van M-K1507

M-K1507

Sinds lange tijd weer eens geluncht bij Toko Frederik. De lunchkaart is beperkt maar de geserveerde gerechten zijn goed van smaak. De bediening is aardig en attent. De inrichting is netjes. Voor een lunch een prima gelegenheid.

Gegeten op 25 maart 2015

M-K1507

Op basis van de Iens recensies ga je onbewust toch met een verwachtingspatroon naar De Dis. Wij kunnen niet anders zeggen dat de verwachtingen qua eten en drinken zijn uitgekomen. Wij kozen voor een 6 gangen menu met een wijnarrangement. De gerechten zijn van hoog niveau. Stuk voor stuk creatieve combinaties van mooie producten, goed op smaak. Geserveerd op mooi opgemaakte borden. De wijnen zijn goed uitgekozen en komen uit minder bekende streken/landen.
De bediening is vriendelijk en na de avond vordert ook wat persoonlijker. Het decor is netjes. De Dis is wat ons betreft een verborgen juweeltje in Scheveningen. Op dat punt kunnen we ons alleen maar aansluiten bij de eerdere recensenten. De Dis is een bezoekje zeker waard!!!

Gegeten op 19 maart 2015

M-K1507

Ontvangen door een vriendelijke dame. De kaart is uitgebreid met onder andere dim sum. Onze keuzes waren dit keer dat we een 7 score en omdat de gerechten goed waren maar niet onderscheidend waren ten opzichte van andere Chinese restaurants. Bij andere keuzes zou dat mogelijk wel het geval zijn. In de omgeving van de Mauritsweg zijn er veel gelegenheden waar u Chinees kunt eten. Bij het bepalen van uw keus zouden wij aanraden om Oriental Express te betrekken. Wij gaan in ieder geval nog eens terug om andere gerechten te proberen.

Gegeten op 15 maart 2015

M-K1507

Restaurant Mekar Sari is gevestigd in een deel van Den Haag waar je niet direct een restaurant verwacht. De ontvangst is hartelijk. De geserveerde gerechten zijn goed van kwaliteit. (wat onze persoonlijke smaak betreft zouden ze wat pittiger mogen). De bediening is vriendelijk. Het decor is gedateerd maar straalt aan de andere kant ook wel de sfeer van het voormalige Nederlands-Indië uit.
Wat ons betreft is Mekar Sari een verborgen parel op het gebied van de Indonesische gastronomie

Gegeten op 8 maart 2015

M-K1507

De hernieuwde kennismaking met La Vilette is goed bevallen. Je wordt direct gastvrij ontvangen en ook de rest van de avond zorgt de bediening voor een prettige sfeer.
De witte brigade zorgt voor een geweldig menu waarbij zij op creatieve wijze mooie producten weten te combineren tot tongstrelende gerechten. Deze worden begeleid door uitstekende wijnen. Het decor is netjes en straalt sfeer uit.
Wij kijken terug op een geslaagde avond.

Gegeten op 28 februari 2015

M-K1507

Voor de voorstelling besloten om even een hapje te eten. De kaart is beperkt maar de kwaliteit van de gerechten is prima. In een vrij rap tempo worden de gerechten uitgeserveerd door een vriendelijk medewerkster. Kijkend naar de prijs – kwaliteitverhouding is dit een prima optie.

Gegeten op 22 februari 2015

M-K1507

Bij toeval bij Pho terecht gekomen. Mooi decor, strak met klasse. De bediening is aardig en attent. De kaart is beperkt maar de geserveerde gerechten zijn goed van smaak. Wat ons betreft krijgt deze eerste kennismaking een vervolg

Gegeten op 15 februari 2015

M-K1507

Bree33 moet zich staande houden binnen een prijssegment waarbij er veel vergelijkbare restaurants in Leien zijn. Dit zal ze zeker lukken als je kijkt naar de geserveerde gerechten. Deze zijn goed van smaak. Ook de wijnen zij uitstekend. Een min punt is het tempo waarmee deze gerechten uitgeserveerd worden. Zo staat het voorgerecht al op tafel voordat we ons aperitief op hadden. Ook tussen de overige gangen zit te weinig tijd.
Wat ons betreft laat de bediening hierin steken vallen. Zij bepalen het tempo waarin ze de gangen uitvragen in de keuken.
Gelet op de concurrentie gaan wij de volgende keer als we in Leiden willen dineren op zoek naar een alternatief.

Gegeten op 14 februari 2015

M-K1507

Vessel 11 is een unieke locatie om te dineren. De gerechten zijn gebaseerd op de Engelse gastronomie en van goede kwaliteit. Je kan deze gerechten ook in een pub verwachten. De bediening is correct. Als je niet zo veel tijd hebt om uitgebreid te dineren of gewoon wilt genieten van een eerlijke maaltijd dan kunnen we u Vessel 11 zeker aanbevelen.

Gegeten op 7 februari 2015

M-K1507

Al zes jaar weet de keukenbrigade van Bo en Ro mee te verrassen met uitstekende gerechten die verfijnd zijn. De smaakcombinaties zijn bijzonder ook de wijze waarop de gerechten geserveerd worden getuigd van de creativiteit van de chef. De geserveerde wijnen passen goed bij de gerechten. Op dit terrein heeft de zwarte brigade in de afgelopen jaren stappen gezet. Het decor is recent gewijzigd waardoor de inrichting wat strakker is. Wij kijken wederom terug op een zeer geslaagde avond.