van Esther & Brenda

• Goed

Erg gezellig restaurant. Leuke kaart en ook wat aansprekende gerechten buiten de kaart om. Aardige bediening die ook deskundig is.

• Uitstekend

Helaas konden we niet op het terras zitten want die zat helemaal vol. Daardoor kwamen we aan een tafel vlakbij de keuken. Wat een feest was dat. Het eten was zonder enige uitzondering geweldig. Heerlijke verse ingredienten. En alles met zoveel smaak en liefde gemaakt. Heerlijke vis, heerlijke truffelsmaken op de pasta. Super bediening! Ook de scroppino was zalig. Wij hebben een nieuwe favoriet!

• Uitstekend

Wat is dit toch een heerlijk restaurant. We komen er niet heel erg vaak maar elke keer nemen we ons voor dit te veranderen. De ontvangst en de hele avond zijn de aanwezige gastheren zo attent en vriendelijk. Belangrijker nog, ze hebben verstand van zaken. We namen dit keer het 5 gangen menu inclusief een (wat ons betreft niet alledaags) wijn arrangement. Van tonijn, naar linguini naar Baambrugse big en afgesloten met koteletjes. En een hele prettige selectie kazen als sluitstuk. Het was heerlijk!

• Goed

Ik heb hier zondag een hele gezellige lunch gehad. In deze leuke straat was Opa op deze pinksterzondag als een van de weinige restaurantjes open rond de lunch (in ieder geval rond 12 uur). We namen uiensoep en tomatensoep. Deze beide soepen waren echt heel erg smaakvol en zelgemaakt. Dat is zo fijn! Daarna kwam een clubsandwich Opa. De smaak sprak mij iets minder aan. Dat kwam door de wat zware mosterddressing. Maar de kip was vers en niet zo'n dunne plak. De sandwich was met liefde gemaakt. Een lekker glaasje witte wijn erbij en Rotterdam kon niet meer stuk. De dame in de bediening was ook uitermate vriendelijk en maakte het helemaal af.

• Matig

Mijn verwachtingen waren best hoog gespannen, maar het viel me uiteindelijk allemaal wel wat tegen. Zowel de gedateerde inrichting als de te snelle gastheer waarbij je amper de tijd krijgt om na te denken wat je nu eigenlijk zelf wilt. Dus door de snelheid een verrassingsmenu genomen. En 1 ding was toch erg duidelijk door mij aangegegeven. Ik wilde geen paprika en ik wilde geen rogvleugel. Ja als dan het tussengerecht rogvleugel is dan geef ik de moed een beetje op. En als je dan je er van af wilt maken door de schuld niet bij jezelf te leggen en je wederom te snel bent zodat ik geen kans krijg mijn ongenoegen goed te uiten, dan vind ik dat gewoon slecht. Eerste voorgerecht was prima, de smaken mooi, de keuken lijkt me goed, wijkaart een beetje prijzig. Overige gastheer en gastvrouw prima.

• Uitstekend

Wij hebben een weekendje doorgebracht in Brabant. Dit fantastische hotel heeft ook een prima restaurant waar we 's avonds met vrienden hebben gegeten. Alles was uitermate goed verzorgd. Het eten was smaakvol en prima. Er was mooie kreeft en de licht gebonden aspergesoep was subliem! En ze beschikken over een hele mooie wijnkaart.

• Uitstekend

We hebben zelden meegemaakt dat er zo mooi en smaakvol werd gekookt. Het hoeft niet spectaculair en kostbaar te zijn om te zien en te ervaren dat er met liefde eten wordt bereid. De zwezerik was zo mooi krokant gebakken. De Angus beef was zelfs met een lepel te snijden zo mals. Ook de amuse, zalmstukjes met wassabi-eitjes, zo mooi van eenvoud en gewoon smakelijk. De nauwkeurigheid bij bediening was een beetje divers. De gedrevenheid en het plezier was duidelijk. Een goedbedoelde tip: Met flair kom je heel erg ver, maar let erop dat het niet overgaat op slordigheid.
We hebben heel erg genoten en we komen heel graag nog eens terug.

• Redelijk

Prachtige plek, midden in het centrum. Hele mooie zaak met een aansprekende uitstraling. En dat lijkt me niet eenvoudig op de Hof waar het vol zit met restaurants. De ontvangst en eigenlijk de hele verdere avond vond ik de bediening uitermate attent en vriendelijk. En de kaart sprak me ook erg aan. Veel mooie gerechten met foto op de kaart. Ook dat het restaurant de Aubrac rund op de kaart had leek me interessant. Die kende ik nog niet. Ik had uiteindelijk de salade met verschillende stukjes vis. Dat viel me wat tegen. De sla was eenvoudig, weinig inspirerend. En de vis was matig. Matig door gebrek aan variatie in de smaak. Als hoofd dus de lende van de Aubrac. Wel erg mooi gebakken vond ik maar ook de rest wat saai. Ik vind het een zaak met heel veel potentie (oa mooie wijnen en ook veel op glas) maar het mag allemaal net even spannender en qua smaak beter afgestemd.

• Uitstekend

Op de een of andere manier komen we hier vaak op zondag even binnenvallen. Er is eigenlijk nooit plek want het is er altijd vol. Maar als we het laten bij 1 pizza dan kan er veel. Wij zweren bij de pizza Yam Yam. Deze is altijd zo intens van smaak. Ik hoop echt binnenkort eens meer van de kaart te proeven. Maar ik zal dan eerst reserveren!

• Redelijk

De plek is wel bijzonder maar nog niet af. Het ligt er een beetje afgelegen. Mooi groot terras met veel loungebanken maar ook voldoende tafels. Wij konden wel oesters (happy oester hour...erg leuk!) en sashimi buiten eten, voor het overige diner moesten we naar binnen.
Ik had kreeft en dan vind ik het vreemd dat ik apart voor de saus moet betalen. Het eten was redelijk. Ik vond de gehele uitstraling wat afstandelijk en sfeerloos.

IENS bestaat 15 jaar!