a TripAdvisor company

van Ghie

Ghie

4 gangen (verrassings)menu gegeten. En dit wat over het algemeen prima voor mekaar. Met hierin pareltjes zoals de kabeljauw maar ook een wat minder goede kaasplank. De bijpassende wijnen waren zeker goed maar wat mij betreft niet altijd een briljante wijn-spijscombinatie. De bediening was vriendelijk en met verstand van zaken. De inrichting vond ik stijlvol en ik heb prima gezeten. Het is alleen wat rumoerig als het druk is (of je met een tafel luidruchtige mannen achter je zit)

Gegeten op 9 april 2016

Ghie

De kip piri piri is goed. De marinade is prima en de extra pittige saus erbij is niet alleen pittig maar ook smaakvol. Ook het houtskoolvuurtje-aroma is lekker. Minpuntje is dat de kip te droog is. De maiskolf is wat te zwart en met wat teveel boter. De frites soms wat te hard.
De service is weinig op aan te merken. Het decor heeft wat mij betreft plus- en minpunten. Het is een mooie ruimte met goede lichtintensiteit. De rumoerigheid en de uitstraling zijn alleen weer minder. Prima om snel met je gezin een hapje te eten. Geen plek voor haute cuisine of intiem romantisch diner.

Gegeten op 10 april 2016

Ghie

OMG wat is dit lekker eten! Ik hou van restaurants waar ik eet wat ik thuis niet zelf zomaar kan maken. Hier bestond elk onderdeel van elke gang van de heerlijke proeverij uit iets wat ik nog nooit thuis zelf heb gemaakt. Zelfs nog nooit eerde zo gegeten. Wat een afgestemde smaakcombinaties! Elk van de 6 gangen (plus leuke extra's) was een genot op zichzelf, en ieder met zijn eigen unieke smaaksensatie. Dat maakt dat niet alles super lekker is, waardoor ik nog even overwoog een 9 te geven, maar het hele menu is 1 grote ontdekkingsreis. Leuke extra's zoals ijs van de naalden van een Douglasspar en de perfect passende wijn-spijs combinaties maken dat het geheel absoluut een 10 verdient. De service is daarnaast perfect. Leuke en duidelijke informatie verteld vanuit eigen passie. De passie die je ook proeft. En ben je even in een goed gesprek, dan komen ze er niet doorheen met toelichting over de wijn. Heel netjes en attent.
Het decor is bijzonder, dat kan je wel of niet aanspreken, maar zeker wel functioneel. Prima stoelen en banken. Genoeg ruimte en licht ook.
Als je eens wat anders wilt eten dan anders en de uitdaging aandurft is dit ABSOLUUT een aanrader

Gegeten op 5 april 2016

Ghie

Voor een wat snellere maaltijd is dit best een goede plek. Ik heb verschillende pizza's geproefd waarbij de Della Chef toch de beste was. Dat wat duurdere met truffel had echt te veel truffel en te droge ham (wat erg jammer is, dat had echt veel lekkerder kunnen zijn). Rest van de pizza's was gewoon goed, en groot. Jammer dat ze allemaal (wat) te zout zijn. Wat ik heel goed vind is dat als je het niet ophebt je het mee naar huis mag nemen. Goede service, en voorkomt voedselverspilling. De toetjes waren niet van gelijke kwaliteit, de citroentaart was matig, de vanilleroom met rood fruit was geweldig.
De bediening was vlot en wel aardig, maar wat rommelig en.... niet zo 'happy' vond ik.
Het decor vond ik mooi, goede stoelen, mooie glazen wand, mooie stoere houten tafel. En ook nog een mooie ballenbak boven.
Anderhalf uur later stonden we weer buiten. Niet snel, ook niet lekker tafelen. In die zin eigenlijk net niets.
Wat ik niet goed begreep is dat er de hele tijd een rij wachtenden heeft gestaan buiten (vaak in de regen) en er toch veel tafels vrij waren. Doen ze dat dan expres?
Om kort te gaan: voor een eenvoudig stukje eten met goede prijs/kwaliteit kun je hier heen (en dan wat geluk hebben met je personeel en menukeuze)

Gegeten op 6 maart 2016

Ghie

Op een erg drukke zaterdagavond met enige moeite een plekje kunnen bemachtigen in Zafvino. De service was goed en attent. Het eten was was heel smakelijk en van hoge kwaliteit, het ontbrak hoogstens aan bijgerechten. Het plankje vooraf was goed maar niet heel bijzonder, wellicht dat nog meer puurheid of biologische producten hier kan helpen(?). Hoofdgerecht was prima. Dessert (kaasplankje) was ook goed met een kaas (de zachte) die er bovenuit stak.
Als je de drukte fijn vind, het is wel weel gezellig, dan is dit een goede plek om te eten.

Gegeten op 27 februari 2016

Ghie

Wat een fijn en goed restaurant. Redelijk klein maar daardoor wel prettig en rustig. En een mooie rustige sfeer door kleurgebruik en verlichting. Het eten was buitengewoon lekker. Vooraf de uiensoep met Gruyere, die smaakte heel goed (al vond ik de portie wat aan de kleine kant) en als hoofdgerecht de bavette: wat een fijn gerecht. Heerlijk mals stukje vlees dat smelt op de tong. Ook de bijgerechten waren voor mekaar. Als je van bavette / een lekker stukje vlees houdt dan is dit zeker een aanrader.

Gegeten op 30 december 2015

Ghie

Lekker gegeten, verschillende gerechten geproefd Madras met vlees en vis. Het eten was heel smakelijk, lekker pittig maar niet te. De inrichting en de tafels en stoelen is niet mijn smaak maar het voldoet wel. De bediening was niet alert genoeg, wel vriendelijk genoeg.

Gegeten op 29 december 2015

Ghie

Bijna 2 jaar geleden at ik hier voor het eerst en ook toen schreef ik een recensie op Iens met cijfers 8, 8, 7. Na wat wijzigingen op de menukaart (reclame: nieuw menu!!) heb ik er weer gegeten. Uit mijn waardering nu blijkt al dat ik bepaald geen vooruitgang zie.
Lekkernijen van eerder zoals de noodle soup zijn nu anders en gewoon niet meer goed. Erg jammer. Zelfs dezelfde items zoals beef rolls of groene thee ijs zijn nu niet meer zo goed als ze waren. Een opsteker was de Koi special, het kan dus nog wel. Het is nog over de hele linie best prima voor zijn prijs, maar wat mij betreft geen aanrader meer.
Dat de bediening binnen 5 minuten 3x komt vragen of ik nog wat wil drinken is ook niet attent maar wordt gewoon irritant.

Gegeten op 23 november 2015

Ghie

De Stip ademt veel meer de sfeer van een eetcafé dan van een restaurant, dus de naam is goed gekozen. Wat betreft het eten kun je hier prima terecht. Zeker voor wat je er voor betaald is het gewoon goed. Het hoofdgerecht, tournedos met kaas en pesto (Italiaanse wijze) was smakelijk. De bereiding en presentatie hadden wellicht wat beter gekund, maar het is een eetcafé dus dit mag je verwachten. Het toetje dat ik had met kaneelijs was ook lekker. Allemaal niet heel bijzonder of uitstekend, maar de prijs is dan wel weer uitstekend. De sfeer was ongedwongen en gezellig, hoogstens wat druk. Als eetcafé helemaal geslaagd (de cijfers die ik geef zijn een beoordeling als restaurant).

Gegeten op 24 oktober 2015

Ghie

Het helpt niet echt als je op een wel erg rustige avond in een restaurant zit. Ik vind dat altijd afdoen aan de sfeer. We hebben met een klein gezelschap mogen genieten van het zeer smakelijke eten bij Lef. Bijna had ik een 9 gegeven maar er was net te veel niet helemaal goed. Vooraf was brood (huisgemaakt blijkbaar) met 'dipsaus' en olijven. Wat mij betreft goed, niet bijzonder. Wel bijzonder goed was de rilette van eend als voorgerecht. Heel mooi gemaakt en van uitzonderlijk goede smaak. Het hoofdgerecht van hert was goed tot erg goed, het erg goede deel was het stoofvlees. De clafoutis van peer als dessert was goed, maar wederom niet bijzonder. Alles op een rij dus een 8 voor mij, geen 9. De service was prima, vriendelijk en attent. Het decor is wat mij betreft niet aansprekend, en ook waren de stoelen niet uitnodigend voor een wat langere zit. Al na een uur zaten ze niet meer lekker. En dat is jammer. Met andere stoelen en een goede menukeuze is dit absoluut wel een aanrader.

Gegeten op 20 oktober 2015