Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van iemand niemand

iemand niemand

Je verwacht zo'n restaurant niet in deze buurt..maar het is echt een topper! Als je ook een beoordeling kon geven voor prijs/kwaliteits verhouding zou ik een 10 geven. Want je eet eigenlijk in een toprestaurant voor een klein prijsje.Hele lieve leuke dames in bediening.Weten precies hoe het hoort,maar niet overdreven netjes.Lopen zelfs op dezelfde sneakers die matchen met de muren enz. Dus geen kaktent dit.Het zat ook helemaal vol deze avond en ik hoorde haar zeggen dat het altijd vol zit (weet niet of dit ook om doordeweeks ging?) Maar het is ook logisch dat het vol zit. Het is leuk ingericht,modern,strak,en toch gezellig.Wij hadden een tafeltje bij het raam,met mooi uitzicht op oa de Erasmbusbrug.De kaart is klein en ik kan soms best een zeikerd zijn met eten,maar ik had totaal geen moeite een keuze te maken.Ik vind het een leuke kaart! Viergangen menu voor 35 euro. Ik koos voor kalfsvlees-kerriesoep-truffelravioli-citroentaartje. En allemaal zo lekker! Ik vind dit 1 van de leukste restaurantjes in Rotterdam waar ik ooit geweest ben (en dat zijn er veel) zeker een aanrader!

Gegeten op 30 augustus 2014

iemand niemand

Ik heb normaal niet zoveel met hotelrestaurants,maar gezien de goede berichten wilde we deze weleens proberen en daar heb ik zeker geen spijt van gehad.Het ziet er van binnen gezellig uit,aparte inrichting! De bediening is goed en netjes,maar niet te stijfjes en overdreven, er kom ook wel een grapje vanaf zeg maar..Het zat deze zaterdagavond helemaal vol. Ik vond onze tafel wel net ietsje te dicht op de buren zitten,maar ik heb het weleens erger meegemaakt.Wij zaten achterin op de bank.En dan het eten : je kan het zo duur maken als je zelf wilt.Zo is dit restaurant ook voor iedereen betaalbaar.Wij kozen voor een aantal gerechten op te delen,we namen dan de kleine portie ervan.Vooraf bestelde we nog wel mortadella met truffel,heerlijk! Wij vonden de kalfswang de topper,maar ook de rest was erg lekker zoals de MRY Rund...een soort carpaccio bonbons,maar dan veel beter als de carpcaccio's die ik normaal voorgeschoteld krijg.Het enige wat ik een beetje tegen vond vallen was de pizza.Ik kon hem haast niet snijden en het smaakte gewoon nergens naar...Als toetje had ik de citroentaart.Nou dat was ook om je vingers bij af te likken. Ja leuk restaurant dit! Topper!

Gegeten op 23 augustus 2014

iemand niemand

Wauw dit restaurant heeft ons echt verbaasd!! Want het 'nepvlees' is nog lekkerder als echt vlees.Dus dat vind ik erg knap! Ik eet wel vaker vegetarisch,maar mijn vriend is echt een vleesliefhebber..maar als zelfs hij enthousiast is, is dat een goed teken.Wij hadden gekozen voor het menu van 21.50 (goedkoop trouwens..) zo krijg je van alles wat,en het is aardig veel moet ik zeggen.En dan zijn wij nog grote eters. Alles is echt superlekker.De dames in de bediening waren netjes en vriendelijk en spraken goed Nederlands (dat is nog weleens anders bij een Chinees) ze hadden misschien nog iets beter op de glazen kunnen letten,maar voor de rest niks op aan te merken. En tja het decor kan ik niet meer als een 6 geven..want dat is niet veel.Beetje saai en ongezellig ingericht.Je krijgt wel een vierpersoonstafel met zijn 2-en dus dat is wel weer een voordeel. Vegetarier of niet,je moet dit restaurant echt eens proberen! En dan het menu kiezen! Als alles zo zou smaken zou niemand nog vlees eten denk ik.Als je het niet zou weten zou je echt niet zeggen dat het vegetarisch is.

Gegeten op 17 augustus 2014

iemand niemand

Wij hadden al eens eerder op deze boot gegeten,maar toen was het nog een Portugese tent. Nu zit dit Engelse restaurant in.Het is natuurlijk een hele leuke locatie op zo'n boot.Het was lekker weer dus iedereen zat op het dek. Ik geef een 6 voor de service en dat is zeker niet omdat het Engels sprekende meisje in de bediening niet aardig was,integendeel..maar het duurde allemaal zooo lang.We hebben zelfs geen toetje hier meer genomen,nou dat nemen wij echt altijd! We zijn een paar keer zelf naar binnen gelopen om drinken aan de bar te halen of de rekening te vragen enz. want als je op hun gaat wachten dan kan je lang wachten! Het eten was verder wel lekker hoor.En eens een keertje wat anders zo'n kaart. Ik nam een small hoofdgerecht als voorgerecht (chicken pie...echt heerlijk) en als hoofdgerecht bangers&mash..de aardappeltjes erbij waren ook goed.Iedereen was wel tevreden over het eten,alleen de Picnic platter was echt weinig,eerder voor 1 persoon dan 2 ! Wat ik dan wel weer goed vond is dat ze zich verontschuldigde voor het lange wachten en we kregen nog een drankje van het huis. We zaten er om 18:30 en om 21:30 zijn weggegaan omdat we er klaar mee waren...jammer want het is best een leuk tentje verder en gezien de andere recensies was dit een uitzondering blijkbaar...

Gegeten op 9 augustus 2014

iemand niemand

Wij zijn geen vegetariers of bioloigische eters of wat dan ook,maar voor een keertje leek dit ons wel leuk.We konden buiten eten dus hebben de trein niet van binnen gezien,maar ze hebben in ieder geval en mooi terras en we hadden een ruime tafel.Het is natuurlijk wel erg origineel zo'n trein. Vanaf het terras heb je uitzicht op de tuin waar zij weer de producten uithalen. Op een gegeven moment zag ik wel een hond plassen in diezelfde tuin.Mm..Lekker hoor! De bediening is wel leuk,maar wel erg vaag/apart en beetje chaotisch.Als je van nette en serieuze bediening houdt,dan moet je hier niet heen gaan in ieder geval.En dan het eten : je kan niet kiezen,er is 1 menu voor 21.50 dus je kan wel lekker goedkoop eten. Wij hadden kidneybonen soep vooraf en shepard pie van tofu en nog iets,met bloemkool,groentes,gecarameliseerde ui en als toetje de chocoladetaart,maar daar daar hadden ze lavendel bloemetjes opgedaan dus het was net of je wc verfrisser zat te eten. Soep en hoofgerecht waren prima trouwens. Gewoon een keertje leuk zoiets. Hadden nog wel een beetje trek daarna,maar dat heb je gewoon sneller met zo'n keuken. Ik vond het wel een leuke ervaring. maar dit is niks als je een moeilijke eter bent,want je moet eten wat de pot schaft.

Gegeten op 3 augustus 2014

iemand niemand

Wij hadden hier gegeten met een AH actie. We konden maar uit 2 gerechten per gang kiezen (daarom hou ik ook niet van dit soort acties,maar ik 'moest' mee met mijn vriendin) Vooraf had ik de carpaccio op en als hoofdgerecht vond ik zowel de vis als vleeskeuze niet lekker.Gelukkig kon ik toch ook voor een pasta kiezen,daar was ik dus wel blij mee.Het eten smaakte ons verrassend goed.We hadden toch meer het idee dat ze het hier van de cocktails moeten hebben,maar koken kunnen ze toch ook wel.Toch vind ik dit niet echt een "restaurant" Wij zaten ook op hele slechte stoelen/krukken naast de wc.Kreeg gelijk last van mijn rug ervan.De bediening vond ik ook niet echt professioneel overkomen.Ze kwamen ook net iets te vaak vragen of het smaakte.Ook toen we nog niet eens begonnen waren.De rekening viel door die actie reuze mee : 27.50 pp voor 3 gangen plus drinken.Toetje was wel heel erg weinig...

Gegeten op 25 juli 2014

iemand niemand

Ik kende dit restaurant allang,maar was er eigenlijk nooit geweest omdat ze geen website hebben en ik toch altijd wel graag wil weten wat ik kan verwachten.Maar nu toch maar eens geprobeerd en heb er zeker geen spijt van gehad. Sowieso zat het deze avond helemaal vol,goed teken denk ik zo! Nu is het hier niet groot,zo'n 10 tafeltjes. De locatie is natuurlijk heel leuk,in de watertoren van de Esch ,alleen van binnen is het aan de ene kant heel fout ingericht en aan de andere kant heeft het ook wel weer iets leuks en gezelligs met al die kleurtjes,dus ik geef een gemiddelde van een 7 hiervoor.De dames in de bediening vond ik supervriendelijk.Later merkte je wel dat ze het wat te druk hadden en was de aandacht iets minder.De menukaart was erg verrassend en origineel en ook aan de vegetarisch.Ze hadden nog redelijk grote kaart voor zo'n klein zaakje.Vooraf had ik een paddestoelen/truffeltaartje en als hoofdgerecht kidneybonen burger. Als toetje hadden we grand dessert voor 2 personen. En wat was alles lekker zeg! Mijn vriend was ook zeer tevreden over zijn eten.Dus gezellig klein knus tentje met aardige bediening en lekker eten..! Dus zij hebben helemaal geen website nodig om klanten te trekken..

Gegeten op 26 juli 2014

iemand niemand

Wij hebben hier op zaterdagavond lekker buiten gegeten. Ze hebben een leuk sfeervol terras.Buiten ziet het er eigenlijk leuker uit als binnen. Dat is wat 'saaier' ingericht. Ik vond de mensen in de bediening erg aardig/spontaan. En ook gewoon lekker normaal.Niet zo overdreven netjes zoals je vaak ziet.We kregen een welkomst drankje. (prosecco) Hij liet de fles op tafel staan daarna,dus ik vond hem zo lekker dat ik verder geen drinken meer besteld had,maar de fles had leeggedronken.Ik had alleen verder geen idee wat de fles kost,maar hij stond niet eens op de rekening.Zal wel een welkomskado zijn geweest omdat ze nog maar net open waren.Ze hebben een erg kleine kaart,maar het eten smaakte goed.Vooraf hadden we verschillende antipasti gekozen uit de vitrine.Als hoofdgerecht had ik de pasta norma en mijn vriend de rode poon.Ik bestel heel vaak pasta,dus kan goed vergelijken en deze was echt goed. En als toetje had ik citroentaart.Echt alles was superlekker.Wij waren dus erg tevreden over dit restaurant.Leuk tentje!

Gegeten op 5 juli 2014

iemand niemand

Ik ben bij een hoop buffetrestaurants geweest en verwacht daar echt geen culinaire hoogstandjes. Maar ik vond hier bijna alles smakeloos of te koud of gewoon niet lekker..Ze hebben wel veel keus.Dat is het enige positieve eraan.Veel meer als een zo'n gemiddeld wok/buffet all you can eat restaurant. Het is een beetje van alles wat.Italiaans,sushi,pannekoekmachine,ijsbakken waar je zelf uit kan pakken,chocolaatjes enz enz.Dus als je dat nog niet meegemaakt hebt,is het misschien leuk voor 1 keertje. En het is ruim opgezet allemaal.Maar ik vond het maar een ongezellige en grote ruimte. Ook stom dat je alcohol (ook bier/wijn) zelf aan een bar moet halen en los moet betalen.Over de service kan ik dan ook niet veel zeggen,want het is zelfbediening. Nee,geen aanrader..

Gegeten op 8 juni 2014

iemand niemand

Wij hebben met een groep van 7 personen gegeten in dit 'aparte' restaurant.Sowieso was de Libanese keuken nieuw van ons.Je hebt niet veel van zulke restaurants in Nederland.Het ligt in het leuke wijkje historisch Delfshaven.Van binnen is het net of je in een aquarium zit.Aan de ene kant denk ik : grappig,leuk,orgineel,gezellig.Aan de andere kant is het ook wel weer heel fout,rommelig,oudbollig,kinderachtig,hysterisch .Dus ik geef het een gemiddelde van een 7.
Wij kozen voor de 20 mezzes.Dan krijg je dus van alles wat om te delen.Dat vind ik toch altijd wel het leukst.Het is een beetje een tapas idee,allemaal kleine schaaltjes op tafel.Wat ik wel jammer vond,is dat alles tegelijk kwam.Dus dan krijg je dat je snel gaat zitten eten omdat je bang bent dat het koud wordt.En dat je snel weer buiten staat..Ik had liever steeds een paar mezzes tegelijk gehad verspreid over de avond.Ik had niet verwacht dat alles tegelijk zou komen..anders had ik dat wel van tevoren aangegeven. Ik vond de ene mezze heerlijk en de andere helemaal niks.Maar gelukkig is er een hoop keuze dus als je het 1 niet lust,pak je van het ander wat meer. Het bladerdeeghapje met spinazi vonden wij allemaal niet zo lekker. Maar het bladerdeeg hapje gehakt en pijnboompitten was juist weer heerlijk,net zoals de aardappeltjes. En de tuinbonen met koriander liet iedereen liggen,die was niet zo populair.Maar over het algemeen was het allemaal prima te doen.Geen culinaire hoogstandjes,maar gewoon lekker...Er staat trouwens Libanese muziek op op de achtergrond en ook het personeel is Libanees.Dat maakt het toch nog wat Libaneser allemaal.Aardige meide trouwens in de bediening,alleen ze lette niet echt op de lege glazen.je moest zelf steeds om drinken vragen. Het traditionele Libanese toetje was op (balen!!) dus we namen de baklava.Deze was erg lekker en tenminste niet zo verschrikkelijk nat en zoet als je normaal weleens krijgt. Het notenijs is ook een aanrader! je kan hier trouwens ook niet pinnen..

Gegeten op 11 mei 2014