a TripAdvisor company

van ArTee

Via online reservering

De voornaamste kracht van Donati was altijd de persoonlijke touch van de toenmalige eigenaars - een echte, warme familie - gecombineerd met een recht-door-zee maar goede keuken. Onder de nieuwe leiding mis je dat gevoel vooralsnog. De dame in de bediening is vriendelijk en deskundig en haar leerling doet zijn best. Maar Donati is niet haar eigen zaak - nemen we tenminste aan - en dat voel je. De onzichtbare chef blijft min of meer in de sfeer van de toenmalige kaart, maar houdt het allemaal net wat grover en ook een beetje zouteloos. Donati is dan voor ons op alle fronten gewoon een tikje minder geworden. Een zeventje, om het zo maar eens te zeggen.

Gegeten op 17 juni 2016

Via online reservering

Pakt heel mooi uit, dit redesign van Maxime. De gerechtjes zijn nog steeds briljant en de atmosfeer nog even Frans. De prijzen zijn een stuk lager: twee gerechtjes + een dessert = 19,-. Wijnen allemaal 5,- per glas. Dat is gewoon heel aantrekkelijk. Goed gedaan daar!

Gegeten op 6 januari 2016

ArTee

Verdomd, wat hebben ze het eigenlijk goed voor elkaar hier, in deze flagship store van het Simonis imperium. Een werkelijk uitstekende service - inclusief 100% raak wijnadvies - en een mooie, luxe ambiance. De akoestiek zorgt ondanks de drukte voor een rustige avond. En wat betreft dingen klaarmaken die uit de zee komen, dat kun je wel aan Simonis overlaten: uitstekende gerechten, vaak nog met een origineel tintje ook en op volle borden. Wat een goede vangst hier.

Gegeten op 14 november 2015

Via online reservering

Een echte klassieker, dit restaurant. Maar met een up-to-date doch tijdloos menu, een heel vriendelijke bediening en een open keuken van waaruit ze je ook nog wel even willen uitleggen hoe je een kreeft bereidt. Wees voorbereid op veel semi-kakkineus zakelijk volk en expats (of: ga hierheen als je zelf tot deze doelgroep behoort natuurlijk). Akoestiek helemaal achterin is een tikje minder: we konden veel dialogen letterlijk volgen, of we nu wilden of niet.

Gegeten op 31 oktober 2015

ArTee

Een hele verzameling bediening hier, op een mooie zaterdagmiddag. Vroeg nog, en het terras is nog maar half vol. Toch duurt het bijna een uur voordat onze broodjes er zijn. Dat duurt echt veel te lang. Blijkbaar is er heel wat minder personeel in de keuken. Onze bestelling is vervolgens ook niet goed doorgekomen, witte en bruine broodjes zijn door elkaar gehaald. Afijn, vooruit maar weer. De zon schijnt, de Vliet kabbelt en het leven is goed.

Gegeten op 19 september 2015

ArTee

Het gaat hier - in dit vlaggenschip van van der Valk - nog steeds behoorlijk goed. Afgezien van een merkwaardig stugge stagiair (dit is althans de rol die we bij dit heerschap vermoeden) werden we uitstekend bediend. De wijnkaart is een van de grootste troeven: daar staan werkelijk fantastische flessen op voor heel redelijke prijzen. Maar de keuken is ook nog steeds behoorlijk verzorgd en up-to-date: ze zullen niet snel een trend missen bij Upstairs, zonder dat het Bourgondische gehalte wordt aangetast.

Gegeten op 26 augustus 2015

ArTee

Het wil nog wel eens een ramp zijn, een strandtent. Eerlijk gezegd vooral in de buurt waar wij wonen (Den Haag) kun je bijna standaard rekenen op matig eten, een rommelige ambiance en beginnende bediening. Niet in Noordwijk, waar wij nu pas Bries ontdekten. Een echte verademing. Ruim en chique opgezet, uitstekend eten - probeer vooral de 'Fish Market' op woensdag - en briljante service: intelligent en vriendelijk. Dat wordt een terugkomer voor ons.

Gegeten op 12 augustus 2015

ArTee

Tja, je moet wel een enorme zuurpruim zijn als je iets te klagen zou hebben over dit restaurant. Een onvoorstelbaar mooi uitzicht, een prachtig terras en een unieke, zeer Limburgse ambiance. We hadden hier lunch op Zondag en veel beter wordt het niet meer. Het restaurant zat propvol, vooral met welgestelde Belgen en lokale Limburgse families op hun paasbest. Toegegeven, de wachttijden tussen de gangen voelden voor ons nèt iets te lang voor het mooie, maar eigenlijk moet je dat zien als onderdeel van de de statige gemoedelijkheid die hier nu eenmaal heerst. De gerechten zijn klassiek - inclusief de saus die nog met een mooi sauskommetje wordt geserveerd - maar wel degelijk eigentijds en bijzonder goed verzorgd. De bediening is niet van de al te dolle, maar is wel heel correct en voorkomend. Je hebt hier de razend interessante illusie van terug in de tijd gaan zonder dat het maar een moment achterhaald aanvoelt. Een onvergetelijke ervaring.

Gegeten op 9 augustus 2015

ArTee

Een paar maanden na de opening loopt het hier als een geoliede machine. Fijne, trendy sfeer, bediening van niveau en lekker, gul eten. Op het terras moet het ook goed toeven zijn, hebben we nog niet kunnen proberen helaas. Heel benieuwd of de kaart zich de komende maanden gaat vernieuwen.

Gegeten op 28 juni 2015

ArTee

Het is een beetje hinken op twee gedachten hier bij dit restaurant dat in ieder geval een goddelijk terras heeft. De wijnen heel chic apart op een tafeltje houden maar dan vergeten de glazen bijgevuld te houden bijvoorbeeld. Of een speciale menu-aanbieding hebben maar als het hoofdgerecht op verzoek vervangen wordt door een ander gerecht de totale menuprijs met 50% verhogen. Ook de bediening wisselt nogal, heen en weer tussen heel vriendelijk en open via licht onbeholpen tot ronduit zwijgzaam en stug (soms zelfs bijna op het intimiderende af). Aan de positieve kant: de chef weet heel goed wat hij doet in een degelijke, no-nonsense stijl en met mooi weer zit je hier als een god in Frankrijk.

Gegeten op 27 juni 2015