Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van wendela84

wendela84

Afgelopen woensdag hier gegeten op aanraden van diverse mensen, en de hoge verwachtingen zijn waargemaakt. In tegenstelling tot andere restaurants in de omgeving zat de Zakkendrager op deze willekeurige woensdagavond aardig vol, we kwamen rond 19.30 uur binnen en bemachtigden het laatste tafeltje. Meteen twee minpuntjes: je kunt pas reserveren vanaf 6 personen. En door de drukte moesten we met luide stem converseren. Maar de Zakkendrager heeft een goede ambiance, het is een mooi restaurant met een sfeervol verlichtte tuin waar je op uitkijkt. De jonge bediening was netjes, we werden redelijk vlot geholpen en men had goede kennis van de kaart, het dagmenu en de wijnen. Het gratis mandje witbrood met boter en tapenade was welkom om de eerste trek te stillen. Als voorgerecht hadden we een broccolisoep met beenham (erg smakelijk, helaas zat er een stukje plastic in de soep maar deze werd van de rekening gehaald toen we dit meldden) en een geitenkaasgratin met pompoenpitjes, hazelnoten, honing en salade (een groot voorgerecht maar lekker). Als hoofdgerechten bestelden we gekonfijte eendenbout met truffeljus, puree en pastinaak (heerlijk, zo mals vlees dat van het bot afviel) en gegrilde varkenshaas met calvadossaus, appelchips, parmaham en knolselderij (ook heel smaakvol). We kregen er ook nog een bakje frietjes bij. Voor het totaal, zonder het voorgerecht maar inclusief 4 drankjes en fooi waren we een zeer schappelijk bedrag kwijt. Voor herhalen vatbaar (ik kijk uit naar een zomerse dag in de tuin!).

Gegeten op 5 februari 2014

wendela84

Na hier in 2005 met de kerstdagen te zijn geweest en we een ontzettend goede ervaring hadden, was het pas in 2013, 7,5 jaar later dat we weer terug durfden te komen. Zou de Gevangenpoort nog net zo geweldig zijn als onze eerste ervaring hier, vroegen wij ons af. De herinnering bleek niet geïdealiseerd, de Gevangenpoort did it again. Ten eerste was het nog steeds een sfeervol restaurant. Het is niet goedkoop, maar je eet (en drinkt) er voortreffelijk dus het is de prijs waard. Zeker voor deze omgeving is het restaurant dus een aanwinst. Het enige minpuntje dat we zo'n 7,5 jaar later nog steeds ervoeren, was de enigszins hypercorrecte bediening. Men is absoluut vriendelijk en beleefd, het personeel weet hoe het hoort en het is absoluut prettig dat men de etiquette kent. Maar de regels van de serveerkunde worden hier wel iets te uitdrukkelijk toegepast, dat maakt het wat stijfjes en dat is jammer. Als ervaren restaurantgangers in deze categorie restaurants werden wij er zelfs een beetje giechelig van. Terwijl het natuurlijk uitstekend bedoeld is. De Gevangenpoort is geen bourgondische vreetschuur en dat moet het ook niet worden, maar iets meer ontspannen mag wel. Als je een wijnarrangement hebt gehad is het trappetje naar beneden misschien was griezelig, maar op de wat stijvige bediening na is er verder op de Gevangenpoort niets aan te merken. Een aanrader!

Gegeten op 7 augustus 2013

• Uitstekend

Momiji is mijn favoriete sushirestaurant in Den Haag. Geen all-you-can-eat eetfabriek, prima prijs-kwaliteitverhouding, het personeel is er vriendelijk en het eten is heerlijk. Ik kom hier dan ook regelmatig. Aanraders: de dragon roll, California maki, softshell crab maki, kushi maki (met gefrituurde garnaal) en de spicy tuna maki... Reserveren is een must. Minpuntje: zodra je glas of het serviesgoed leeg is wordt het meegegrist van je tafel. Wil je dus nog snoepen van je laatste rijstkorreltjes of zit er nog een klein slokje in je glas, bescherm dit dan met je leven ;-)

• Goed

In januari 2012 prima gelunched bij 't Oude Raedthuys. Vergeleken bij de prijzen die we in de randstad kennen was dit zéér betaalbaar. Het personeel was vriendelijk en deed bij het bestellen niet moeilijk over veranderingen en bijzonderheden. Het eten zelf was niet bijzonder maar wel prima van kwaliteit. Zeker gezien de prijzen. Kortom: prima plek om te gaan lunchen. Geen ervaring met avondeten.

• Uitstekend

Diverse keren gegeten en steeds erg tevreden, ondanks de beperkte kaart. De prijs-kwaliteitverhouding is uitstekend, het personeel is er vriendelijk en het eten is heerlijk. Reserveren is een must. Eén van mijn favoriete restaurant(je)s van Den Haag.

• Uitstekend

Mijn vriend en mijn favoriete Thairestaurant in Den Haag. De tafeltjes staan zo dicht op elkaar dat je praktisch bij wildvreemden aan tafel zit, dus romantisch dineren zit er hier niet in. Het is er ook altijd druk, dus reserveren is aan te raden. Maar de drukte is niet voor niks: het eten is steeds weer heerlijk. We kiezen vaak op de gok van de uitgebreide kaart en laten ons dan verrassen. Steeds weer met positief resultaat. De porties zijn goed van formaat. Het persooneel is vriendelijk. Kortom, mijn oordeel is, een uitstekend restaurant!

• Uitstekend

Ik heb hier op een drukke zaterdagavond heerlijk teppanyaki gegeten. De kwaliteit is uitstekend, het personeel zeer vriendelijk, ook de gastheer neemt alle tijd voor zijn gasten en als je iets extra's wilt of een wijziging in je menu is dat geen enkel probleem. De drukte had geen invloed op de snelheid, alleen op de temperatuur. Het enige minpuntje: ik had een van de eenvoudigste menus en ben geen kleine eter, maar het was echt te veel! Mijn menu bestond (na een bakje kroepoek) uit een amuse, miso soep, een groentepakketje, garnalen, lam, eendenborstfilet, een kleine salade, beefrolletjes, bebakken rijst én ijs. Die laatste gang kon ik al niet meer op. Een tafelgenoot had (iets duurder) ook nog eens 'n halve kreeft en ossenhaas in zijn menu, en dat was echt verruit véél te veel. Zorg dus dat je met een lege maag komt en snoep niet teveel van de kroepoek!

• Goed

Voor een romantisch diner moet je hier niet zijn. Wel voor lekkere pizza's, goede service en prima prijzen: La Lanterne is gewoon een goeie pizzaria. Ze doen niet moeilijk over afwijkende ingredienten op je pizza, kijken niet raar op als je om een doggy bag vraagt, en als je met je vriendinnen lekker relaxt zit na te tafelen komen ze nog wel eens een gratis portje inschenken. Een tentje naar terug te komen. Overigens moet je niet bij ze thuisbestellen, daar heb ik minder goede ervaringen mee.

• Goed

Op 3 juli '10 gegeten bij Sumo. Het was druk en heel erg warm binnen. Maar het eten was precies zoals we het hadden verwacht van een dergelijke Sushitent: het komt snel en is lekker. De bediening was ook vriendelijk. Toch enkele minpuntjes: er werden steeds dingen vergeten van onze bestellingen of we kregen iets anders juist dubbel, of we kregen sushi die niet voor onze tafel bestemd was, en daarnaast de warmte binnen: we dachten eerst dat het lag aan de drukte in combinatie met de hittegolf buiten, maar wat bleek: ze hébben wel airco, maar deze gaat pas aan op het tijdstip waarop de keuken sluit en eten bestellen niet meer mogelijk is. Slimme truc om zoveel mogelijk drankjes te verkopen en daarop je winst te maken. Maar ook zeer oncomfortabel.

• Goed

Wij hebben een fijne restaurantweek-zaterdagavond bij Odessa beleefd. Bij binnenkomst werden onze jassen keurig netjes aangenomen en werd ons een tafel in het ruim gewezen. We vonden het jammer dat er door de patrijspoortjes niet zoveel te zien is van het uitzicht, maar we zaten aan een grote tafel op een ronde bank, iets verhoogd. Dat maakte het weer goed. Er zouden bovendien nog andere mensen aan onze tafel komen zitten, maar uiteindelijk kwamen zij niet dus we behielden onze privacy. De bediening was vriendelijk en 'comme il faut' (ondanks dat de shirtjes die zij droegen iets anders deden vermoeden). Het menu werd ons duidelijk uitgelegd, en voor we het wisten hadden we een lekker aperitief voor onze neus met wat verse plakjes brood. We kozen een flesje Sauvignon blanc voor bij de rest van de maaltijd. De amuse (coquille) hebben we overgeslagen. Het voorgerecht viel een beetje tegen. Het was lekker maar ook erg eenvoudig: een plakje gerookte zalm met dressing, wat groen en een kwak filet americain met toast. Kom op zeg, dat heb ik thuis ook in mijn koelkast staan. Maar het hoofdgerecht maakte de teleurstelling weer helemaal goed. We hadden de kalfssucade met zoete aardappelpuree en haricoverts gekozen. Heerlijk! En een goede portie ook. Als dessert stond een chocolade-kokos pannacotta met cranberrygelei en Baileysroom op het menu. Een van ons houdt niet van kokos, maar het was geen enkel punt om een ander dessert voor hem te serveren. Hij kreeg een toetje genaamd 'zuurstok'. Heel bijzonder en lekker, maar dat was de pannacotta absoluut ook. Na een kop koffie zijn we weer tevreden vertrokken.