Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van Tientje

Tientje

Bar huf is een heerlijke tent voor wie vooral gezellig een borrel wil doen en daarbij een hapje eet. De wijnen waren namelijk erg goed en het eten ook prima. De kaart is eenvoudig, maar helaas iets prijzig aangezien je side dishes zoals friet en salade apart betaald. Philly steak met krokante frietjes waren prima voor de setting, geen culinair hoogstandje. Bediening is overigens super vriendelijk en zelfs amicaal zonder storend te zijn.

Gegeten op 13 november 2014

Tientje

Erg gezellige tent met een kleine kaart, gemoedelijke sfeer en een bijzonder lekkere viognier. Wij namen de onglet met rossini, dikke friet, bernaise saus en de groente van de dag (bietjes in boter). Super mals vlees en alle bijgerechten ook top. Bediening was zeer vriendelijk vergat ons helaas twee keer, maar we zaten ook diep in de hoek. Jammer dat je niet kan reserveren, maar ik kom hier zeker terug.

Gegeten op 31 oktober 2014

Tientje

Ik heb hier gegeten met mijn vrij grote familie. We eten vaker samen Chinees, maar wat heeft Sansan een heerlijke Sichuan keuken! Er staan echt andere gerechten op de kaart dan je gewend bent van Chinees. Wat mij betreft smaken die ik herken van eerdere bezoeken aan China, licht aangepast op de westerse smaak. Inderdaad zijn er een aantal gerechten goed pittig, maar dat vond ik persoonlijk geen probleem. Bediening is correct, maar communicatie is af en toe lastig. Decor is niet heel bijzonder maar de vogelkooitjes als lampen zorgen wel voor een warme sfeer.

Gegeten op 2 november 2014

Tientje

Met zijn vieren zaten we heerlijk in de serre aan het water waar de avond je nog lekker opwarmde.
De Hollandsche Tuyn bied een verscheidenheid aan gerechten aan van wat meer traditionelere cafe/restaurant gerechten tot wat exclusievere gerechten. Ik nam zelf de eendenlever, gevolgd de tonijnsteek en als na verschillende aardbeien gerechtjes. Alle drie goed bereid, de tonijn ook perfect gegaard. Tevens was ik te spreken over de witte huiswijn.
Minder vond ik de ietwat oudbollige uitstraling die het restaurant heeft, maar dat is een kwestie van smaak.

Gegeten op 29 augustus 2014

Via online reservering

Met de albert hein actie hier genoten van een drie gangen menu. We namen eerst een drankje op het terras. Een goed geprijsde, eenvoudige doch lekkere prosecco en een Veltin's biertje. Vervolgens drie gangen binnen. Beiden hadden we vooraf de gefrituurde squid, niet heel bijzonder, wel lekker krokant en een flink gevuld bord. Vervolgens probeerde ik kangoeroe, een zeer mals stukje vlees echt perfect gegaard. Mijn tafelgenoot had de vis special, eveneens erg smakelijk. Als dessert nam ik de rocky road; marshmallow, chocolade, pistache, kokos en cranberry... Ook weer een voltreffer!
En dit alles met bijzonder vriendelijke en behulpzame bediening. Enig minpunt is het systeemplafond. Vooral naar al het lekkers op je bord kijken dus!

Gegeten op 12 september 2014

Tientje

Met zijn vieren hier geluncht op het dek van Pont 13 met prachtig uitzicht over het ij. Tijdens de lunch zijn er broodjes en salades, maar wij kozen voor het wisselende vlees en visgerecht. De onglet was echt heerlijk, botermals, smakelijke jus. Maar ook de scholfilet was verrassend goed. Tevens is de bediening vriendelijk, jong en heeft kennis van zaken. Heerlijke wijnen ook.

Gegeten op 30 augustus 2014

Tientje

Bij Pho hebben ze echt heerlijk Vietnamees eten in een klein doch net tentje aan de Albert Cuyp. Engelssprekende bediening was vriendelijk. Wij aten meerdere voorgerechtjes die allemaal erg smakelijk waren. Ook de Pho 91 (Vietnamese soep) was zeer goed. Enig nadeel vind ik dat je 16 euro betaald voor een (weliswaar goed gevulde) soep. Het zou wat goedkoper mogen. Al kun je het ook zo zien, voor 20 euro de man kan je hier uiteten.

Gegeten op 29 augustus 2014

Tientje

Met een grote groep op een zonnige zaterdag geluncht op het terras aan het ij. We zaten heerlijk en hebben ook heerlijk gegeten en gedronken. De meeste van ons hadden de fruits de mer met kokkels, venusschelpen, oesters, mosselen, scheermessen krab en de lekkerste: rauwe coquille met proseccoschuim. Het was mooi opgediend, smaakte en rook vers en was ook voldoende voor een lunch. Ook de oesters waren van bijzondere kwaliteit, erg vlezig en smaakvol. De viognier die we erbij dronken was ok, niet super. Ik zou de volgende keer een andere proberen. Bediening was ook prima. Hier kom ik terug!

Gegeten op 21 juni 2014

Tientje

Ik had in mijn hoofd dat lulu 'wel ok' was, maar afgelopen zaterdag is mijn mening in positieve zin bijgedraaid. Er staan verschillende kleine Oosterse gerechtje op de kaart. Denk aan Indonesische rendag maar ook Indiase butterchicken of Thaise viskoekjes. Het leuke is dat je alle gerechten kunt delen. Aan ongeveer 2 gerechten pp heb je al genoeg. Wij waren met 7 man en hebben dus flink wat gerechten kunnen proeven. Alle gerechten waren zeer goed gekruid en royaal genoeg. Hetgeen wat te veel was mocht ik mee naar huis nemen. Bediening was snel en reageerde adequaat. Als je zin hebt om lekker te tafelen met eventueel meerdere personen dan is Lulu een fijn adres.

Gegeten op 28 juni 2014

Tientje

Hier gegeten met vriendinnen tijden een speciale avond waar we een vijf gangen diner voor 35 euro aangeboden kregen. Het eerste gerecht 'Sam' was veel belovend, dit was oester met kip, kimchi, soja en gember. Een geslaagde en vernieuwende combi van zuur/pittig en fris. Daarop volgend kwam dimsum, die leek wat mij betreft niet te verschillen van die bij een Chinees restaurant. Vervolgende de 'Jerusalem Delight' (kebab, humus, tabouleh, baba ganoush), zeker lekker, maar wederom niets bijzonders. Gerecht vier was de tomeato burger, een vegetarische burger gemaakt van gevriesdroogd tomaat. Wat mij betreft creatief, maar ik eet liever geen vlees dan groente die smaken naar vlees. Tot slot een crepe met nutella en vanille ijs. Oftewel, dat wat je ook bij ieder eetcafé kan krijgen. Zoals je begrijpt uit mijn woorden was alles kwalitatief goed, maar niets was vernieuwend of bijzonder en daarom ook zeker niet de prijs waard die je er voor betaald. Daarnaast vroegen wij om een wijnarrangement, eventueel met halve glazen. Ze boden ons per 2 gerechten 1 glas wijn. Maar buiten dat de wijnen mijn smaak niet waren passen wijnen ook bijna nooit bij twee enorm verschillende gerechten. Zo ook deze wijnen. Positief ben ik over het bedienend personeel, ze waren heel vriendelijk en gaven achtergrond informatie over de producten en het concept.

Gegeten op 25 juni 2014