Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van rodnet

rodnet

Uitstekend en creatief eten in een modern ingerichte pijpenla nabij de Nieuwmarkt. We namen respectievelijk 4 en 5 gangen met bijpassend wijnarrangement en werden door geen enkel gerecht teleurgesteld. De samenstellingen zijn creatief, de smaken uitstekend en de presentatie geheel van deze tijd. En de wijnen waren prima passend.
De ambiance is plezierig maar niet bijzonder en de bediening is vriendelijk en adequaat, zonder de top te bereiken. Het zou allemaal wellicht net ietsje enthousiaster en persoonlijker kunnen.
Al met al een waardevolle ervaring en zeker een aanrader voor een aangenaam avondvullend diner.

Gegeten op 7 juni 2014

rodnet

Al jaren een betrouwbaar adres op een fantastische locatie aan de Vuntusplas.
Het eten is niet spannend maar wel ok, de namen van de gerechten zijn al jaren van een oubollige vrolijkheid. Gegratineerde oesters: ok, tournedos met pepersaus: geen topkwaliteit maar redelijk, het vegetarische hoofdgerecht zag er niet appetijtelijk uit maar smaakte niet slecht. Bijgeleverde friet prima en de huiswijn is aangenaam voor een fatsoenlijke prijs. De bediening is vriendelijk en goedwillend, maar soms (met name als het drukker wordt) tergend traag.
De inrichting is wat oubollig, maar waar het hier om draait is de locatie: de ideale tijd om hier te eten is aan het begin van het seizoen, op het terras buiten op een zwoele avond die niet lang genoeg kan duren. Alle ergernissen vervliegen en wat overblijft is een aangename plek waar ik toch altijd weer met regelmaat terugkom.

Gegeten op 29 april 2014

rodnet

Leuke, moderne en drukke tent in de Utrechtsestraat, vanaf de straat goed te bekijken door de enorme etalageruit. Het eten is wel ok, linguine als voorgerecht een beetje erg nat maar wel smakelijk, de salimbocca van parelhoen wat zout maar niet droog en best smakelijk, hoewel de saus een wat weinig uitgesproken smaak had.
Ambiance is leuk en modern, beneden bij de open keuken wat leuker dan boven. De bediening is jong, tamelijk efficiënt en onopvallend.
Als ik in de buurt ben zou ik zeker niet aarzelen weer eens te komen, maar Harmsen gaf mij niet het gevoel dat het perse boven andere gelegenheden in de buurt uitsteekt. Het heeft naar mijn idee meer potentie dan er nu uitkomt.

Gegeten op 19 april 2014

rodnet

Prettig huiskamerrestaurant in de Jordaan. Vroeger was het een wat beter eetcafé en kwam ik hier vaak, nu is het een Italiaan en in die hoedanigheid bezocht ik het voor het eerst. Eten: prima. Uitstekende verse pasta en goede carpaccio van courgette, gevolgd door een mix van gegrild vlees van goede smaak en kwaliteit. Nagerechten leuk met de aan tafel gemaakte scroppino als aanrader.
Service: ok. Bediening is wel plezierig maar, waarschijnlijk mede door de drukte, wat afstandelijk. Nederlands wordt er niet gesproken wat wel weer iets authentieks heeft. Sommige gerechten worden opgediend op metalen schotels die in de gaarkeuken van een ziekenhuis niet misstaan. Dat zou beter moeten.
Ambiance: ten opzichte van vroeger is er niets veranderd, alleen staan de tafels zo mogelijk nog dichter bij elkaar. De sfeer is levendig en door de bak herrie kun je toch nog aangenaam met z'n tweeen praten zonder direct gevaar voor de privacy.
Prijzen zijn wat stijf voor het gebodene maar al met al zeker geen verkeerde ervaring.

Gegeten op 17 april 2014

rodnet

Uitstekend afhaaladres in Weesp met ruime keuze uit voortreffelijk klaargemaakte Indonesische specialiteiten. De kwantiteit is prima maar met name de kwaliteit is hoog, inclusief die van de snacks en pasteitjes. Prijzen zijn zeer realistisch voor het gebodene en de jonge uitbaters doen hu best en zijn vriendelijk. Zeker een aanrader.

Gegeten op 1 maart 2014

rodnet

Bij toeval, al wandelend kwamen we in de Utrechtsestraat uit, en een beetje omdat ik hier vroeger regelmatig kwam vielen we bij Sluizer binnen. De ambiance is wat apart met helle verlichting en foto's van diverse min of meer bekende Nederlanders die serieus vanaf de muur toekijken hoe je je eten verwerkt. Dineren onder het toeziend oog van Job Cohen, het is weer eens wat anders.
We waren wat laat op een wellicht rustige zaterdagavond en de bediening straalde niet echt uit dat men er nog veel plezier in had. Aandacht en sfeer lieten te wensen over.
Waar Sluizer in mijn herinnering stond als een tent met een zeer uitgebreide menukaart, heeft men de menukaart nu in drie delen (vegetarisch, vis, vlees) verdeeld met ieder een beperkt aantal voor- en hoofdgerechten waarvan de prijzen mij bepaald hoger voorkwamen dan in het verleden. Het eten was redelijk, maar, zeker gezien het prijsniveau, niet meer dan dat. De hertenbiefstuk van buiten de kaart was mooi rood en het garnituur was goed, de kabeljauw was iets te gaar en de (erg dikke) mosterdsaus was eetbaar, maar te zout. We beperkten ons tot de huiswijnen, waarvan de rode redelijk was en de witte wel erg strak.
Kortom, voor mij geen reden om deze ervaring snel te herhalen.

Gegeten op 4 januari 2014

rodnet

Na de verbouwing voor het eerst sinds lange tijd weer eens wezen eten. De menukaart van het oude restaurant was inmiddels in 10 jaar niet gewijzigd en de verrassingsmenu's waren ook altijd hetzelfde dus het ws ook hoog tijd voor iets nieuws.
Het nieuwe Tong-Ah is een succes. Het shared dining concept van verschillende kleine hapjes per gang is ons prima bevallen. Niet alle gerechtjes waren even geweldig (de St.Jacobsschelp viel tegen) maar het meeste was uitstekend gemaakt, zeer smakelijk en vers met als uitschieter de lamskoteletjes in zwarte pepersaus. Er is een beperkte wijnkaart met voldoende passende keuzes.
De mogelijkheid allerlei Aziatische keukens te combineren maakt het spannend en de keuze is zo ruim dat je diverse keren kunt terugkomen zonder ooit hetzelfde te eten. Het vernieuwde Tong-Ah is zeker een aanrader.

Gegeten op 7 november 2013

rodnet

Gewoon de beste sparribs van het land, geserveerd met Amsterdams brutale bediening in een ideale bruine kroeg ambiance. Ik kom hier al 35 jaar (van de mannen achter de bar begreep ik dat de Klos al 41 jaar bestaat) ongeveer twee keer per jaar en ik bestel altijd hetzelfde en het verveelt nooit. De gerookte spareribs zijn supersterk van smaak maar gewoon goddelijk. Wanneer je in een andere locatie weer van die kapotgekookte zoete spareribs krijgt die ook door gebitloze bejaarden van het bot kunnen worden gezogen, weet je weer waarom je zo naar de Klos verlangt.
Als je je een beetje relaxed opstelt krijg je een goeie plek aan de bar en als je de wijsneus uithangt mag je bij de toiletten zitten. Ik vind het leuk, mijn vrouw vind het leuk en al mijn vrienden vinden het ook leuk. Een absolute aanrader.

Gegeten op 1 november 2013

rodnet

Tijdens een avondje Amsterdam hier met vrienden naar binnen gedoken en met wat opmerkingen een plezierige avond gehad. Het was zaterdag en druk, dus er was alleen boven nog plaats. In de Waag is gevestigd in een prachtig monumentaal pand op de Nieuwmarkt en de binnenkant stelt niet teleur. Groot en imposant maar toch nog gezellig. Boven is het wat intiemer.
Het eten was behoorlijk. Vitello Tonato een zelfverzonnen geheel van drie betrekkelijk kleine rolletjes kalfsvlees met een niet al te royale streep tonijnmayonaise, goed van smaak maar niet veel voor de prijs. Bruschetta, feitelijk een aantal crostini's op kleine stukjes toast, opnieuw wel smakelijk maar niet hemelbestormend. Terrine van eend gewoon goed maar prijzig. Hoofdgerechten smakelijk en hier wel goede porties met als uitschieter het piepkuiken dat gewoon erg lekker was. Prijzen van de wijn zijn een tikje over de top, bijna geen wijn onder de 30 euro behalve de niet bijzondere huiswijn, dat moet mijns inziens wel anders kunnen.
Omdat het zaterdag en dus druk was raakte de keuken wat in een stress. Aan het ene hoofdgerecht ontbrak de frites, aan het andere de saus en het tempo van uitserveren lag wel erg laag. Gelukkig zag de bediening er de lol wel van in en ging er ok mee om. De fouten werden vrij snel gecorrigeerd.
Al met al een prettig adres waar je in een mooie ambiance redelijk kunt eten tegen een iets te hoge prijs.

Gegeten op 23 november 2013

rodnet

Prima pleisterplaats in het charmante Vreeland. Na hier drie keer gegeten te hebben is de indruk consequent goed. Lokaal Zuid is een soort moderne dorpskroeg met goed eten, eigenlijk het type restaurant waar ieder dorp behoefte aan heeft.
Het eten is gewoon goed, combinatie voorgerecht is niet speciaal maar wel lekker en zeker niet duur, biefstuk in een pannetje is van goede kwaliteit en smakelijk klaargemaakt en van een vorige gelegenheid herinner ik me de Indische curry die ook gewoon lekker was. Met Sinterklaas was de chef er niet waardoor er een eenvoudig menu werd geserveerd en ook daar was niet veel mis mee. Huiswijnen zijn prima en bovendien goed betaalbaar. De uitbaters zijn vriendelijk en doen hun werk zonder poespas of teveel gedienstigheid, kortom ook daar is niets negatiefs over op te merken.
De ambiance is modern zonder ongezellig te zijn, het terras is in de zomer top, eigenijk is er weinig op aan te merken, hoewel ik de opmerking over de wat lawaaiige akoestiek van een vorige recensent wel herken en hoewel sommige tafeltjes wel erg klein zijn. Ik kom hier graag.

Gegeten op 5 december 2013