a TripAdvisor company

van Tientje

Tientje

De bediening stelde op ons verzoek een menu samen. Daarbij werd genoeg rekening gehouden met onze vegetarische tafelgenote. We aten verschillende gerechten waaronder sushi maar ook warme gerechten. Erg goed en mooi gepresenteerd. Het decor is steriel, futuristisch en kil. Niet echt een prettige atmosfeer. Wel was de bediening erg vriendelijk en behulpzaam.

Gegeten op 22 november 2015

Tientje

Samen met een vriendin die erg van Aziatisch eten houd hier gegeten. Het decor is eenvoudig, de bediening wat stoïcijns en spreekt geen Nederlands. Echter het eten heel goed. Wij hadden onder anderen de beef barbecue en nog wat andere gerechten. Daarbij uiteraard heel lekkere kimchi en wat andere bijgerechten. Aangezien het ook vol zat met Koreanen bevestigd dit hoe authentiek het eten is. Wat mij betreft mogen ze we wat doen aan de afzuiging, die is namelijk afwezig.

Gegeten op 27 november 2015

Tientje

Het regende hard buiten toen we hier binnen kwamen stormen. We waren aangenaam verrast door het mooie warme interieur en lieten het slechte weer snel achter ons. De kaart is niet heel bijzonder maar het eten gewoon goed. Bij alle gerechten staat ook een wijn advies, erg handig. Ik zal hier zeker terug komen.

Gegeten op 6 december 2015

Tientje

Gezellig tent met Hollandse maaltijden. Het decor is georganiseerd chaotisch met veel fotolijstjes en een 50's tintje. Bediening is vriendelijk en snel. Eten is niet heel bijzonder, maar dat is Hollands eten an sich ook niet echt. Zeer grote porties. Beetje zonde dat ze waarschijnlijk veel weg moeten gooien, ik pleit voor kleinere porties met een gratis refill.
Al met al (zeker voor de toerist) een leuke plek voor een simpele écht Hollandse hap.

Gegeten op 10 december 2015

Tientje

Echt fantastisch! Heerljk gegeten, fijn interieur. Beetje eetcafé met een Frans klassieke twist (d.w.z. linnen op tafel). Alle gangen hadden bijzondere smaakcombinaties die perfect bij elkaar pastten. Ook de structuur van ingrediënten was variërend en passend. Bediening was vriendelijk en had kennis van zaken. Wijn was tevens goed. Al met al een zeer aangename restaurant ervaring, hier kom ik graag terug.

Gegeten op 13 september 2015

Tientje

Wat een pareltje in de Jordaan! Het zit in de Jordaan vol met Italianen, maar dit voelt echt zoals in Italie. De chef is in de leer geweest bij Italiaanse moeders en dat proef je. Veel schalen met heerlijkheden te delen met de hele tafel. Lekkere wijnen en na een heerlijke boterkoek nog een afsluiter van huisgemaakte limoncello en koffie uit de percolator. Ik zou zeggen reserveer en geniet.

Gegeten op 19 augustus 2015

Tientje

De formule, een wisselend 3 gangen menu, spreekt me aan. Op deze manier zullen we allemaal eens wat minder eten verspillen. De prijs zou daar echter ook naar moeten zijn. 3 gangen voor 35 euro vind ik in dit geval erg veel. Voor mij wel een rede om niet meer naar knsm af te reizen. Eten was overigens goed, bv de vis met zeekraal (verse perfect gegaarde zalm en lekker veel zeekraal, ook wel eens gezond) was erg goed. Het voorgerechtje met de haringtartaar vond ik wat tegenvallen, ik miste wat zuurs wat het geheel wat flets maakte. Dessert bananen ijs met een gezonde versie van appelgebak paste goed bij elkaar maar het ijs bevatte wel waterkristallen. Eigenaresse was overigens uiterst vriendelijk en gastvrij. Eigenlijk dus juist een hele fijne gemoedelijke tent, maar wat mij betreft iets te duur voor het gebodene.

Gegeten op 26 augustus 2015

Tientje

Op een dinsdagavond hier gegeten met twee vriendinnen die voor langere tijd naar het buitenland gaan, een fijne plek voor een laatste diner. Ten eerste spreekt het interieur mij erg aan en is de akoestiek is prettig. De bediening is vlot en vriendelijk. Toppers van de avond waren de risottobal, Aziatische steak tartare en de merengue met rood fruit en bassilcumijs. Goed porties mooi opgemaakt en lekker. De wijnen (weet helaas even niet meer welke) smaakte ook goed.

Gegeten op 25 augustus 2015

Via online reservering

Laten we beginnen met de positieve noot, namelijk het eten zelf. De gerechten zijn mooi opgediend en allen zeer smaakvol. Daar tegenover staat echter een bar slechte bediening... Chaos en verwarring gedurende de hele avond.
Wij hadden gereserveerd voor een 3-gangemenu. De jongen die onze drankjes opnam wist daar niets van af, kwam even later terug met de mededeling dat dit linzensalade vooraf, tartaar als hoofd en aardbeien met merengue als dessert zou zijn. Dit vertelde hij zonder ons aan te kijken, wachtte ons antwoord niet af en liep weer snel door. Aangezien we niet echt een keuze hadden en deze jongen niet meer terug kwam naar onze tafel (evenals anders personeel) gingen we er maar vanuit dat het besteld was. Dat bleek 40 minuten later niet het geval. Een andere overigens wel vriendelijke jongen heeft het toen alsnog voor ons besteld. Het eerste gerecht dat we voor ons neus kregen bleek tartaar te zijn. Omdat dit niet was volgens de uitleg vroegen wij waar onze salade dan bleef. Enige tijd later kregen we een salade, maar niet de linzensalade. Ondertussen werd er ook niet gekeken of we drinken wilde bestellen.
Bovendien lijkt het goedkoop maar moet je altijd bijgerechten bestellen. Een hamburger met friet erbij is bijvoorbeeld 13 + 4,50 = 17,50euro.
De sfeer is losjes, internationaal (o.a. door hostel en kantoren in de buurt) en het terras is heerlijk. Evenals het eten, maar helaas door de zeer slechte service zal ik mij niet meer deze kant op begeven.

Gegeten op 11 juni 2015

Tientje

Het was zo'n dag met een heerlijk zonnetje, maar net even te koud om buiten te dineren. We wilde dus even snel wat eten voor we naar buiten gingen om een rondje te lopen. Daarbij kwamen we uit bij rotisserie. In het voorste gedeelte zit je eigenlijk in de keuken aan de bar en kun je ook naar buiten kijken. We namen de beide de burger die sappig en smaakvol was. Bedienend meisje en de koks waren erg vriendelijk. Voor een snelle doch lekkere hap zit je hier dus sowieso goed. Als je wat langer wil zitten kun je hier ook terecht. Eerder heb ik ook de cocktails geproefd en die waren ook erg goed! Een beetje summier qua hoeveelheid, maar de smaak was top.

Gegeten op 16 april 2015