van Marinka

• Goed

We wilden hier al zo lang een keer eten omdat het pure ons zo aanspreekt. We hebben lekker gegeten, alleen kan het opdienen beter. Het voorgerecht komt als 3 gerechten tegelijk om met z'n vieren te delen; het wijnarrangement heeft 2 witte wijnen bij deze gang, een lichtere verdicchio voor bij het vegetarische gerecht en een trebbiano voor bij de visgerechtjes. Alleen als al het eten en de 2 glazen wijn tegelijk komen, wordt een deel koud; je begint met de warme bisque (met de zwaardere witte wijn); de heilbot is vervolgens al koud en je sluit af met de wortel met lichtere wijn. Een beetje rommelig zo; we zien liever dat de bediening 3x loopt voor deze overigens wel smakelijke gerechtjes, en de volgorde van wijn en gerechtjes zo wat meer verspreid en beter op elkaar afstemt. Het hoofdgerecht kalfslende was zeer mals. Het nagerecht chocola met munt vonden wij allevier wat minder, wel lekker was de mouse en de crispy chocolade'bodem'. Een mooie plek, waar we als het concept van opdienen wat meer aandacht krijgt nog wel een keer willen terugkomen.

• Matig

Inderdaad, "voor vleesgerechten hoef je hier niet te zijn". De spiesjes waren erg droog. Sushi en sashimi ok, de handroll was lekker. Het cijfer 8 voor het eten is echt te hoog.
Wel leuke Japanse sfeer met de tuin en de tafels waarbij het net lijkt of je op de grond zit maar wel je benen onder tafel kunt doen. Bediening kan aardiger en gastvrijer.

• Redelijk

Buiten gegeten, gezellige muziek en leuke variatie aan Mexicaanse biertjes.
Maar de enchilada met cacao-saus was heel eenzijdig met heftige saus en vrij droge (gekookte) kip. Jammer dat je geen enkele groente als garnering krijgt. En je kunt bijv geen (maaltijd)salade bestellen. Wel erg calorierijk zo.

• Goed

Hebben hier laatst heerlijk getafeld. Lekkere amuses en gerechten, met veel zorg bereid. Mooie wijnen in het wijnarrangement. Alleen de glazen worden wel erg mager ingeschonken. En het tempo tussen de gangen mag wat sneller.

IENS bestaat 15 jaar!