van Mjammie

• 10 1

• Service

• Decor

• In behandeling

Een jaar later kan ik verheugd melden dat Tante Truus de oude kwaliteit weer teruggevonden heeft. Hier het afgelopen jaar meerdere keren gegeten; de laatste keer zaterdag jl. De kwaliteit van de gerechten is er weer op vooruit gegaan en de prijs/kwaliteitverhouding is nu weer goed. Ik at zaterdag de luxe lunch met een broodje met biefstukpuntjes. Deze was voortreffelijk bereid. Vlees mals en zeer smakelijk.
Medewerkers kunnen inmiddels ook beter omgaan met de nieuwe opstelling van de tafels en stoelen. Kunnen het nu beter overzien. Fijn dat ik Tante Truus weer als mijn favoriete restaurant in Almere kan aanmerken.

Gegeten op 19 april 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Goed gegeten bij de Riete. Men kent een goede prijs/kwaliteitverhouding en vlotte en vriendelijke bediening. Als ik weer in Dwingeloo ben, ga ik hier zeker weer eten.

Gegeten op 18 april 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Tja... dan ga je wandelen vanaf een ander pannenkoekenhuis en dat blijkt bij terugkomst gesloten. Daarom wederom bij de Strohoed gegeten. Ervaring nog slechter dan de vorige keer.
Onderlaag, beleg met een dikke bovenlaag deeg om al het beleg af te dekken. Gevolg: zeer dikke, onsmakelijke en niet gare pannenkoek. Dus qua eten een dikke onvoldoende. Bediening was dusdanig vriendelijk dat ik alleen daarom een fooi heb gegeven.

Gegeten op 17 april 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Lunch bestaat uit landbrood met garnalenkroketjes. De garnalenkroketjes smaken heerlijk. De limoensaus is lekker, maar te overheersend. Je proeft de garnalen dan nauwelijks meer.
Eet de limoensasus dus op het landbrood en de garnalenkroketten apart.
Bediening werkt hard, heeft overzicht en het geheel verloopt soepel (dus geen lange wachttijden). En dat ondanks de flinke drukte. Decor; wat roemoerig. Maar ondanks de drukte, zijn de tafels brandschoon. Dikke puim!
Verdere pluspunten: fris in een flesje en gratis wifi.

Gegeten op 28 februari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Hier genoten van een heerlijke high tea; deze bestaat niet uit typische Engelse gerechten. Er worden bijv. ook mini croissants en pain-au-chocolat geserveerd. Alles smaakte prima. Onze favorieten waren de overheerlijke sandwiches. De porties zijn royaal. Toiletten schoon; bediening vriendelijk.
Enige puntje van aandacht is dat de bediening meer aandacht mag hebben voor vragen of de gasten nog een keer thee wensen. Al met al zeer tevreden; we komen zeker nog eens terug. Een diner hier, spreekt ons ook zeker aan.

Gegeten op 25 januari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Arrangement geboekt bij deze chambre d'hotes. Hierbij was dagelijks ontbijt en eenmaal diner inbegrepen. Elke ochtend een goed verzorgd, uitgebreid ontbijt bestaande uit verse broodjes, fruit, ei, komkommer, tomaatjes en nog veel meer... Het diner in het huiskamerrestaurant was uitmuntend en verliep in een ongedwongen sfeer. Je eet met andere gasten aan tafel, wat erg gezellig was en tot omgedwongen, gemoedelijke gesprekken leidde.
Het diner was een zéér royale portie en bestond uit allerlei streekgebonden, biologische gerechten. Er was maar een nadeel: als je hier eenmaal hebt gegeten, wil je meer (dus vaker gaan)... en daar is de afstand helaas te groot voor. Hartelijk dank voor het supergoede diner en uitstekende verblijf!

Gegeten op 15 oktober 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Eigenlijk zijn alle gerechten van de taart tot de quiche en broodjes lekker. Alles wordt zelf gemaakt, met zoveel mogelijk gebruik van biologische producten. En dat proef je! Ik las een een aantal positieve berichten over de high tea; dat is het enige waar wij ons niet in konden vinden. Wij gaan hier absoluut nog vaker lunchen en koffie drinken, maar de high tea is ons dermate tegengevallen, dat we dat hier nooit meer zouden gebruiken. Zeer karige portie en veel te simpele en smaakloze gerechtjes, zeker als je ziet wat er normaal gesproken in Brood&Zoets wordt geserveerd. Daarbij vergeleken is de high tea ver onder de maat.
Verder niets dan lof; bediening altijd vriendelijk, goede koffie en thee. Met uitzondering van de high tea, verder een goede prijs/kwaliteitverhouding. Vanwege tegenvallende high tea is het cijfer lager uitgevallen. De koffie en lunchgerechten verdienen verder een dikke 10; vanwege de 4 voor de high tea gemiddeld een 7 voor eten gegeven.

Gegeten op 11 januari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijke pannenkoeken, niet te dik, goed belegd en lekker deeg. Helaas slechte service. Bediening zeer onervaren en erg onoplettend. Lang wachten voordat we konden bestellen, na veel malen vergeefs bediening op ons te attenderen. Komen ze aan de tafel naast je, lopen ze jou consequent voorbij. Kok moest uiteindelijk op ons attenderen, terwijl bediening niets stond te doen aan de bar. Bij elke bestelling was het weer drama. Daarom bij bestellen dessert maar direct de rekening gevraagd, om weer uur wachten te voorkomen. De rekening kwam dan wel weer snel. Tafels werden niet afgeruimd. Bediening stootte glas kapot, kan gebeuren. Een doekje over de tafel halen, is dan wel netjes, er lagen nog wat kleine glasscherfjes. Pannenkoekenhuis serveert goede pannenkoeken maar deze service gaat ze klanten kosten. Wij willen ze nog een kans geven, is de service dan weer slecht, eten we voortaan elders.

Gegeten op 5 januari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Voor een café in een winkelcentrum een verrassende kwaliteit gerechten. Heb hier een aantal keren gegeten; zowel club sandwiches, tosti's als salades. Alle gerechten zijn goed op smaak en vandaag de club sandwich met zalm en garnalen gegeten. Mooi gepresenteerd en goed van smaak. Eigenaar is nogal een charmeur (wel op een komische wijze); zowel hij als verdere team zijn zeer oplettend en altijd vriendelijk. Kortom: ben je toevallig eens in winkelcentrum Emiclaer, ga hier dan zeker eens lunchen.

Gegeten op 7 december 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Daghap gegeten. Mijn tafelgenoot en ik vonden het eten bij Thessalonici voorheen beter. Nu was de gehele daghap heel erg zout. En dat terwijl ik al aardig veel zout eet en iets dus niet zo snel als zou bestempel. De prijs was wel aantrekkelijk en de portie ruim. Bediening vriendelijk en voorkomend. Toiletten bij openingstijd al vies; vandaar onvoldoende beoordeling op decor. Verdere restautant was wel schoon.

Gegeten op 19 december 2013

IENS bestaat 15 jaar!