van jaelleke

• Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond hebben mijn man en ik hier gegeten op aanraden van mijn schoonouders uit Oldenzaal, en het is ook ons erg bevallen. We waren een half uurtje eerder daar dan we hadden gereserveerd, maar dat was geen probleem, we werden hartelijk ontvangen en mochten meteen een tafeltje uitkiezen. We kozen een tafeltje op het terras want het was fantastisch weer. Mijn man nam de gehaktrolletjes in tomatensaus vooraf, de ouzoschotel en de yoghurt als dessert. Ik had bijna hetzelfde, alleen als hoofdgerecht had ik gekozen voor de gyros. Het was erg lekker allemaal en de porties waren zo ruim dat ik de gyrosschotel niet eens helemaal op kreeg. Het was, zoals je dat gewend bent van een goede Griek, erg veel vlees, maar heerlijk. De mensen in de bediening waren erg vriendelijk en attent. Alleen toen wij wilden afrekenen was de ober dat (door de drukte) vergeten waardoor we wat langer hebben moeten wachten op de rekening, maar dat mocht de pret niet drukken. Het was sowieso geen probleem want we hadden tijd zat die zondag. Prima Griek dit, echt een aanrader!

Gegeten op 7 juli 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Zondagavond hebben mijn man en ik, samen met twee vrienden hier gegeten. Het eten was erg smakelijk. Zowel de sushi als de warme gerechtjes waren lekker, en ook het dessert (een bolletje ijs) was heerlijk. We hebben naar hartenlust gegeten, en dat met twee bonnen van Vakantieveilingen. Enige minpuntjes waren dat aan het begin niet aan ons werd uitgelegd hoe het allemaal precies in z'n werk ging in dit restaurant en ook was het jammer dat we regelmatig niet alle gerechtjes kregen die we hadden besteld. Het was er soms behoorlijk chaotisch. Wat wel weer fijn was, was dat wij er een halfuurtje langer hebben gezeten dan de drie uur dat het arrangement liep, maar dat daar helemaal niet moeilijk over werd gedaan.

Gegeten op 23 juni 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Ik heb restaurant de Zuiderklip aangemeld bij Iens omdat het een heel speciaal restaurant is, en ook omdat ik het persoonlijk een toptent vind. Niet alleen kan je hier bergen van het verschrikkelijk lekkere Steppegras (ultra-dunne frietjes) eten, wat al een hele belevenis is op zich, de service van het bedienend personeel is altijd top en dit geldt ook voor de locatie van het restaurant, het ligt nml. aan het water. Echt een aanrader. Mijn favoriete gerechten (bij het Steppegras natuurlijk..) zijn de kipsaté en de spareribs! Het enige minpunt van dit restaurant is dat het niet bij ons in de buurt ligt (Utrecht), waardoor we er niet zo vaak kunnen gaan eten als we eigenlijk wel zouden willen.

Gegeten op 15 juni 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Na onze eerste zeer positieve ervaring bij Bickel Beer zijn wij hier gisteravond weer gaan eten. Deze keer gingen we voor het onbeperkt spareribs eten, en erg jammer.. maar het viel wel een beetje tegen. Om te beginnen was het deze keer rustiger in het restaurant dan de vorige keer dat we hier aten, maar we moesten veel langer op ons eten wachten. Ook was het zo dat verschillende bestellingen van ons werden vergeten, waardoor we nóg langer zaten te wachten. Verder waren mijn frietjes véél te donker gebakken, smaakten de verschillend "gemarineerde" spareribs allemaal hetzelfde, het was alsof er (in mijn geval) wat honing of ketjap over heen gesprenkeld was, en ten slotte was de creme brulee deze keer niet lekker, het smaakte niet vers maar een beetje muffig. Alsof het heel lang in de koeling had gestaan. Jammer dit, echt een tegenvaller..

Gegeten op 3 juni 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Ik heb hier verschillende keren gegeten, meerdere keren met m'n man en één keer met een vriendin. Het is ons al die keren goed bevallen. Lekkere steaks en ontzettend lekkere frietjes. Het bedienend personeel is vriendelijk en attent. In de zomer kan je heerlijk op het terrasje aan het water zitten en o.a. genieten van de bootjes die langs komen varen en de zwanen die daar ronddobberen. Wat overigens ook wel handig is om te weten is dat je hier met VVV-bonnen kunt betalen, en dat je in het restaurant ook eten af kan halen.

Gegeten op 14 december 2012

• Recensies in de laatste twee jaar

Op aanraden van een collega van mijn man hebben we hier een bedrijfsetentje gehad. Er hangt een leuke cowboy-sfeer in het restaurant en de mensen van de bediening kwamen enthousiast en gemotiveerd op ons over. Grappig detail is dat je hier pinda's krijgt waarvan je de doppen achteloos op de grond mag gooien. Lekker vlees, maar de frietjes vond ik wel wat minder lekker.

Gegeten op 21 december 2012

• Recensies in de laatste twee jaar

Mijn man en ik hebben al verschillende keren (met en zonder familie en/of vrienden) bij ons favoriete wokrestaurant Eastern Plaza gegeten en iedere keer bevalt het ons erg goed. Wij zijn voornamelijk fan van de Teppanyaki. Maar je kunt er ook wokken, of iets van het uitgebreide warm buffet halen, en ze hebben ook heerlijke sushi. Het één is nog lekkerder dan het ander. Ook de vele voorgerechten (bijvoorbeeld de gepaneerde garnalen!) en desserts zijn enorm uitgebereid. Naast de belgische chocoladefontein is er nu bv ook een witte chocoladefontein. Heerlijk, een combinatie van die chocolade, bijvoorbeeld over de aardbeien. Ze hebben ook lekker schepijs, (jammer genoeg geen yoghurtijs meer, wat ik vroeger altijd zo lekker vond hier) gebak, en noem maar op. Je kan je buikje hier echt helemaal rond eten, tegen een zeer schappelijke prijs. Verder vinden wij het een mooi restaurant, en is het personeel vriendelijk en over het algemeen wel redelijk alert.

Gegeten op 24 februari 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Lekker authentiek Indonesisch eten! De nasi kuning, kipsate en rendang zijn favoriet bij ons. Alles goed op smaak, grote porties, goede prijs/kwaliteit verhouding. Vriendelijk personeel. Echt een prima afhaalrestaurantje.

Gegeten op 17 april 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Als we bij/met familie/vrienden in Rotterdam zijn eten we vrij regelmatig bij deze Chinees in Blijdorp. Ze hebben een (volgens mij) vrij uniek all you can eat concept, waardoor je voor heel weinig geld onbeperkt een soort van a-la-carte bij ze kunt eten. Het is dus geen lopend buffet. Je kunt kiezen uit heel erg veel voorgerechten en hoofdgerechten, die dan onmiddellijk vers voor je bereid worden. Mijn favorieten zijn o.a. de gepaneerde garnalen en de tippan babi pangang. De mensen in de bediening zijn vriendelijk en servicegericht. Het restaurant is vrij sober ingericht en behoorlijk gedateerd, maar het eten maakt alles echt weer helemaal goed.

Gegeten op 18 november 2012

• Recensies in de laatste twee jaar

Wij halen hier vrij regelmatig eten af. Mijn favorieten zijn: de sushi (vooral de nigiri zalm en omelet) en de grote loempia (kip). De loempia is niet duur en heeft een behoorlijk formaat, aan één loempia heb ik al een volledige maaltijd, prima prijs/kwaliteit. Ze hebben overigens ook een grote loempia met ham, maar die vind ik persoonlijk iets te zout. Wat ik ook een klein beetje jammer vind is dat hun kroepoek niet langwerpig is zoals bij de meeste andere chinese restaurants maar het zijn een soort van wat kleinere ronde schijfjes. De mensen die er werken zijn over het algemeen erg vriendelijk.

Gegeten op 7 mei 2013

IENS bestaat 15 jaar!