a TripAdvisor company

van Loes

Loes

Na een rondje uitwaaien met dochter en hond op strand Bloemendaal even neergestreken voor een lekker hapje, in ons geval pannenkoek en saté met toebehoren. Prima eetcafé en als ik in de buurt ben (helaas is dat niet al te vaak) een goed adres. Nu nog gewoon kraanwater zonder soesa en het is helemaal oké daar bij 't Hemeltje!

Gegeten op 19 maart 2016

Loes

Wàt een geweldige zaak, Moro! Uit de Randstad met mijn vriendin even in Groningen en na bezoek aan Bowie-tentoonstelling 's avonds heerlijk Genoten met een hele grote G. Met speciaal Iens-menu: de ene verrassing na de andere werd ons voorgeschoteld door allemaal vriendelijke medewerkers. Als ik er weer aan denk, zou ik zó weer terug willen. En zeker nóg een keer voor dit menu gaan... Wat jammer dat Groningen en Amsterdam zo ver uit elkaar liggen. Van harte aanbevolen. Tip: kom vooral met een lege maag want iets laten staan is echt zonde!

Gegeten op 24 februari 2016

Loes

Gezellige lunch gehad met goede vriendin Yvonne. Op het interieur heb ik het niet helemaal begrepen maar met gezellig gezelschap doet dat er minder toe... We hadden het leuk samen en lekker gegeten, daar gaat het om! Als je in de buurt bent is 't Oude Dorp een prima locatie rond het middaguur.

Gegeten op 3 februari 2016

Via online reservering

Wat een fijn restaurant schuin tegenover Heineken Brouwerijen op de Weteringschans. Met een AH/Iens kaart werden wij heel hartelijk ontvangen en kregen een heel smakelijk 3-gangen diner voorgeschoteld waar we van hebben genoten! Met de antipasti als geweldige binnenkomer: ogen dicht en je waant je in bella Italia. Een smaakvolle rode huiswijn erbij en als afsluiter een Irish coffee en een espresso met Sambuca ernaast...
Zo was alles compleet pico bello voor ons. Voor wie de huis-tuin-keuken Italiaan wil ontsnappen is La Storia della Vita een echte aanrader!

Gegeten op 6 januari 2016

Loes

Na iets van een decennium geleden weer eens naar Lotgenoten geweest. Toentertijd als afscheidslocatie voor een collega die wegging. Aardig maar niet bijzonder weet ik nog dat velen meldden.
Lotgenoten anno 2015 is in ieder geval een leuk, gezellig en lekker druk eetcafé. Door ons gekozen om samen met onze zwager en schoonzus even neer te strijken na ziekenhuisbezoek in Amstelveen en wij ze later in Duivendrecht naar de trein konden brengen (want dat is werkelijk op steenworp afstand van Lotgenoten!).
Prima kaart met ruime keuze; na niet lang wachten werden door heel vriendelijke dames onze saté's en respectievelijk schnitzels gebracht. Goed klaargemaakt met alles erop en eraan en bovendien een heerlijk schaaltje peertjes erbij! Prima zo. Volgende keer houden we wat meer tijd voor de cappuccino want die moesten we half laten staan om nog de gewenste trein te kunnen pakken. Geeft niet, komt goed! Dan nog gewoon plat kraanwater op de kaart, dat hóórt gewoon en al helemaal in het genre eetcafé's, want € 3,50 voor een fles Acqua Panna is echt over the top… Al met al niet gek bij Lotgenoten, een prima stek in de omgeving van Diemen…

Gegeten op 19 november 2015

Via online reservering

Heerlijk genoten bij deze fijne Italiaan in Amsterdam-Zuid na Spectre in Tuschinski: James Bond op zijn best...Prima service (o.a. vriendelijke begroeting, jassen keurig aangenomen) door alle medewerkers. Leuk dat verschillende medewerkers je in het Italiaans toespreken, dat heeft altijd wel wat, vind ik.
Smakelijke carpaccio, jammer dat verschillende andere gasten de ossenhaas reeds voor onze neus hadden weggekaapt, maar mede dankzij een goed voorstel van één van de medewerkers konden wij een goed alternatief kiezen en werd het rundvlees (entrecote-achtig) van de secondi omgetoverd in de ossenhaas-style met o zo smakelijke gorgonzola met groene appel. Mooie Pinot Grigio erbij. En dan zo'n overheerlijk dessert, lastig kiezen hoor: tiramisù...genieten hoor! Tot en met de cappuccino, espresso en sambuca. Allemaal fraai opgediend. En dat alles met de AH/Iens actie (vrije keus à la carte, 3 gangen): hier is het voorbeeld van een goede gastheer die deze actie volledig honoreert! Mille grazie, arrivederci!

Gegeten op 15 november 2015

Loes

Mooie open wijnen dus gezellig neergestreken met mijn vriendin Yvonne M. voor een lekkere grüner Veltliner en een mooie Merlot als ik me goed herinner. Lekker kaasplankje erbij om de tijd te overbruggen tot ons etentje in de Kleine Houtstraat. Het was in ieder geval stukken beter toeven hier sinds de vorige keer in 2014, dat was een hele verbetering! Lekkere bruine kroeg dat Kantoor, zeker voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 4 november 2015

Via online reservering

Subliem maakte inderdaad zijn naam waar! Ik was met lieve vriendin Yvonne M. een dagje Haarlem en had vooraf een reservering gemaakt in het kader van de AH/Iens actie. Wij waren er erg vroeg bij, kwamen binnen in een leeg restaurant, maar gezien de reputatie liep dat al gauw vol! Leuk, zo'n drukke, kleine zaak.
Heerlijk genoten van een verrassings 3-gangen diner, waarbij de keuze gemaakt kon worden tussen vlees, vis of vegetarisch. Daar konden wij ons zeker in vinden! En kozen wij beiden voor vis (vooraf), vlees (hoofdgerecht) en voelden ons gepamperd met een heerlijk dessert van de kok. Gewoon plat tafelwater zonder poespas (en zonder kosten, zoals het hoort), wijnen wel wat aan de prijs... Vriendelijk geholpen door allen en keurig jassen aangenomen en met veel geduld ook weer uitgereikt in het inmiddels volle restaurant. Samen terug met de trein richting Amsterdam met goed gevoel. Wat was het gezellig in Subliem!

Gegeten op 4 november 2015

Via online reservering

Wij hebben weer heerlijk gegeten (Johannes van Dam kijkt vast - een tikje jaloers - nog altijd vanaf zijn wolk mee…). Wij hadden zwager Flip met zijn Anneke uitgenodigd alsnog voor zijn verjaardag begin augustus. En het was als vanouds puur genieten, alhoewel de karides guves de volgende keer iets minder pittig mag wat ons betreft… terwijl Anneke genoot van haar domatesli mantar dolmasi.
De mixed grill is en blijft verrukkelijk, de ex-jarige koos voor de zalm. Alles prima van smaak. Toen nog het dessert….pffff daar was nog maar net plaats voor en Anneke deelde haar dondurma met alle tafelgenoten want het is bepaald geen kinderijsje;-). De baklava met ijs blijft een topper, klein maar fijn!
Goede huiswijn rood en wit, helaas geen tijd meer voor de koffie, want de trein naar huis wacht niet… Volgende keer maken we daar ook wat meer tijd voor. Maydanoz blijft één van onze favorieten in Amsterdam, reken maar! Team Kazim: dank je wel voor je gastvrijheid en het heerlijke eten!

Gegeten op 29 september 2015

Loes

Ter gelegenheid van een familiefeestje hier zeer smakelijk gegeten. Zoals bij een goede Griek is alles heel lekker en de bediening vriendelijk. Ruime porties en dus was dit voor één van onze tafelgenotes aanleiding om het begrip "doggy bag" te introduceren. Geen probleem natuurlijk... Ook onze in Enschede woonachtige familie komt hier zeer regelmatig en wij begrijpen nu wel waarom!

Gegeten op 8 augustus 2015