveel meer. En dan het diner; biologische producten en zelfgemaakte gerechten... dat proef je. Royale portie en een zeer goede prijs/kwaliteitverhouding. Alle gerechten zijn goed op smaak en tijdens de vier diners die ik deze week bij jullie heb mogen nuttigen, was veel variatie. Maar waar het hoofdgerecht ook uit bestond (vlees of vis; pasta, stoofpotje o.d.), alles was even smaakvol. Tot de volgende keer!

Gegeten op 15 april 2015

Mjammie

Gekozen voor het pannenkoekenmenu. Voorgerecht zalmschelp. Kwaliteit was bedroevend. Veel grote bruine stukken aan de sla en garnering. Geen verse producten dus. Dat zo aan de gasten voorzetten is op zich al kwalijk. Erger wordt het dan nog als de serveerster vraagt of het gesmaakt heeft en ik feedback geef over de bruine stukken sla en de garnering en de medewerkster slechts antwoordt met oke. Nee, dat is niet oke, je hoort gaste van goede producten te voorzien. Blijft dit uit, dan dien je als medewerkster je excuus aan te bieden, aan te geven dat je het doorgeeft aan de kok o.d.
Pannenkoek ook niet erg smaakvol, bovenzijde pannenkoek lijkt bijna een plasticachtig laagje op te zitten. En de pannenkoek is veel te dik (op de dunste plek, gezien vanaf vingertop, dikker dan pinknagel en komt zelfs bijna bij het vingerkootje). IJs evenmin van goede kwaliteit. Serre om in te eten is leuk. Plus voordeel dat je eten kunt combineren met wandeling door het B's of over de heide.

Gegeten op 6 april 2015

Mjammie

Vooral de locatie is bijzonder. Je eet in een kerk, waar het licht mooi door de ramen naar binnenvalt en het prachtige orgel staat er nog. Zelfs als atheist, was de locatie voor mij prima. Wat verder opvalt, is dat er goed schoongemaakt wordt. Bediening is vriendelijk. Er gingen wat dingetjes mis, verkeerde bestelling gebracht en niet reageren op de serviceknop. Echter daar werd netjes excuus voor aangeboden en het werd opgelost.
De sushi was van ruim voldoende kwaliteit. Toch ken ik betere sushirestaurantants, waar tijdens lunch meer afwisseling qua keuze van de kaart en ingrediënten sushi zijn en de porties wat kleiner. De twee loempia's zijn bijv. te groot en zouden beter vervangen kunnen worden door mini-loempia's. Ook mochten de sushi en overige gerechten soms iets mee op smaak worden gemaakt. Desondanks een restaurant waar we zeker nog wel eens terugkomen.

Gegeten op 28 februari 2015

Mjammie

Onvoorstelbaar dat het hier altijd zo vol zit. Vanwege de kwaliteit van de gerechten zoek ik nl. liever een ander restaurant op. Die bleek helaas echter gesloten. Daarom dus naar de Buurman gegaan. Lange wachttijd voor men bestelling op komt nemen. Erger nog wordt het wanneer het gerecht gebracht wordt. Uitgedroogd vlees zonder enige smaak. Salade ziet er al evenmin schoon uit. Toiletten gelukkig wel.

Gegeten op 7 januari 2015

Mjammie

Jammer dat de kwaliteit eten er hier zo op achteruit is gegaan. Interieur is wel verbeterd, toiletten zijn nu gelukkig schoon en bediening zeer vriendelijk. Wat ontbreekt is enige smaak aan de gerechten. Met simpele ingrediënten als kruiden e.d zou er zoveel meer smaak aan gerechten kunnen worden gegeven.

Gegeten op 3 januari 2015

Mjammie

Vanmiddag genoten van een heerlijke high tea bij de Mandemaaker. Ons eerste, maar zeker niet ons laatste bezoek. We hebben een topmiddag gehad, mede dankzij de Mandemaaker. De high tea bestond uit drie gangen, de eerste ronde zoet (o.a. mini-muffin, bonbon, macaron, dan een ronde hartig (met verscheidene vis- en vleessoorten). De derde ronde bestond ook uit hartige gerechten waaronder pompoensoep en mini-hamburger. Alle gerechten waren goed op smaak en werden mooi gepresenteerd. Goede thee en koffie die beide inbegrepen zijn. Goede service: iedereen was even vriendelijk en oplettend. Men besteedt hier echt aandacht aan de gasten. Dit viel ook al op tijdens het telefonisch reserveren een dag eerder.
Ruime en schone toiletten. Fijn dat je kunt kiezen uit handdroger of textielen handdoekjes.
Verdere decor in het restaurant mooi, rustig en goed op elkaar afgestemd. De Mandemaaker is mooi gelegen in het sfeervolle centrum van Spakenburg met een mooie haven vol botters.
Hartelijk dank voor de heerlijke high tea en alle goede zorgen. We kijken al uit naar ons volgende bezoek.

Gegeten op 3 januari 2015

Mjammie

Genoten van een heerlijke bagel en broodje, ruime keuze uit ingrediënten. Goede prijs/kwaliteitverhouding. Bediening vriendelijk, wat een hele kunst is als je je een weg moet banen door wachtende/bestellende mensen en langs tafels met krukjes, waar je makkelijk over kunt vallen met je dienblad vol eten en drinken. Eten doe je hier met je handen, maar daar smaken de broodjes niet minder om.

Gegeten op 28 november 2014

Mjammie

Vanmiddag voor de tweede keer genoten van een heerlijke high tea bij De Hoestinkhof. Onze ervaring is beide keren positief geweest. Lekkere gerechten, allemaal huisgemaakt. Vriendelijke bediening die uit zichzelf informeert of je nog thee wenst, een foto maakt e.d. Mooi uitzicht over de weilanden. Kortom: wij komen zeker terug!

Gegeten op 30 november 2014

Mjammie

Volgende keer zoek ik een ander restaurant uit. Goede tijden, of eerder slechte tijden? Wat mij betreft het laatste. Als je binnenkomt, valt de hitte op je. Dit wordt veroorzaakt doordat het stampvol is. Die veel te veel mensen geven veel warmte af. Bovendien is het heel irritant wanneer bediening steeds tegen je stoel botst omdat men er niet langs kan en je moet tijdens je eten steeds opstaan om andere gasten te laten passeren. Om dan nog maar te zwijgen over alle gesprekken van mensen aan andere tafels die je kunt volgen. Storend maar logisch als je zo ongeveer op elkaars schoot zit. Broodje was oke maar niet meer dan dat. Bediening lijkt lopende band werk tot sport te hebben verheven.

Mjammie

Gisteren met mijn moeder gedineerd bij Spicebrush. We namen het 3-gangen maandmenu, de visproeverij. Dit restaurant scoort op veel punten goed. Keurige bediening, van jong tot wat ouder, iedereen weet hoe je netjes serveert en heeft oog voor de gasten. Goede prijs/kwaliteitverhouding. Vooraf enorm lekker brood (verschillende soorten, leuk geserveerd in een papieren zak, voorzien van heerlijk boter, tomatensalsa en olie). Eigenlijk was het 3-gangenmenu een 5 gangen-menu. We kregen immers ook nog een amuse (mosselen) en spoom.
De visgerechten waren allen goed bereid, varierend van zalm tot roodvis. Mooie presentatie van de gerechten.
Toen ik het laatste kwart van het hoofdgerecht nuttigde, hoorde ik het plots kraken tussen mijn kiezen en voelde iets hards in mijn mond. Het bleek een stukje aardewerk te zijn. We hebben direct de bediening geinformeerd. Zij boden aan een nieuw gerecht te maken (geen gebruik van gemaakt, maar dat was mijn eigen keuze). Wat vooral opviel, was de wijze waarop men ermee omging. Daaruit bleek duidelijk dat iets dergelijks niet gebruikelijk was en naast excuses bood men een oplossing aan en nam het zeer serieus. Hoort zoiets te gebeuren (stukje aardewerk in eten)? Natuurlijk niet, maar overal wordt wel eens een foutje gemaakt. Het gaat er dan om dat je de gast serieus neemt en alles netjes oplost. En daar was zeker sprake van. Koffie en thee kregen we daarom van het huis.
Decor: mooi ingericht en vooral een rustig restaurant. Geen schallende muziek en iedereen spreekt er niet hard omdat er ruimte genoeg tussen de tafels is. Ook fijn dat je met 2 personen een 4-persoons ronde tafel wordt aangeboden.
Enig aandachtspuntje dat wij hebben is de hoeveelheid drank, die varieert enorm per serveerster. Mijn moeder nam 2 glazen wijn, ingeschonken door verschillende serveersters. De tweede schonk de helft minder in het glas, kleinde afwijkingen zijn normaal, maar dit is wellicht een klein aandachtspuntje omdat het verschil erg groot was.
We hebben heerlijk gegeten en komen zeker terug als we weer in Apeldoorn zijn.

Gegeten op 11 oktober 2014