van Tientje

• Recensies in de laatste twee jaar

Prettige zaak, heerlijk op het terras gezeten. De ligging langs de amstel is erg mooi. Bediening is vriendelijk en snel en de wijn was goed. Tevens is de steak tartare aan te raden, weliswaar vooraf aangemaakt (geen eidooier aanwezig dus) maar wel een perfect gepocheerd eitje erbij. Het is hier op het terras goed vertoeven.

Gegeten op 3 april 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Hoewel de andere Genroku mijn favoriete all-you-can-eat sushi tent is viel deze Genroku me tegen. Wellicht had het te maken met het feit dat we in het weekend alleen de all you can eat formule konden doen. Dat betekent dat de drankjes, sashimi en speciale sushi niet meededen. En dat is juist het gene wat Genroku van andere sushistenten onderscheid. De rijst was nog warm waardoor de nori te zacht was en de verhouding vis/rijst was zo-zo. Decor is ok en bediening prima, maar er zijn betere sushi tenten te vinden.

Gegeten op 21 maart 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Dophert is een knus vegan eettentje in de Spaarndammerstraat met een alles behalve geiten wollen sokken uitstraling. Van het weekend heb ik er een cappuccino met havermelk gedronken, die goed smaakte. Uiteraard anders dan je gewend bent met koemelk, maar lekker was ie wel. Ook het pindakaas-brownie-taartje was erg goed. De dag ervoor heb ik nog een hapje meegepikt van een van mijn vrienden die curry had afgehaald bij dophert. Wat mij betreft ook geslaagd, alleen had de bloemkool iets minder doorgekookt mogen zijn zodat je wat meer bite had. Bediening is heel vriendelijk en de sfeer gemoedelijk. Ook leuk dus als je niet vegan bent.

Gegeten op 23 februari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Burrito is een restaurant waar ik vaak terugkom. Niks fancy, wel altijd een heel erg lekkere burrito en een zeer gastvrije sfeer. Ik kies steevast voor de burrito met rund, een soort draadjesvlees Mexicaans gekruid in een burrito met genoeg kaas en als gewild jalapenos erover. Daarbij sla, rijst en bonen. Het is zeker een flinke maaltijd, want aan de rijst en bonen kom ik meestel niet toe. Ook de taartjes die de eigenaar ons liet proeven waren super. Ik denk dat ik hier nog jaren terug zal blijven komen.

Gegeten op 16 februari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Het was een hele tijd geleden dan ik hier at, maar afgelopen week heb ik hier een hele avond heerlijk getafeld. Gestart met het taartje van forel, daarna black angus steak en skrei (gedeeld met mijn tafelgenoot) en als na scroppino en een chocoladetaartje. Het taartje van forel was mooi gepresenteerd en goed op smaak, black angus steak was precies goed gebakken en lekker mals. De skrei was eveneens heerlijk en de frieten zoals die horen. Daarbij dronken we een pinot blanc die me erg goed smaakte. Daar waar Bar Baarsch lijkt op een gewoon cafe is het stiekem ook een restaurant, maar dan met eetcafe prijzen.

Gegeten op 19 februari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

De eerste keer dat ik hier was bracht de Posthoorn mij mijn beste eetervaring sinds tijden, ditmaal was dat ondanks dat het nog steeds heel goed was helaas iets minder. De cohesie van de gerechten viel mij iets tegen. Zo kreeg je bij ik dacht het eerste gerecht 'amuses' met verschillende ingredienten. Allemaal ontzettend lekkere smaken en structuren, maar niet passen bij elkaar en daarbij geserveerd een soort cassave-achtige kroepoek. De deconstructed hutspot a la Posthoorn kon mij echt niet bekoren. Er werd bijvoorbeeld een hele gepofte sjalot bij geserveerd en gekookte gehalveerde aardappeltjes, maar nog hard. Het waren grote stukken op je bord die je niet samen kon proeven en die veel te groot waren. Verder waren de andere 4 gerechten wel goed en smaakvol. Overigens de wijnen... Die stelde zeker niet teleur, in een woord fantastisch!

Gegeten op 12 februari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Fijn om een tegenhanger van de Walvis in de buurt te hebben. Gister at ik een heerlijke Big Mick met een lekkere sappige hamburger, cheddar, bacon en flink wat saus. En dat samen met een portie friet voor 11,50. Bediening is erg gastvrij en bood direct aan om de wijn te proeven toen ik moest kiezen tussen de sauvignon blanc en de viognier. Uiteindelijk toch zonder proeven de viognier gekozen en dat was een goede keuze. Minpuntje vind ik de hoeveelheid tafeltjes waardoor je wel echt op elkaar zit. Ook jammer is de akoestiek, het kost je flink wat stemkracht om een gesprek te voeren aan tafel. Maar zoals te zien op het plafond hebben ze daar hun best al op gedaan helaas.

Gegeten op 21 februari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Aardige kipsate gegeten bij dit nieuwe cafe. Het eten zelf was eenvoudig, maar ook eenvoudig geprijsd (lees: goedkoop). De portie was op zich voldoende maar had iets groter gemogen. Bediening was vriendelijke en het decor is prima. Alles dus zeker voldoende, maar niet het omfietsen waard. Wel een goede buurttent lijkt me.

Gegeten op 24 januari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Een heel fijn restaurant met een gezellige bistro-achtige sfeer, een wisselend menu en fijne bediening. Je zit ietwat krap, maar dat maakt het ook wel weer knus. Gestart wordt met een zuurkoolsoepje met pastinaak chips, lekker en bijzonder maar er miste zeker zout. Daarna kwam de uiterst vriendelijke bediening het menu verkondigen. Een vlees, een vis en een vegetarische keuze voor elke gang. En inderdaad betekent dat niet veel keuze voor vegetariërs, maar de gerechten waren wel bijzonderder dan bij een gemiddeld restaurant. Ik ben overigens geen vegetariër en heb genoten van heerlijke parelhoen, eendenborst salade en een zeer goede tartaar van ik dacht zalm en heilbot. Helaas was dit gerecht alleen weer ietsje te zout. Het hoofd met een gegrild visje vond ik minder, het was vrij vlak van smaak. De tarte tartin na was zeer goed met heerlijk amandelspijs, ook de kardemom sorbet smaakte goed. De chocolademousse was echter wat te heftig naar mijn mening.
De combinatie van concept, sfeer en bediening maken wat mij betreft dat de schoonheidsfoutjes door de vingers gezien worden. Al hoop ik wel dat ze iets beter op zullen letten met het zout.

Gegeten op 12 januari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Het is een modern maar kitscherig ingericht restaurant met Koreaanse bbq in een all-you-can-eat formule. Een blik op het menu laat zien dat er ook sushi en andere Japanse gerechten te krijgen zijn. De aanraders zijn echter de bibimbap en het vlees dat je zelf gaart op de barbecue. Het was een zeer goede bibimbap en het vlees was mals. Een beetje meer marinade had het nog iets beter gemaakt. Een groot nadeel is dat er zeer slechte/geen afzuiging aanwezig is. Wat mij betreft echt een rede om niet terug te komen. Ik heb eerder in restaurants gegeten met eenzelfde formule waar dit geen probleem was. De bediening is overigens wel erg vriendelijk en behulpzaam.

Gegeten op 21 december 2013

IENS bestaat 15 jaar!