a TripAdvisor company

van Tientje

Tientje

De ruimte is prachtig, groots, licht en open. Zo ook de keuken waaruit heerlijke pure gerechten worden geserveerd. Voor mij was het kalfsgerecht de absolute winnaar. Mijn advies, laat je niet afschrikken door het feit dat het organen zijn, ook als niet orgaaneter vind je dit heerlijk. De andere gerechten die ik heb kunnen proeven waren allemaal ook Daarnaast fantastische Duitse wijnen, al hadden we ook een nog betere Franse wijn buiten te kaart om. Bovendien is de bediening net zoals bij Rijsel, persoonlijk en goed!

Gegeten op 7 juni 2016

Tientje

Voor zover ik hier iets over kan zeggen smaakt dit als authentiek Peruaans. Wij aten de super lekkere tamales en nog twee andere gerechten. Een stoofje en een gerecht met een Peruaanse aardpeer en lamsvlees. De sfeer is inderdaad niet zo bijzonder, maar het is er wel netjes en schoon. Bovendien zijn ze heel vriendelijk en zijn de prijzen prima. Mocht je heimwee hebben of juist eens iets anders willen dan raad ik je Peruvian Cuisine zeker aan!

Gegeten op 22 mei 2016

Tientje

Op aanraden van een Texelaar kwamen wij terecht bij Freija. We waren aangenaam verrast. Voor een zeer goede prijs heb je een drie gangen menu waarin de porties zeker niet klein zijn. Maar nog belangrijker, het was ook gewoon goed. Vooral het Texels lam was perfect gegaard. Freija heeft een gezellige sfeer en goede wijnen. Alleen had ik wel liever andere glazen gezien (dit waren kleine wijnglaasjes met korte hals).

Gegeten op 22 april 2016

Tientje

Als er weinig keus is in restaurants hoop je altijd maar dat het dan wel goed is... maar dat was de Luwte zeker! We aten met en gezelschap van vijf en aten onder andere de verse oesters, kokkels en kabbeljauw met asperges. Goede wijnen, vriendelijke bediening en een ruime lichte ruimte met open keuken.

Gegeten op 23 april 2016

Tientje

Ontzettend knus restaurantje in de pijp. We werden direct enthousiast ontvangen door de keuken en bediening. Je eet hier kleine Israelische gerechtjes die je kunt delen. Doordat je alles kunt delen kan je ook veel proeven en werkelijk alle gerechtjes die we hadden waren bijzonder goed. Heel gevarieerd, zowel vlees, vis als vega en ook nog kleurige creaties. Minder vond ik de akoestiek, je moest half over de tafel schreeuwen om elkaar te verstaan. Maar goed, al het andere laat dit kleine ongemak verbleken... Aanrader!

Gegeten op 21 april 2016

Tientje

Gastheerschap was zeer goed. We zaten aan de kop van de bar waardoor je veel meekreeg van de sfeer in de zaak, daarnaast kregen we veel persoonlijke aandacht. Vooral erg goede wijnen en een gezellige sfeer. Eten was ook goed, maar qua gerecht/ingrediënt keuze zeker niet bijzonder.
Wij aten bijvoorbeeld de witlofsalade met gepocheerd ei en Hollandse garnalen, confit de canard met witte bonen en eendensaus en een dessertje. Dat dessert was een amandel-perentaart die overigens erg goed smaakte. Wat mij betreft dus een terugkomer, maar wel met de stiekeme hoop op een iets verrassender menu.

Gegeten op 27 maart 2016

Tientje

De bediening stelde op ons verzoek een menu samen. Daarbij werd genoeg rekening gehouden met onze vegetarische tafelgenote. We aten verschillende gerechten waaronder sushi maar ook warme gerechten. Erg goed en mooi gepresenteerd. Het decor is steriel, futuristisch en kil. Niet echt een prettige atmosfeer. Wel was de bediening erg vriendelijk en behulpzaam.

Gegeten op 22 november 2015

Tientje

Samen met een vriendin die erg van Aziatisch eten houd hier gegeten. Het decor is eenvoudig, de bediening wat stoïcijns en spreekt geen Nederlands. Echter het eten heel goed. Wij hadden onder anderen de beef barbecue en nog wat andere gerechten. Daarbij uiteraard heel lekkere kimchi en wat andere bijgerechten. Aangezien het ook vol zat met Koreanen bevestigd dit hoe authentiek het eten is. Wat mij betreft mogen ze we wat doen aan de afzuiging, die is namelijk afwezig.

Gegeten op 27 november 2015

Tientje

Het regende hard buiten toen we hier binnen kwamen stormen. We waren aangenaam verrast door het mooie warme interieur en lieten het slechte weer snel achter ons. De kaart is niet heel bijzonder maar het eten gewoon goed. Bij alle gerechten staat ook een wijn advies, erg handig. Ik zal hier zeker terug komen.

Gegeten op 6 december 2015

Tientje

Gezellig tent met Hollandse maaltijden. Het decor is georganiseerd chaotisch met veel fotolijstjes en een 50's tintje. Bediening is vriendelijk en snel. Eten is niet heel bijzonder, maar dat is Hollands eten an sich ook niet echt. Zeer grote porties. Beetje zonde dat ze waarschijnlijk veel weg moeten gooien, ik pleit voor kleinere porties met een gratis refill.
Al met al (zeker voor de toerist) een leuke plek voor een simpele écht Hollandse hap.

Gegeten op 10 december 2015