Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van Mjammie

Mjammie

Volgende keer zoek ik een ander restaurant uit. Goede tijden, of eerder slechte tijden? Wat mij betreft het laatste. Als je binnenkomt, valt de hitte op je. Dit wordt veroorzaakt doordat het stampvol is. Die veel te veel mensen geven veel warmte af. Bovendien is het heel irritant wanneer bediening steeds tegen je stoel botst omdat men er niet langs kan en je moet tijdens je eten steeds opstaan om andere gasten te laten passeren. Om dan nog maar te zwijgen over alle gesprekken van mensen aan andere tafels die je kunt volgen. Storend maar logisch als je zo ongeveer op elkaars schoot zit. Broodje was oke maar niet meer dan dat. Bediening lijkt lopende band werk tot sport te hebben verheven.

Mjammie

Gisteren met mijn moeder gedineerd bij Spicebrush. We namen het 3-gangen maandmenu, de visproeverij. Dit restaurant scoort op veel punten goed. Keurige bediening, van jong tot wat ouder, iedereen weet hoe je netjes serveert en heeft oog voor de gasten. Goede prijs/kwaliteitverhouding. Vooraf enorm lekker brood (verschillende soorten, leuk geserveerd in een papieren zak, voorzien van heerlijk boter, tomatensalsa en olie). Eigenlijk was het 3-gangenmenu een 5 gangen-menu. We kregen immers ook nog een amuse (mosselen) en spoom.
De visgerechten waren allen goed bereid, varierend van zalm tot roodvis. Mooie presentatie van de gerechten.
Toen ik het laatste kwart van het hoofdgerecht nuttigde, hoorde ik het plots kraken tussen mijn kiezen en voelde iets hards in mijn mond. Het bleek een stukje aardewerk te zijn. We hebben direct de bediening geinformeerd. Zij boden aan een nieuw gerecht te maken (geen gebruik van gemaakt, maar dat was mijn eigen keuze). Wat vooral opviel, was de wijze waarop men ermee omging. Daaruit bleek duidelijk dat iets dergelijks niet gebruikelijk was en naast excuses bood men een oplossing aan en nam het zeer serieus. Hoort zoiets te gebeuren (stukje aardewerk in eten)? Natuurlijk niet, maar overal wordt wel eens een foutje gemaakt. Het gaat er dan om dat je de gast serieus neemt en alles netjes oplost. En daar was zeker sprake van. Koffie en thee kregen we daarom van het huis.
Decor: mooi ingericht en vooral een rustig restaurant. Geen schallende muziek en iedereen spreekt er niet hard omdat er ruimte genoeg tussen de tafels is. Ook fijn dat je met 2 personen een 4-persoons ronde tafel wordt aangeboden.
Enig aandachtspuntje dat wij hebben is de hoeveelheid drank, die varieert enorm per serveerster. Mijn moeder nam 2 glazen wijn, ingeschonken door verschillende serveersters. De tweede schonk de helft minder in het glas, kleinde afwijkingen zijn normaal, maar dit is wellicht een klein aandachtspuntje omdat het verschil erg groot was.
We hebben heerlijk gegeten en komen zeker terug als we weer in Apeldoorn zijn.

Gegeten op 11 oktober 2014

Mjammie

Na de vele positieve recensies dit restaurant toch nog eens een tweede kans gegeven. Dat hadden we beter niet kunnen doen. Vriendelijke bediening, schone interieur en gratis parkeren zijn pluspunten. Het eten echter ruim onvoldoende. We hebben o.a. duo van spareribs en varkensreepjes gegeten. De spareribs waren oke, maar meer ook niet. De varkensreepjes waren ronduit smerig en ontzettend taai. Portie ook nog eens veel te groot evenals de prijs (als het eten niet lekker is). Overal wordt dezelfde saus/dressing op gegooid. Dat is jammer. Einde koffie/thee compleet genomen. Je krijgt er een enorme hoeveelheid chocolade bij voor die prijs; echter ook deze is niet van goede kwaliteit. Jammer.
Decor en service waren ruim voldoende tot goed. Wat jammer dat het eten hier dan zo bij achterblijft.

Gegeten op 4 oktober 2014

Mjammie

Hier gegeten na een dagje dierentuin. Mooi gelegen, oud pandje met gezellig ogend terras. Bediening zeer vriendelijk en beleefd.???? Denken met gast mee door erop te wijzen dat er nog een grotere groep komt en het wellicht elders prettiger en rustiger zit aangezien wij met twee personen waren. Eten goede prijs/kwaliteitverhouding.???? Allergie wordt rekening mee gehouden.????

Mjammie

Mooie locatie, gelegen aan de Eem. Bij binnenkomst, na reservering, was de tafel al gedekt met uitzicht op water. Vriendelijke bediening en goede kwaliteit broodje, royaal belegd. Bij regen is er overkapping waardoor je ook dan aan het water kunt zitten. Enige minpunt: onder overkapping die afgesloten is, mag tijdens lunch gerookt worden.

Gegeten op 16 augustus 2014

Mjammie

Wat hebben we hier heerlijk gegeten. Ik nam de mosselen met o.a. lamsoren en citroen. Deze smaak was zeer goed en fris. Mosselen goed bereid, niet te lang gegaard o.d. Enig minpuntje was dat er verscheidene kapotte schelpen en niet open gegane schelpen tussen zaten. Desondanks was de portie ruim genoeg. Als we weer in Oostkapelle zijn, gaan we hier zeker weer mosselen eten.

Mjammie

Hier koffie gedronken met cheesecake en een pizza gegeten. Pizza een 5 vanwege de veel te natte bodem die ongaar overkwam. De cheesecake die we eerder op de dag nuttigen, was zeer goed en lekker. Deze belonen we dus met een 9. Dit. Een gemiddeld cijfer van een 7 dus. Mooi pandje en mooi gelegen terras.

Gegeten op 8 juli 2014

Mjammie

Hier gegeten op de avond dat Nederland moest voetballen en het de hele dag hard regende en stormde. De ontvangst had niet warmer kunnen zijn. Wij namen een driegangendiner en kregen overheerlijk brood met vier soorten boter, kruidendokter, pesto e.d. Alleen dit smaakte al goed. Ook in het verdere diner werden we niet teleurgesteld. Elk gerecht, meiknolsoep, Roodbaars en rabarbersoep met bolletje ijs was goed bereid en goed op smaak. Bediening zeer correct en vriendelijk. Terechte Iens-topper, zeker gezien prijs/kwaliteitverhouding.

Gegeten op 9 juli 2014

Mjammie

Restaurant waarin mensen met een beperking werken. De bediening is erg vriendelijk, konden alleen de drukte wegens het zonnige weer en zandsculpturenfestival, niet goed aan. Ca. 15 minuten bij de kassa moeten wachten alvorens te kunnen afrekenen.
Eten krijgt onvoldoende vanwege feit dat clubsandwich geen clubsandwich maar een gewone , simpele, belegde boterham was en prijs te hoog. Jammer want andere restaurants voor mensen met een beperking bieden vaak onderscheidende gerechten aan en serveren wat ze beloven.
Als men de gerechten iets zou verfijnen en serveren wat op de kaart staat of kaart aanpassen, zou het zeker recht doen aan het hoge vriendelijkheidsgehalte van de bediening en is het ook minder storend dat je lang moet wachten bij de kassa.

Gegeten op 31 mei 2014

Mjammie

Bij La Cubanita moet je niet de meest exclusieve tapas verwachten. Maar dat deden wij ook niet voor een prijs van 17.50 p.p. om onbeperkt tapas te eten. Daarmee rekening houdend, was de kwaliteit van de tapas ruim voldoende. De ossenhaaspuntjes in pikante saus waren goed bereid; mals vlees. Bediening vriendelijk en verloren je niet uit het oog.
Minpuntjes: 1 damestoilet en 1 herentoilet is weinig voor het aantal tafels. Veel lawaai omdat geluid niet wordt gedempt (geen gordijnen, tapijt o.d.). Decor oogt een beetje goedkoop gezien de vloer boven en hoe grappig al die geschreven teksten ook zijn op muren/hekjes/deuren etc., het oogt wel vrij druk en wat rommelig. Pluspunt decor: uitzicht op de Eem; ramen tot op de grond waardoor het licht is wanneer je boven zit, je kunt je fiets makkelijk voor de deur onbewaakt stallen.
Al met al, prijs/kwaliteit afwegend, zullen wij hier zeker nog wel eens gaan eten.

Gegeten op 5 juni 2014