Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van Loes

Loes

Misschien onbedoeld, maar barkeeper kwam niet echt uitnodigend over bij het opnemen van de bestelling toen we achterin deze 'bruine' kroeg een leuk plekje hadden aan een tafeltje. Een beetje jammer, desalniettemin hadden we met ons drieën een prima glas wijn en serranoham en dus even lekker bijkomen na het nodigen rondslenteren.
Leuke zaak die potentie heeft, nu nog 'service with a smile' en dan komt het wellicht toch nog goed…

Gegeten op 16 augustus 2014

Gegeten op 16 augustus 2014

Loes

We wilden even Veere bezoeken en voor de lunch een leuke plek zoeken. Dat lukte zeker bij Suster Anna.
Jammer dat het nu net op deze woensdag behoorlijk regenachtig was.
Het was er nog net niet bomvol maar we moesten naar het (te warme) entresol uitwijken om nog een tafeltje te bemachtigen.
Een gezellige zaak met een niet al te grote kaart. Toch had men zeer veel moeite om iedereen op tijd te bedienen en wij moesten dan ook een goed uur (!) wachten voordat de lunch eindelijk kwam: een baguette serranoham met tomatensalsa en een lunchsalade met gamba's.
Het bestelde smaakte goed, echter al dat wachten was een behoorlijke tegenvaller. Het is natuurlijk ook behoorlijk problematisch als je je restaurant in dat slechte weer ziet vollopen met dagjesmensen die een plekje willen bemachtigen en weg willen uit de regen… Het bedienend personeel had het er zichtbaar moeilijk mee. Het zij jullie vergeven, lieve jongedames…jullie deden je best en waren ondanks alles vriendelijk. Helaas geef ik een 4 voor de service vanwege het lange wachten, aan de kwaliteit lag het zeker niet. Anders was dat zeker een 7 geweest...
Tip: als Suster Anna de volgende keer een extra oproepkracht achter de hand houdt, wordt het allemaal vast nèt iets beter.

Gegeten op 6 augustus 2014

Loes

Waar kun je nu eens lekker lunchen, een beetje buiten de stad, maar zeer goed bereikbaar? Juist ja…bij Langerlust aan de Provincialeweg Driemond-Amsterdam, kortom onder de rook van Amsterdam.
Op deze snikhete zomerdag hier neergestreken voor een lekkere lunch. Die Club Sandwich is helemaal oké hoor, met een lekkere rosé of frisdrank erbij. Het Turks brood met ham viel eigenlijk wat tegen, was nog al aan de droge kant, niet wat Paul verwachtte. Doet-ie de volgende keer dus niet meer, gelukkig dat er nog wat anders op de kaart staat. Jammer dat de kaart überhaupt nog altijd wat aan de kleine kant is. Het zou des te aantrekkelijker zijn als er een ruimere keus was. Niettemin blijft dit natuurlijk een prima plek om zo vlak onder de rook van Amsterdam even te onthaasten…

Gegeten op 18 juli 2014

Loes

Je kunt natuurlijk na een zomeravondopening in Artis op zaterdagavond (aanrader!) proberen om in de buurt van Artis een tafeltje je bemachtigen in de directe omgeving van onze hoofdstedelijke dierentuin. Maar als dat niet echt wil lukken, en je toch richting Watergraafsmeer moet om naar huis te komen, is het natuurlijk een prima idee om daar een restaurant te bezoeken. Dat deden wij op zaterdagavond 14 juni en we hebben dan ook heerlijk gegeten bij Stoop. Prima tafel, leuke bediening en héérlijk gegeten. Daar zullen ze ons vaker terugzien, let maar op!

Gegeten op 14 juni 2014

Loes

Mijn dochter vond het een leuk plan om even te lunchen bij Bagels & Beans. Dat hebben we al eens eerder gedaan, o.a. in Amsterdam. Het is een prima concept dat B&B handhaaft, originele broodjes en van alles te drinken. Dus deze keer Groningen bezocht. Vriendelijke bediening, hoor. Daar is niet mis mee... Wat bijzonder storend was, was het oorverdovende gekletter waarmee kopjes/borden e.d. werden weggezet. Een normaal gesprekje voeren was er niet meer bij. Ik vroeg de aardige serveerster of hier misschien iets aan te doen was. Die boodschap bracht ze over, en het werd even wat rustiger... Om vervolgens toch weer behoorlijk toe te nemen, dit keer door een andere collega, die kennelijk niet op de hoogte was van ons verzoek en zich wellust niet bewust was van de herrie die dit meebrengt. Jammer... het was me nog niet eerder overkomen, maar ik zoek een volgende keer (helaas) een ander plekje voor de lunch. Het cijfer 4 voor de service is dan ook gebaseerd hierop, zeker niet op de bediening, de smakelijke bagels en drankjes die we hier hebben gebruikt.

Gegeten op 30 juni 2014

Loes

Ik denk dat wij zojuist zijn teruggekeerd van de beste Italiaan niet alleen in Zuidlaren, niet alleen van de omgeving van Groningen-Stad maar waarschijnlijk van de hele provincie! Wat een leuke zaak, wat een héérlijk eten en wat een vriendelijk bediening door alle drie de dames.
De start was een ongelooflijk smakelijke bruschetta, niet eerder heb ik dat zo lekker ergens gegeten. Eigenlijk gingen we voor 'slechts' een pizza (één van de 135!), maar wàt voor eentje. Knapperig, vers en rijkelijk belegd met allerlei heerlijks: paprika, champignons, garnaaltjes, zalm, tonijn, ui, ham, eigenlijk teveel om op te noemen. Rosanne nam de Specialista en ik de Capricciosa Speciale, Paul koos de Quattro Formaggi. Als afsluiter 3 heerlijke desserts, waarvan mijn Panna Cotta van ongekende klasse was.
Als de pizza's al zó smakelijk zijn, dan zit het vast met de rest van de menukaart ook goed.
Dit restaurant is een parel in de omgeving waar je niet alleen binnen goed kunt zitten maar ook is er een heel gezellig terras. Superplek bij prachtig weer, helaas werd het net te fris om te blijven zitten, gelukkig konden wij probleemloos een tafel in de serre vinden. Het was dus puur genieten met een grote "G".
Als we ooit weer in deze omgeving terecht komen, zullen we zeker de weg naar Sapori La Fiera blindelings weten te vinden. Grote klasse van Italiaanse origine in een klein, mooi dorp!!!

Gegeten op 26 juni 2014

Loes

Een mooie zonnige woensdagmiddag bracht ons naar Bedum en Zoutkamp. In Bedum groeide Arjen Robben op, één van de helden en smaakmakers van het Nederlands voetbalelftal dat deze dagen zo goed presteert tijdens het WK in Brazilië. Dus eigenlijk wel een 'must' om een kijkje te nemen bij de basisschool! Daarna doorgereden naar Zoutkamp, aan de voet van Nationaal Park Lauwersmeer. Wàt een aardig klein dorp: auto geparkeerd en een kijkje te nemen. Zeer de moeite waard om eens langs de haven wat rond te lopen en - ga jezelf eens verwennen - wat verse paling uit te palingrokerij mee te nemen. Op de kop van de haven is ZK 86 gevestigd. Tafeltje buiten in de zon, echt vakantiegevoel! Wij (dochter Rosanne en ikzelf) genoten van prima stukje kabeljauw met frietjes en sla, Paul koos voor het varkenshaasje. Lekker wat frisdrank erbij, vriendelijk bediening. Prima tentje hoor, dat ZK 86!!!

Gegeten op 25 juni 2014

Loes

Na afloop van Jersey Boys (wàt een musical!) gezellig met ons vieren de stad in voor een hapje eten. Winnie wist nog een leuk adresje, dus in de pauze van de voorstelling gereserveerd.
We hadden een 3-gangen keuzemenu voor zo'n € 20 en dat was echt niet gek! Een tafeltje buiten vonden we een goede keus want het weer was aardig, maar dat werd later toch wat aan de frisse kant. Al met al was het prima en prijs/kwaliteit goed in verhouding. Leuke locatie aan de Oudegracht, want daar wil je wezen als je in Utrecht bent, nietwaar?

Gegeten op 25 mei 2014

Loes

Superleuke avond samen met mijn schoonzus…op naar Robbie Williams' Swing Concert in Ziggo Dome. Maar allereerst even een gezellig hapje eten bij Vanzz. Vooraf gereserveerd en we hadden een prima tafeltje voor twee, beneden. Het eten en de fles wijn smaakten goed. Ben je op weg naar een concert hier in de Arena Boulevard of omgeving, dan zit je goed bij Vanzz!

Gegeten op 4 mei 2014