a TripAdvisor company

van bowi

bowi

We belandden in Velp, omdat we zin hadden in tapas en dit restaurantje na wat gegoogel tevoorschijn kwam. Het was nog warm en dus konden we buiten op de stoep aan een tafeltje plaatsnemen. Niet een bijzonder uitzicht, maar wel een grappig straatje met allemaal restaurantjes.
De tapas konden we los bestellen en niet zoals tegenwoordig in een all you can eat concept.
Alle tapas waren lekker, maar niet heel bijzonder.
De bediening was attent en vriendelijk.

Gegeten op 18 juli 2015

bowi

We wilden snel even wat eten en kwamen zo bij copa cabana, waar ze een daghap op het menu hebben. Daar hoef je natuurlijk niet zoveel van te verwachten, maar het eten was prima voor de prijs/kwaliteit.
De bediening was vriendelijk.
Het restaurant was verder niet bijzonder ingericht, gemiddeld.

Gegeten op 20 juli 2015

bowi

We kwamen hier voor een lunch en namen plaats aan een tafeltje achter op de binnenplaats van het restaurant. We kozen beiden een Caesar salade. De salade op zich was prima, maar de portie was wel erg klein.

Gegeten op 23 juli 2015

bowi

Het concept is hier dat je per ronde twee tapasgerechten kunt bestellen. We hebben rustig kunnen kiezen en het eten werd vlot opgediend zonder dat het te snel ging.
De keuze uit de verschillende tapasgerechten was behoorlijk. De enige opmerking daarbij is dat er mee groentegerechten op de kaart zouden kunnen.
De garnalen waren erg lekker.
De bediening was vriendelijk.
Het restaurant zelf was erg rumoerig, dat was wel jammer.

Gegeten op 4 april 2015

Gegeten op 11 april 2015

bowi

Verrassend restaurant qua inrichting: futuristisch. De verlichting wisselt soms van kleur en benadrukt zo het super moderne interieur. Het doet smaakvol aan. De muziek is wat hinderlijk aanwezig door de bastonen, die overheersen.
Het eten kan besteld worden via een tablet, waarbij je kunt kiezen uit diverse sushi gerechten, tepanyaki, groente en salades. Het eten is erg goed met soms verrassende gerechtjes, zoals gefrituurde zoete aardappel. Je kunt onbeperkt bestellen.
De bediening was erg vriendelijk en kwam op de juiste momenten aan tafel om de gerechtjes te serveren op mooie schaaltjes.

Gegeten op 1 maart 2015

bowi

In het donker kwamen we bij het restaurant het rozenpalviljoen. Het restaurant is erg groot en doet denken aan een partycentrum. Het is smaakvol ingericht, maar het doet ondanks dat niet knus aan vanwege de enorme ( hoge) ruimte. Het was niet druk: er zat één groep en verder was het restaurant leeg.
We kregen een tafeltje bij het raam en werden getrakteerd op een klein schaaltje met olijven en wat dippers met dipsaus.
We konden op de de kaart drie gangen uitkiezen voor €25,50.
De keuze was gevarieerd van vis tot vlees en vegetarisch.
We kozen beiden voor de kwartelfilet als voorgerecht. Deze werd fraai geserveerd met als leuk detail een eigen gemaakte bitterbal met daarin verstopt een kwarteleitje.
De hoofdgerechten waren visspies en eendenborst. Ook deze borden waren mooi opgemaakt. De vis (coquilles, gamba en witvis) was voortreffelijk met heerlijke citroenmayonaise erbij.
De eendenborst was mals. De bijgerechten waren ook gevarieerd en heerlijk. De heerlijke appelcompote had de smaak van appeltaart en de textuur van stoofpeertjes. Ook de aardappelblokjes waren zalig. Daarnaast een salade en lekkere witlof.
Als nagerecht hadden we een proeverij: bavarois, cheesecake, crème brulée en notenparfait.
We werden vriendelijk bediend en op het juiste moment weer voorzien van een drankje.
We hebben sinds lang niet zo lekker gegeten. We zullen niet zo snel meer in Winschoten komen, maar voor wie een restaurant zoekt daar, is dit een echte aanrader! O ja, kom om 18 uur, want In Groningen eet men vroeg.

Gegeten op 20 februari 2015

bowi

In een vreemde omgeving kijk ik tegenwoordig vaak even op Iens om te zien welk restaurant goed scoort. Onze keuze was snel gemaakt: de visbar. Bij binnenkomst zag het restaurant er qua inrichting wat eenvoudig uit, maar eenmaal plaatsgenomen, veranderde onze mening. Door de spiegels en de leuke wandbekleding vonden wij het toch wel heel smaakvol.
De menukaart liet ons twijfelen welk gerecht we zouden nemen. Er stonden veel lekkere dingen op de kaart. We kozen voor zwaardvis met octopus en kalfswang met langoustine. Het was heerlijk: de zwaardvis stevig en niet droog; de kalfswang was het zachtste vlees dat ik ooit gegeten heb. Verrukkelijk!!
Een minpuntje was dat wij de bestelde wijn, ook na twee keer vragen, pas opgediend kregen toen we ons gerecht al op hadden. Jammer, het werd wel goed gemaakt door deze niet in rekening te brengen en er werd tot driemaal excuses aangeboden.
Het nagerecht was ook hemels: de hangop met rabarber/duindoorn was een bijzondere smaaksensatie. De chocola werd bijzonder fraai opgediend.
Kortom we zijn het eens met alle proevers, die eerder een recensie schreven. Een restaurant om te herinneren en wellicht nog eens terug te komen als we weer in Zeeland zijn.

Gegeten op 22 oktober 2014

Gegeten op 10 oktober 2014

bowi

Hoewel de aankleding van het restaurant doet vermoeden dat je in een sjieke tent bent beland, valt dat in werkelijkheid erg tegen.
We waren met een groep mensen waarvoor een dinertje was ingekocht. We bestelden drankjes en vroegen om wat kraanwater in een karafje. Dit was niet mogelijk.
Enkelen van ons kwamen iets later aan tafel en moesten zelf de bediening er attent op maken dat zij nog geen drinken hadden.
We kregen een tomatensoepje met een toefje creme fraiche. De soep was erg pittig.
Het hoofdgerecht kwam op tafel: oosterse kip. De erbij geserveerde rijst was niet gaar. Groente of sla ontbrak.
Inmiddels hadden sommigen hun drankje op en wachtten op een nieuwe bestelronde. De obers leken ons niet te zien.
Het nagerecht was niet ingekocht, maar zelf bestellen was niet mogelijk werd ons verteld. De keuken zou al dicht zijn. We suggereerden dan dat we koffie met appeltaart wilden bestellen. Helaas was dit ook niet mogelijk. Er zou niet genoeg zijn.
We gingen gedesillusioneerd naar huis. Hopelijk is het restaurant beter als je hier individueel langs komt.

Gegeten op 24 september 2014