a TripAdvisor company

van Tientje

• 10 1

• Eten

• In behandeling

Wat een pareltje in de Jordaan! Het zit in de Jordaan vol met Italianen, maar dit voelt echt zoals in Italie. De chef is in de leer geweest bij Italiaanse moeders en dat proef je. Veel schalen met heerlijkheden te delen met de hele tafel. Lekkere wijnen en na een heerlijke boterkoek nog een afsluiter van huisgemaakte limoncello en koffie uit de percolator. Ik zou zeggen reserveer en geniet.

Gegeten op 19 augustus 2015

Tientje

De formule, een wisselend 3 gangen menu, spreekt me aan. Op deze manier zullen we allemaal eens wat minder eten verspillen. De prijs zou daar echter ook naar moeten zijn. 3 gangen voor 35 euro vind ik in dit geval erg veel. Voor mij wel een rede om niet meer naar knsm af te reizen. Eten was overigens goed, bv de vis met zeekraal (verse perfect gegaarde zalm en lekker veel zeekraal, ook wel eens gezond) was erg goed. Het voorgerechtje met de haringtartaar vond ik wat tegenvallen, ik miste wat zuurs wat het geheel wat flets maakte. Dessert bananen ijs met een gezonde versie van appelgebak paste goed bij elkaar maar het ijs bevatte wel waterkristallen. Eigenaresse was overigens uiterst vriendelijk en gastvrij. Eigenlijk dus juist een hele fijne gemoedelijke tent, maar wat mij betreft iets te duur voor het gebodene.

Gegeten op 26 augustus 2015

• 10 1

• Eten

• In behandeling

Op een dinsdagavond hier gegeten met twee vriendinnen die voor langere tijd naar het buitenland gaan, een fijne plek voor een laatste diner. Ten eerste spreekt het interieur mij erg aan en is de akoestiek is prettig. De bediening is vlot en vriendelijk. Toppers van de avond waren de risottobal, Aziatische steak tartare en de merengue met rood fruit en bassilcumijs. Goed porties mooi opgemaakt en lekker. De wijnen (weet helaas even niet meer welke) smaakte ook goed.

Gegeten op 25 augustus 2015

Via online reservering

Laten we beginnen met de positieve noot, namelijk het eten zelf. De gerechten zijn mooi opgediend en allen zeer smaakvol. Daar tegenover staat echter een bar slechte bediening... Chaos en verwarring gedurende de hele avond.
Wij hadden gereserveerd voor een 3-gangemenu. De jongen die onze drankjes opnam wist daar niets van af, kwam even later terug met de mededeling dat dit linzensalade vooraf, tartaar als hoofd en aardbeien met merengue als dessert zou zijn. Dit vertelde hij zonder ons aan te kijken, wachtte ons antwoord niet af en liep weer snel door. Aangezien we niet echt een keuze hadden en deze jongen niet meer terug kwam naar onze tafel (evenals anders personeel) gingen we er maar vanuit dat het besteld was. Dat bleek 40 minuten later niet het geval. Een andere overigens wel vriendelijke jongen heeft het toen alsnog voor ons besteld. Het eerste gerecht dat we voor ons neus kregen bleek tartaar te zijn. Omdat dit niet was volgens de uitleg vroegen wij waar onze salade dan bleef. Enige tijd later kregen we een salade, maar niet de linzensalade. Ondertussen werd er ook niet gekeken of we drinken wilde bestellen.
Bovendien lijkt het goedkoop maar moet je altijd bijgerechten bestellen. Een hamburger met friet erbij is bijvoorbeeld 13 + 4,50 = 17,50euro.
De sfeer is losjes, internationaal (o.a. door hostel en kantoren in de buurt) en het terras is heerlijk. Evenals het eten, maar helaas door de zeer slechte service zal ik mij niet meer deze kant op begeven.

Gegeten op 11 juni 2015

Tientje

Het was zo'n dag met een heerlijk zonnetje, maar net even te koud om buiten te dineren. We wilde dus even snel wat eten voor we naar buiten gingen om een rondje te lopen. Daarbij kwamen we uit bij rotisserie. In het voorste gedeelte zit je eigenlijk in de keuken aan de bar en kun je ook naar buiten kijken. We namen de beide de burger die sappig en smaakvol was. Bedienend meisje en de koks waren erg vriendelijk. Voor een snelle doch lekkere hap zit je hier dus sowieso goed. Als je wat langer wil zitten kun je hier ook terecht. Eerder heb ik ook de cocktails geproefd en die waren ook erg goed! Een beetje summier qua hoeveelheid, maar de smaak was top.

Gegeten op 16 april 2015

Tientje

Wat een fijne tent. Een klein Chinees restaurant met naar eigen zeggen de Noord Chinese keuken. Het is er netjes en je zit er prima. De kaart heeft authentieke gerechten die je niet op iedere Chinese kaart tegen komt. Wij hadden onder anderen de zeekwal, tofuvel met pinda, runderstoof, mapo tofu, gebakken bamie met garnalen en ongetwijfeld nog wat gerechten die ik vergeten ben. Allemaal de juiste hoeveelheid pittigheid en goed geprijsd. We waren slechts 11 euro de man kwijt. Ze schenken hier overigens geen alcohol, dus mocht je zin in bier hebben dan hebben ze alcohol vrij bier. Wellicht iets aan de zoute kant, maar daar kan ik wel mee leven.

Gegeten op 19 april 2015

Tientje

In het aangrenzende osteria sala federico, een klein restaurant van dezelfde eigenaar heerlijk gedineerd. Een kleine echt Italiaanse kaart met verschillende pasta/vlees/vis gerechten. Ik nam de ocotopus carpaccio, heerlijke pasta met scampi, scallopino en het dessert. Daarbij dronken we een zeer aangename prosecco en toe ook nog een prettige dessertwijn. Pepe is een goede gastheer en de Italiaans kok weet wat lekker eten is. Voor mij een plek om terug te komen.

Gegeten op 17 april 2015

Tientje

Bar huf is een heerlijke tent voor wie vooral gezellig een borrel wil doen en daarbij een hapje eet. De wijnen waren namelijk erg goed en het eten ook prima. De kaart is eenvoudig, maar helaas iets prijzig aangezien je side dishes zoals friet en salade apart betaald. Philly steak met krokante frietjes waren prima voor de setting, geen culinair hoogstandje. Bediening is overigens super vriendelijk en zelfs amicaal zonder storend te zijn.

Gegeten op 13 november 2014

Tientje

Erg gezellige tent met een kleine kaart, gemoedelijke sfeer en een bijzonder lekkere viognier. Wij namen de onglet met rossini, dikke friet, bernaise saus en de groente van de dag (bietjes in boter). Super mals vlees en alle bijgerechten ook top. Bediening was zeer vriendelijk vergat ons helaas twee keer, maar we zaten ook diep in de hoek. Jammer dat je niet kan reserveren, maar ik kom hier zeker terug.

Gegeten op 31 oktober 2014

Tientje

Ik heb hier gegeten met mijn vrij grote familie. We eten vaker samen Chinees, maar wat heeft Sansan een heerlijke Sichuan keuken! Er staan echt andere gerechten op de kaart dan je gewend bent van Chinees. Wat mij betreft smaken die ik herken van eerdere bezoeken aan China, licht aangepast op de westerse smaak. Inderdaad zijn er een aantal gerechten goed pittig, maar dat vond ik persoonlijk geen probleem. Bediening is correct, maar communicatie is af en toe lastig. Decor is niet heel bijzonder maar de vogelkooitjes als lampen zorgen wel voor een warme sfeer.

Gegeten op 2 november 2014