Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van Proever48358

• Slecht

Leuke disco, maar ga er niet heen om te eten: bediening is lui, niet attent en maakt fout op fout. De kwaliteit van het eten kan haast niet slechter: de enchillada is ronduit smerig; direct excuses aanbieden aan het Caribische Cuba!

• Redelijk

Verrassend fraai restaurant buiten de diepenring. De mengeling van Europese en Oosterse keuken maakt dat er voor elk wat wils is. De kwaliteit van de gerechten is overwegend goed, net als de bediening. Jammer alleen dat er geen vegetarisch voorgerecht te krijgen is en de stokbrood mag wel wat beter afgebakken worden. Toch ga ik hier zeker nog een keer heen.

• Goed

Op zondag is culinair Delfzijl niet erg groot. Na enige jaren weer eens binnengestapt bij \"De Griek\". Exploitant en kaart bleken veranderd in een soort mengeling van Nederlands en Grieks. We waren even gedesoriënteerd, maar wisten een vegetarische Melitsanes Jachni en een Bifteki te bestellen, vergezeld van wat bijgerechten. Op advies van de vriendelijke chef lieten we die klein uitvoeren. Dit bleek later een goede keus: grote en smakelijke porties. De gastvriendelijkheid was groot, niet alleen vanwege de gestes van het huis, gratis olijven, welkomstdrank en een klein flesje wijn na, maar ook de aardige bediening. Een aanrader mede gelet op de uitermate reële prijsstelling! Epytichia! Succes!

• Redelijk

Jantje, sinds jaar en dag een juweel in de kroon van het Noorderplantsoen, althans qua locatie en vormgeving van het paviljoen. Terecht een monument. Ik moet eerlijk zeggen dat zowel bediening als keuken grote vooruitgang hebben geboekt. De omschrijiving van de gerechten is nog wat pretentieus vergeleken met het geserveerde, maar we (ook de vegetariërs) hebben er goed gegeten. Waarom toch niet het predicaat goed gegeven? De attentiewaarde van de bediening was op het einde van de avond beduidend minder dan aan het begin en een open keuken is toch ook een stuk entertainment waar je met plezier naar wilt kijken: mevrouw Krudde s.v.p. die glimlach van de site en volgende keer slaat de wijzer door naar goed!

• Goed

Aardige bediening, goede uitleg van gerechten, rekening houdend met specifieke wensen is Songkhla een echte aanrader voor liefhebbers van Thaise gerechten. Want ook die gerechten zijn buitengewoon lekker. Wel is de prijs aan de hoge kant, zeker voor de bijgerechtjes, vandaar niet het predikaat uitstekend, maar \"slechts\" goed.

• Slecht

Op het terras op het water in het zonnetje gezeten bestelden wij rosé. Een 10 minuten later werden wij op brute wijze door een chagarijnig meisje verzocht elders plaats te nemen, daar de boot met 60 man zo zou komen. De mensen konden echter prima door het hekje achter ons, hetgeen wij ook melden. Daarna werden wij vakkundig genegeerd, werd nog wel een bordje gereserveerd op de tafel gekwakt en konden wij toen we toch maar hadden besloten om in deze onbeschofte tent niet te gaan eten nauwelijks afrekenen. Ik begrijp uit eerdere recencies dat onze ervaring niet uniek is. Aldus is Hathor een ware AFRADER.

• Goed

Ontvangst met een drankje op een oude maar helemaal trendy ingerichte ferryboot (een oudje van Ameland?). Op het dek in de stemming komen met een saladecocktail met papadum en een spiesje rauwe tonijn; voor de vegetariërs vervangen door een spiesje met gehakte paddestoelen in deeg. Dan naar de trendy zaal waar 60 personen liggen op kussens met per 4 personen een klein tafeltje. live muziek, DJ, violist, kleinkunst, alles wisselt elkaar af. Een paprikaroomsoep wordt geserveerd in een flesje met een rietje, smakelijk maar uitkijken want heet. Twee nadelen van het concept dienen zich snel aan: ik zit met mijn vriendin naast een koppel waarvan de zwaarlijvige man al snel meer aandacht voor mijn vriendin heeft dan voor zijn eigen. Landje veroveren en opdringerige armen en benen moeten worden terug verwezen. Naast mij wordt les gegeven in jointjes draaien en onontkoombaar meeroken: SMERIG!! Een coffeeshop zou jaloers zijn op de aantallen die hier worden opgestoken. Een waarschuwing hiervoor op de site van supperclub was op zijn plaats geweest, temeer daar volgens de manager dit volstrekt normaal is, alhoewel hij aangeeft dat er tijdens de maaltijden niet wordt geblowd; maar ja als nummer 30 zijn gang heeft ontvangen zijn de nummers 1 t/m 10 al lang weer uitgegeten en paffen en blowen er weer rustig op los. Niettemin de sfeer is goed en het entertainment bijzonder. Een stukje zeewolf met zoete aardappelpuree volgt (voor de vegetariërs met kaas en groenten gevulde artisjok met dezelfde aardappelpuree en wassabisaus). Het hoofdgerecht bestaat uit risotto met lamspiesjes of een groentetaartje. Het dessert is pudding met bessensaus en frambozen en aarbeien in chocoladesaus. Tijdens de cruise (het schip vaart echt, maar dat krijg je nauwelijks mee door het ontbreken van ramen) dronken we een fantastische fles Regeleali rosé. Een fijne clubavond waarbij je wel rekening moet houden met het prijskaartje: standaard 75 euro pp, en de wijn en champagne zijn zeker niet goedkoop! Door het aparte concept toch een aanrader, maar hou rekening met de genoemde ongemakken.

• Uitstekend

Onder oude bomen in hartje Amsterdam in de halfzon gezellig lunchen op het terras; roseetje erbij, mozzarella salade (beetje duur in prijs, dat wel) en een penne met cherry tomaatjes. Wat wil je nog meer?

• Uitstekend

Na een drankje in het voorgedeelte de maaltijd in een van de \"huiskamers\" gestart met een cappucino van paprika en voor mijn tafelgenoten voorjaarssalade met kalfstong en een friander kalfscarpaccio: alles zeer smakelijk. Vanwege de tijd direct daarna het hoofdgerecht: voor mij als vegetariër spinzaieflensjes met gewokte groenten waaronder asperges, werkelijk een aanrader! De anderen namen biefstuk van de ossenhaas, fraai opgemaakt. Als dessert een immense caramelsoes, hazelnotenbavarois; ik hield het bij een single malt lagavullin. vriendelijke bediening, goede entourage, fijne keuken, wat wil je nog meer?

• Goed

Lekker gegeten, een kommetje aspergesoep door de chef aangeboden gekregen en na afloop door de zeer vriendelijke bediening nog verrast met een digestief. Verder: gezellig, voorin gegeten i.v.m. de rook in het eetgedeelte, een goed vegetarisch gerecht met wat creativité ten opzichte van de kaart; kortom hier kom ik terug.