Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van robAdD

robAdD

Bij een vorig bezoek aan museum Boymans parkeerden wij op de Westersingel. Bij toeval nagenoeg voor Restaurant de Harmonie. Wij gebruikten daar toen de lunch, die verrassend kan worden samengesteld met een keuze uit een aantal gerechten die worden weergegeven met enkele trefwoorden van ingredienten. Met genoegen dachten wij daar aan terug, en zullen voortaan ons bezoek aan het Museum (ook een aanrader) op dezelfde manier trachten te combineren.
Nu bij ons tweede bezoek blijkt dat een uitstekende overweging. Deze keer kozen wij voor het drie-gangen lunchmenu en veranderden daarbinnen een vleesgerecht voor een visgerecht. En wij genoten. Met de verrassende amuses, en enkele heerlijke wijnen, was het weer een feest.
Zeker draagt ook de locatie, fraaie inrichting en vriendelijke medewerkers bij aan dit resultaat. Omdat wij niet in de buurt van Rotterdam wonen, zullen wij er minder snel s’avonds gaan eten. Maar de lunch is zo uitstekend, dat ook het diner ongetwijfeld voortreffelijk zal zijn.

Gegeten op 27 augustus 2014

robAdD

Na wat langere tijd weer eens gaan eten bij Brass. Om onduidelijke reden was dit restaurant een beetje aan onze aandacht ontsnapt. Nu wij hoorden dat daar een nieuwe, jonge chef was aangetreden die wij kenden van zijn vorige locatie, was dat voor ons een mooie motivatie.
Het was verrassend dat alles nog hetzelfde was gebleven. Er was dan ook geen enkele noodzaak voor aanpassingen. Een prettige vertrouwde omgeving. Ook de kaart - waar de nieuwe kok nog geen invloed op had – toonde vertrouwd. Dat hoeft voor ons ook niet ingrijpend te veranderen. We aten heerlijk in een gastvrije omgeving met vriendelijke bediening. Voor ons een blijver, en voor anderen een aanrader.

Gegeten op 21 augustus 2014

robAdD

Midden in Utrecht, op het Wed is een samenklontering van eet- en drinkmogelijkheden. Madeleine toont als een eetcafé, passend in studentenstad Utrecht, maar heeft meer te bieden dan dat. Het is een Bistro waar eten geen bijzaak is. Een prima kaart met een keur aan gerechten die duidelijk met liefde en aandacht worden bereid. Het gaat niet om een hoog of exclusief culinair niveau, maar dat wordt ook niet gepretendeerd. Goed en smakelijk, dat is het waar het om gaat. Naast de kaart zijn er ook nog dagaanbiedingen die op een bord worden vermeld. U kunt eventueel aan de kok overlaten dat hij een zoveel-gangenmenu voor u samenstelt. Ook de wijnliefhebber zal zich zeker niet tekortgedaan voelen, waarbij u zich kunt laten adviseren door de zeer vriendelijke en gemotiveerde medewerkers.
Er is een wat petieterig klein terras (de stoep is nu eenmaal niet breder) maar als u daar kunt zitten, is dat een pré. Er rijden geen auto’s in de straat, maar er is wel een gezellige drukte van voorbijgangers en bezoekers van de andere terrassen.
Zeker de moeite waard van een bezoek, deze bistro die aanleunt tegen het Domplein.

Gegeten op 25 juli 2014

robAdD

Misschien niet top-culinair, maar wel goed. Een uitstekende plek om met vrienden heerlijk uit eten te gaan. Zonder pretenties, maar ook zonder tekortkomingen.
Ideaal is het om na het eten, als er nog plek is - en als het weer er zich voor leent, buiten op het terras nog wat na te genieten. Met enige regelmaat eten we hier. Naast de kaart zijn er ook nog min of meer actuele aanvullingen. Het heeft daarom geen zin gedetailleerd te beschrijven wat wij hebben gegeten en gedronken, en wat wij het lekkerst vonden.
Er staat voldoende op de Italiaans georiënteerde kaart om het voor iedereen aantrekkelijk te maken. Een aanrader in de binnenstad. Genoemd moet nog worden: de vriendelijke medewerkers. Dat is toch altijd nog een kers op de taart.

Gegeten op 18 mei 2014

robAdD

Het gaat vooruit met de eetcultuur in Utrecht. Met goed fatsoen en met veel genoegen kun je tegenwoordig terecht bij een aantal prima restaurants. Waar je een welkome gast bent, en waar kennis en kunde in dienst staan van een heerlijke maaltijd.
Een daarvan is beslist Luce. Chef Roel Gillese kookt met veel passie en creativiteit. Naast de kaart kan er ook nog van alles gebeuren. Toen wij voor een van onze gasten nogal drastische aanpassingen wilden, kon na tijdig overleg prachtig maatwerk worden geleverd. Ook daaruit bleek een hoge mate van zorgvuldigheid.
Voor ons blijft dit een toprestaurant. Waar lekker eten (en drinken) in een fantastische, ontspannen sfeer vanzelfsprekend is. Met genoegen adviseren wij aan anderen deze makkelijk bereikbare locatie. Lekker eten, goede eigentijdse ambiance en uiterst vriendelijke bediening.

Gegeten op 17 mei 2014

robAdD

We waren er al een tijdje niet meer geweest. En dat bleek toch jammer, want het is en blijft de moeite waard. Er is nauwelijks een mooiere ambiance te bedenken in Utrecht om gasten mee naar toe te nemen. En waar het om gaat: het eten is zorgvuldig en smakelijk bereid. En fraai geassembleerd op het bord, zonder overdadige of op effectbejag gerichte rariteiten. Er wordt een keur aan gerechten gepresenteerd waaruit het goed kiezen is. Smakelijk en goed.
De wijnkaart voegt zich daar prima bij. Samengevat: voor elk wat wils tegen een redelijke prijs op een prachtige locatie. Utrecht zet zich, mede dankzij dit restaurant, steeds beter op de culinaire kaart.
Eigenlijk is alleen een kanttekening te maken over de vaak heersende rust. Wat meer gasten ondersteunen immers het uitgaansgevoel. Daar moeten we dus zelf wat aan doen. Afspraken met vrienden zijn al gemaakt.

Gegeten op 6 mei 2014

robAdD

Met heel veel genoegen aten wij bij Podium. Niet de eerste, maar zeker ook niet de laatste keer. Chef Leon Mazairac en zijn team maken er zich niet gemakkelijk van af. Een onalledaagse en bewonderenswaardige opeenvolging van geraffineerd samengestelde gerechten strelen zowel het oog als de tong. Daarbij zijn de door de chef gekozen wijnen een meer dan genoeglijke aanvulling. De match die daarbij is gezocht en gevonden, is subliem.
Ook de ambiance die het uitgaansgevoel sterk onderstreept, maakt van het eten een feest. Wij zijn blij met deze upgrading van het Utrechtse horecaniveau. Samen met enkele andere goede restaurateurs wordt er inmiddels een mooi tegenwicht geboden aan de hap-snap-horeca waar Utrecht traditioneel zo sterk (zwak) in was.
Een opmerking nog: maak niet de fout met vrienden of zo te gaan eten waar je heel veel informatie mee hebt uit te wisselen. Bij ons aan tafel was het heel gezellig, maar volgende keer willen we onze aandacht toch nog meer richten op Leons vaardigheden die passend wordt ondersteund door de witte en zwarte brigade.
We gaan daar weer snel naar toe. Dan kunnen we later nog zeggen dat wij er al vaak kwamen vóór dat zij een ster kregen.

Gegeten op 8 mei 2014

robAdD

Het was al weer even geleden dat wij bij Sparkling aten. Niet omdat we ooit waren teleurgesteld, maar omdat er geen plaats was en wij niet vooraf reserveerden. Nu we de moeite wel namen, werd die ruimschoots gehonoreerd.
Er is geen kaart, maar binnen dat concept blijkt voldoende ruimte voor het inbrengen van specifieke wensen. Omdat de gerechten afhankelijk zijn van het dagaanbod, heeft het weinig zin het menu te beschrijven. Maar het was zonder meer uitstekend wat ons werd geboden. Verrassende combinaties, goed bereid en mooi geserveerd. in een aangename en ontspannen sfeer, waar de geringe grootte van het restaurant zeker toe bijdraagt. Met lekkere huiswijn en goede koffie een prima adres om naar terug te keren. Dan maar voortaan wel reserveren. Het is de moeite waard.

Gegeten op 8 januari 2014

robAdD

Zwolle is voor ons niet naast de deur. En we houden niet van te veel vooruit plannen. Zusje bleef daarom praktisch nog wat buiten onze mogelijkheden. We deden het enkele jaren met hun aanwezigheid op Utrecht Culinair. Deze veelbelovende ervaringen hebben dan eindelijk zijn follow up gekregen.
Een beetje voor in de week, en een beetje voor in oktober blijkt er plaats voor de spontane bezoeker. Op stemming gebracht tijdens het bezoek aan het prachtig herbouwde museum De Fundatie (niet culinair, maar wel een aanrader) ging onze gekoesterde wens in vervulling.
Slechts één conclusie: We hadden dit veel eerder moeten doen.
Zonder omschrijvingen of detailleringen kunnen we stellen dat alles, maar dan ook alles klopte. Het kost wat, maar dat is het dan ook dubbel en dwars waard. En, voor ons is voortaan de reis op en neer naar Zwolle geen belemmering meer.

Gegeten op 9 oktober 2013

robAdD

Als geregelde en ook wel kritische restaurantbezoekers, bezoeken wij met een flinke portie nostalgie zo nu en dan nog steeds dit restaurant. De zingende ober is al jaren weg en het interieur is er niet op vooruit gegaan. Wel zijn er wat betere wijnen dan vroeger, maar dat kan ook aan ons selectievermogen liggen. De reden om hier naar toe te gaan is vooral de fantastische Osso Buco. Een traktatie. Voor mijn vrouw is de spaghetti carbonara steeds opnieuw de favoriete keuze. Daar omheen zijn smakelijke voor-, bij- en nagerechten. Daarvoor laten wij ons leiden door het advies van het personeel of de eigenaar.
Voor de pizza-eters is dat absoluut het juiste adres.
Het is wel jammer dat de medewerkers in de bediening nogal eens wisselen. En die worden zeker niet altijd op kennis en vaardigheid geselecteerd. Maar dat geeft niet, ook dat hoort erbij.

Gegeten op 27 september 2013