Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van rodnet

rodnet

Sinds de tijden van Het Stoute Soldaatje was ik niet meer op deze locatie geweest maar het feit dat Ome Cees er bij het voorbijrijden gezellig uitzag lokte ons naar binnen. De entree ziet er goed uit en de begroeting was vriendelijk genoeg maar niet attent (garderobe werd niet aangewezen, blijkbaar is jas ophangen doe het zelf werk). De kaart is simpel, prijzen zijn redelijk en als de kwaliteit ok was geweest hadden we een plezierige avond gehad. Helaas. Het voorgerecht was nog prima: stapelaar van runderlende was een soort krakende lasagne met goed vlees en een lekker frisse salsa. Mis ging het bij het hoofdgerecht: de sliptongetjes XXL waren inderdaad groot maar moddervet gebakken (en niet voorzien van een frisse ravigottesaus of zoiets), de eendeborst gewoon matig bereid met nauwelijks krokante of uitgebakken huid. Het ergste was echter de oneetbaar laffe prut die er onder het mom van groente op het bord lag. Het smaakt alsof het de dag ervoor in het afwaswater te gaar was gekookt. Het restaurant was nog niet half vol maar toch kostte het na het voorgerecht een uur om het hoofdgerecht op tafel te krijgen: ook niet goed. Het nagerecht van het menu was simpel en matig. En zoals bij zoveel matige restaurants: nadat het eten is uitgeserveerd moet je zelf moeite doen om de rekening te kunnen betalen want de bediening komt niet meer in de buurt van je tafel.
De prijzen kunnen goed zijn maar de kwaliteit (toch veel belangrijker) is dat niet. De tent heeft potentie maar zolang er geen andere wind in de keuken en de bediening waait is er geen reden om hier terug te komen.

Gegeten op 16 oktober 2014

rodnet

Plezierig adres voor een goede Italiaanse maaltijd. Mooie ambiance met fraaie grote foto's aan de wand en aangename stoelen. Tafels staan ver genoeg uit elkaar om privacy te waarborgen. Bediening heel plezierig met (aan het begin van de avond) een attente eigenaar en goedwillende jonge meiden. Eten gewoon goed: risotto prima, verse pasta smakelijk, pizza's voor de kinderen correct. Hoofdgerechten heel behoorlijk, alles geserveerd met hetzelfde garnituur (aardappel uit de oven, polenta, broccoli met serieuze hoeveelheid knoflook). Rode huiswijn was goed, koffie natuurlijk uitstekend en met een limoncello na was er sprake van een zeer geslaagde avond.
Wat ons verbaasde was dat we na het serveren van het voorgerecht de eigenaar niet meer in het restaurant hebben gezien: het zou gastvrijer zijn als hij in ieder geval aan het einde van de avond afscheid van zijn gasten zou nemen.
Maar al met al een aanrader: een echt goed Italiaans restaurant op een plaats waar je het wellicht niet verwacht.

Gegeten op 26 oktober 2014

rodnet

Uitstekend adres dat door de min of meer afgelegen ligging onterecht wat aan de aandacht ontsnapt. Als dit restaurant in Amsterdam was gelocaliseerd zat het iedere dag vol. Het eten is van hoog niveau, de porties zijn bescheiden maar adequaat en de creativiteit is een verademing tussen de vele restaurants waar mooie beschrijvingen op de kaart nauwelijks op het bord zijn terug te vinden. Prijs/kwaliteit niveau is volledig in orde voor het gebodene. Als amuse kregen we iets met mousse van katenspek met zuurkool, ondanks mijn afschuw van het laatste best smakelijk, voorgerecht in basilicumolie gegaarde kabeljauw met wat interessante toevoegingen en als hoofdgerecht eend met bulgur, gecaramelliseerde appel en een saus van bonenkruid, voortreffelijk. Nagerecht was een bread & butter pudding (zwaar) met meloensorbet (geweldig).
De bediening is prima, vriendelijk en gastvrij en hoewel we op een wat later tijdstip het (lege) restaurant binnenkwamen, hadden we geen moment het gevoel teveel te zijn.
Slechts 1 opmerking: de bijpassende wijnen waren voortreffelijk, maar maak een standaard prijs voor een arrangement. Als ik op de rekening 7 ipv 6 glazen zie staan omdat de rode wijn een keer een beetje is bijgevuld word ik daar niet blij van.
Al met al absoluut een aanrader en zeker een herhalingsbezoek waard.

Gegeten op 25 september 2014

rodnet

Uitstekend en creatief eten in een modern ingerichte pijpenla nabij de Nieuwmarkt. We namen respectievelijk 4 en 5 gangen met bijpassend wijnarrangement en werden door geen enkel gerecht teleurgesteld. De samenstellingen zijn creatief, de smaken uitstekend en de presentatie geheel van deze tijd. En de wijnen waren prima passend.
De ambiance is plezierig maar niet bijzonder en de bediening is vriendelijk en adequaat, zonder de top te bereiken. Het zou allemaal wellicht net ietsje enthousiaster en persoonlijker kunnen.
Al met al een waardevolle ervaring en zeker een aanrader voor een aangenaam avondvullend diner.

Gegeten op 7 juni 2014

rodnet

Al jaren een betrouwbaar adres op een fantastische locatie aan de Vuntusplas.
Het eten is niet spannend maar wel ok, de namen van de gerechten zijn al jaren van een oubollige vrolijkheid. Gegratineerde oesters: ok, tournedos met pepersaus: geen topkwaliteit maar redelijk, het vegetarische hoofdgerecht zag er niet appetijtelijk uit maar smaakte niet slecht. Bijgeleverde friet prima en de huiswijn is aangenaam voor een fatsoenlijke prijs. De bediening is vriendelijk en goedwillend, maar soms (met name als het drukker wordt) tergend traag.
De inrichting is wat oubollig, maar waar het hier om draait is de locatie: de ideale tijd om hier te eten is aan het begin van het seizoen, op het terras buiten op een zwoele avond die niet lang genoeg kan duren. Alle ergernissen vervliegen en wat overblijft is een aangename plek waar ik toch altijd weer met regelmaat terugkom.

Gegeten op 29 april 2014

rodnet

Leuke, moderne en drukke tent in de Utrechtsestraat, vanaf de straat goed te bekijken door de enorme etalageruit. Het eten is wel ok, linguine als voorgerecht een beetje erg nat maar wel smakelijk, de salimbocca van parelhoen wat zout maar niet droog en best smakelijk, hoewel de saus een wat weinig uitgesproken smaak had.
Ambiance is leuk en modern, beneden bij de open keuken wat leuker dan boven. De bediening is jong, tamelijk efficiënt en onopvallend.
Als ik in de buurt ben zou ik zeker niet aarzelen weer eens te komen, maar Harmsen gaf mij niet het gevoel dat het perse boven andere gelegenheden in de buurt uitsteekt. Het heeft naar mijn idee meer potentie dan er nu uitkomt.

Gegeten op 19 april 2014

rodnet

Prettig huiskamerrestaurant in de Jordaan. Vroeger was het een wat beter eetcafé en kwam ik hier vaak, nu is het een Italiaan en in die hoedanigheid bezocht ik het voor het eerst. Eten: prima. Uitstekende verse pasta en goede carpaccio van courgette, gevolgd door een mix van gegrild vlees van goede smaak en kwaliteit. Nagerechten leuk met de aan tafel gemaakte scroppino als aanrader.
Service: ok. Bediening is wel plezierig maar, waarschijnlijk mede door de drukte, wat afstandelijk. Nederlands wordt er niet gesproken wat wel weer iets authentieks heeft. Sommige gerechten worden opgediend op metalen schotels die in de gaarkeuken van een ziekenhuis niet misstaan. Dat zou beter moeten.
Ambiance: ten opzichte van vroeger is er niets veranderd, alleen staan de tafels zo mogelijk nog dichter bij elkaar. De sfeer is levendig en door de bak herrie kun je toch nog aangenaam met z'n tweeen praten zonder direct gevaar voor de privacy.
Prijzen zijn wat stijf voor het gebodene maar al met al zeker geen verkeerde ervaring.

Gegeten op 17 april 2014

rodnet

Uitstekend afhaaladres in Weesp met ruime keuze uit voortreffelijk klaargemaakte Indonesische specialiteiten. De kwantiteit is prima maar met name de kwaliteit is hoog, inclusief die van de snacks en pasteitjes. Prijzen zijn zeer realistisch voor het gebodene en de jonge uitbaters doen hu best en zijn vriendelijk. Zeker een aanrader.

Gegeten op 1 maart 2014

rodnet

Bij toeval, al wandelend kwamen we in de Utrechtsestraat uit, en een beetje omdat ik hier vroeger regelmatig kwam vielen we bij Sluizer binnen. De ambiance is wat apart met helle verlichting en foto's van diverse min of meer bekende Nederlanders die serieus vanaf de muur toekijken hoe je je eten verwerkt. Dineren onder het toeziend oog van Job Cohen, het is weer eens wat anders.
We waren wat laat op een wellicht rustige zaterdagavond en de bediening straalde niet echt uit dat men er nog veel plezier in had. Aandacht en sfeer lieten te wensen over.
Waar Sluizer in mijn herinnering stond als een tent met een zeer uitgebreide menukaart, heeft men de menukaart nu in drie delen (vegetarisch, vis, vlees) verdeeld met ieder een beperkt aantal voor- en hoofdgerechten waarvan de prijzen mij bepaald hoger voorkwamen dan in het verleden. Het eten was redelijk, maar, zeker gezien het prijsniveau, niet meer dan dat. De hertenbiefstuk van buiten de kaart was mooi rood en het garnituur was goed, de kabeljauw was iets te gaar en de (erg dikke) mosterdsaus was eetbaar, maar te zout. We beperkten ons tot de huiswijnen, waarvan de rode redelijk was en de witte wel erg strak.
Kortom, voor mij geen reden om deze ervaring snel te herhalen.

Gegeten op 4 januari 2014

rodnet

Na de verbouwing voor het eerst sinds lange tijd weer eens wezen eten. De menukaart van het oude restaurant was inmiddels in 10 jaar niet gewijzigd en de verrassingsmenu's waren ook altijd hetzelfde dus het ws ook hoog tijd voor iets nieuws.
Het nieuwe Tong-Ah is een succes. Het shared dining concept van verschillende kleine hapjes per gang is ons prima bevallen. Niet alle gerechtjes waren even geweldig (de St.Jacobsschelp viel tegen) maar het meeste was uitstekend gemaakt, zeer smakelijk en vers met als uitschieter de lamskoteletjes in zwarte pepersaus. Er is een beperkte wijnkaart met voldoende passende keuzes.
De mogelijkheid allerlei Aziatische keukens te combineren maakt het spannend en de keuze is zo ruim dat je diverse keren kunt terugkomen zonder ooit hetzelfde te eten. Het vernieuwde Tong-Ah is zeker een aanrader.

Gegeten op 7 november 2013