a TripAdvisor company

van bowi

bowi

Het concept is hier dat je per ronde twee tapasgerechten kunt bestellen. We hebben rustig kunnen kiezen en het eten werd vlot opgediend zonder dat het te snel ging.
De keuze uit de verschillende tapasgerechten was behoorlijk. De enige opmerking daarbij is dat er mee groentegerechten op de kaart zouden kunnen.
De garnalen waren erg lekker.
De bediening was vriendelijk.
Het restaurant zelf was erg rumoerig, dat was wel jammer.

Gegeten op 4 april 2015

Gegeten op 11 april 2015

bowi

Verrassend restaurant qua inrichting: futuristisch. De verlichting wisselt soms van kleur en benadrukt zo het super moderne interieur. Het doet smaakvol aan. De muziek is wat hinderlijk aanwezig door de bastonen, die overheersen.
Het eten kan besteld worden via een tablet, waarbij je kunt kiezen uit diverse sushi gerechten, tepanyaki, groente en salades. Het eten is erg goed met soms verrassende gerechtjes, zoals gefrituurde zoete aardappel. Je kunt onbeperkt bestellen.
De bediening was erg vriendelijk en kwam op de juiste momenten aan tafel om de gerechtjes te serveren op mooie schaaltjes.

Gegeten op 1 maart 2015

bowi

In het donker kwamen we bij het restaurant het rozenpalviljoen. Het restaurant is erg groot en doet denken aan een partycentrum. Het is smaakvol ingericht, maar het doet ondanks dat niet knus aan vanwege de enorme ( hoge) ruimte. Het was niet druk: er zat één groep en verder was het restaurant leeg.
We kregen een tafeltje bij het raam en werden getrakteerd op een klein schaaltje met olijven en wat dippers met dipsaus.
We konden op de de kaart drie gangen uitkiezen voor €25,50.
De keuze was gevarieerd van vis tot vlees en vegetarisch.
We kozen beiden voor de kwartelfilet als voorgerecht. Deze werd fraai geserveerd met als leuk detail een eigen gemaakte bitterbal met daarin verstopt een kwarteleitje.
De hoofdgerechten waren visspies en eendenborst. Ook deze borden waren mooi opgemaakt. De vis (coquilles, gamba en witvis) was voortreffelijk met heerlijke citroenmayonaise erbij.
De eendenborst was mals. De bijgerechten waren ook gevarieerd en heerlijk. De heerlijke appelcompote had de smaak van appeltaart en de textuur van stoofpeertjes. Ook de aardappelblokjes waren zalig. Daarnaast een salade en lekkere witlof.
Als nagerecht hadden we een proeverij: bavarois, cheesecake, crème brulée en notenparfait.
We werden vriendelijk bediend en op het juiste moment weer voorzien van een drankje.
We hebben sinds lang niet zo lekker gegeten. We zullen niet zo snel meer in Winschoten komen, maar voor wie een restaurant zoekt daar, is dit een echte aanrader! O ja, kom om 18 uur, want In Groningen eet men vroeg.

Gegeten op 20 februari 2015

bowi

In een vreemde omgeving kijk ik tegenwoordig vaak even op Iens om te zien welk restaurant goed scoort. Onze keuze was snel gemaakt: de visbar. Bij binnenkomst zag het restaurant er qua inrichting wat eenvoudig uit, maar eenmaal plaatsgenomen, veranderde onze mening. Door de spiegels en de leuke wandbekleding vonden wij het toch wel heel smaakvol.
De menukaart liet ons twijfelen welk gerecht we zouden nemen. Er stonden veel lekkere dingen op de kaart. We kozen voor zwaardvis met octopus en kalfswang met langoustine. Het was heerlijk: de zwaardvis stevig en niet droog; de kalfswang was het zachtste vlees dat ik ooit gegeten heb. Verrukkelijk!!
Een minpuntje was dat wij de bestelde wijn, ook na twee keer vragen, pas opgediend kregen toen we ons gerecht al op hadden. Jammer, het werd wel goed gemaakt door deze niet in rekening te brengen en er werd tot driemaal excuses aangeboden.
Het nagerecht was ook hemels: de hangop met rabarber/duindoorn was een bijzondere smaaksensatie. De chocola werd bijzonder fraai opgediend.
Kortom we zijn het eens met alle proevers, die eerder een recensie schreven. Een restaurant om te herinneren en wellicht nog eens terug te komen als we weer in Zeeland zijn.

Gegeten op 22 oktober 2014

Gegeten op 10 oktober 2014

bowi

Hoewel de aankleding van het restaurant doet vermoeden dat je in een sjieke tent bent beland, valt dat in werkelijkheid erg tegen.
We waren met een groep mensen waarvoor een dinertje was ingekocht. We bestelden drankjes en vroegen om wat kraanwater in een karafje. Dit was niet mogelijk.
Enkelen van ons kwamen iets later aan tafel en moesten zelf de bediening er attent op maken dat zij nog geen drinken hadden.
We kregen een tomatensoepje met een toefje creme fraiche. De soep was erg pittig.
Het hoofdgerecht kwam op tafel: oosterse kip. De erbij geserveerde rijst was niet gaar. Groente of sla ontbrak.
Inmiddels hadden sommigen hun drankje op en wachtten op een nieuwe bestelronde. De obers leken ons niet te zien.
Het nagerecht was niet ingekocht, maar zelf bestellen was niet mogelijk werd ons verteld. De keuken zou al dicht zijn. We suggereerden dan dat we koffie met appeltaart wilden bestellen. Helaas was dit ook niet mogelijk. Er zou niet genoeg zijn.
We gingen gedesillusioneerd naar huis. Hopelijk is het restaurant beter als je hier individueel langs komt.

Gegeten op 24 september 2014

bowi

We hadden van tevoren gebeld en er werd gezegd dat er geen plaats meer was. Later liepen we langs het restaurant en zagen dat er voldoende plaats was. We zijn naar binnen gelopen en kregen alsnog een tafel.
De keuken bleek Turks. Het restaurant heeft leuke muurschilderingen en brengt je in mediterraanse sferen.
We konden kiezen uit salades/vlees- en visgerechten/pizza's.
Een paar van ons bestelde gegrilde groenten en vroegen wat erbij geserveerd werd. Er werd zonder extra kosten rijst bij geserveerd.
De smaak van de bijgerechten proefde naar frituurvet. De hoeveelheid was prima.
Er stonden aantal originele nagerechten op de kaart, waaronder een pompoentaartje met notensaus. Dit gerecht was erg machtig!!
De bediening was vriendelijk, maar niet heel alert.

Gegeten op 25 september 2014

bowi

Bij de Heeren van Slydregt is er een keuze uit een brasserie en een restaurant gedeelte. Wij zaten in het restaurantgedeelte. Het is smaakvol, maar donker ingericht.
We kozen een voor- en een hoofdgerecht van de kaart. Eerst kregen we een plankje met diverse kleine hapjes geserveerd en een mandje brood. Deze hapjes waren erg lekker.
Daarna kwam vrij snel het voorgerecht: carpaccio en geitenkaas.
Het hoofdgerecht was zeebaars. Helaas was dit vrij zout, waardoor de smaken niet helemaal tot hun recht kwamen.
De dessertkaart was wel aantrekkelijk, maar alle desserts waren erg uitgebreid. Na de combinaties van hapjes, voor- en hoofdgerecht was ons dat een beetje te veel. We sloten af met een kopje koffie/thee.
De bediening was vriendelijk.

Gegeten op 28 september 2014

bowi

We kwamen hier met een groep. Hét restaurant doet bij binnenkomst wat gedateerd aan.
Het duurde lang voor de drankjes werden opgenomen. De ober was wel vriendelijk, maar gedurende de avond tussen de gangen door wel traag.
We bestelden voorgerecht-hoofdgerecht-nagerecht. Het eten was smakelijk, niet heel bijzonder.

Gegeten op 16 september 2014