van Ghie

Ghie

Met 4 man hebben we genoten van een heerlijke rijsttafel met een aantal gerechten vooraf. Hier zaten echt zalige gerechten bij zoals de saté van geitenvlees. Ook de rijsttafel was van hoog niveau. Daarnaast was het eten zeker voldoende en is de prijs/kwaliteit verhouding erg goed
De service was niet altijd even goed aanwezig maar wel heel vriendelijk.
Het decor is niet bepaald mijn smaak en zou een update kunnen gebruiken.
Als je van Indonesisch (of oosters) eten houdt zou ik hier zeker heen gaan, ook al omdat het niet te duur is.

Gegeten op 5 maart 2015

Ghie

Het restaurant ligt dicht bij de Korenmarkt en dat is goed ook. Hier eten geeft je zeker een goede bodem voor een avondje stappen. Het is vooral veel en behoorlijk vet. Als je daarvan houdt, echt eetcafé-eten zeg maar, dan zit je hier nog best prima. Ik zou wat meer smaak en minder vet waarderen.
De service is aardig, wat joviaal, en net wat te weinig alert.
Het decor is wat je mag verwachten van een eetcafé, maar dan wel wat oud en/of oubollig.

Gegeten op 3 februari 2015

Ghie

Een goed Chinees restaurant in je buurt gaat weg en er komt iets nieuws voor terug. Niet persé iets waar je blij van wordt. Maar... dit is absoluut geen misser.
Het restaurant is helemaal opgefrist een weer bijtijds, zelfs wel hip, gemaakt. Niet helemaal mijn smaak, maar wel stijlvol en vooral goed; de hoge stoelen zaten gewoon prima.
De bediening was heel attent en maakte wat kleine foutjes, maar bovenal straalde het enthousiasme er vanaf. En dat is fijn om te merken.
Maar dan het beste van allemaal, het eten. We hebben een 3-gangen verrassingsmenu gehad en zonder uitzondering was ieder onderdeel smakelijk tot bijzonder lekker. Kan me niet elk onderdeel in detail herinneren maar ik vond vooral de krokante kipreepjes en de ossenhaas bijzonder lekker. Niet vaak dat ik een 9 geef, deze is gewoon verdiend. Shared dining concept dus lekker samen proeven. Bevalt mij prima, des te meer is er te proeven en dit was allemaal lekker.
Zeer zeker een aanrader dus.

Gegeten op 12 januari 2015

Ghie

Op een rustige (erg rustige...) donderdagavond gegeten Trattoria. Het reserveren bleek overbodig want er was slechts een tafel bezet. Dat was toch wel jammer, een leeg restaurant geeft een minder prettige ambiance. Dit gaf de bediening de ruimte om attent en aanwezig te zijn, en dat was dan ook zo. Soms zelf een beetje te. Wel een goede wijn geadviseerd gekregen.
Het eten is goed alhoewel ik wel eens lekkerder Italiaans heb gegeten. Het zit net aan de goede kant van de 7,5 en dus wordt het een 8. 5-gangenmenu waarbij alle gerechten gebalanceerd en smakelijk waren. Vooral de eend als hoofdgerecht (wel met hagel er in!) en de Zabaglione (of woord dat er op lijkt) als toetje waren van hoge kwaliteit.
Voor de prijs/kwaliteit kun je hier prima heen gaan

Gegeten op 20 november 2014

Ghie

Dit is echt wel een goed restaurant. Er zijn heerlijke gerechten en zeker in een iets groter gezelschap (niet alleen of met z'n tweetjes) werkt het concept prima: kleinere gerechten die je met elkaar deel zodat je alles kan proeven. Wij kwamen wat eerder op de dag, maar dit was geen probleem om gewoon te kunnen dineren.
Pizza's zijn goed, toetjes zijn echt zalig (lemon pie, Millionaires shortbread), drumsticks en spareribs lekkerder dan normaal, de frites echt bijzonder lekker (voor frites dan) maar het allerlekkerst was tot mijn verbazing de spitskoolpuree (!!) die onder de big schrimps lag. Heerlijk met olie van vanille / knoflook / citroen.
De bediening was precies aanwezig genoeg, vriendelijk en attent. Ok, misschien wat 'losjes', maar dat vind ik prima.
Het decor is heel aardig, een mooi historisch pand (postkantoor), maar er zit wat mij betreft net iets te veel kleur- en stijlverschil in (zwart, grijs, wit, glimmend wit, etc.). Mooi zijn wel de gordijnen en fijn en mooi zijn ook de ronde tafels met halfronde bank waar wij zaten.
Zeker een keer proberen

Gegeten op 11 november 2014

Ghie

Het was een ervaring met extremen, veel ups en downs. Het concept van gerechten die je deelt is leuk, maar niet alles was even goed. Er zaten heerlijke Cayun kippootjes tussen maar ook een gortdroog stokbroodje bij het voorgerecht. Het kaasplankje was erg beperkt en niet bijzonder qua smaken. Verder wel een aantal prettige smaakbelevingen gehad.
Het decor is best fraai, al is het soms wat 'veel' naar mijn smaak. Een kijkje in de keuken is ook leuk, maar als je dan later op het oude sanitair komt is de prettige beleving toch weer weg.
Nee, het beste was eigenlijk de bediening; enthousiast, aantrekkelijk, aardig, alert.

Gegeten op 12 september 2014

Ghie

Heerlijk buiten gegeten (ging nog net qua temperatuur), mixed grill in het zonnetje. Mixed grill was een worstje, spare rib, sate en nog een stuk vlees (sorry vergeten). Genoeg eten en lekker. Goed gekruid, goed bereid en met echte rook/BBQ-smaak. Bediening was verder netjes.

Gegeten op 14 augustus 2014

Ghie

Zaterdagavond gegeten, plek genoeg. En het was lekker weer dus heerlijk in de tuin achterin gezeten Dat is echt wel een aanrader, heerlijk plekje. Daarom een 9, binnen is decor/aankleding duidelijk minder. Het maandmenu geproefd en dit was zeer zeker lekker. Drie lekkere gangen met echt Thaise smaken. Zeker voor deze prijs (€23,50) prima. Wat wel een minpunt was, de porties zijn klein. Als je een grote eter bent, dan is dit geen goede keuze. Ondanks dit maar vooral vanwege smaak en prijs/kwaliteit: 8. Verder was de service voldoende maar niets extraas. Aanwezig genoeg, klein foutje gemaakt maar hersteld: 7.

Gegeten op 17 mei 2014

Ghie

Gegeten met 3 man, bediening was vriendelijk en precies voldoende aanwezig (beschikbaar wanneer nodig en niet irritant vaak of er nog iets is / of alles naar wens is). Bediening zelfs met humor. Het eten was goed, hoogstens niet heel goed of bijzonder. Maar, gegeven de prijs/kwaliteit verhouding geef ik toch een 8 (ik twijfelde tussen 7 en 8). Voor iets meer dan €30 incl. toetje, bieren en wijntje. Prima voor mekaar. Alle drie de gerechten geproefd, zelfs had ik Lamb tikka. En die was gewoon goed. Sfeer / aankleding / decor niets bijzonder maar ook niets mis mee.

Gegeten op 14 mei 2014

Ghie

Het was druk op zaterdagavond, niet vreemd natuurlijk. Eerst nog in de achtertuin kunnen zitten onder het genot van een bier en Antipasto. Daarna 3 gangen genoten. Het hoofdgerecht; de bavette van de green egg, sprong er echt uit. Dit was een heel lekker stukje vlees. Mals en sappig van binnen, knapperig en met houtskool aroma van de buitenkant.
De rest van de gerechten waren wat mij betreft goed maar niet buitengewoon.
Verder is de aankleding een bistro waardig. En de bediening is vriendelijk.

Gegeten op 12 april 2014