a TripAdvisor company

van Archinaut

Archinaut

Zaterdag voorafgaand aan een concert naar de kooning van siam geweest om lekker thais te eten. Het restaurant in centrum Amsterdam is goed bereikbaar en daarmee een vaste prik bij een bezoek aan onze hoofdstad. We waren wat aan de vroege kant, maar de kooning van siam bleek sinds enige tijd over een lunchkaart en een mooi terras aan de gracht te beschikken. Daar hebben we heerlijk in het zonnetje kunnen genieten van een goed verzorgde en mooi geserveerde Thaise maaltijd met de authentieke Thaise smaak. We werden zeer correct en vakkundig bediend, zoals we gewend zijn. We komen hier gauw weer terug!

Archinaut

Gisteren gedineerd met de hele familie. Ze zouden ook 3- en 4 -gangen menu's hebben. Deze staan echter niet op de kaart en er werd ons niets over gezegd. Dan maar een keuze maken van de kaart. Erg dure gerechten, lijkt hoog niveau midden segment. Thaise curry soep was erg lekker. Met grote gamba's stond op de kaart, vond er in totaal 1. Entrecote was well done, zeker niet medium gebakken. Garnituur erbij was ronduit ranzig. Interieur doet denken aan een pannenkoek huis uit 1987. Wij komen hier niet meer terug voorlopig. De Waal, breng je zaken op orde!

Archinaut

La Vilette, verborgen parel in Rotterdam. Te midden van kantoren, skatepark en winkels ligt dit prachtige restaurant. Vrijdagavond hebben mijn vrouw en ik hier samen met onze vrienden een culinaire beleving gehad. Zeer mooie gerechten, uitstekend gepresenteerd en daarbij door de bediening meegenomen op wijnreis naar Oostenrijk, Frankrijk en Italië! De avond afgesloten onder genot van een heerlijke kop Illy koffie met wat daarnaast. Echt een aanrader, ook buiten alle denkbare acties om, de moeite en het geld waard een bezoek te brengen.

Archinaut

Leuk en lekker gegeten in een zeer sfeervol café / restaurant op Heijplaat middenin de Rotterdamse havens. Zeer vriendelijke en gastvrije bediening, erg leuke kaart met veel visgerechten en een leuk interieur dat klopt met zijn omgeving. Eten doe je er goed, porties zijn ruim en de smaken in balans. Nee het is geen driesterren, maar dat weet je als je er gaat eten, het is gewoon goed.

Gegeten op 3 oktober 2012

Archinaut

Owh... owh... owh... wat jammer. Gezellig op zaterdag naar de Brandersfeesten in Schiedam. Even snel een hapje eten bij Pimm's. Nou mooi niet dus. Ondanks dat ze van de festiviteiten op de hoogte moeten zijn geweest te weinig personeel op de vloer om de gasten te bedienen. Ze deden echt hun best, maar tempo, structuur en communicatie waren ver te zoeken. Andere gasten om ons heen liepen boos de zaak uit omdat ze na meer dan een uur nog geen eten hadden gekregen. Antipasti was overigens wel aardig, pizza's waren bij de meeste van mijn vrienden met wie ik was verbrand en de desserts waren matig. De wijn was overigens niet slecht en zeer betaalbaar.

Gegeten op 29 september 2012

• Uitstekend

Wat een geweldige pizza's kan je hier eten. Samen met mijn vriendin na een dag lang winkelen lekker gegeten. We waren er lekker vroeg dus er was voldoende plek. Dat kan er wel eens anders zijn als je wat later op de avond komt. Dit toont alleen maar weer aan hoe onwijs goed en populair deze ras Italiaan op de Schiekade in Rotterdam is. Buiten de goede kwaliteit van de pizza's vind ik zelf de huiswijn die wordt geschonken ook zeer goed. Om over het ijs dat ze er hebben nog maar te zwijgen. Angelo Betti is echt een aanrader als je snel, goed en gezellig wilt eten voor niet al te veel geld. Het uiterst charmante Italiaans sprekende personeel weet hoe ze het hun gasten naar de zin moeten maken. Nou genoeg veren, ga er zelf eens eten en ervaar hoe het er is!

• Goed

Wat een geweldige locatie! Villa Augustus zet op deze locatie een heel geslaagd concept neer met enerzijds de verkoop van zelf vervaardigde producten als brood en dergelijke en anderzijds een restaurant brasserie waar je in een ongedwongen setting heerlijk kunt genieten. De kaart wordt gekenmerkt door eenvoudige maar toch mooie gerechten. De pizza met kaas en tomaat is lekker, al mag de bodem de volgende keer wel wat minder slap zijn. De sandwich van zuurdesem brood met kip is lekker, al heb ik wel eens beter zuurdesembrood gehad. Met een mooi glas Korenwolf witbier wordt het geheel aan elkaar gebreid. Opvallend en echt een pluspunt is de snelheid waarmee de gerechten worden geserveerd. Nog maar een keertje terug gaan als de zon weer schijnt!

• Goed

Op een mooie voorjaarsdag gezellig geluncht op een op de zon georiënteerd terras. Wat een fantastisch restaurant / brasserie, niets (op een paar foto's na) wat nog herinnert aan het 'frietkrot' dat er eerst stond. Leuke kaart met mooie producten die uit de streek komen. Het vriendelijk en zeer attente personeel maakt het tot een onvergetelijk uitje. De amuse van lever smelt werkelijk op je tong. De sandwich met Iberico is een feestje. De salade van rosbief smaakt prima, maar opmaak kan beter. Verstop dat mooie vlees toch niet onder een dikke laag rucola, juist die kleurencombinaties opzoeken! Ben je die vreselijk saaie, traditionele en uitzichtloze 'Dame Blanches' zat, die vaak bij restaurants als dessert op de kaart staan? Bestel bij de Vierbannen dan eens de Dame Blanche, wat een fantastisch oraal geweld krijg je dan op je bord. Nog nooit zo'n lekkere goed opgemaakte Dame Blanche gegeten als hier. Al met al zeker voor herhaling vatbaar!

• Uitstekend

Gisteravond met twee goede vrienden bij Parkheuvel gegeten. . . Bij binnenkomst bleek onze reservering niet in het boek te staan, maar dit werd snel goed gemaakt. Terwijl onze tafel klaar werd gemaakt konden wij plaatsnemen in de lounge met een lekker bubbeltje. Het zeer vakbekwame personeel hielp ons keurig zonder opdringerig te zijn. We kozen er alle drie voor om het acht gangen menu met bijpassend wijnarrangement te nemen. Wat een smaaksensatie, niet normaal. . En uitstekende wijn spijs combinaties, bravo voor de sommelier. Al met al een onvergetelijke avond gehad, echt helemaal top!

• Matig

• Matig

Op zondag avond gezellig met zijn allen naar Delphi's geweest. Zeer gastvrij ontvangst, goede kelner die weet waar hij het over heeft. Voorgerecht was een leuke samenstelling van kleine Griekse hapjes, alleen wel een beetje veel voor een voorgerecht. Hoofdgerecht, de specialiteit van de kok leek een beetje bij elkaar geraapt.... De echt Griekse smaak kwam er niet helemaal tot zijn recht. Ook was het bord kapot aan de rand, gooi het dan weg! Mijn buurman zijn gerecht waren ze vergeten, gelukkig werd dit redelijk vlot weer recht getrokken. Koffie na was prima, mooie bruine crémelaag. Je hebt betere grieken in Delft. . .