van Tientje

• Recensies in de laatste twee jaar

Vandaag eindelijk een bezoekje gewaagd aan de Thrill grill. Bij het aanschouwen van de kaart viel de keuze me tegen. Als dit een burgerjoint moet zijn, vind ik dat er veel te weinig burgers op de kaart staan. Mijn gezelschap en ik namen eenmaal de gewone thriller en eenmaal de salmon thriller om te delen. Allebei lekker, mals, smakelijk, maar geenszins bijzonder. En als je pretendeert dat burgers je stokpaardje zijn verwacht ik veel meer. Er zijn genoeg tenten in Amsterdam die een lekkerdere burger op de kaart hebben staan. Bovendien was de bediening een beetje vreemd. We werden afwisselend in Engels/Nederlans aangesproken en ze kwam wat verward over.

Gegeten op 22 april 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Ik ben niet enthousiast over de Prinsenkelder. De entourage is niet mijn smaak maar is wel prima. De kaart beloofd wat, maar alle gerechten zijn van gemiddelde kwaliteit. Niet slecht, maar fantasieloos en bovendien erg oudbollig opgemaakte borden (half citroentje erop, wat krulpeterselie). Daarnaast maakte de bediening een kleine fout (extra bestelling, kan gebeuren), maar gaf daarna ons de schuld. Niet echt klantvriendelijk dus. Ik denk dat hier nodig een frisse wind door de zaak moet gaan waaien!

Gegeten op 11 april 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Zoals eerder opgemerkt is l'incontro zeker niet slecht, maar zijn er toch een hoop details die de ervaring afbreuk doen. Te beginnen met het inderdaad sterk verouderde en ongezellige interieur. Daarnaast is de bediening heel vriendelijke, maar soms misschien iets te joviaal. Het eten was lekker, maar had niets speciaals. Ook ik miste de Italiaanse passie in zowel het eten als alles daar omheen. Wel waren het bijzonder grote porties en de antipasti vooraf was erg goed. Zoals gezegd was het zeker niet slecht, maar voor deze prijzen kun je in Amsterdam gelukkig veel beter krijgen.

Gegeten op 20 april 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Prettige zaak, heerlijk op het terras gezeten. De ligging langs de amstel is erg mooi. Bediening is vriendelijk en snel en de wijn was goed. Tevens is de steak tartare aan te raden, weliswaar vooraf aangemaakt (geen eidooier aanwezig dus) maar wel een perfect gepocheerd eitje erbij. Het is hier op het terras goed vertoeven.

Gegeten op 3 april 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Hoewel de andere Genroku mijn favoriete all-you-can-eat sushi tent is viel deze Genroku me tegen. Wellicht had het te maken met het feit dat we in het weekend alleen de all you can eat formule konden doen. Dat betekent dat de drankjes, sashimi en speciale sushi niet meededen. En dat is juist het gene wat Genroku van andere sushistenten onderscheid. De rijst was nog warm waardoor de nori te zacht was en de verhouding vis/rijst was zo-zo. Decor is ok en bediening prima, maar er zijn betere sushi tenten te vinden.

Gegeten op 21 maart 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Dophert is een knus vegan eettentje in de Spaarndammerstraat met een alles behalve geiten wollen sokken uitstraling. Van het weekend heb ik er een cappuccino met havermelk gedronken, die goed smaakte. Uiteraard anders dan je gewend bent met koemelk, maar lekker was ie wel. Ook het pindakaas-brownie-taartje was erg goed. De dag ervoor heb ik nog een hapje meegepikt van een van mijn vrienden die curry had afgehaald bij dophert. Wat mij betreft ook geslaagd, alleen had de bloemkool iets minder doorgekookt mogen zijn zodat je wat meer bite had. Bediening is heel vriendelijk en de sfeer gemoedelijk. Ook leuk dus als je niet vegan bent.

Gegeten op 23 februari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Burrito is een restaurant waar ik vaak terugkom. Niks fancy, wel altijd een heel erg lekkere burrito en een zeer gastvrije sfeer. Ik kies steevast voor de burrito met rund, een soort draadjesvlees Mexicaans gekruid in een burrito met genoeg kaas en als gewild jalapenos erover. Daarbij sla, rijst en bonen. Het is zeker een flinke maaltijd, want aan de rijst en bonen kom ik meestel niet toe. Ook de taartjes die de eigenaar ons liet proeven waren super. Ik denk dat ik hier nog jaren terug zal blijven komen.

Gegeten op 16 februari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Het was een hele tijd geleden dan ik hier at, maar afgelopen week heb ik hier een hele avond heerlijk getafeld. Gestart met het taartje van forel, daarna black angus steak en skrei (gedeeld met mijn tafelgenoot) en als na scroppino en een chocoladetaartje. Het taartje van forel was mooi gepresenteerd en goed op smaak, black angus steak was precies goed gebakken en lekker mals. De skrei was eveneens heerlijk en de frieten zoals die horen. Daarbij dronken we een pinot blanc die me erg goed smaakte. Daar waar Bar Baarsch lijkt op een gewoon cafe is het stiekem ook een restaurant, maar dan met eetcafe prijzen.

Gegeten op 19 februari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

De eerste keer dat ik hier was bracht de Posthoorn mij mijn beste eetervaring sinds tijden, ditmaal was dat ondanks dat het nog steeds heel goed was helaas iets minder. De cohesie van de gerechten viel mij iets tegen. Zo kreeg je bij ik dacht het eerste gerecht 'amuses' met verschillende ingredienten. Allemaal ontzettend lekkere smaken en structuren, maar niet passen bij elkaar en daarbij geserveerd een soort cassave-achtige kroepoek. De deconstructed hutspot a la Posthoorn kon mij echt niet bekoren. Er werd bijvoorbeeld een hele gepofte sjalot bij geserveerd en gekookte gehalveerde aardappeltjes, maar nog hard. Het waren grote stukken op je bord die je niet samen kon proeven en die veel te groot waren. Verder waren de andere 4 gerechten wel goed en smaakvol. Overigens de wijnen... Die stelde zeker niet teleur, in een woord fantastisch!

Gegeten op 12 februari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Fijn om een tegenhanger van de Walvis in de buurt te hebben. Gister at ik een heerlijke Big Mick met een lekkere sappige hamburger, cheddar, bacon en flink wat saus. En dat samen met een portie friet voor 11,50. Bediening is erg gastvrij en bood direct aan om de wijn te proeven toen ik moest kiezen tussen de sauvignon blanc en de viognier. Uiteindelijk toch zonder proeven de viognier gekozen en dat was een goede keuze. Minpuntje vind ik de hoeveelheid tafeltjes waardoor je wel echt op elkaar zit. Ook jammer is de akoestiek, het kost je flink wat stemkracht om een gesprek te voeren aan tafel. Maar zoals te zien op het plafond hebben ze daar hun best al op gedaan helaas.

Gegeten op 21 februari 2014

IENS bestaat 15 jaar!