a TripAdvisor company

van killy

killy

Leuke zaak, zeer vriendelijke bediening. De kaart: overzichtelijk met voldoende hoofd- en bijgerechten. Opmerkelijk was op de kaart maar één soepje stond vermeld en slechts drie desserts. We kozen voor de rijsttafel. Lekkere gerechten, leuk opgediend, maar als geheel niet veel extra van smaak dan de gerechten die je haalt bij een goede Indische toko om daarna thuis op te warmen. Zo was het lamsvlees wat 'vlak' van smaak en ook de rendang was van gemiddelde kwaliteit. Saté was lekker, maar aan de stokjes zat weinig vlees. Bij het afruimen werd gevraagd of we nog een dessert wilden gebruiken en toen dit met 'ja' was beantwoord duurde het een behoorlijk lange tijd voordat iemand kwam vragen of we al een keuze hadden gemaakt. Die vraag kon lastig beantwoord worden omdat men de kaart nog niet aan ons had gegeven. Dat werd overigens snel hersteld. De desserts: Molukse koekjes (Bermacab - Macam) en het ijsje met warme chocoladesaus (Es cucu coklat panas = Dame Blanche) waren overigens erg lekker. Op de vraag of alles naar wens was geweest konden we positief antwoorden op één ding na: het melkschuim van de capuccino was 'in no-time' verdwenen. Volgens de bediening lag dit aan de nieuwe medewerkers die nog niet zo goed met de koffiemachine konden omgaan en aan ons werd aangeboden om nieuwe te maken. Dit vonden we niet nodig. Positief was daarna dat de capuccino niet in rekening werd gebracht. Al met al: een prima en leuk adres voor een Moluks/Indische hap, maar niet uitzonderlijk.

Gegeten op 18 januari 2015

killy

Leuke brasserie, gelegen op een plein in het winkelcentrum. Met een groep van 15 personen gegeten op een vrijdagavond. Ik koos, samen met enkele anderen, voor het viergangenkeuzemenu (wild). Keurig opgemaakte gerechten. Voorgerecht (carpaccio) was in orde. Het tussengerecht (witlof-truffelsoep) was tamelijk vlak van smaak. Het hoofdgerecht (gekozen voor de hazepeper) was karig qua hoeveelheid en de smaak was lekker, maar niet echt bijzonder. Het nagerecht (chocolademousse, vanilleroom, karamel en ijs van kaneel) was een voltreffer: compliment!
Het was er erg druk en daardoor (mede door onze grote groep) tamelijk luidruchtig. De bediening was vriendelijk maar nam (noodgedwongen vanwege de drukte?) weinig tijd aan tafel voor het opnemen van de gerechten en voor het serveren. De algemene indruk van de gehele groep was na afloop: prima gegeten.

Gegeten op 9 januari 2015

Via online reservering

Een gezellig grandcafé met erg vriendelijke bediening. Jammer dat de tafel waar wij aan zaten dichtbij de voordeur was, want het was druk en als die deur herhaaldelijk open ging, dan was de kou goed voelbaar! Het driegangen keuzemenu was in orde zonder dat dit echter een culinair hoogstandje was. Gewoon een goede hap voor een billijke prijs.

Gegeten op 15 december 2014

killy

Met 4 personen aan tafel. Niemand van ons had al eerder kennis gemaakt met het personeel van dit restaurant. We werden verwelkomd door een zeer vriendelijke mannelijke bediende, die onmiddellijk op de amicale toer ging. WIJ vonden dit geen probleem, zelfs gezellig, maar ik kan me voorstellen dat dit niet door iedere gast geapprecieerd wordt. Hetzelfde gedrag vertoonde de andere mannelijke bediende: Erg joviaal en grappen makend richting alle gasten. Enige terughoudendheid is aan te bevelen, zoals bijvoorbeeld wél door hun vrouwelijke collega werd gedaan. Gedurende de avond bleek dat beide heren wél kennis van zaken hadden en - nogmaals - ONS groepje vond het amicale gekeuvel wel prettig.
Het eten beviel ons zeer goed. Keurig opgemaakte dishes. Eén van ons had als voorgerecht heerlijke scampi's in een zéér smakelijk sausje. Het voorgerecht van de anderen (meloenbolletjes met een uiterst dun vleugje vis er overheen) was ook smakelijk, maar wat iel v.w.b. de hoeveelheid vis. Over het hoofdgerecht (malse entrecote of eendenborst) waren we zéér te spreken. Groenten en frites als bijgerechten: prima van smaak, maar ook hier karig v.w.b. hoeveelheid en er kwam ook geen aanbod van de bediening zelf om bijvoorbeeld wat extra frites bij te halen. De toetjes (scroppino of cheesecake) waren ook dik in orde! Het decor oogt wat rommelig en het is er soms rumoerig. De tafeltjes buiten (terras) staan onmiddellijk langs de weg en voetgangers kunnen nauwelijks passeren. Binnen staan eenvoudige tafels en stoelen en omdat in de zaak om de hoek de aangrenzende bar (met muziek) van dit restaurant is, kan het soms ook wat rumoerig zijn in het restaurantgedeelte. Als geheel hebben we echter een zeer geslaagde avond gehad en bijzonder lekker gegeten. Prijs/kwaliteitverhouding is goed.

Gegeten op 7 augustus 2014

killy

Met 10 personen gegeten bij dit restaurant, dat niet alleen Italiaanse gerechten op de kaart heeft. Afwisselende, leuke kaart. Het was er druk in de smalle ruimte en daardoor vrij rumoering, ook omdat de tafeltjes erg dicht op elkaar staan. Door de open keuken kwam het geheel gastvrij over. Na afloop was iedereen content over de kwaliteit van het eten en de prettige bediening. De prijzen waren acceptabel, maar iets aan de hoge kant.

Gegeten op 27 juni 2014

killy

Met een groep van 8 spareribs gaan eten bij dit restaurant, bestaande uit een afhaaldeel (cafetaria) en een gedeelte waar men kan zitten met ook een speelhoekje voor kinderen. De spare-ribs (3 ribs) waren uitstekend van smaak, goed gaar en lekker gemarineerd (helaas geen keuze uit de soort marinade die je wilde hebben), maar het vlees was wel een beetje aan de vettige kant. Keuze uit diverse soorten, lekkere frites. Er zat ook nog wat warme groenten bij, maar dit was erg beperkt en vrij smaakloos. Als dessert gekozen voor de 'dame-blache', gemiddeld; niet bijzonder.

Gegeten op 25 mei 2014

killy

Een typisch bruin, Belgisch café met keuken. Binnen alles in oude staat gehouden met Belgische posters van allerlei aard. Aankleding als geheel is rommelig, maar authentiek en gezellig ogend. Buiten een verwarmd terras. Het was er druk, bijna bomvol. Bediening erg vriendelijk, maar wel twee keer een bediende aan tafel gehad met een gerecht of drankje dat voor een andere tafel bestemd was. Waarschijnlijk een leerling. We kozen voor een 'lady'-steak en een 'gentleman'-steak, beide met gebakken champignons. De biefstuk was niet uitzonderlijk van smaak, maar als geheel prima in orde, medium gebakken. Apart geserveerd: goed gebakken vlaamse frites en een bakje verse salade. Het tapbiertje was erg lekker en werd in een schoon glas geserveerd. Prima eetcafé voor een goede lunch of een betrouwbare warme hap.

Gegeten op 29 mei 2014

killy

Kok Jan-Willem staat garant voor kwaliteit. In de restaurantweek hebben we (2 personen) hier het driegangenmenu gegeten. Het begon met een bordje met lekkere, verschillende amuses. De 'petit caesar salad' en de Spaanse ham (voorgerechten) bevielen ons voortreffelijk. Het hoofdgerecht bestond uit kwalitatief hoogstaande ossenhaas (getrancheerd) met verse groenten (echt top) en de nagerechten waren om van te smullen (fris ijs, warme kersen, pancakeje respectievelijk een warm chocoladetaartje met een hartje van caramel). Een mandje met brood en ook een kan water werden ongevraagd (gratis) geserveerd. De bediening was erg vriendelijk (met de moeder van Jan Willem als drijvende kracht) met als enig minpuntje dat één van de jongste bediendes niet vroeg welke wijn we wilden hebben en dit ook niet vertelde bij het inschenken. Niettemin: de wijn was heerlijk! Het decor is sinds de verbouwing mooier geworden.

Gegeten op 12 maart 2014

killy

In een aparte, grote ambiance die herinnert aan de dagen van de Holland America Lijn hebben we hier voorafgaand aan een theaterbezoek met 5 personen gegeten. Vier personen hadden gekozen voor het driegangenmenu en één ging voor à la carte. De carpaccio was oké. De tomatensoep ook. Van de beef teriyaki hadden we meer verwacht. De saus overheerste namelijk erg en het vlees was wat droog. De zeewolf vond men lekker. De steak tartaar (rauw) was vers en goed. De toetjes teramisu en crême brulee bevielen ons ook wel. De bediening (steeds een ander persoon) was vriendelijk, maar toen de hoofdgerechten werden geserveerd bleek er een vergissing te zijn gemaakt: Eén beef teriaki teveel en één zeewolf te weinig. Gevolg: één disgenoot moest wachten tot het juiste gerecht op tafel kwam. Dit is toch vervelend als je gezamenlijk gaat eten. Totaalbeeld: redelijk tot goed, mede gelet op de prijs die bovengemiddeld is.

Gegeten op 26 februari 2014

killy

Vanwege de goede ervaringen van ongeveer een jaar geleden zijn we nogmaals naar dit restaurant gegaan toen we daar weer in de omgeving waren. Opnieuw hebben we genoten van de heerlijke satés en de lekkere nasi goreng. Uitmuntend! Ruime porties voor een billijke prijs en geserveerd door vriendelijk personeel. De man die het eten bracht legde ook nog keurig uit wat er op tafel werd gezet. Een absolute aanrader!

Gegeten op 23 februari 2014