a TripAdvisor company

van ArTee

ArTee

Wij hebben het volste respect voor iemand die zijn best doet een leuk, serieus restaurant neer te zetten. Toen we hier een Griekse schotel afhaalden werden we aangenaam getroffen door het vriendelijke personeel en de intieme inrichting. We hadden er echt goede zin in! Het eten bleek vervolgens helaas rampzalig te zijn. De souvlaki had een verdachte, zeer zure smaak. Die hebben we laten staan. De giros bestond uit grote stukken taai vlees. Niet weg te krijgen. In het schoteltje tzatziki zat netjes een haar bovenop. De bifteki was redelijk en de patatten en de salade ook. Dat is niet goed genoeg. We waren onze eetlust volledig kwijt. Onbegrijpelijk. Misschien had de chef een dag vrij, dat kun je alleen maar hopen. Hoe dan ook, dit restaurant zullen we niet snel meer proberen.

Gegeten op 16 april 2015

ArTee

Overtuigend terug in de tijd. In de goede zin van het woord. Je voelt je bijna weer in je jeugd. Hele families aan tafel, retro inrichting met veel jachttrofeeën aan de muur, warme gezelligheid aan de bar bij de open haard. Buitengewoon vriendelijke bediening, zowel 's avonds als 's morgens aan het ontbijt. We waren een beetje te laat in het seizoen voor het hele wildmenu, maar de zwijnpaté was subtiel van smaak en de diverse bereidingen van ree doen naar veel meer verlangen, later dit jaar in de herfst. Aanrader: het heerlijke 'rondje dessert'. Kan de rest van het restaurant ook zo'n beetje van mee eten. Dik onderstreept in onze agenda: terugkomen in November voor wild.

Gegeten op 28 februari 2015

ArTee

Fantastische atmosfeer hier. De inrichting is erg knap gedaan met dikke knipogen naar het Hilton-verleden in de jaren '60 en toch ook heel up-to-date. Allerlei verschillende hoeken en plekjes maar ook een indrukwekkende Chef's Table. Leuke bediening zonder een greintje stijfheid. Het eten? Fantastisch als altijd maar met een nog iets lichtere, verfrissende touch. Wijnen buitengewoon prettig geprijsd. Wat ons betreft een schoolvoorbeeld van hoe twee dikke Michelin-sterren er in de nieuwe tijd uit zouden moeten zien.

Gegeten op 20 februari 2015

ArTee

Erg fijne, knusse tent. Een verrassend goede cuisine, lekker Frans, lekker klassiek, enorm goed verzorgd. Mooie wijnen voor niet al teveel geld. Ook het menu is niet belachelijk duur. Precies zoals we het graag zien tegenwoordig.

Gegeten op 18 februari 2015

ArTee

We zijn eerlijk gezegd niet kapot van Longpura. De tent zat propvol - voornamelijk toeristen - en we waren met een groot gezelschap. Dat hielp vast allemaal niet mee. Maar dan nog. Teveel al afgekoelde voorgerechten, teveel taai vlees in de hoofdgerechten. Smaken die je niet bijblijven. We vonden het bijna jammer voor onze buitenlandse disgenoten dat ze nu een niet representatief beeld hebben van wat de Indonesische keuken kan. De bediening is doorgaans vriendelijk, met uitzondering van de snauw die we kregen toen we vriendelijk om wijn vroegen. En dat blijft dan toch hangen.

Gegeten op 15 mei 2014

ArTee

Wie zijn wij om te klagen over zo'n spectaculair, avondvullend programma bij dit restaurant? Nou, vooruit: van de zes gangen vielen er twee eigenlijk gewoon een beetje tegen: de langoustine was licht snotterig bereid - misschien een kwestie van smaak - en het hoofdgerecht van lam kende erg contrasterende smaken die maar niet echt bij elkaar wilden komen. Staan vier uitstekende andere gangen tegenover (wasabi-ijs met rode biet, anyone?) en een hele reeks creatieve amuses. Op de bediening - inclusief de uitstekende vrouwelijke sommelier - valt niets af te dingen en de hele, tikje chique ambiance ademt de verdiende twee sterren uit. Weggeblazen? Nee. Heel tevreden? Zeker.

Gegeten op 10 mei 2014

ArTee

Blaauw heeft het meer dan ernstig voor elkaar hier in zijn Gastrobar. Fantastisch ontworpen ambiance, intelligente doch vriendelijke bediening, een uiterst creatieve menukaart met leuke, lichte gerechten die ook nog eens tranenverwekkend goed smaken en lekker veel mooie wijnen per glas. Echt The Place To Be. Petje af, als Hagenaar zou je er bijna voor naar Amsterdam emigreren.

Gegeten op 11 mei 2014

ArTee

Erg fijn allemaal. Lekker understated in het design (jammer van die witte tegels aan de muur alleen, die zijn bij Ron's Gastrobar ook al niet het mooiste), leuke bediening (een van de vriendelijke meiskes moest weliswaar nog een beetje wennen aan haar iPod touch voor het opnemen van de bestellingen) en dan natuurlijk de overheerlijke, upper-class hotdogs. Aan de tafel naast je zit een beroemde TV-presentator ook smakelijk te eten. Gelijk heeft hij.

Gegeten op 11 mei 2014

ArTee

Wat is dit toch een mooi gestileerde tent, zowel trendy als ambient, zowel industrieel als warm. De keuken lijkt alleen maar beter en beter te worden: lichte gerechten met een dikke knipoog naar de Spaanse grootmeesters (maar op de achtergrond kijkt ook Jonnie Boer goedkeurend toe); allemaal origineel, perfect bereid en gul van smaak. De kaart wisselt in een aangenaam tempo. De vriendelijke bediening is ondertussen meer dan op toeren en als je ergens per ongeluk een stuk bestek op de grond laat vallen is dat op wonderbaarlijke wijze binnen 3 seconden vervangen. En dat alles is nog steeds heel goed te betalen. Zo run je een toprestaurant anno 2014.

Gegeten op 20 april 2014

ArTee

Dit is een opmerkelijk goed restaurant, waarvan we ons alleen maar kunnen afvragen waarom we het in haar 5-jarige bestaan niet eerder hebben ontdekt. Een uiterst creatieve cuisine met goed gedoseerde Perzische invloeden, het spannend gebruik van zoet en een oogstrelende opmaak (we hebben nog niet eerder iets opgediend gekregen uit een kastje met 9 vakken). De bediening is zonder uitzondering oprecht vriendelijk en dat maakt het geheel af tot een absolute aanrader. We zijn benieuwd hoe het deze zomer op het terras is. Komen we zeker proberen.

Gegeten op 4 april 2014