a TripAdvisor company

van rodnet

rodnet

Vanaf het moment van binnenkomst tot aan het vertrek een buitengewoon prettige ervaring. Creatief eten, jonge, enthousiaste uitbaters met duidelijke liefde voor het vak, vakkundige bediening met ruime persoonlijke aandacht (wellicht geholpen door het feit dat we de enige gasten waren en bleven) en een plezierige, licht chique maar niet te formele ambiance: dat hebben we in het culinair niet erg gezegende Hilversum veel minder gezien.
De kok durft en serveert verrassende combinaties die mooi opgemaakt op het bord verschijnen. Prachtige coquilles met papaya en mangochutney, mooi gerecht, runderwang met langoestine, zeer rijk en smakelijk, beide borden zeer fraai opgemaakt. Het vegetarische hoofdgerecht smaakte prima maar was qua uiterlijk nog werk in uitvoering maar de zeeduivel met gemarineerde slakken was uitstekend en een plaatje. Een prima champagne vooraf en een aangename fles wit complementeerden een prima avond. Prijs-kwaliteitsverhouding is absoluut correct voor het gebodene.
In een goed restaurant komen culinaire kwaliteit, uitstekende bediening en prettige ambiance samen en hier is dat zeker het geval. Ik heb het als eens eerder opgemerkt maar ook dit is weer een restaurant dat, als het in Amsterdam stond, elke avond vol zou zitten. Het is werkelijk zonde dat het niet drukker was. Een zekere aanrader.

Gegeten op 14 april 2015

rodnet

Een tegenvaller. Toevallig belandden we hier tijdens een wandeling door Amsterdam. De zaak ziet er redelijk gezellig uit en zat vol. Dat had echter duidelijk een negatieve uitwerking op de bediening. Weinig warmte en een gebrek aan persoonlijke touch en aandacht. De glazen waren vaker leeg dan vol en onze jassen moesten we na afloop zelf uit het nauwe garderobetje vissen. Van een gastvrij afscheid was geen sprake. Maar ja, 1 ervaren man en een hulpje op een vol restaurant is ook te beperkt.
Het eten is fatsoenlijk, maar niet meer dan dat. Het gemengde voorgerecht (aangekondigd als een afwisselende verzameling warme en koude hapjes) bestond uit drie kleine torentjes met verschillende vleeswaren, een kleine cocktail van Hollandse garnalen, twee lauwe gamba's en twee kleine garnalenkroketjes. Niet duur, maar drie keer garnalen is niet echt afwisselend. Dat zou veel beter kunnen. Hoofdgerechten (lamsbout met gratin, pasta met kabeljauw) waren exact wat er op de kaart werd aangekondigd: niks verrassends of speciaals. Wijnen waren ok. Het is allemaal redelijk, maar niets bijzonders en als de bediening dan steken laat vallen is de totaalbeleving toch niet meer dan matig. Geen reden om terug te komen.

Gegeten op 5 april 2015

rodnet

Leuke, moderne tent met licht meubilair, strakke wandversiering en een jonge uitstraling. De combinatie cocktails en eten deed het voor ons prima toen we hier met een groep aten. Eten verzorgd en smakelijk (zowel vis als vlees waren prima bereid en leuk gepresenteerd), bediening jong en plezierig, cocktails heerlijk. De Amstelveenseweg is sowieso een leuke buurt geworden, en een prettig moderne tent als Franklin geeft het een zekere grootsteedse uitstraling. Zeker een aanrader als je in de buurt bent.

Gegeten op 19 december 2014

rodnet

Plezierig restaurant met goed verzorgd eten, fraaie ambiance (warme tinten, mooie bloemen en aangename stoelen) en bovenal: voortreffelijk gastheerschap. De gastheer, ons vroeger bekend van Jan en Alleman in Kortenhoef, is na wat omzwervingen in Muiden geland en heeft de Poort van Muiden verbouwd tot een mooie tent met een relaxte sfeer. Het eten is niet bijzonder spannend maar wel lekker en de prijzen passen bij de uitstraling en de kwaliteit. Absoluut niets mis mee, een aanrader.

Gegeten op 22 januari 2015

rodnet

Heel plezierig adres in Weesp met een uitstekende formule: Nederlands eten tegen een realistische prijs. Inmiddels hebben we er twee keer gegeten, 1 keer buiten, 1 keer binnen en beide keren was de kwaliteit van het gebodene (wildragout, kip, hertebout) prima. De jonge, persoonlijke bediening zorgt voor een ontspannen sfeer en de ambiance is wel ok: terras ligt aan een weg en binnen is het een beetje groot waardoor het met name achterin wat minder gezellig oogt met een aaneenschakeling van tafeltjes, maar op zich is er niets mis mee. Zeker een aanrader.

Gegeten op 18 december 2014

rodnet

Zeer plezierig restaurant in het hart van Maastricht. Hemelbestormend creatief is het niet maar zowel eten, bediening als ambiance kloppen gewoon helemaal. Beperkte kaart met klassieke gerechten die fraai worden gepresenteerd en kundig bereid. Vooraf huisgemaakte wildpate en gebakken ganzenlever (buiten de kaart om): beiden overheerlijk. Als hoofdgerechten wildzijnfilet en herterug: voortreffelijk. Bijpassende wijnen inderdaad prima bijpassend. Uitstekende service door zeer vriendelijke gastvrouwen die persoonlijke gastvrijheid met een glimlach leveren. Ambiance traditioneel gezellig met open haard en riante huiskamersfeer. Enige misser: geen uitleg bij het nogal magere bordje kaas aan het einde van de maaltijd. Daarentegen was het dessert geweldig en het koffiecomplet (met drankje) top en zeer laag geprijsd. We voelden ons verwend op een manier waar menig restaurant in Noordelijker delen van Nederland een puntje aan kunnen zuigen. We waren hier voor het eerst sinds 12 jaar maar komen zeker sneller terug.

Gegeten op 2 januari 2015

rodnet

Plezierig licht en smaakvol ingericht restaurant aan een van de mooiste grachten van Amsterdam. Het personeel treft de juiste toon (prettig maar niet hinderlijk informeel) en het eten is goed en interessant, zonder me helemaal weg te blazen (wat ik stiekem wel gehoopt had). Het masterchefmenu bevatte leuke ideeen (gazpacho van rode kool, best lekker) en vis (snoekbaars) en vlees (hert) waren van prima kwaliteit en goed gegaard. Beste gerecht vond ik Amsterdam, waarbij smaken van paling en kaas prima samengingen met de scherpte van de Amsterdamse uitjes. Presentatie van de gerechten was adequaat, maar kan wellicht wat verfijnder. Een hele goede eerste ervaring met dit restaurant dat me van harte was aanbevolen.

Gegeten op 10 december 2014

rodnet

Leuk, ruim opgezet restaurant met moderne uitstraling en plezierige ambiance. De bediening is vriendelijk maar onervaren en blijkbaar is het verplicht om de bestelling niet te noteren, wat prompt misging. Het eten viel tegen. Karige carpaccio, een zeer kleine hoeveelheid (wel smakelijk) buikspek, redelijke hamburgers en een bijzonder matige, niet verse tong, waarvan de filets niet van de graat te halen waren zonder in een papachtige substantie te veranderen. Als je geen verse hebt, zet dan geen tong op de kaart: dit is gewoon zonde. De frieten die goed waren waren lekker, maar er zaten veel te veel donkerbruine, bijna verbrande exemplaren tussen.
Conclusie: de ambiance verdient een betere keuken.

Gegeten op 16 december 2014

rodnet

Prettig restaurant met informele eetcafé-achtige ambiance en plezierige bediening. Je zit niet ruim, maar door de drukke ambiance ontstaan er geen privacy-problemen: je kunt je buren verstaan maar dan moet je wel erg je best doen. De bedienende dame is leuk met hier en daar een persoonlijke opmerking, de wachttijden zijn ok en het eten is dat ook. Lamsvlees viel zacht van het bot en was smakelijk, bijhorende pasta wat zacht, hertenstoofpot was gewoon lekker. Kortom, geen avondvullende spannende belevenis maar een prima adres voor een niet hemelbestormende maar prettige maaltijd die in een redelijk korte tijd kan worden genuttigd, altijd handig voor als je naar bijvoorbeeld het theater moet.

Gegeten op 4 december 2014

rodnet

Sinds de tijden van Het Stoute Soldaatje was ik niet meer op deze locatie geweest maar het feit dat Ome Cees er bij het voorbijrijden gezellig uitzag lokte ons naar binnen. De entree ziet er goed uit en de begroeting was vriendelijk genoeg maar niet attent (garderobe werd niet aangewezen, blijkbaar is jas ophangen doe het zelf werk). De kaart is simpel, prijzen zijn redelijk en als de kwaliteit ok was geweest hadden we een plezierige avond gehad. Helaas. Het voorgerecht was nog prima: stapelaar van runderlende was een soort krakende lasagne met goed vlees en een lekker frisse salsa. Mis ging het bij het hoofdgerecht: de sliptongetjes XXL waren inderdaad groot maar moddervet gebakken (en niet voorzien van een frisse ravigottesaus of zoiets), de eendeborst gewoon matig bereid met nauwelijks krokante of uitgebakken huid. Het ergste was echter de oneetbaar laffe prut die er onder het mom van groente op het bord lag. Het smaakt alsof het de dag ervoor in het afwaswater te gaar was gekookt. Het restaurant was nog niet half vol maar toch kostte het na het voorgerecht een uur om het hoofdgerecht op tafel te krijgen: ook niet goed. Het nagerecht van het menu was simpel en matig. En zoals bij zoveel matige restaurants: nadat het eten is uitgeserveerd moet je zelf moeite doen om de rekening te kunnen betalen want de bediening komt niet meer in de buurt van je tafel.
De prijzen kunnen goed zijn maar de kwaliteit (toch veel belangrijker) is dat niet. De tent heeft potentie maar zolang er geen andere wind in de keuken en de bediening waait is er geen reden om hier terug te komen.

Gegeten op 16 oktober 2014