Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van bowi

bowi

Afgaand op een veel belovende groupon: een 4- gangen diner a la carte, gingen wij naar Red. We kwamen binnen in een grote ruimte, waar een tafeltje voor ons was gereserveerd. Direct vertelde de ober dat we geen 4- gangen diner zouden krijgen zoals op de groupon stond, maar Iraans eten. Dat zou verteld moeten zijn bij de reservering. Helaas was dat niet gebeurd, dus het overviel ons nogal. Er werd ons verzekerd dat het erg lekker zou zijn en dat we drie gangen zouden krijgen met extra veel voorgerechten om de gemiste vierde gang te compenseren.
Er werd een drankje ingeschonken en vanachter de bar vandaan werd dwars door het restaurant met ons gecommuniceerd.
Het voorgerecht werd opgediend. We waren nog steeds vol positieve verwachting, maar werden teleurgesteld toen bleek dat de vele voorgerechten, een triootje was van drie soorten " tapenades". Een aardappelsalade, een aubegerine-eiersalade en tzatziki met daarin een dolma. Erbij werd een soort roti geserveerd.
Het hoofdgerecht was een mix van verschillende soorten vlees. Dat was best veel, maar niet bijzonder. Er werd niet gevraagd of wij wel vlees wilden. Gelukkig zijn we niet vegetarisch! De erbij geserveerde salade was minimaal en niet lekker.
Het nagerecht was totaal niet Iraans. Het was cheesecake of appeltaart met daarom heen op het bord een saus van chocola en mierzoete aarbeiensaus.
De thee/ koffie zijn we maar thuis gaan drinken.
Wat een teleurstelling!

Gegeten op 22 augustus 2014

bowi

Op vakantie in Bergen keken we op de site van Iens en besloten naar restaurant Julie te gaan. We hadden van te voren gereserveerd en dat was maar goed ook. Het restaurant zat vol. We kregen een tafeltje bij een wijnkast, waar helaas het bedienend personeel regelmatig wijnflessen uit moest pakken over ons tafeltje heen.
De bediening was overigens vriendelijk. Soms verscheen er tussendoor een wat onervaren meisje aan tafel die wat stuntelig overkwam.
Het eten was verrukkelijk. Als voorgerecht de coquilles en de bospaddestoelen. Beide erg goed. Het hoofdgerecht was ook een topper: lamsrack met een stamppotje van gestoofde lamsnek. Het vlees was erg mals en het stamppotje verrukkelijk zacht van smaak.
Het dessert was ook al om de vingers bij af te likken!
Kortom als we weer in Bergen zijn, zullen we hier nog wel eens komen.

Gegeten op 15 augustus 2014

bowi

Hoewel we op het laatste moment reserveerden, konden we toch nog terecht. We werden vriendelijk ontvangen. Het restaurantje zat behoorlijk vol en het was er lawaaierig.
We kregen even kort uitleg over de manier van bestellen en kregen daarna in fases de bestelde tapas geserveerd. De porties waren behoorlijk! De smaak was goed en er is genoeg te kiezen. Voor ieder wat wils!
We hebben lekker gegeten. Een gemakkelijke manier om allerlei tapas te proeven!

Gegeten op 28 juli 2014

bowi

In tegenstelling tot alle lovende recensies heb ik een heel andere mening over het eten bij Taste.
We werden " buiten" geplaatst; binnen was de airco stuk. Je zit dan in een soort corridor, die overdekt is. De tafeltjes staan erg dicht op elkaar.
Het duurde lang voordat we bediend werden. Excuses daarvoor werden door de gastheer wel aangeboden.
We bestelden vooraf wat brood. We kregen deze opgediend met een kruidenboter, die totaal gesmolten was door de warmte.
Daarna een carpaccio. Het vlees was goed, maar er was iets teveel olie overgegaan en in het midden lag als garnering een flinke toef rucola met daar overheen een taai stukje uitgebakken spek. Jammer!
Het hoofdgerecht waren twee pittige curry's. De rode was goed: het vlees daarin was heerlijk mals. De erbij geserveerde rijst was niet lekker.
Het dessert was een grand dessert, maar daarvan vonden we eigenlijk alleen de meloen lekker. Het chocoladetaartje knarste van de suiker; de cheesecake smaakte chemisch; het ijs was al half gesmolten.
Gezien de prijs-kwaliteit verhouding zijn wij niet gecharmeerd van dit restaurant en zullen het zeker niet aanbevelen bij vrienden, ondanks de unieke locatie en de toch wel zijn best doende gastheer.

Gegeten op 19 juli 2014

bowi

Met een groep van 11 gingen wij eten bij Viva Afrika. Wij hadden vooraf gereserveerd.
De serveerster nam het drinken op, maar liet dat ontaarden in een vrolijk gebeuren van vingers opsteken als je een biertje wilde, etc.
Vervolgens werd de kaart gegeven en konden wij kiezen uit gerechten van de Oost- en West Afrikaanse keuken.
De meesten van ons namen de enjara, de pannenkoek, die tegelijkertijd als bestek dient. Het duurde enige tijd voor het eten werd opgediend. Tussendoor kwam er niemand vragen of alles in orde was of dat we nog iets wilden drinken.
Het uiteindelijk bestelde drinken bleef lang weg.
Het eten op zich is smakelijk en er is keuze uit verschillende vlees- en visgerechten. Ook met vegetariërs wordt rekening gehouden.
Daarna wilden wij een dessert bestellen. Dat was een enorme afknapper. Niet omdat het eten niet goed was, maar omdat we enorm lang moesten wachten. Ook een simpel kopje koffie duurde lang! Ieder van ons kreeg verschillend het dessert opgediend, zodat sommigen van ons al heel lang klaar waren, terwijl anderen nog niets hadden. Het dieptepunt was dat een bestelde fruitsalade nog kwam, terwijl de anderen al heel lang klaar waren. IJs laat je niet smelten!
Jammer, want ze wisten dat wij kwamen met een groep en dus hadden ze voldoende bediening kunnen inzetten.
De inrichting van het restaurant is wel leuk. Er hangen allerlei Afrikaanse schilderijen/ foto's, zodat je wel in het sfeertje van Afrika komt.
Ik heb hier eerder gegeten en was altijd wel te spreken over het restaurant, maar dit was echt een heel slechte ervaring.

Gegeten op 2 juli 2014

bowi

In het pittoreske Delfshaven is sinds pas een lunchroom gevestigd. Bij mooi weer kun je aan tafeltjes langs de kade zitten en heb je natuurlijk leuk uitzicht op de oude pakhuizen en de haven.
Wij kwamen hier voor een lunch en werden hartelijk verwelkomd door de gastvrouw. Zij gaf ons eerst water om vervolgens rustig ons te laten kiezen van de kaart met heerlijke gerechten.
Toen wij drinken wilden bestellen, liet ze ons eerst proeven van een alcohol vrije mojito. Een van ons nam deze vervolgens; de anderen bestelden een gezonde zuivel- fruitsmoothie. De ingrediënten zijn allemaal vers en dat proef je!
De broodjes en de couscoussalade waren mooi opgemaakt en smaakten verrukkelijk.
Tussendoor kwamen afwisselend de gastvrouw en gastheer een praatje maken.
Een heerlijke plek met goed eten en een meer dan uitstekende bediening. Een super aanrader!

Gegeten op 3 juli 2014

bowi

We bezochten koetjes en kalfjes met een groupon, waarop vermeld stond dat we een viergangen keuzemenu zouden krijgen, inclusief een spoom en een amuse.
Bij binnenkomst werden we verder geleid naar een tafeltje voor twee in het volle restaurant. Het was er erg rumoerig; we konden elkaar nauwelijks verstaan. De ober kwam uitleg geven over het menu. De keuze was niet erg ruim. De spoom bleek één van de gangen te zijn. Alle gangen waren qua smaak vlak. In het hoofdgerecht zou hazelnoot moeten zitten. Dit was niet terug te vinden op ons bord en ook niet in de smaak. We hoopten uiteindelijk nog een lekker dessert te krijgen, maar helaas was dat nog de grootste teleurstelling. De cheesecake leek wel een gombal.
De bediening was jong en onervaren. Het kwam al met al stuntelig over.
De inrichting van de zaak was, behalve de enorme kroonluchters, niet zo smaakvol.
Het was een kennismaking die niet zal leiden tot nog een bezoek van deze restaurants.

Gegeten op 28 juni 2014

bowi

Met een groupon kwamen we bij La Stanza voor een viergangenmenu. We werden naar de tuin geleid en kregen een mooi plekje. Wat een verrassing: deze tuin! Erg aangenaam; het gaf ons het gevoel op vakantie te zijn in Italië/ Frankrijk.
De bediening was vriendelijk en attent. We kregen uitleg over het menu en de eerste gang kwam vlot op tafel. De tweede gang kwam daarna iets te snel, maar was wel verrukkelijk: paprika-pompoensoep. We gaven aan dat het hoofdgerecht wel even mocht wachten; dat was geen probleem. Tot slot genoten we nog van een erg lekker dessert.
Het was een heerlijk avondje. We komen hier vast nog wel eens terug.

Gegeten op 6 juni 2014

bowi

We werden vriendelijk ontvangen en kregen gelijk uitleg over de kaart. Er werd een karaf kraanwater op tafel gezet. We namen als voorgerecht bruschetta met geroosterde paprika en Carpaccio van biologische runderlende, uiteraard beide met knoflook. Dit was heerlijk. Het hoofdgerecht: Cassoulet met eend en knoflookworst en provencaalse scharrelkip. Beide opnieuw smaakvol. Het nagerecht was knoflookijs. Leuk om te proberen, maar niet nog een keer!
Het restaurant is met smaak ingericht en de bediening is uiterst vriendelijk.
Een restaurant om terug te komen.

Gegeten op 24 mei 2014

bowi

Bij binnenkomst was er geen tafel beschikbaar terwijl wij wel gereserveerd hadden. Snel werd een terrastafel naar binnen gehaald en de bijbehorende stoelen schoongemaakt. We werden achter de deur gezet. We konden kiezen van een tapaskaart met een zeer minieme keuze. Het eten werd wel heel snel opgediend. De verschillende hammetjes bleken verschillende worstsoorten te zijn. De inktvisringen waren prima.
De keuze voor de desserts was zeer beperkt: 2 mogelijkheden.
Tapasbar Stay is om even snel te eten met niet teveel eisen.

Gegeten op 17 mei 2014