Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van tessa

tessa

Met mijn familie op een zondagavond bij Athene beland. Het was erg druk en je kon zien dat de eigenaar hierop niet was berekend. Hij stond in principe alleen in de bediening met af en toe de hulp van zijn zoon, die er nog niet echt veel van snapte. Hierdoor duurde alles wel erg lang...
Het eten was smakelijk, maar wel jammer van de opmaak. Je krijgt alleen een bord waarop je vleesgerecht ligt en daarbij erg veel bakjes met bijgerechten.
De warme baklava met ijs na is wel een echte aanrader! Misschien de volgende keer beter.

Gegeten op 10 augustus 2014

tessa

Gisteravond met z'n tweetjes gegeten bij dit mooie, luxe eetcafé in Groningen. We werden netjes ontvangen en hadden een ruime keuze uit tafeltjes. Amuse van het huis viel goed in de smaak. Daarna gekozen voor de crème brûlée van geitenkaas en mijn partner voor de tonijn. Beide gerechten werden prachtig gepresenteerd en smaakten net zo. Als hoofdgerecht gekozen voor de zalm en mijn man voor de verschillende bereidingen van hert. Dit was allemaal zeer goed in balans en ook ruim voldoende door de verschillende bijgerechten ( 3 soorten groenten, 2 soorten aardappel ). Gelukkig hadden we nog wat ruimte overgehouden voor een nagerecht, want dit is hier echt de moeite waard. De crème brûlée met chocoladecake en de citroen bavarois waren beide top! Heerlijke avond gehad met z'n tweetjes en we zullen binnenkort nog een keertje gaan aanschuiven...

Gegeten op 6 juli 2014

tessa

Met 2 vriendinnen een hapje gaan eten bij de Stadtlander. Aspergesoepje vooraf, dit was prima! Als hoofdgerecht gekozen voor pangasiusrolletjes met zalm, dit viel een beetje tegen. De vis zelf was nogal aan de droge kant. Je krijgt voldoende bijgerechten en kunt zelfs kiezen tussen friet, puree of gebakken aardappelen. Als afsluiting genoten van een lekkere cappuccino. Prijs-kwaliteit verhouding is hier prima.

Gegeten op 9 mei 2014

tessa

Op een donderdagavond met z'n tweetjes aangeschoven bij Humphrey's. We mochten zelf een tafeltje uitzoeken en zijn aan de voorzijde gaan zitten. Recent is deze vestiging compleet vernieuwd qua interieur, dus een compleet ander gezicht.
Al snel werden we voorzien van een drankje en een broodje met kruidenboter/olijfolie. Als voorgerecht gekozen voor een salade caprese, was prima van smaak.
Als hoofdgerecht gekozen voor een pasta met zeevruchten, de zeevruchten zelf vielen nogal tegen ( leek diepvries vis ), maar de pasta was goed op smaak.
Aangezien de gerechten hier ruim zijn heb ik als nagerecht gekozen voor de friandises ( kleine hapjes ) en een kopje thee.
Qua bediening is het hier altijd prima, zijn erg oplettend zodat je glas eigenlijk nooit lang leeg is.
We komen hier binnenkort vast nog wel een keertje.

Gegeten op 15 mei 2014

tessa

Wederom lekker gegeten bij Hemingway's op zaterdagavond! Heerlijke tapas en huisgebakken brood om mee te beginnen, gevolgd door een behoorlijk ruim hoofdgerecht ( veel vlees! ). Omdat er niet echt ruimte was voor een toetje hebben we die gedeeld met z'n drieën. Leuke, spontane bediening die er is wanneer je ze nodig hebt! Al met al een geslaagde avond die voor herhaling vatbaar is.

Gegeten op 22 maart 2014

tessa

Op zondagavond op de bonnefooi binnengelopen bij Louis XV, waar het meestal erg vol is, was het nu erg rustig.
Samen met mijn man een 5 keuzes gemaakt uit de verschillende voorgerechtjes, dit was heerlijk. Daarna beide gekozen voor de eend, deze was goed bereid, maar de saus was ons iets te overheersend. De service was prima, maar niet erg enthousiast. Al met al moet ik eerlijk zeggen dat ik er wel eens een betere avond qua eten/service heb gehad. Volgende keer beter dan maar...

Gegeten op 1 december 2013

tessa

Op zondag aangeschoven bij de "uitverkoop" van het jaar. Een verrassingsmenu voor een tientje, echt een leuk concept! Begonnen met een oester als amuse, als voorgerecht een salade met gerookte vis en als tussengerecht een soepje van langoustine. Een top begin! Als hoofdgerecht kregen we een wildschotel met o.a. hazenpeper en hert en daarnaast ook nog een gebakken vis ( soort ben ik even vergeten...) met daarbij een appelcompote en frieten. Afgesloten met een lekker kaasplankje. Echt een heerlijke avond gehad met z'n vieren. Dit doen we graag nog een keer!

Gegeten op 29 december 2013

tessa

Op zaterdagavond aangeschoven met mijn man bij mr. mofongo. We konden plaatsnemen in een zitje aan de voorkant van het restaurant, wel een klein/laag tafeltje voor het diner, maar op zich prima. Het was erg druk en alle andere tafels waren bezet. Vooraf samen de tapas gegeten, alles was super smaakvol en goede portionering. Als hoofdgerecht de kangoeroebiefstuk met garnalen gehad, was erg lekker, een goed stuk vlees en mooie warme groenten erbij. Het nagerecht "death bij chocolate" was een top afsluiter, wel erg vullend maar de naam zegt het natuurlijk al! Wel erg leuk dat de chef op het bord van mijn man Mr. Mofongo had geschreven, erg creatief! De prijs/kwaliteit verhouding van het eten is prima. Bediening (jongeman) was erg attent en heeft ons goed verzorgd!

Gegeten op 9 november 2013

tessa

Op zaterdag met de familie wezen eten. Bij aankomst verbaasd over de enorme drukte bij dit restaurant, ze zaten echt vol! Hierdoor was het behoorlijk lawaaiig, de akoestiek kan iets beter. De bediening was correct, de één vriendelijker dan de ander... De menukaart is simpel, maar wel te veel keuze naar mijn mening. Ik heb gekozen voor de lamsham vooraf, deze was met een truffelmayonaise en buikspek. De buikspek was echt niet lekker en de lamsham werd nogal overschaduwd door de saus/dressing/mayonaise. Niet echt een topper dus. Als hoofdgerecht heb ik de sliptongetjes gegeten, het was wel oke, maar af en toe had ik een mond vol zwarte peper. Het proeverij dessert heb ik gedeeld met mijn schoonzus en dat was allemaal wel erg lekker. Al met al wel voldoende, maar niet voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 2 november 2013

tessa

Met een vriendinnengroep gegeten bij de Branderij in Groningen. We hebben allen gekozen voor het 3-gangen menu, prima prijs-kwaliteit verhouding. Dame in de bediening was zeer netjes, vrolijk en attent. Je zit er wel leuk, alleen een beetje krap/dicht op elkaar door de drukte.

Gegeten op 1 november 2013