van killy

• Recensies in de laatste twee jaar

Kok Jan-Willem staat garant voor kwaliteit. In de restaurantweek hebben we (2 personen) hier het driegangenmenu gegeten. Het begon met een bordje met lekkere, verschillende amuses. De 'petit caesar salad' en de Spaanse ham (voorgerechten) bevielen ons voortreffelijk. Het hoofdgerecht bestond uit kwalitatief hoogstaande ossenhaas (getrancheerd) met verse groenten (echt top) en de nagerechten waren om van te smullen (fris ijs, warme kersen, pancakeje respectievelijk een warm chocoladetaartje met een hartje van caramel). Een mandje met brood en ook een kan water werden ongevraagd (gratis) geserveerd. De bediening was erg vriendelijk (met de moeder van Jan Willem als drijvende kracht) met als enig minpuntje dat één van de jongste bediendes niet vroeg welke wijn we wilden hebben en dit ook niet vertelde bij het inschenken. Niettemin: de wijn was heerlijk! Het decor is sinds de verbouwing mooier geworden.

Gegeten op 12 maart 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

In een aparte, grote ambiance die herinnert aan de dagen van de Holland America Lijn hebben we hier voorafgaand aan een theaterbezoek met 5 personen gegeten. Vier personen hadden gekozen voor het driegangenmenu en één ging voor à la carte. De carpaccio was oké. De tomatensoep ook. Van de beef teriyaki hadden we meer verwacht. De saus overheerste namelijk erg en het vlees was wat droog. De zeewolf vond men lekker. De steak tartaar (rauw) was vers en goed. De toetjes teramisu en crême brulee bevielen ons ook wel. De bediening (steeds een ander persoon) was vriendelijk, maar toen de hoofdgerechten werden geserveerd bleek er een vergissing te zijn gemaakt: Eén beef teriaki teveel en één zeewolf te weinig. Gevolg: één disgenoot moest wachten tot het juiste gerecht op tafel kwam. Dit is toch vervelend als je gezamenlijk gaat eten. Totaalbeeld: redelijk tot goed, mede gelet op de prijs die bovengemiddeld is.

Gegeten op 26 februari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Vanwege de goede ervaringen van ongeveer een jaar geleden zijn we nogmaals naar dit restaurant gegaan toen we daar weer in de omgeving waren. Opnieuw hebben we genoten van de heerlijke satés en de lekkere nasi goreng. Uitmuntend! Ruime porties voor een billijke prijs en geserveerd door vriendelijk personeel. De man die het eten bracht legde ook nog keurig uit wat er op tafel werd gezet. Een absolute aanrader!

Gegeten op 23 februari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Met 2 personen aan tafel. Leuke kaart voor 3-gangen-menu. Gekozen voor: Voorgerechten: Knapperige salade met geroosterde (warme) kip, croutons: uitstekend! Carpaccio: niets op aan te merken. Hoofdgerechten: Vispalet met o.a. groene asperges: heerlijk. Kalfssucade (beetje teveel saus maar goed gegaard) met caesardressing, groene, beetgare, lekkere groenten, ei, parmezaan. Apart geserveerd: salade (prima), appel/perencompôte (heel lekker), vlaamse frites (knapperig). Tot slot de nagerechten: citroentaartje met witte chocoladesnippers en kersen: goed. Friandises: chocoladeboontjes, mini cupcake, mousse Bailey/slagroom: prima. Vriendelijke, nette bediening (minpuntje: de aandacht om het nagerecht te kunnen bestellen duurde te lang) in een gezellige omgeving.

Gegeten op 7 februari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Mooi restaurant met vriendelijke bediening. Voor het eten kunnen we maar een magere voldoende noteren. De camembert met ananas was prima, maar de spareribs waren beslist niet 'top' (beetje vet en niet helemaal gaar). Ronduit onvoldoende was de rauwkost (teveel, smaakloos, geen dressing) en de warme groenten waren doorkookt en slap. De 'french fries' en de 'dikke friet' werden op het verkeerde bord geserveerd, maar dat hebben we onderling opgelost. Kortom: minder goed dan onze ervaring bij sommige andere 'Beren-restaurants'

Gegeten op 2 januari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

We waren met een groep van 15 personen die allemaal zeer tevreden waren over de kwaliteit van het eten, ook redelijk in relatie tot de prijs. De ruimte zat vol en was mede daardoor erg rumoerig. Tafels en stoelen erg dicht bij elkaar. Zelf had ik als voorgerecht een goed verzorgde en smakelijke carpaccio en als hoofdgerecht malse spare-ribs met een zelf gekozen sausje (sambal). Nagerecht dame-blanche waarbij men in eerste instantie het kommetje warme chocoladesaus vergeten was te vullen (leeg op bord), maar dit werd door de bediening snel hersteld.

Gegeten op 22 november 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Gekozen voor een 3-gangenmenu. Broccoli-bloemkoolsoep vooraf: prima. Hoofdgerecht, keuze vis of vlees. Gekozen voor de kabeljauwfilet. Ruime portie, ook redelijk goed van smaak maar geen absolute top. Ook de saus had weinig raffinement. Bijbehorend: salade en parisiennes. De warme groente was smaakvol en beetgaar: hulde. Toetje was: Bavarois met Stracciatella-ijs en een toefje slagroom: lekker! Nette, vlotte bediening. Jammer dat er geen airco is in dit restaurant.

Gegeten op 23 juli 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Op een warme zomeravond met 4 personen gegeten op het terras van deze gezellige bistro. We waren zeer tevreden over de kwaliteit van het eten en de vriendelijke bediening. Billijke prijzen, ruime, smakelijke porties.

Gegeten op 16 juli 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Vlotte gastheer en leuke bediening in een gezellige omgeving. Het eigen gemaakte stoofvlees en de saté varkenshaas hebben we met smaak gegeten. Het soepje vooraf (uiensoep met brandy en een gegratineerd kaasbroodje) was ook prima in orde!
Een prima adres voor een lunch, high tea of eenvoudige warme maaltijd!

Gegeten op 29 juni 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Drie dagen achtereen genoten van een uitgebreid ontbijtbuffet en 4-gangen keuzemenu's als diner. Keurig opgemaakte borden met smaakvolle, gevarieerde gerechten. Het hotel is gelegen in het dorpje Lemiers, dichtbij Vaals. Zeer goed bevallen! Reden voor ons om daar nog eens te gaan eten als we weer in de buurt zijn!

Gegeten op 19 juni 2013

IENS bestaat 15 jaar!