van iemand niemand

iemand niemand

Dit restaurant is in historisch Delfhaven.Het is net een bruin cafe. Het ziet er gezellig uit en vanaf onze plek hadden we mooi uitzicht. We zaten aan een boot-tafel.Dat zag er wel leuk uit,maar andere gedeeltjes van het restaurant vond ik er dan weer minder mooi uitzien.De Mevrouw in de bediening was helemaal alleen,waardoor het allemaal wat rommelig en langzaam verliep.Dus we zaten er ook veel langer dan dat de bedoeling was.Toch geef ik 'service' een 7 want ik heb nog nooit iemand zien bedienen met zoveel humor.We lagen heel de tijd in een deuk van die Rotterdamse dame die ons hielp. Het eten vond ik allemaal maar matig.Iedereen aan tafel eigenlijk. We hadden allemaal wat anders en niemand was er echt kapot van.Het restaurant was ook bijna leeg op deze zondagavond.

Gegeten op 19 april 2015

iemand niemand

Een nieuwe Italiaan in de Markthal !! , die moeten we even uitproberen natuurlijk.Het is een hele mooie moderne strakke zaak,maar toch sfeervol.Het was een hoge stoel & hoge tafel die we aangewezen kregen,ik dacht dat het niet lekker zou zitten,heb snel last van mijn rug.Maar het zat heerlijk! Ik had vooraf bruschetta, dat zag er wel wat ander uit als ik dat ik gewend was.Het leek meer een witte boterham,maar het smaakte wel ok. Daarna risotto met kalfsvlees ,die maakte een hoop goed en het toetje tiramisu,smaakte veels te veel naar koffie.Heb het na een paar happen laten staan.Dat heb ik nog nooit met een toetje gedaan.Aan de bediening merkte je nog dat ze nieuw waren en nog niet op elkaar ingespeeld waren.We vroegen op een gegeven moment zelf maar om de kaart,want er kwam niks.Ook drinken moesten we steeds zelf vragen.Ik zag om mij heen dat er hier en daar wel meer misging. De jongens waren allemaal erg aardig hoor, en het zal vast komen omdat ze nieuw zijn..maar dat kan dus nog wel wat beter allemaal.Verder mooi restaurant in toplocatie natuurlijk

Gegeten op 17 januari 2015

iemand niemand

Wij gaan alle Italianen in Rotterdam af,dus zo kwamen we ook hier terecht. Op deze zaterdagavond was bijna heel de zaak leeg.Dat vind ik altijd wel jammer.De inrichting is wat saai en eenvoudig.Klein tentje.Maar de bediening en het eten maakte een hoop goed. 2 aardige gezellige grappige mannen,die nog een hand bij binnenkomst en afscheid gaven ook! Ik baalde wel dat er geen pasta's waren,alleen pizza's...ben normaal meer van de pasta,maar de pizza was zo lekker dat het niet meer uitmaakte. Voor,hoofd,na..het was allemaal heerlijk en ook de wijnen waren goed. Wel jammer dat ze de wijn in limonade glazen schenken...

Gegeten op 3 januari 2015

iemand niemand

Toen we voor de deur stonden,dachten we: heey wat ongezellig..er zit niemand! maar het restaurant bleek boven te zijn, en het restaurant zag er heel mooi uit! Het is een grote hoge ruimte,maar ze weten het toch gezellig te maken en ze hadden het ook al Kerstversieringen.Wel vond ik dat we wel erg dicht op onze buren zaten.De bediening was erg goed,vriendelijk,netjes,oplettend..niks op aan te merken! Ik vond alleen de porties erg klein.En het eten wel lekker,maar niet geweldig (zeker niet voor die prijs) dus alleen dat gedeelte viel mij een klein beetje tegen.De borden werden wel supermooi opgemaakt,waren net kunstwerkjes. Voor de rest prima restaurant,zeker ook voor wijnliefhebbers.

Gegeten op 13 december 2014

iemand niemand

Ik rij hier heel vaak voorbij en dacht altijd dat het een studentenkroeg was.Toen ik ontdekte dat hier een goed restaurant zat,meteen maar even gereserveerd. De ene helft van de zaak is bargedeelte,de andere helft restaurant. Het is net of je in een klein woonkamertje zit te eten.Heel gezellig! Het is erg klein binnen,ik denk zo'n 10 tafeltjes maximaal. We werden geholpen door een hele aardige meneer en mevrouw. Gewoon normaal, op de juiste momenten aan je tafel..beleefd..maar niet te overdreven netjes en met humor.Ik heb hier ook echt heerlijk gegeten. Vooraf zwezerik, als hoofd maiskip met curry en als toetje had ik een assortiment van alle toetjes. Alles was even lekker en de borden waren mooi opgemaakt.Ook mijn tafelgenoot was erg tevreden. Zeker een aanrader!

Gegeten op 6 december 2014

iemand niemand

Je kan hier echt heel lekker eten!! Porties zijn ook groot.Vooraf had ik heerlijke loempia's met kip.Niet te vergelijken met die je normaal bij zo'n kraampje haalt. Als hoofdgerecht had ik kokoskipcurry en dat was ook al superlekker.Wij waren met zijn 5-en en iedereen was erg positief over het eten!!Er zat wel veel tijd tussen de gangen,maar dat is dan ook het enige puntje van kritiek..en ach,zo erg is het niet,want we hadden geen haast.Meisje in de bediening was erg vriendelijk en lief! Ze hadden wel aparte toetjes.Ik had de zoete aardappel pudding op.Erg machtig,maar ook weer zo lekker.Restaurant Pho ziet er ook erg leuk uit van binnen.Die nepbloemen waren ook leuk.Ik zat alleen wel een beetje krap in een hoekje bij het raam.

Gegeten op 15 november 2014

iemand niemand

Wij hebben hier op een zondagavond gegeten.Er was behalve ons maar 1 tafeltje bezet,echt zonde want het is best een leuk restaurant.Ok misschien geen all you can eat tapas zoals je nu vaak ziet,maar dat is helemaal geen probleem. Het is apart ingericht,maar ziet er leuk uit.Je kijkt ook zo de keuken in. Wat mij hier vooral opviel was de leuke dame in de bediening en ook de kok kwam af en toe uit de keuken om te vragen of alles oke was.Ze waren allebei erg betrokken en konden alles goed uitleggen enz.. Wij hebben hier verschillende tapas geprobeerd. Vooral de dadels met chorizo zijn een aanrader en rundstoofvlees in wijnsaus.De meeste vonden alleen het toetje (lemoncake) niet lekker.Ik had creme caramel..die was wel goed. Maar hou je van tapas,dan moet je hier zeker eens heengaan..weet niet of het er altijd zo rustig is,maar ik snap niet waarom in ieder geval

Gegeten op 19 oktober 2014

iemand niemand

Toen ik ging reserveren moest het in het Engels of Italiaans,want Nederlands sprak ze niet.Maar ik vind het juiste leuk om Italiaans te eten bij 'echte' Italianen,dus no problemo.Toen ik binnenkwam vond ik het niet erg gezellig uitzien.Oke die gekleurde stoeltjes hadden wel wat,maar voor de rest een beetje sober&somber allemaal.Vooral dat plafond zag er niet uit.Het duurde een half uur voordat we ons 1e drankje hadden,terwijl er maar een paar mensen waren op dat moment.In het begin deed ook 1 mevrouw alle bediening,pas later kwam er een man bij.Er stond ook een radio aan,dat ben ik ook niet gewend van een restaurant. Met gepraat tussendoor,beetje irritante achtergrond zo.Het eten was verder prima, vooraf bruschetta's en als hoofdgerecht pasta met truffel en als toetje tiramisu. Ze hadden ook wel een leuke kaart,niet zo standaard als de meeste Italianen. Dus heb je geen haast,geef je niet om inrichting en wil je lekker eten,dan zit je hier verder prima.

Gegeten op 12 oktober 2014

iemand niemand

Wat is dit een leuk restaurant zeg,in alle opzichten!! Had hem al heel lang op mijn 'lijst' staan,maar het 'eten wat de pot schaft' schrok mij een beetje af,omdat ik lang niet alles lust. Toen we het even telefonisch nagevraagd hadden,bleek dat je toch nog wel een beetje inspraak had. Dus toch maar gereserveerd. Dat moet je hier voor de vrijdag in ieder geval ruim van tevoren doen. Want we belde een keer 2 dagen van tevoren om te reserveren,toen was het al vol. Dus dan maar de week erop..Ik zag ook heel veel binnenlopers teleurgesteld worden,populair tentje dus! Dit restaurantjte zit op het gezellige Deliplein. Het is erg leuk en origineel ingericht.Vooral de muren met Rotterdamse schilderingen (euromast enz) op de muur is leuk.Ja het is erg sfeervol en als het donker buiten wordt helemaal.Ik gaf aan dat ik geen vis lust,en niks met geiten/schapenkaas...daar werd rekening mee gehouden,dat was geen probleem.Wij kozen voor het 5 gangenmenu,wat niet eens zo duur was. En wauw wat was alles lekker!!!Zelden ze lekker gegeten.Ook orginele gerechten,echt perfect allemaal.Ik geef niet snel tienen,maar zij krijgen het hoor! Alleen het toetje vond ik een beetje saai & weinig. De bediening is jong/hip...niet zo overdreven netjes..daar hou ik ook niet van.Gewoon zichtbare tattoeages enz...leuk toch?Wisten ook veel van de wijn af,en schenken ook halve glazen. Ze hebben ook Rotterdamse producten zoals op de Kaap gebrouwen bier met grappige namen als Gozer...en "man met bril koffie". Ik ga hier zeker eens terug en kan het ook iedereen aanraden..tenzij je echt een zeikerd ben met eten..want er is geen menukaart natuurlijk.

Gegeten op 3 oktober 2014

iemand niemand

Je kan hier alleen reserveren om 18:00 of 20:30. Ze hebben geen menukaart en vertellen aan je tafel waar je uit kan kiezen. Als je niet veel lust is dit restaurant dus geen aanrader. Ik lust zelf ook lang niet alles (bijv geen vis) dus ik was toch wel opgelucht toen ze wel wat gerechten opnoemde waarvan ik dacht: ja lekker! Vooraf parelhoenrillette,als hoofd konijnenbout en als toetje chocolade met vruchten.Het smaakte allemaal prima,maar ik vond het wel erg weinig.Maar nu was de prijs ook niet erg hoog,dus de prijs/kwaliteitsverhouding klopt dan weer wel.Ik vind dit restaurant er heel gezellig uitzien.Lekker rommelig ingericht,past allemaal goed bij elkaar.Geeft een heel apart en gezellig sfeertje..Anders als alle andere restaurants als waar ik geweest ben! Het zat helemaal vol deze vrijdagavond (en nu is het ook wel vrij klein moet ik erbij zeggen) je kan alles volgen in de keuken,leuk! . 1 dame in de bediening heel goed en vriendelijk en wist veel van wijnen af. Maar de blonde dame kwam een beetje chagrijnig over.Het eten kwam allemaal heel snel achter elkaar.Het brood dat ze vooraf hadden was ook erg lekker! Zelfs als je er niks opdeed.Leuk tentje!!

Gegeten op 26 september 2014