van ArTee

• Recensies in de laatste twee jaar

Dit is een opmerkelijk goed restaurant, waarvan we ons alleen maar kunnen afvragen waarom we het in haar 5-jarige bestaan niet eerder hebben ontdekt. Een uiterst creatieve cuisine met goed gedoseerde Perzische invloeden, het spannend gebruik van zoet en een oogstrelende opmaak (we hebben nog niet eerder iets opgediend gekregen uit een kastje met 9 vakken). De bediening is zonder uitzondering oprecht vriendelijk en dat maakt het geheel af tot een absolute aanrader. We zijn benieuwd hoe het deze zomer op het terras is. Komen we zeker proberen.

Gegeten op 4 april 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Wij gaan mee met de vorige recensie: alsof we in een of andere time-warp terecht zijn gekomen, minimaal 30 (of misschien zelfs wel 40 jaar) terug, maar dan wel met personeel dat ondertussen wat ouder is geworden. Het eten is kundig gegaan, maar als je van wat lichter en creatiever houdt (dat doen wij toevallig) is het een stevige klus. De wijnkaart komt ook niet heel up-to-date over, maar de prijzen lijken opnieuw van enkele tientallen jarig terug, dat dan weer wel. Veel vaste klanten: allemaal reuze gezellig. Leuk om een keer gedaan te hebben, maar we plannen dit soort uitstapjes niet voor elke week.

Gegeten op 15 maart 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Veel beter wordt het niet in dit leven. Op een mooie zondagmiddag de complete 11 gangen ondergaan, fantastisch zorgvuldig opgebouwd. Uitstekend wijnadvies. Bijzonder vriendelijke bediening. Uiterst ontspannen ambiance. Het mag dan niet gratis zijn, De Leuf is elke cent waard. Wat ons betreft in de absolute top van Nederland.

Gegeten op 16 maart 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Een 'donkerblauwe' ervaring hier, met de overduidelijke invloed van Ron Blaauw in een sfeervolle, chique setting met gedempt licht. Eigenlijk krijg je het nergens elders meer zo in de buurt van de oorspronkelijke stijl van Blaauw: lichte, inventieve gerechtjes die stevig op smaak zijn bereid. Wel vonden we de gerechten in de loop van ons 6-gangen Chef's menu wat achteruit gaan: waar de langoustines en de schorseneren spectaculair waren, vonden we met name de foie gras tegenvallen (echt te zenig). Het kaasgerecht had erg sterke smaken en het dessert was zo taai dat het gisteren gemaakt leek te zijn. Een beetje een 50/50 succes dus. De bediening daarentegen is perfect en de wijnadviezen spot-on.

Gegeten op 2 maart 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Management-summary? Het knalt, hier in Den Bosch. Hier staat een prachtig, modern maar ook warm ingericht toprestaurant waar veel goed wordt gedaan. Een up-to-date menu waar je alle kanten mee uit kunt, een doordachte balans tussen vakmanschap en een tikje creatieve ironie (tot en met de 'live' sportverslagen die in het toilet worden afgespeeld), een mooie open keuken waar uitstekende dingen vandaan komen en een uiterst vriendelijke bediening: het komt allemaal samen in een geslaagde mix van deze tijd. Daar rijd je graag een eind voor om, zelfs als je ver buiten Brabant woont.

Gegeten op 9 februari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Jazeker, bij Savelberg doen ze aan Frans klassiek. Heel klassiek. En wat doen ze dat geweldig. Ook al houden we doorgaans van wat innovatiever, onze avond is ronduit fantastisch. Hier weten ze nog wat 'cuisson' betekent: van de langoustines tot aan de met Foie gevulde kalfshaas zijn de bereidingen foutloos. Prachtig in balans, beperkt aantal ingrediënten, niet te moeilijkdoenerig: zoals alleen de echt groten het kunnen. De uitstekend onderhouden, warme omgeving geeft je een gevoel van ongeremde luxe en het grotendeels chique publiek verhoogt alleen maar de feestvreugde. De bediening houdt het erg netjes maar zelfs de ogenschijnlijk wat norse sommelier valt uitstekend uit de plooi te krijgen. Als dit 'klassiek' is, kan het wat ons betreft niet ouderwets genoeg. Een erg aangename verrassing.

Gegeten op 14 februari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Met de nieuwe eigenaars is dit restaurant er wat mij betreft enorm op vooruit gegaan. Hier heb je nog de echte Franse keuken zonder opsmuk. Heerlijk, verzorgd en vooral Bourgondisch in een mooi vernieuwd interieur. Zeer overzichtelijk en intiem met 18 couverts en de eigenaresse die in haar eentje makkelijk het restaurant beloopt.

Gegeten op 27 januari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Het is heel erg fijn, bij Jef. Deze relaxte chef heeft een hele eigen, unieke stijl die je niet zomaar naar een duidelijke bron kunt terugvoeren. Lekker lichte gerechten, voornamelijk natuurlijk toch op de zee geïnspireerd. Gastvrouw Nadine voert een uitstekende, prettige brigade aan en weet aanstekelijk over wijn te vertellen. De inrichting is basic maar stijlvol en een beetje trendy, precies zoals we het graag zien. Daar pakken we met plezier een volgende keer weer de boot voor.

Gegeten op 3 januari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Het heeft toch altijd wel wat. Zeker in de kersttijd is het sfeervol rond de Denneweg en Maxime past perfect in dat plaatje. Nog steeds een leuk concept met een linker en rechter kaart. Het is een beetje vol hier maar ach, dat hoort wel bij het betere Franse brasserie-gevoel. De ene gang is wat beter dan de andere (vooral de hoofdgerechten vielen ons deze keer wat tegen, met name de vis was weinig subtiel met een erg dominante kerriesaus) en ook het ene glas wijn pakt lekkerder uit dan de ander. De bediening is respectievelijk ervaren en lief doch onhandig. Dus wat zullen we klagen? Toch altijd een vaste waarde, Maxime.

Gegeten op 15 december 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

In eerste instantie schiet je één woord te binnen om Pure C te omschrijven: België. Van de 60 bezoekers voor de zondagslunch waren wij letterlijk de enige 2 Nederlanders. Het ziet ernaar uit dat onze Zuiderburen dit restaurant pas echt op zijn waarde weten te schatten, meer gewend als ze zijn aan de betere eetcultuur. En het betere eten, dat vind je hier wel. De geest van godfather Sergio is meer dan duidelijk aanwezig in de creatieve, lichte gerechten maar de Indonesische achtergrond van de chef geeft ook veel fusion--invloeden. Mooi in balans, hoewel er van ons soms wel een trucje of structuurtje minder mag. Maar eerlijk is eerlijk: aan het einde van elk gerecht is alles steeds prachtig op zijn plaats gevallen. Leuke, informele service die eigenlijk alleen bij de friandises (die kwam ernstig laat na de koffie) een klein steekje liet vallen. Het restaurant verbergt zich in een betonnen hotelklomp uit de jaren '70 (wat dachten de architecten van toentertijd toch in hemelsnaam..) maar eenmaal binnen brengen het serene interieur en het uitzicht op zee je al snel in hogere sferen. En zo blijft het.

Gegeten op 17 november 2013

IENS bestaat 15 jaar!