a TripAdvisor company

van killy

killy

Met heerlijk weer een plaatsje ingenomen op het terras. De bediening was al ter plaatse voordat we de menukaarten open hadden gedaan. Koffie besteld (wat er supersnel was, maar de koffie was niet van uitzonderlijke kwaliteit) en daarna de pannenkoeken uitgezocht. Toen we bestelden vroeg de bediening of we een broodplankje wilden hebben. Dat hebben we gedaan en in no-time stond er een plankje voor onze neus met heerlijk vers bruin brood en kruidenboter. We hadden dit nauwelijks op of de pannenkoeken werden al geserveerd. Een hartige (spek-kaas-ui) en een zoete (de maandpannenkoek: met kersen, ijs, slagroom, chocoladesnippers). Beide pannenkoeken waren voortreffelijk gebakken en heerlijk van smaak. Nog een drankje besteld (vers getapt lekker biertje en muntthee) en daarna afgerekend. Een zeer goed adres om snel even wat te eten, maar minder geschikt als je wat langer over je eten wilt doen want alles gaat in een razendsnel tempo.

Gegeten op 22 juni 2016

killy

Leuk restaurant met een ruime keuze aan burgers maar ook met enkele verrassende andere gerechten. Opmerkelijk was ook dat er veel, voor ons onbekende, merken van (buitenlandse) dranken zichtbaar in de vitrines achter de bar staan. Goede voorlichting en tips vooraf van de Engels sprekende kok en van de vriendelijke bediening. De kwaliteit van de gerechten was uitstekend. Een lekkere brochette met kip en verse frites en een frisse salade. Het andere gerecht was een heerlijk verse zalm met spinazie. We vernamen van de eigenaar dat de ongemakkelijk hoge krukken en tafeltjes binnenkort grotendeels vervangen zullen worden door lage tafels en stoelen, zodat je bij een langer verblijf comfortabeler zit. Dit is ook beter als er ook kinderen aan tafel moeten zitten. De prijzen voor de dranken zijn iets aan de hoge kant. Als geheel een prima restaurant ("net even wat anders") dat ik van harte wil aanbevelen.

Gegeten op 12 juni 2016

killy

Heerlijke lunch genoten op het fraaie buitenterras met een grote groep! Iedereen was zeer te spreken over de kwaliteit van de diverse gerechten. Jammer dat de reservering niet is verlopen zoals we dit hadden gewenst (geen hightea maar lunch) en dat daarbij de bediening de reden van het misverstand uitsluitend bij de klant legde en daar niets tegenover stelde.

Gegeten op 5 juni 2016

killy

Met z'n tweetjes genoten van een zeer goed verzorgde rijsttafel. Heerlijke gerechten, uitstekend op smaak. Gevarieerd samengesteld en de producten waren van kwaliteit en ook de sausjes waren prima op smaak. Het interieur is gedateerd maar past wel bij het gebouw en de Indonesische sfeer. Vriendelijke bediening met goede uitleg over alle gerechten. Jammer dat er steeds iemand anders aan de tafel verscheen want dat schept geen band met de gasten en dan krijg je soms ook dezelfde vragen.

Gegeten op 24 januari 2016

killy

Met de kleinkinderen op stap kwamen we voor het eerst bij dit restaurant terecht, gelegen in het plaatsje Heerle, tussen Roosendaal en Bergen op Zoom. We waren vroeg, de eerste gasten en werden vriendelijk ontvangen. De kinderen hadden meteen de speelkamer ontdekt terwijl wij wat lekkers uitzochten op de menukaart. We kozen voor kersen/kaneel en voor salami/kaas. Onze kleindochter had ook de pannenkoek salami/kaas en onze kleinzoon van vijf koos (zoals gebruikelijk) voor de de 'naturel' met poedersuiker. De pannenkoeken waren prima gebakken en ruim belegd. Uitstekend van smaak. De kinderen kregen ook enkele muntjes waarvoor ze na afloop een speelgoedje konden uitzoeken. Opmerkelijk was dat er telkens een andere bediende aan onze tafel stond terwijl het niet echt veel drukker in de zaak was geworden. Samengevat: een prima pannenkoekenhuis om nog eens terug te komen, als blijven wij van mening dat de prijs van een gemiddelde pannenkoek, in welk pannenkoekenhuis dan ook, gewoon behoorlijk hoog is.

Gegeten op 17 december 2015

killy

Op 26 november telefonisch gereserveerd voor tweede kerstdag omdat online-reserveren via het reserveringsformulier onmogelijk bleek (pdf-file). Aangezien we enkele dagen voor kerstmis nog niets vernomen hadden, heb ik opnieuw gebeld. Het bleek dat er niets bekend was van onze reservering en men zou mij terugbellen. Kort daarna is dit keurig gedaan en zijn we alsnog toegevoegd aan de lijst met gasten. Per mail kreeg ik toen ook het reserveringsformulier in WORD toegezonden om daarin het menu te kiezen. Dat hebben we meteen ingevuld en per omgaande teruggestuurd.
Vooraf kregen we lekkere smeersels die al klaar stonden op onze tafel. Als voorgerecht de carpaccio. Prima in orde. Als tussengerecht pastinaaksoep. Nog niet eerder gegeten. Redelijk van smaak, maar nogal gebonden. Voor het hoofdgerecht had mijn vrouw gekozen voor de cannelloni. Ook niet bijzonder van smaak. Zwaar op de maag en met weinig spinazie. Ik had gekozen voor de hertenbiefstuk. Van het bord wat bij mij neergezet werd had ik meer verwacht bij een kerstdiner. Een heel klein stukje vlees met er naast een slordig opgemaakte prak puree en een paar spercieboontjes omwikkeld met een stukje spek. Tot mijn verbazing lag er ook een soort slavink bij (hertenvink?). Mijn reactie aan mijn vrouw was: vermoedelijk ter compensatie van het kleine stukje hertenbieftuk.... Het geheel was gemiddeld van smaak, met uitzondering van de vink. Die was nogal rauw. Kortom: Niet echt een hoofdgerecht voor kerstmis waar je als kok trots op mag zijn. Het nagerecht compenseerde veel. Lekkere ijs, slagroom, gebakken suikerbrood met daar onder warme kersen. Bediening: vriendelijk. Samengevat: Online-reserveren laat te wensen over. Ook telefonisch niet goed verwerkt.
Het menu was beslist geen topper, niet alleen qua smaak en presentatie, maar ook niet als kerstmenu. Jammer, want gelet op onze positieve eerdere ervaringen in deze gezellige zaak kan dit beslist beter. Zie bijvoorbeeld mijn bericht van 6 maanden geleden.

Gegeten op 26 december 2015

killy

We hadden bij een overnachting ook een driegangen keuzemenu geboekt. We zaten in een sfeervol, klassiek maar keurig restaurant. De bediening was vriendelijk. De huisgemaakte soepjes vooraf (mosterdsoep en bospaddenstoelensoep) waren in één woord 'voortreffelijk'. Hoofdgerecht Limburgs 'zuurvleisch' was ook erg lekker, maar van de bijbehorende salade (een beetje vrij smaakloze rauwkost met een bolletje huzarensalade) werden we niet echt enthousiast. De frites waren in orde. Gevraagd werd of we er ook wat mayonaise bij wilden hebben. Na een 'ja' werd er snel een klein bakje bijgezet. Ik nam als dessert de 'dame blanche' en dat stelde niet zoveel voor: Een paar kleine bolletjes ijs met een toefje slagroom en daar onder wat sliertjes koude chocoladesaus om het bord wat op te sieren. Mijn vrouw koos voor een kop capuccino en dat was wél een voltreffer: Lekkere koffie met zeer romig zelfgeklopt melkschuim. De volgende ochtend bij het afrekenen bleek dat er 50 eurocent in rekening was gebracht voor het cupje mayonaise. Op zich correct, maar we keken elkaar wel enigszins verbaasd aan.....

Gegeten op 11 november 2015

killy

We zijn hier met de kleinkinderen geweest. Zeer vriendelijke bediening. De kinderen werden meteen aan het werk gezet met een kleurplaat. Het was regenachtig weer, dus iedereen zat binnen en daar was het nagenoeg vol. Een ruime kaart met ook een mogelijkheid om wat anders te eten dan een pannenkoek (tosti, uitsmijter, stokbroodje). Iedereen had een andere pannenkoek gekozen en het algemeen beeld was: niet bijzonder van smaak, nogal karig (spek) 'belegd' en dan is bijvoorbeeld een prijs van 11,75 voor een boerenpannenkoek echt aan de hoge kant.

Gegeten op 21 oktober 2015

killy

Laat in de middag als eerste gasten plaatsgenomen in dit sfeervol aangeklede restaurant. Vriendelijke bediening waarbij we (opmerkelijk) drie keer een ander aan tafel kregen. Gekozen voor het driegangen keuzemenu. Vooraf een complete, smaakvolle carpaccio: dun gesneden rundvlees met pijnboompitjes, Grana Padano, zongedroogde tomaatjes, rucola en een lekkere dressing. Hoofdgerechten: voor mijn vrouw kabeljauw (prima in orde) en voor mij een gegrilde biefstuk (ik had medium gevraagd, maar was op het randje van rauw gegrild, maar toch erg smakelijk en mals). Beperkte groentengarnituur. Vlaamse frieten apart geserveerd, goed gebakken. Het dessert was bepaald geen 'top'. Een harde parfait, recht uit de vriezer geserveerd, omgeven door rood fruit (lees: een rode gelei) met er bovenop een koekstengel die slap en dus niet meer knapperig was. Jammer dat dit dessert het totaalbeeld enigszins devalueerde.

Gegeten op 28 oktober 2015

killy

Lunch op een druk, gezellig terras op een mooie plek in de binnenstad. Binnen een typisch Belgisch bier/eetcafe met oud interieur. De bediening was zakelijk, maar vriendelijk. Ik koos voor de pittige, malse gehaktbal met satésaus en komkommersalade. Deze 'bal' werd in plakken gesneden geserveerd en was redelijk maar tamelijk droog en niet echt bijzonder van smaak. Mijn vrouw had gekozen voor de Belgische garnalenkroketten met peterseliemayonaise en dat was in orde.

Gegeten op 2 september 2015