Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van Archinaut

Archinaut

Leuk en lekker gegeten in een zeer sfeervol café / restaurant op Heijplaat middenin de Rotterdamse havens. Zeer vriendelijke en gastvrije bediening, erg leuke kaart met veel visgerechten en een leuk interieur dat klopt met zijn omgeving. Eten doe je er goed, porties zijn ruim en de smaken in balans. Nee het is geen driesterren, maar dat weet je als je er gaat eten, het is gewoon goed.

Gegeten op 3 oktober 2012

Archinaut

Owh... owh... owh... wat jammer. Gezellig op zaterdag naar de Brandersfeesten in Schiedam. Even snel een hapje eten bij Pimm's. Nou mooi niet dus. Ondanks dat ze van de festiviteiten op de hoogte moeten zijn geweest te weinig personeel op de vloer om de gasten te bedienen. Ze deden echt hun best, maar tempo, structuur en communicatie waren ver te zoeken. Andere gasten om ons heen liepen boos de zaak uit omdat ze na meer dan een uur nog geen eten hadden gekregen. Antipasti was overigens wel aardig, pizza's waren bij de meeste van mijn vrienden met wie ik was verbrand en de desserts waren matig. De wijn was overigens niet slecht en zeer betaalbaar.

Gegeten op 29 september 2012

• Uitstekend

Wat een geweldige pizza's kan je hier eten. Samen met mijn vriendin na een dag lang winkelen lekker gegeten. We waren er lekker vroeg dus er was voldoende plek. Dat kan er wel eens anders zijn als je wat later op de avond komt. Dit toont alleen maar weer aan hoe onwijs goed en populair deze ras Italiaan op de Schiekade in Rotterdam is. Buiten de goede kwaliteit van de pizza's vind ik zelf de huiswijn die wordt geschonken ook zeer goed. Om over het ijs dat ze er hebben nog maar te zwijgen. Angelo Betti is echt een aanrader als je snel, goed en gezellig wilt eten voor niet al te veel geld. Het uiterst charmante Italiaans sprekende personeel weet hoe ze het hun gasten naar de zin moeten maken. Nou genoeg veren, ga er zelf eens eten en ervaar hoe het er is!

• Goed

Wat een geweldige locatie! Villa Augustus zet op deze locatie een heel geslaagd concept neer met enerzijds de verkoop van zelf vervaardigde producten als brood en dergelijke en anderzijds een restaurant brasserie waar je in een ongedwongen setting heerlijk kunt genieten. De kaart wordt gekenmerkt door eenvoudige maar toch mooie gerechten. De pizza met kaas en tomaat is lekker, al mag de bodem de volgende keer wel wat minder slap zijn. De sandwich van zuurdesem brood met kip is lekker, al heb ik wel eens beter zuurdesembrood gehad. Met een mooi glas Korenwolf witbier wordt het geheel aan elkaar gebreid. Opvallend en echt een pluspunt is de snelheid waarmee de gerechten worden geserveerd. Nog maar een keertje terug gaan als de zon weer schijnt!

• Goed

Op een mooie voorjaarsdag gezellig geluncht op een op de zon georiënteerd terras. Wat een fantastisch restaurant / brasserie, niets (op een paar foto's na) wat nog herinnert aan het 'frietkrot' dat er eerst stond. Leuke kaart met mooie producten die uit de streek komen. Het vriendelijk en zeer attente personeel maakt het tot een onvergetelijk uitje. De amuse van lever smelt werkelijk op je tong. De sandwich met Iberico is een feestje. De salade van rosbief smaakt prima, maar opmaak kan beter. Verstop dat mooie vlees toch niet onder een dikke laag rucola, juist die kleurencombinaties opzoeken! Ben je die vreselijk saaie, traditionele en uitzichtloze 'Dame Blanches' zat, die vaak bij restaurants als dessert op de kaart staan? Bestel bij de Vierbannen dan eens de Dame Blanche, wat een fantastisch oraal geweld krijg je dan op je bord. Nog nooit zo'n lekkere goed opgemaakte Dame Blanche gegeten als hier. Al met al zeker voor herhaling vatbaar!

• Uitstekend

Gisteravond met twee goede vrienden bij Parkheuvel gegeten. . . Bij binnenkomst bleek onze reservering niet in het boek te staan, maar dit werd snel goed gemaakt. Terwijl onze tafel klaar werd gemaakt konden wij plaatsnemen in de lounge met een lekker bubbeltje. Het zeer vakbekwame personeel hielp ons keurig zonder opdringerig te zijn. We kozen er alle drie voor om het acht gangen menu met bijpassend wijnarrangement te nemen. Wat een smaaksensatie, niet normaal. . En uitstekende wijn spijs combinaties, bravo voor de sommelier. Al met al een onvergetelijke avond gehad, echt helemaal top!

• Matig

• Matig

Op zondag avond gezellig met zijn allen naar Delphi's geweest. Zeer gastvrij ontvangst, goede kelner die weet waar hij het over heeft. Voorgerecht was een leuke samenstelling van kleine Griekse hapjes, alleen wel een beetje veel voor een voorgerecht. Hoofdgerecht, de specialiteit van de kok leek een beetje bij elkaar geraapt.... De echt Griekse smaak kwam er niet helemaal tot zijn recht. Ook was het bord kapot aan de rand, gooi het dan weg! Mijn buurman zijn gerecht waren ze vergeten, gelukkig werd dit redelijk vlot weer recht getrokken. Koffie na was prima, mooie bruine crémelaag. Je hebt betere grieken in Delft. . .

• Uitstekend

Vrijdag 8 juli met vriendengroep gegeten in dit leuke, gezellige intieme thais restaurant op de Wallen in Amsterdam. Erg vriendelijke bediening die weet waar ze het over hebben. De keuze voor de gerechten hebben we uit handen gegeven aan de bediening die dit goed afstemde met de wensen aan de tafel. Voorgerechtjes waren goed geproportioneerd en tevens erg goed van smaak. Als hoofdgerecht kwamen er allerlij schalen met verschillende vlees- en visgerechten op tafel. Smaak en samenstelling hoofdgerechten was dik in orde. Tevens moet gezegd worden dat ze waanzinnig lekkere wijnen serveren in dit restaurant. Echt een aanrader!

• Redelijk

• Redelijk

vrijdag 24 juli met grote groep gegeten. Werden goed ontvangen door vriendelijke bediening. De groep werd verdeeld over twee tafels. Wij hadden een dame bij ons aan tafel zitten die aangaf geen kaas te lusten. Dus daar zou rekening mee gehouden worden. Het voorgerecht kregen we al vrij vlot. De ravioli in een champignonsoepje en truffel was aan de flauwe kant. Mijn buurvrouw die aangegeven had geen kaas te lusten kreeg omdat er kaas verwerkt was in de ravioli een hele mooie carpaccio met PARMEZAAN creme!? Het hoofdgerecht kwam nog sneller op tafel dan het voorgerecht, overigens wel allemaal tegelijk. Een heerlijk mooi en groot stuk parelhoen lag op ons bord. Goed bereidt stukje vlees, alleen de bijkomende jus was veel te zout. Bovendien kregen we er veel te weinig garnituur bij. Het dessert wat we tevens vrij snel achter het hoofdgerecht aankregen was zeer mooi, haast elegant, zo eenvoudig, maar toch zo lekker. Een panna cotta van bosbessen met vers fruit, om je vingers bij af te likken! Al met al een supergezellige avond gehad, maar heb wel eens beter gegeten bij Artusi!

• Goed

Afgelopen zaterdag 11 december bij toeval dit leuke restaurant ontdekt. Bij binnenkomst werden we vriendelijk ontvangen door de gastvrouw. De van de lunchkaart bestelde 'lunchverassing van de chef' werd mooi gepresenteerd. We deden ons allen te goed aan de uitgebalanceerde smaakverhoudingen. Jammer dat er op de lunchkaart maar drie desserts staan. Al was het appeltaartje met kaneelijs echt werkelijk top! We komen hier zeker een keer terug voor diner. . .