van Ghie

• Recensies in de laatste twee jaar

Het was druk op zaterdagavond, niet vreemd natuurlijk. Eerst nog in de achtertuin kunnen zitten onder het genot van een bier en Antipasto. Daarna 3 gangen genoten. Het hoofdgerecht; de bavette van de green egg, sprong er echt uit. Dit was een heel lekker stukje vlees. Mals en sappig van binnen, knapperig en met houtskool aroma van de buitenkant.
De rest van de gerechten waren wat mij betreft goed maar niet buitengewoon.
Verder is de aankleding een bistro waardig. En de bediening is vriendelijk.

Gegeten op 12 april 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Dit was eigenlijk best een prettige verrassing. Normaal is een all-you-can-eat tent niet van hoog niveau. En hier was het goed te doen. We hebben veel verschillende gerechten gegeten en er waren maar heel weinig tegenvallers (bijv. eendenborst) en behoorlijk veel meevallers (ossenhaas, kip, sate's). Het eten was dus een 8, en de prijs/kwaliteit verdient dan nog een hoger cijfer, want het is niet duur.
De service en het decor zouden beiden een 7,5 verdienen, maar dat kan niet (meer) op Iens. De bediening krijgt een 8, er was voldoende personeel op deze drukke avond en ze waren op zich netjes en redelijk attent. Het decor is soms wat uitgesproken, maar over het algemeen mooi en passend.
Voor deze prijs en met het goede eten is dus een aanrader.

Gegeten op 8 december 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Op een drukke zaterdagavond gegeten met 8 man. Appetizer, voor- en hoofdgerecht gehad. De appetizer en voorgerecht waren goed, maar niet heel bijzonder. Het hoofdgerecht daarentegen was absoluut erg lekker. Van menu 2 heb ik het rundvlees genomen maar ik heb ook varken, kip en vis van mijn tafelgenoten geproefd. Het varieerde van gewoon lekker toch echt erg lekker. De vis met 2 pepertjes was zelf nog wel goed te eten (alhoewel mijn disgenoot wel wat rood aanliep). De aankleding en decor zijn weinig bijzonder maar zeker ook niet slecht. De bediening is voldoende aanwezig en best aardig. Voor de prijs/kwaliteit een echte aanrader zeker als je van Thaïs houdt.

Gegeten op 9 november 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Op een druk moment probeerden we een plek te vinden voor ons gezelschap van 6 personen. Dat lukte redelijk snel, het opnemen van de bestelling duurde daarna alleen wel wat lang. Personeel is redelijk correct en joviaal, maar niet bijzonder aardig of kundig. Het decor is wat kil, lange tafels waar je samen aan zit. Dat kan handig en gezellig zijn, maar niet voor bijv. een romantisch diner. Het eten tenslotte is goed en lekker, maar niet heel bijzonder. Prijs/kwaliteit is in orde. Al met al veel ruim voldoende, niets goed, niets slecht. Drie maal een 7 dus. Als je redelijk snel en informeel wilt eten en van het soort eten houdt is het nog best een aanrader.

Gegeten op 24 oktober 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Vanwege de Iens-dinerdagen kwamen we terecht bij Treffen. Dat was een aangename verassing. Een 3 gangen-verrassingsmenu waarbij eigenlijk elke gang lekker was. En ook elke gang wel iets bijzonders had. Zo was de saus met chocola bij het wild zwijn iets dat ik niet gewoonlijk krijg voorgeschoteld. Het voorgerecht bestaande uit 3 verschillend bereidde soorten kip was ook smakelijk (hoogstens de sauzen waren standaard) en het toetje, een plateau met allerlei verschillende lekkernijen, zoet/ijs/spekkoek/fruit was erg lekker.
Als Iens een cijfer zou vragen voor prijs/kwaliteit verhouding zou Treffen denk ik een volwaardige 10 verdienen.
Het decor is niet heel bijzonder, maar zeker niet onaangenaam. De bediening was vriendelijk en attent, soms bijna wat overenthousiast.
Treffen is wat mij betreft een aanrader.

Gegeten op 3 oktober 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Eerlijk gezegd snap ik alle 10en die zijn gegeven niet zo. Oké, het is zeker een aanwinst voor Arnhem om een wijnbar zoals deze te hebben (alleen niet voor deze prijzen).
Maar, het hoofdgerecht (de tonijn) was koud en onvoldoende doorbakken. De bediening schitterde vooral door afwezigheid (te druk) en het decor is wel mooi maar niet heel bijzonder, vooral ook wat te krap. Daarom kom ik dus niet tot 10-10-10 maar tot 7-6-7. Het eten had een 8 kunnen krijgen maar was zoals gezegd niet goed gepresenteerd. De bediening had denk ik ook een hoger cijfer kunnen krijgen, maar we hebben echt moeite moeten doen om bestellingen voor eten en drinken te kunnen plaatsen, en dat terwijl we echt direct naast de keuken zaten. En dan 10 minuten moeten wachten om alleen maar te mogen betalen...
Overigens was de wijn bij de tonijn wel echt een goede keuze. Ook het ZafVino plateau was lekker. De prijs was er wel naar, bepaalde geen eetcafe prijzen. Aanrader? Mwah, licht aan de drukte denk ik. En of je van het concept houdt.

Gegeten op 15 augustus 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Benjamin is een prima restaurant. Al wel eens eerder gegeten maar het blijft een genot om er te gast te zijn. Het eten is puur, zonder veel opsmuk. Heerlijk gamba's gegeten en een goed gemaakte lamsrack. De prijs/kwaliteit verhouding is hier gewoon erg goed. De laatste tijd wel eens nog beter gegeten maar dan ook 2x zo duur! Vriendelijke en attente bediening met kennis van zaken. En het decor is ook mooi, gezeten op de langgerekte leren bank. Prima plek om met tweeën of in ons geval groter gezelschap te eten.

Gegeten op 21 juni 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Mooi en relaxt restaurant. Aankleding en bediening passen ook helemaal in die relaxte sfeer. En goed eten. Oftewel, een hele goede ervaring. Met 3 man gegeten en 6 verschillende dingen geprobeerd. En alle 6 waren die goed tot zelfs prima (pulled lamb) en verrassend (mosselen in witbier). En niet al te duur. Aanrader dus (als je van het concept houdt)

Gegeten op 12 juni 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

De eerste 10 die ik geef voor eten. Als het je lukt om mij 2 dingen lekker te laten vinden die ik normaal niet eet, dan heb je een buitengewone culinaire prestatie neergezet! Met mijn disgenoot ging ik voor het 5-gangenmenu met bijpassend wijnarrangement. Na een kleine amuse (komkommer&geitenkaas) bestond dit uit verschillende visbereidingen (gang 1), gegratineerde asperges met parmaham (2), ravioli (3), tournedos (4) en ijs (5). Afgesloten met een espresso met whisky. Hierna kregen we nog een whisky van het huis.Een fijne avond met attente bediening, beleefd en correct. Een mooi restaurant met vooral fijne verlichting. Absoluut een aanrader.

Gegeten op 1 juni 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Gegeten op het terras, aan de RIJn, in de avondzon. En het zat daar wel goed. Beetje rommelig, maar wel in de zon. Alleen hoofdgerecht gehad, biefstuk van de grill en mijn disgenoot ossenhaas van de grill. En het eten was erg goed. Mals van binnen, krokant gegrilld van buiten. En een goede, want niet te dominante of dikke, pepersaus er bij. De service schitterde vooral door afwezigheid, maar wanneer dan toch beschikbaar vriendelijk en attent. Het decor binnen moet je van houden, het is niet mijn ding.
De biefstuk en ossenhaas zijn een aanrader. En als je het geduld kan op brengen, of geen haast hebt, kun je deze gerechten daar prima eten!

Gegeten op 25 april 2013

IENS bestaat 15 jaar!