van tessa

• Recensies in de laatste twee jaar

Wederom lekker gegeten bij Hemingway's op zaterdagavond! Heerlijke tapas en huisgebakken brood om mee te beginnen, gevolgd door een behoorlijk ruim hoofdgerecht ( veel vlees! ). Omdat er niet echt ruimte was voor een toetje hebben we die gedeeld met z'n drieën. Leuke, spontane bediening die er is wanneer je ze nodig hebt! Al met al een geslaagde avond die voor herhaling vatbaar is.

Gegeten op 22 maart 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Op zondagavond op de bonnefooi binnengelopen bij Louis XV, waar het meestal erg vol is, was het nu erg rustig.
Samen met mijn man een 5 keuzes gemaakt uit de verschillende voorgerechtjes, dit was heerlijk. Daarna beide gekozen voor de eend, deze was goed bereid, maar de saus was ons iets te overheersend. De service was prima, maar niet erg enthousiast. Al met al moet ik eerlijk zeggen dat ik er wel eens een betere avond qua eten/service heb gehad. Volgende keer beter dan maar...

Gegeten op 1 december 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Op zondag aangeschoven bij de "uitverkoop" van het jaar. Een verrassingsmenu voor een tientje, echt een leuk concept! Begonnen met een oester als amuse, als voorgerecht een salade met gerookte vis en als tussengerecht een soepje van langoustine. Een top begin! Als hoofdgerecht kregen we een wildschotel met o.a. hazenpeper en hert en daarnaast ook nog een gebakken vis ( soort ben ik even vergeten...) met daarbij een appelcompote en frieten. Afgesloten met een lekker kaasplankje. Echt een heerlijke avond gehad met z'n vieren. Dit doen we graag nog een keer!

Gegeten op 29 december 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Op zaterdagavond aangeschoven met mijn man bij mr. mofongo. We konden plaatsnemen in een zitje aan de voorkant van het restaurant, wel een klein/laag tafeltje voor het diner, maar op zich prima. Het was erg druk en alle andere tafels waren bezet. Vooraf samen de tapas gegeten, alles was super smaakvol en goede portionering. Als hoofdgerecht de kangoeroebiefstuk met garnalen gehad, was erg lekker, een goed stuk vlees en mooie warme groenten erbij. Het nagerecht "death bij chocolate" was een top afsluiter, wel erg vullend maar de naam zegt het natuurlijk al! Wel erg leuk dat de chef op het bord van mijn man Mr. Mofongo had geschreven, erg creatief! De prijs/kwaliteit verhouding van het eten is prima. Bediening (jongeman) was erg attent en heeft ons goed verzorgd!

Gegeten op 9 november 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Op zaterdag met de familie wezen eten. Bij aankomst verbaasd over de enorme drukte bij dit restaurant, ze zaten echt vol! Hierdoor was het behoorlijk lawaaiig, de akoestiek kan iets beter. De bediening was correct, de één vriendelijker dan de ander... De menukaart is simpel, maar wel te veel keuze naar mijn mening. Ik heb gekozen voor de lamsham vooraf, deze was met een truffelmayonaise en buikspek. De buikspek was echt niet lekker en de lamsham werd nogal overschaduwd door de saus/dressing/mayonaise. Niet echt een topper dus. Als hoofdgerecht heb ik de sliptongetjes gegeten, het was wel oke, maar af en toe had ik een mond vol zwarte peper. Het proeverij dessert heb ik gedeeld met mijn schoonzus en dat was allemaal wel erg lekker. Al met al wel voldoende, maar niet voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 2 november 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Met een vriendinnengroep gegeten bij de Branderij in Groningen. We hebben allen gekozen voor het 3-gangen menu, prima prijs-kwaliteit verhouding. Dame in de bediening was zeer netjes, vrolijk en attent. Je zit er wel leuk, alleen een beetje krap/dicht op elkaar door de drukte.

Gegeten op 1 november 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Zaterdagavond met z'n drietjes de drukte van Noorderzon ontvlucht om rustig een hapje te eten. Uiteindelijk gekozen voor Fortuna, we werden vriendelijk ontvangen. Ontzettend hartelijke mensen. Het eten was prima, goede prijs-kwaliteit verhouding. Ook wel erg fijn dat de hoofdgerechten niet TE groot zijn, wat vaak wel het geval is bij een Grieks restaurant in NL. De lamssouvlaki was erg lekker!

Gegeten op 24 augustus 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren met z'n zessen aangeschoven bij de Gulzige Kater. Bij binnenkomst waren er beneden geen tafels meer vrij, maar konden we boven plaatsnemen. Erg gezellig gezeten met de familie. Zeer vriendelijke bediening, goed eten in een gezellige sfeer. Alle gerechten waren zeer goed van smaak, in balans en de porties waren goed. Alleen de crème brûlée viel tegen ( roerei smaakje... ) Prijs-kwaliteit verhouding is hier erg goed te noemen!

Gegeten op 11 augustus 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Lekker met z'n drietjes gegeten tijdens een middag/avond terrassen in Groningen. Zeer attente bediening, prima eten en een gezellige sfeer. Voor een lekker hapje eten voor een goede prijs moet je hier zijn!

Gegeten op 24 juli 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag met z'n tweetjes aangeschoven bij dit gezellige eetcafé. Fijn ontvangst, tijdens het bekijken van de kaart kregen we een amuse van het huis. Was een goed begin. Ik heb de crème brûlée van geitenkaas gehad, deze was heerlijk! Als hoofdgerecht heb ik kabeljauw gehad met een ravioli van groninger worst, het deeg van de ravioli was alleen te dik en op het randje gaar ( 30 seconden langer koken de volgende x ). Als nagerecht heb ik een triootje gehad, waaronder ook bitterballen met chocola... Deze vielen een beetje tegen, de korst was niet lekker en smaakte erg naar frituurvet. De rest van de toetjes maakte het wel goed. Dit is een eetcafé met restaurant ambities, de restaurantprijzen hanteren ze inmiddels wel...

Gegeten op 29 juni 2013

IENS bestaat 15 jaar!