Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van Tientje

Tientje

Met zijn vieren zaten we heerlijk in de serre aan het water waar de avond je nog lekker opwarmde.
De Hollandsche Tuyn bied een verscheidenheid aan gerechten aan van wat meer traditionelere cafe/restaurant gerechten tot wat exclusievere gerechten. Ik nam zelf de eendenlever, gevolgd de tonijnsteek en als na verschillende aardbeien gerechtjes. Alle drie goed bereid, de tonijn ook perfect gegaard. Tevens was ik te spreken over de witte huiswijn.
Minder vond ik de ietwat oudbollige uitstraling die het restaurant heeft, maar dat is een kwestie van smaak.

Gegeten op 29 augustus 2014

Via online reservering

Met de albert hein actie hier genoten van een drie gangen menu. We namen eerst een drankje op het terras. Een goed geprijsde, eenvoudige doch lekkere prosecco en een Veltin's biertje. Vervolgens drie gangen binnen. Beiden hadden we vooraf de gefrituurde squid, niet heel bijzonder, wel lekker krokant en een flink gevuld bord. Vervolgens probeerde ik kangoeroe, een zeer mals stukje vlees echt perfect gegaard. Mijn tafelgenoot had de vis special, eveneens erg smakelijk. Als dessert nam ik de rocky road; marshmallow, chocolade, pistache, kokos en cranberry... Ook weer een voltreffer!
En dit alles met bijzonder vriendelijke en behulpzame bediening. Enig minpunt is het systeemplafond. Vooral naar al het lekkers op je bord kijken dus!

Gegeten op 12 september 2014

Tientje

Met zijn vieren hier geluncht op het dek van Pont 13 met prachtig uitzicht over het ij. Tijdens de lunch zijn er broodjes en salades, maar wij kozen voor het wisselende vlees en visgerecht. De onglet was echt heerlijk, botermals, smakelijke jus. Maar ook de scholfilet was verrassend goed. Tevens is de bediening vriendelijk, jong en heeft kennis van zaken. Heerlijke wijnen ook.

Gegeten op 30 augustus 2014

Tientje

Bij Pho hebben ze echt heerlijk Vietnamees eten in een klein doch net tentje aan de Albert Cuyp. Engelssprekende bediening was vriendelijk. Wij aten meerdere voorgerechtjes die allemaal erg smakelijk waren. Ook de Pho 91 (Vietnamese soep) was zeer goed. Enig nadeel vind ik dat je 16 euro betaald voor een (weliswaar goed gevulde) soep. Het zou wat goedkoper mogen. Al kun je het ook zo zien, voor 20 euro de man kan je hier uiteten.

Gegeten op 29 augustus 2014

Tientje

Met een grote groep op een zonnige zaterdag geluncht op het terras aan het ij. We zaten heerlijk en hebben ook heerlijk gegeten en gedronken. De meeste van ons hadden de fruits de mer met kokkels, venusschelpen, oesters, mosselen, scheermessen krab en de lekkerste: rauwe coquille met proseccoschuim. Het was mooi opgediend, smaakte en rook vers en was ook voldoende voor een lunch. Ook de oesters waren van bijzondere kwaliteit, erg vlezig en smaakvol. De viognier die we erbij dronken was ok, niet super. Ik zou de volgende keer een andere proberen. Bediening was ook prima. Hier kom ik terug!

Gegeten op 21 juni 2014

Tientje

Ik had in mijn hoofd dat lulu 'wel ok' was, maar afgelopen zaterdag is mijn mening in positieve zin bijgedraaid. Er staan verschillende kleine Oosterse gerechtje op de kaart. Denk aan Indonesische rendag maar ook Indiase butterchicken of Thaise viskoekjes. Het leuke is dat je alle gerechten kunt delen. Aan ongeveer 2 gerechten pp heb je al genoeg. Wij waren met 7 man en hebben dus flink wat gerechten kunnen proeven. Alle gerechten waren zeer goed gekruid en royaal genoeg. Hetgeen wat te veel was mocht ik mee naar huis nemen. Bediening was snel en reageerde adequaat. Als je zin hebt om lekker te tafelen met eventueel meerdere personen dan is Lulu een fijn adres.

Gegeten op 28 juni 2014

Tientje

Hier gegeten met vriendinnen tijden een speciale avond waar we een vijf gangen diner voor 35 euro aangeboden kregen. Het eerste gerecht 'Sam' was veel belovend, dit was oester met kip, kimchi, soja en gember. Een geslaagde en vernieuwende combi van zuur/pittig en fris. Daarop volgend kwam dimsum, die leek wat mij betreft niet te verschillen van die bij een Chinees restaurant. Vervolgende de 'Jerusalem Delight' (kebab, humus, tabouleh, baba ganoush), zeker lekker, maar wederom niets bijzonders. Gerecht vier was de tomeato burger, een vegetarische burger gemaakt van gevriesdroogd tomaat. Wat mij betreft creatief, maar ik eet liever geen vlees dan groente die smaken naar vlees. Tot slot een crepe met nutella en vanille ijs. Oftewel, dat wat je ook bij ieder eetcafé kan krijgen. Zoals je begrijpt uit mijn woorden was alles kwalitatief goed, maar niets was vernieuwend of bijzonder en daarom ook zeker niet de prijs waard die je er voor betaald. Daarnaast vroegen wij om een wijnarrangement, eventueel met halve glazen. Ze boden ons per 2 gerechten 1 glas wijn. Maar buiten dat de wijnen mijn smaak niet waren passen wijnen ook bijna nooit bij twee enorm verschillende gerechten. Zo ook deze wijnen. Positief ben ik over het bedienend personeel, ze waren heel vriendelijk en gaven achtergrond informatie over de producten en het concept.

Gegeten op 25 juni 2014

Tientje

Aangezien kip van t' spit hier het enige gerecht is verwacht je (zoals eerder opgemerkt) de beste kip te eten. Helaas is de kip geen omrijd kip, wel issie gewoon lekker en sappig. De side dishes zijn ook niet fantastisch, maar wel goed. Wel erg goed zijn de bbq saus en de uiencompote, deze deden smaken naar meer. Eigenlijk is van t' Spit gewoon een easy-going tent waar je lekker kan tafelen incluis een drankje voor nog geen 20 euro de man. Lekker met je handen kip kluiven en gerechtjes delen. En oja, ook de huiswijn was goed.

Gegeten op 26 juni 2014

Tientje

Over het eten werkelijk waar niets dan lof, alle vijf de gangen waren van topniveau. De chef kookt echter volledig solo voor een bijna vol restaurant. Dat resulteert in een vrij trage doorloop van gerechten. Gelukkig werd er wel iets ingehaald toen wij aangaven dat we het wel erg lang vonden duren. De gerechten worden niet heel bijzonder omschreven maar zijn zeer verrassend in zowel smaak als opmaak. Uitblinker de gelakte lam, maar ook de 'Griekse salade' en het gerecht met de makreel waren buitengewoon. Daarbij een erg goede rosado en een rode wijn (helaas vergeten welke). De uitleg hierbij was ietwat summier, een sommelier met kennis zou hier goed doen. De bediening was over het algemeen sowieso niet erg goed. De 'leerling', zwaaide met haar nepnagels over de gerechten terwijl ze uitlegde dat ze 'niet wist hoe ze het moest zeggen' wat er op het bord lag. Ook werd er een bord weggenomen terwijl men nog aan het eten was. Ze probeerden dit echter wel netjes op te lossen door onze feedback positief te ontvangen en ons vanwege het warme weer wat extra water op te dienen. Ik hoop ten zeerste dat ze wat gaan doen aan de matige bediening zodat deze ook het niveau van het eten behaald en ze hier een toprestaurant van kunnen maken. Ik kom graag terug voor een heerlijk 5 gangen diner.

Gegeten op 9 juni 2014

Tientje

Foodism heeft een uitgebreide kaart waar kleine gerechtjes op staan om te delen. Ten eerste is dat erg gezellig en buiten dat kun je op deze manier veel proeven. Ik vond zelf de tamme eendenbout en Marrokaanse lamsschenkel bijzonder goed. Echt botermals gestoofd en heerlijk gekruid! Ook de andere gerechten konden mij bekoren. De rioja die we erbij hadden was ook goed. Overigens ook op 'non-food' kwaliteiten scoort Foodism wat mij betreft goed. Het is klein, fris ingericht doch knus. Daarnaast is de eigenaar heel vriendelijk en zijn de prijzen bijzonder laag te noemen. Aanrader!

Gegeten op 4 mei 2014