a TripAdvisor company

van evanherk

evanherk

Vandaag voor het eerst hier gegeten. Prettige, smaakvol ingerichte ruimte. Mijn disgenoot vroeg wel of ze met me van plaats kon ruilen omdat de airco een koude valwind in haar nek deed neerdalen. Gegeten: kip tikka massala met rijst, en kip Balti met naan. Bediening vlot en vriendelijk. Het was ook rustig. Na het bestellen werd er meteen een schaal met heerlijke, flinterdunne en knapperige poppadoms met twee dipsausjes neergezet. Prima! Ook de naan-broodjes waren heerlijk: knapperig geroosterd, en even met gesmolten boter, of misschien ghee, ingeborsteld. Prima! Ik was dus erg benieuwd naar de Balti, die ik voor het laatst een paar jaar geleden in de balti-hoofdstad van de wereld, Birmingham (UK) , had gegeten. Deze werd wat onorthodox geserveerd in een soort vertind koperen bloempotje, met een heel klein toefje koriander, maar bij proeven was de typische verse koriandersmaak toch ruim aanwezig Heerlijk! Memories... Helaas was het gerecht wel iets te zout naar mijn smaak. Hoewel het menu de Balti als medium pittig omschreef, vond ik hem niet zo heet als ik op grond daarvan verwachtte. De rijst was lekker, geurig, en los. De tikka massala erg (kunstmatig) oranje, erg zoet, veel rozijnen en kokos in de saus. Wel lekker maar zou ik niet een tweede keer nemen. Beetje teveel op de smaak van de massa aangepast. Prijzen heel redelijk. Al met al toch wel een aanrader. We gaan zeker nog wat meer gerechten verkennen daar.

Gegeten op 26 juni 2015

evanherk

Zondag 7/6 hier gegeten met 7 personen. We zaten in de tuin, wat wel lekker was maar toch iets fris werd. Helaas konden we toen niet meer naar binnen omdat de tafeltjes daar allemaal bezet en vergeven waren. Overigens voorkomende bediening, waarbij opvalt dat er wel wat verschil in beleefdheid en behulpzaamheid bestaat tussen de verschillende personeelsleden. We bestelden voor 6 mensen een menu, waarbij de bazin spontaan aanbood om ons in plaats van zesmaal hetzelfde een uitgebreidere selectie van diverse hoofdschotels te serveren, met witte en gebakken rijst. Daar hebben we geen spijt van gehad. Een ruime keuze uit milde en scherpe, frisse en gestoofde, maar allemaal overheerlijke gerechten viel ons ten deel. Het decor is wat minder: voor uiteindelijk ca 50 euro per couvert verwacht je toch wat beter te zitten , en de bediening is ook wat wisselend. Maar erg lekker!

Gegeten op 7 juni 2015

evanherk

Prima gegeten hier met een groep. Gezellige ambiance, attente bediening, en heerlijke gerechten, waarbij eigenlijk niets uit de toon viel.

Sterwaardig!

Gegeten op 16 april 2015

evanherk

Na een steil trappetje (rolstoelers kunnen het vergeten) en drie hoge houten trappen (voor deze laatste is er wel een lift als alternatief) gaat de deur open naar dit in een voormalig pakhuis gevestigde restaurant. Kale vloeren, kale muren, veel galm. Hardhorenden moeten er niet op rekenen te kunnen converseren, zeker niet als de -te nadrukkelijke- muziek aan gaat. Vriendelijke bediening, wel wat slordig. Voortaan iedereen vragen wat hij/zij wil drinken! Mooi uitzicht over het IJ. De porties zijn klein met een hoog percentage groente, wie voor een volle buik komt moet maar veel stukjes brood met (overigens goede) olijfolie eten. Bijzondere tot bizarre ingrediënten, waarbij de kok wel eens de indruk wekt meer voor de originaliteit dan voor de smaak te gaan. Dovenetelbloemen, vlierbessenknopjes, gepekelde gedroogde ganzeneidooiers... Een 7 jaar oude melkkoe gaat na 4 weken hangen en 14 uur garen niet opeens zoveel beter smaken dat het een culinaire ontdekking wordt. Bijzonder, maar ik weet niet of ik er nog eens naar terug zou gaan. O ja, Caesar salade schrijf je met eerst de a en dan de e.

Gegeten op 10 mei 2015

evanherk

Hier 19/10 gegeten met gezelschap van 7. Sinds de vorige keer (paar jaar geleden) is hier toch wel een positieve kwaliteitsslag gemaakt. Het was al goed, maar nu is het beter. Vriendelijke, deskundige en persoonlijke bediening. Amuse van zuurkool in een rolletje katenspek, verrassend. De soep vooraf was heerlijk, wat julienne van kakelverse groenten geeft net dat beetje extra smaak. Carpaccio prima. Frites uitstekend gebakken. Heerlijk vers gebakken broodje met boter erbij. De kalfslever had ik persoonlijk liever in een nét even gaargebakken dunnere plak gehad dan als een toch wel erg dik stuk doorgegaarde homp; die had in tweeën gemogen. En de varkenshaas was me iets te droog. Maar verder geen wanklank. Prima groenten. Gezellige middag.

Gegeten op 19 oktober 2014

evanherk

Hier met 4 man gegeten; tafeltjes wat krap op elkaar; bediening vriendelijk en efficient, maar haastig en wat onpersoonlijk. Vrijdagavond is natuurlijk ook een toptijd. Decor met een duidelijk exotisch stempel. Ik heb niet voldoende ervaring om het eten naar thaise standaard te kunnen beoordelen; maar ik vond het erg lekker. Een verschroeiend hete garnalensoep (maar ik was gewaarschuwd), gevolgd door een menu met een drietal gerechten en een salade. Veel verse exotische ingredienten zoals citroengras, gember en galangal, met een lekker toetje. Vruchten die ik nog niet eerder had geproefd. Ik zou er nog wel eens terug gaan.

Gegeten op 3 oktober 2014

evanherk

Gereserveerd, het duurde even voor men dit kon bevestigen. Toen naar tafeltje geleid. Een tafeltje verderop was er lekkage uit het plafond (regenweer). Aankleding nogal oubollig, jaren zeventig-idee. Bediening vriendelijk en van goede wil maar weinig efficient, kaart beloven maar niet komen brengen, verkeerde kleur wijn gebracht, lang wachten en dan als excuus 'dat het heel druk is' terwijl het hooguit 1/3 vol zit; Eten: ging, adequaat maar niet bijzonder. Veel taal-en spelfouten in het menu, zowel in het italiaans als in het Nederlands. Grand dessert was wel erg grand: drie normale desserts maar dan op 1 bord. De tiramisu was niet zo lekker, vieze koffie erop.

Gegeten op 11 oktober 2014

evanherk

Gastvrije ontvangst. Een vijftal gangen die stuk voor stuk kunstig gecomponeerd waren, met gewone en exotische ingredienten, maar tot in de pefectie bereid en met zorgvuldig passende en contrasterende kleuren, texturen en smaken.Heerlijke rack of lamb en lamsbout, prachtig bereide zeeduivel, goede wijn en verrukkelijke zoete hapjes bij de koffie. Een culinaire belevenis en een absolute aanrader.

Gegeten op 21 maart 2013

evanherk

Gegeten als onderdeel van een nascholing voor een fikse groep (50) mensen. Alleen de eetzaal/keuken worden in deze beschouwing betrokken. Voorgerecht zalm; hoofdgerecht varkensvlees, nagerecht appelstrudel. De zalm was OK, fraai geschikt, sauzen en bijgerechten pasten er wel goed bij. Het varkensvlees was een fractie te lang gebakken, had iets meer rose gemogen; de kruidensaus waarop het werd geserveerd was echter bepaald vies, geen aan de smaak herkenbare kruiden erin, en te zout. Leek wel met een pakje van Knorr aangemaakt. Wel lekker takje verse kervel erbij. Groenten: standaard, acceptabel bereid. Nagerecht: appelstrudel met een vergrootglas te zoeken, wel erg klein stukje. Bediening vriendelijk en voorkomend. Eetzaaltje en decor acceptabel. Mensen die het alternatieve vis hoofdgerecht hadden meldden 'een lekkerbekje van de visboer' op hun bord te hebben gehad. Wijn: onopvallend. Kortom, een acceptabel bord warm eten, maar culinair niet erg interessant. De lunchbroodjes de volgende dag waren daarentegen lekker. Ontbijt: redelijke keus in broodjes en beleg, wel vrij vieze koffie, 'sinaasappelsap' dat die naam niet verdient uit een soort automaat, meer limonade-achtig dan fruitig. Doodgeslagen roerei.

Gegeten op 20 maart 2013

evanherk

Roti voor vier personen om mee te nemen gehaald hier; vriendelijke bediening, ruime porties, lekker eten. Decor in onbewerkt ogend nederlands hardhout uitgevoerd, heeft wel een zekere stijl. Er is duidelijk wel over nagedacht. De zaak drijft zo te zien vooral op afhalen. We moesten vrij lang op onze roti wachten - maar dat zal zijn omdat het inderdaad vers gemaakt wordt; andere bestellers die dingen uit de vitrine bestelden waren veel eerder klaar. Voor deze kwaliteit heb ik de wachttijd echter wel over.

Gegeten op 5 februari 2013