Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van ArTee

ArTee

We zijn eerlijk gezegd niet kapot van Longpura. De tent zat propvol - voornamelijk toeristen - en we waren met een groot gezelschap. Dat hielp vast allemaal niet mee. Maar dan nog. Teveel al afgekoelde voorgerechten, teveel taai vlees in de hoofdgerechten. Smaken die je niet bijblijven. We vonden het bijna jammer voor onze buitenlandse disgenoten dat ze nu een niet representatief beeld hebben van wat de Indonesische keuken kan. De bediening is doorgaans vriendelijk, met uitzondering van de snauw die we kregen toen we vriendelijk om wijn vroegen. En dat blijft dan toch hangen.

Gegeten op 15 mei 2014

ArTee

Wie zijn wij om te klagen over zo'n spectaculair, avondvullend programma bij dit restaurant? Nou, vooruit: van de zes gangen vielen er twee eigenlijk gewoon een beetje tegen: de langoustine was licht snotterig bereid - misschien een kwestie van smaak - en het hoofdgerecht van lam kende erg contrasterende smaken die maar niet echt bij elkaar wilden komen. Staan vier uitstekende andere gangen tegenover (wasabi-ijs met rode biet, anyone?) en een hele reeks creatieve amuses. Op de bediening - inclusief de uitstekende vrouwelijke sommelier - valt niets af te dingen en de hele, tikje chique ambiance ademt de verdiende twee sterren uit. Weggeblazen? Nee. Heel tevreden? Zeker.

Gegeten op 10 mei 2014

ArTee

Blaauw heeft het meer dan ernstig voor elkaar hier in zijn Gastrobar. Fantastisch ontworpen ambiance, intelligente doch vriendelijke bediening, een uiterst creatieve menukaart met leuke, lichte gerechten die ook nog eens tranenverwekkend goed smaken en lekker veel mooie wijnen per glas. Echt The Place To Be. Petje af, als Hagenaar zou je er bijna voor naar Amsterdam emigreren.

Gegeten op 11 mei 2014

ArTee

Erg fijn allemaal. Lekker understated in het design (jammer van die witte tegels aan de muur alleen, die zijn bij Ron's Gastrobar ook al niet het mooiste), leuke bediening (een van de vriendelijke meiskes moest weliswaar nog een beetje wennen aan haar iPod touch voor het opnemen van de bestellingen) en dan natuurlijk de overheerlijke, upper-class hotdogs. Aan de tafel naast je zit een beroemde TV-presentator ook smakelijk te eten. Gelijk heeft hij.

Gegeten op 11 mei 2014

ArTee

Wat is dit toch een mooi gestileerde tent, zowel trendy als ambient, zowel industrieel als warm. De keuken lijkt alleen maar beter en beter te worden: lichte gerechten met een dikke knipoog naar de Spaanse grootmeesters (maar op de achtergrond kijkt ook Jonnie Boer goedkeurend toe); allemaal origineel, perfect bereid en gul van smaak. De kaart wisselt in een aangenaam tempo. De vriendelijke bediening is ondertussen meer dan op toeren en als je ergens per ongeluk een stuk bestek op de grond laat vallen is dat op wonderbaarlijke wijze binnen 3 seconden vervangen. En dat alles is nog steeds heel goed te betalen. Zo run je een toprestaurant anno 2014.

Gegeten op 20 april 2014

ArTee

Dit is een opmerkelijk goed restaurant, waarvan we ons alleen maar kunnen afvragen waarom we het in haar 5-jarige bestaan niet eerder hebben ontdekt. Een uiterst creatieve cuisine met goed gedoseerde Perzische invloeden, het spannend gebruik van zoet en een oogstrelende opmaak (we hebben nog niet eerder iets opgediend gekregen uit een kastje met 9 vakken). De bediening is zonder uitzondering oprecht vriendelijk en dat maakt het geheel af tot een absolute aanrader. We zijn benieuwd hoe het deze zomer op het terras is. Komen we zeker proberen.

Gegeten op 4 april 2014

ArTee

Wij gaan mee met de vorige recensie: alsof we in een of andere time-warp terecht zijn gekomen, minimaal 30 (of misschien zelfs wel 40 jaar) terug, maar dan wel met personeel dat ondertussen wat ouder is geworden. Het eten is kundig gegaan, maar als je van wat lichter en creatiever houdt (dat doen wij toevallig) is het een stevige klus. De wijnkaart komt ook niet heel up-to-date over, maar de prijzen lijken opnieuw van enkele tientallen jarig terug, dat dan weer wel. Veel vaste klanten: allemaal reuze gezellig. Leuk om een keer gedaan te hebben, maar we plannen dit soort uitstapjes niet voor elke week.

Gegeten op 15 maart 2014

ArTee

Veel beter wordt het niet in dit leven. Op een mooie zondagmiddag de complete 11 gangen ondergaan, fantastisch zorgvuldig opgebouwd. Uitstekend wijnadvies. Bijzonder vriendelijke bediening. Uiterst ontspannen ambiance. Het mag dan niet gratis zijn, De Leuf is elke cent waard. Wat ons betreft in de absolute top van Nederland.

Gegeten op 16 maart 2014

ArTee

Een 'donkerblauwe' ervaring hier, met de overduidelijke invloed van Ron Blaauw in een sfeervolle, chique setting met gedempt licht. Eigenlijk krijg je het nergens elders meer zo in de buurt van de oorspronkelijke stijl van Blaauw: lichte, inventieve gerechtjes die stevig op smaak zijn bereid. Wel vonden we de gerechten in de loop van ons 6-gangen Chef's menu wat achteruit gaan: waar de langoustines en de schorseneren spectaculair waren, vonden we met name de foie gras tegenvallen (echt te zenig). Het kaasgerecht had erg sterke smaken en het dessert was zo taai dat het gisteren gemaakt leek te zijn. Een beetje een 50/50 succes dus. De bediening daarentegen is perfect en de wijnadviezen spot-on.

Gegeten op 2 maart 2014

ArTee

Management-summary? Het knalt, hier in Den Bosch. Hier staat een prachtig, modern maar ook warm ingericht toprestaurant waar veel goed wordt gedaan. Een up-to-date menu waar je alle kanten mee uit kunt, een doordachte balans tussen vakmanschap en een tikje creatieve ironie (tot en met de 'live' sportverslagen die in het toilet worden afgespeeld), een mooie open keuken waar uitstekende dingen vandaan komen en een uiterst vriendelijke bediening: het komt allemaal samen in een geslaagde mix van deze tijd. Daar rijd je graag een eind voor om, zelfs als je ver buiten Brabant woont.

Gegeten op 9 februari 2014