van iemand niemand

• Recensies in de laatste twee jaar

Als wij Italiaans willen eten, doen we dat het liefst bij een ECHTE Italiaan.Nou dan zit je hier goed! Wij komen niet uit deze buurt,maar dit was het omrijden wel waard.Het ziet van buiten al leuk uit met de kleuren van de Italiaanse vlag en binnen zie je dat het eigenlijk een heel mooi oud pand is.Je eet boven,het ziet er allemaal heel Italiaans,leuk en toch ook sfeervol uit. Wel een beetje vol en krap boven moet ik erbij zeggen.Aan de tafel kwam meteen een jongeman met een zwaar Italiaans accent (leuk!) de drankjes opnemen.En natuurlijk hebben ze hier Aperol Spritz. Ik nam vooraf de melanzana parmigiana als hoofd het gerecht van het bord : spaghetti met truffel en parmezaan en als toetje cassata. Ik heb hier erg lekker gegeten,en wat ons opviel : je krijgt echt veel!! Het voorgerecht van mijn vriend was ook wel een aanrader : anitipasti.Het was zoveel ,het leek wel voor de hele tafel.Gelukkig zijn wij grote eters.Mijn andere tafelgenoten vonden hun gerechten ook allemaal prima (oa risotto met 4 soorten kaas) Ja leuk tentje! 1 van mijn favo's geworden,kom hier zeker nog eens terug. En volgens mij is het best populair..het zat helemaal vol in ieder geval.En zoals bij een echte Italiaan hoort : voordat weggingen kregen we nog een glaasje limoncello.

Gegeten op 13 april 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Ik was verrast toen ik hier binnen kwam,wat een ontzettend leuk en Marokkaans ingericht restaurant is dit!Er staat ook Marokkaanse/ Arabische (?) muziek op wat ik normaal niet echt graag hoor,maar hier hoort het gewoon erbij. Dat maakt het plaatje compleetHet is ook in een soort van kelder,dus er zijn geen ramen en het is er dus best wel donker,wat het dan wel erg sfeervol maakt met van die leuke lampen.Wat me alleen wel meteen opviel : waar is iedereen?? Er was de hele zondag avond naast ons maar 1 tafel bezet in zo'n groot restaurant..dat vind ik wel weer iets ongezelligs hebben en ook zonde van zo'n leuke tent.Wat wij hier ook erg leuk vonden : de jonge gastheer. Hij deed het echt leuk en je merkte dat hij er zelf ook plezier in had en wist ook veel te vertellen en had humor.ja wij 6-en zeiden in de terugweg in de auto allemaal tegen elkaar : wat een leuke jongen! En dan het eten : wij kozen allemaal voor het 4 gangen menu. Vooraf kregen we allemaal 'dips' (hij noemde het salade..) in diverse smaken met brood erbij. Allemaal erg lekker en ook leuk dat je zo verschillende dingen kan proeven.Als tussengerecht een gezoete kip,zelden zoiets lekkers op.Hoofdgerecht hadden wij allemaal verschillend,maar iedereen was tevreden.Ik had couscous met kip.Je kreeg erg veel en het was echt om te smullen. Toetje was tiramisu met wat ijs..das toch niet Marokkaans? Dus dat viel wat tegen,maar de de rest was het alllemaal super.Ik heb het zelf niet op,maar volgens mij tafelgenoten was de Marokkaanse wijn ook een aanrader.Omdat ik om zoete witte vroeg kreeg ik Duitse wijn,die erg lekker was.En ook Marokkaanse kir geprobeerd,lekker drankje!

Gegeten op 23 maart 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Toen ik over dit restaurant had gelezen,dacht ik meteen...daar moet ik heen! We hadden om een plekje bij het raam gevraagd dus we hadden prachtig uitzicht.En ik was blij dat ik daar zat,want niet alle plekken waren even 'leuk'.Ik zag een hoop mensen zonder reservering teleurgetseld worden,dus ik zou zeker reserveren,want het is volle bak!Ik vind het een heel mooi en hip restaurant om te zien.En handig dat er in hetzelfde gebouw een parkeergarage zit zodat je alleen maar een lift in moet.Wij kozen voor 4 losse gerechten.De zwezerik en ravioli waren echt perfect.. en de vijg/mozarelle enz was ook lekker en de kalfsgehaktbal was wel beetje rood van binnen (?). Toetje met appel was ook om te smullen.Echt goed gegeten hier en lekker zoete wit wijn.De bediening is allemaal wel jong.In het begin ging alles goed,maar hoe drukker het werd hoe minder aandacht we kregen..als je dan iets wilde moest je echt je best doen voor oogcontact.Maar ook in de keuken konden ze het niet meer helemaal aan denk ik,want op het 4e gerecht hebben we wel bijna een uur moeten wachten.Dus dat is mijn enige kritiek : hou alles onder controle,ook als het op zijn drukst is..en dan is deze tent echt perfect! Omdat het in de 1e helft van de avond wel goed ging,geef ik wel een 7 ipv onvoldoende.Maar verder echt een aanrader!!

Gegeten op 21 februari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Ik kwam hier om 5 uur aan op een zaterdagavond en toen was het al bijna helemaal vol.
Dat is normaa gesproken in een restaurant wel anders..maar dit zie ik ook niet echt als een restaurant.Je moet hier niet heengaan als uitgebreid&rustig wil dineren.Het is een rumoerige,niet zo'n gezellige ruimte.Je schept het eten op je bord,gaat het wegen en betalen en je kan gaan eten.Als je een grote eter bent,ben je nog wel aardig wat kwijt..maar zo hou je je tenminste wel in.Bij een normaal buffetrestaurant wil je jezelf nog weleens 'over-eten' maar dan het eten : Superlekker!! Veel keus,lekker gevarieerd. Wij zijn allebei niet vegetarisch,maar het vlees en vis werd zeker niet gemist,integendeel. Qua eten is dit zeker 1 van mijn favoriete restaurants geworden.Zelden zo lekker gegeten.Dus ik kom zeker nog een terug.Vooral de bloemkool en tofu in curry waren heerlijk.We namen van bijna alles een klein beetje zodat we van alles wat konden proeven. Dat deden we ook van de toetjes,maar dat vond ik dan weer wat minder bijzonder.

Gegeten op 15 februari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Hier ga je niet echt heen om 'uit eten' te gaan,maar zin hebt in ff lekker snel een lekker pasta te eten.Voorgerechten hebben ze,op wat brood met olijven/olijfolie na,niet echt.. ze hebben een hoop pasta's en ook wel originele.Je kan kiezen tussen een kleine en normale portie.Ze hadden buiten de kaart om toch nog wel 2 desserts : tiramisu en semifreddo.Smaakte allemaal prima. Ze hadden helaas geen zoete witte wijn helaas! Ze hebben krukken en banken.Bij die krukken krijg je echt snel last van je rug.Je kan beter op de bank zitten.Maar goed,het blijft een kantine natuurlijk.En voor een kantine ziet het er best leuk uit allemaal.Je kan niet reserveren en het is nog best nieuw,maar toch zat het vol deze zaterdagvond.Ik vond het prima smaken,niet super bijzonder ofzo,maar gewoon ok. Dames in bediening waren ook aardig.Tenminste niet zo overdreven (nep) netjes als je vaak ziet,maar gewoon 'normaal' en met humor.Ja leuk voor een snelle hap..goed initiatief.

Gegeten op 1 februari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Ik had eigenlijk niet zoveel van dit restaurant verwacht,maar we zochten iets makkelijks voor op de zondag..en kwamen op deze 'burgertent' uit.Maar toen ik binnenkwam verbaasde me het al meteen hoe leuk het eruit zag. Heel origineel ingericht,grappige schilderijen en vooral mooie gekleurde belichting.Het is best een hippe tent met een leuk muziekje aan.Jonge aardige meiden in bediening die het prima doen.Ze hadden ook Aperol Spritz en Hugo,mijn favoriete drankjes die ze normaal zelden ergens hebben en al helemaal niet allebei..Vooraf namen we allebei een wrap.Vooral met die beef was erg lekker.1 minpuntje : wij bestelde brood vooraf.Dan lijkt het me logisch dat dat nog VOOR het voorgerecht komt,maar het kwam tegelijk.En dan hoeft het eigenlijk niet meer...De kaart heeft een hoop burgers,maar buiten de kaart om hadden ze nog de truffelbruger.Die had mijn vriend genomen en die was superlekker.Ik had Chili Con Carne en dat was een flinke bak,maar ook lekker allemaal..En de candy bar toetje was echt zo lekker.!! Dus ik vond het allemaal wel positief hier...

Gegeten op 26 januari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Wat mij het meest is bijgebleven van dit restaurant is de eigenaar..Heel gezellig,grappig en gastvrij..misschien zelfs iets TE. Maar hij zorgt wel voor een goede sfeer en ik zag dat hij met iedereen lol maakte.Verder vind ik het er niet uitzien als een restaurant.Meer een afhaaltent.Het is best klein en is het allemaal wat krapjes. Het eten was wel lekker.Niet heel bijzonder,ook niet slecht. Het is best een goedkoop allemaal.Vooraf een lekker bruschetta met tomaatjes.Als Hoofdgerecht pasta Bella covina. Toetje tiramisu.Ze deden er nog sterretjes in alsof we jarig waren.De keuken is trouwens open,dus je zit bijna 'in' de keuken.. Het duurde even voordat we het voorgerecht kregen,maar het hoofdgerecht kwam juist weer erg snel na het nagerecht. Kortom : gezellig,druk,klein tentje met redelijk eten en hele leuke bediening

Gegeten op 24 januari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Ik ken dit 'glazen huis met Arabische letters op het dak bij het Zuidplein' al wel een tijd,maar wist niet echt wat ik ervan kon verwachten,dus had er nog nooit gegeten.Maar omdat een collega mij dit restaurant aanraadde toch eens gaan kijken en dat is mij zeker niet tegengevallen.Het scheelt denk ik als je hier eet als het buiten donker is,maar het is echt heel sfeervol en gezellig binnen.Door de Arabische muziek, en inrichting en dames in de bediening enz brengt het wel het Arabische sfeertje.Het viel mij op dat ze echt van alle culturen hier aan het eten waren...Ik vond de dames in de bediening zo aardig! Lette goed op,waren beleefd en vroegen regelmatig of alles oke was.Eten kwam ook in juiste tempo.Als voorgerecht kozen wij wat mezzes om te delen.De ?çli Köfte is wel een aanrader en ook de champignons met kaas waren heerlijk.Je moet ook zeker een koude mezze bestellen (dip) waarbij een schaal lekker Turks brood krijgt.Als hoofdgerecht vond mijn vriend alleen de kalfshaas een beetje 'saai' hij vroeg zich eigenlijk af of er wel saus gebruikt was.Voor de rest was alles heerlijk.Je kreeg ook echt veel en alles was mooi opgemaakt.Als toetje kozen wij voor een grand dessert zodat je van alles wat krijgt.Wij vonden het wel iets teveel fruit,maar gelukkig zaten er ook heerlijke zoetigheden bij als baklava.

Gegeten op 28 december 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Wij waren al eens op deze locatie wezen eten toen het nog een ander restaurant was,maar deze tent is zo veel beter! Het ziet erg sfeervol uit,ze hadden het een beetje donker gemaakt en dan lichtjes en kaarsjes aan.Leuk ingericht,heel huiselijk.En sowieso is de locatie Oude Haven een mooie plek.Wij hadden een plekje bij het raam met uitzicht daarop.De dame in de bediening was heel vriendelijk,had wel humor en wist waar ze het over had.Het leuke aan deze tent is dat ze aparte / originelere tapas hebben al bijna al die andere tapastenten in de buurt. En het smaakte allemaal prima.Vooral de octopus met peer en de aardappelpurree met truffel en tempura aubergine vond ik erg goed.Ze hadden ook nog wat extra tapas buiten de kaart om.Ik vond alleen het toetje niet zo bijzonder en ook erg weinig (tarte tartin van peer/appel) Ik vind deze tent zeker een aanrader.

Gegeten op 22 december 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Wauw wat een lekker sushi hebben ze hier.Ik ben all you can eat restaurants gewend wat sushi betreft en dat is dit zo veel beter.Oke je betaald er dan ook wel 2x zoveel voor,maar dan heb je ook wat.Vooral de Gyu sushi met runderlende en truffel rucola en avacado.Echt heerlijk.Wij kozen vooraf voor wat sushi's en als hoofdgerecht de box met kip.Dit was ook erg lekker,al vond ik de soep niet zoveel smaak hebben.Aziatische restaurants hebben meestal niet van die interessante toetjes,maar dit restaurant had de keuze uit marsmellow ijs, gefrituurd ijs (aanrader!) en een pannekoek met vanilleijs.Dus dan vonden wij ook een pluspunt..Ik drink graag zoete witte wijn en dan kreeg je hier pruimenwijn.Ik heb het thuis meteen opgezocht waar ik dat kan halen,want ik vond dit erg lekkere wijn.De inrichting is strak en modern.Ze hebben erg fel licht.Je moet er van houden.Ik vind het zelf wel mooi,al kan je het natuurlijk niet echt heel sfeervol of gezellig noemen.Wij zaten met een groep van 6 en iedereen was erg enthousiast over dit restaurant.Meisjes in bediending waren ook allemaal vriendelijk.We waren 65 pp kwijt en hadden ons nog ingehouden.Anders hadden we nog wel meer sushi besteld,maar hadden geen zin in een rekening van 100 pp.

Gegeten op 15 december 2013

IENS bestaat 15 jaar!