van rodnet

• Recensies in de laatste twee jaar

Uitstekend afhaaladres in Weesp met ruime keuze uit voortreffelijk klaargemaakte Indonesische specialiteiten. De kwantiteit is prima maar met name de kwaliteit is hoog, inclusief die van de snacks en pasteitjes. Prijzen zijn zeer realistisch voor het gebodene en de jonge uitbaters doen hu best en zijn vriendelijk. Zeker een aanrader.

Gegeten op 1 maart 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Bij toeval, al wandelend kwamen we in de Utrechtsestraat uit, en een beetje omdat ik hier vroeger regelmatig kwam vielen we bij Sluizer binnen. De ambiance is wat apart met helle verlichting en foto's van diverse min of meer bekende Nederlanders die serieus vanaf de muur toekijken hoe je je eten verwerkt. Dineren onder het toeziend oog van Job Cohen, het is weer eens wat anders.
We waren wat laat op een wellicht rustige zaterdagavond en de bediening straalde niet echt uit dat men er nog veel plezier in had. Aandacht en sfeer lieten te wensen over.
Waar Sluizer in mijn herinnering stond als een tent met een zeer uitgebreide menukaart, heeft men de menukaart nu in drie delen (vegetarisch, vis, vlees) verdeeld met ieder een beperkt aantal voor- en hoofdgerechten waarvan de prijzen mij bepaald hoger voorkwamen dan in het verleden. Het eten was redelijk, maar, zeker gezien het prijsniveau, niet meer dan dat. De hertenbiefstuk van buiten de kaart was mooi rood en het garnituur was goed, de kabeljauw was iets te gaar en de (erg dikke) mosterdsaus was eetbaar, maar te zout. We beperkten ons tot de huiswijnen, waarvan de rode redelijk was en de witte wel erg strak.
Kortom, voor mij geen reden om deze ervaring snel te herhalen.

Gegeten op 4 januari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Na de verbouwing voor het eerst sinds lange tijd weer eens wezen eten. De menukaart van het oude restaurant was inmiddels in 10 jaar niet gewijzigd en de verrassingsmenu's waren ook altijd hetzelfde dus het ws ook hoog tijd voor iets nieuws.
Het nieuwe Tong-Ah is een succes. Het shared dining concept van verschillende kleine hapjes per gang is ons prima bevallen. Niet alle gerechtjes waren even geweldig (de St.Jacobsschelp viel tegen) maar het meeste was uitstekend gemaakt, zeer smakelijk en vers met als uitschieter de lamskoteletjes in zwarte pepersaus. Er is een beperkte wijnkaart met voldoende passende keuzes.
De mogelijkheid allerlei Aziatische keukens te combineren maakt het spannend en de keuze is zo ruim dat je diverse keren kunt terugkomen zonder ooit hetzelfde te eten. Het vernieuwde Tong-Ah is zeker een aanrader.

Gegeten op 7 november 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Gewoon de beste sparribs van het land, geserveerd met Amsterdams brutale bediening in een ideale bruine kroeg ambiance. Ik kom hier al 35 jaar (van de mannen achter de bar begreep ik dat de Klos al 41 jaar bestaat) ongeveer twee keer per jaar en ik bestel altijd hetzelfde en het verveelt nooit. De gerookte spareribs zijn supersterk van smaak maar gewoon goddelijk. Wanneer je in een andere locatie weer van die kapotgekookte zoete spareribs krijgt die ook door gebitloze bejaarden van het bot kunnen worden gezogen, weet je weer waarom je zo naar de Klos verlangt.
Als je je een beetje relaxed opstelt krijg je een goeie plek aan de bar en als je de wijsneus uithangt mag je bij de toiletten zitten. Ik vind het leuk, mijn vrouw vind het leuk en al mijn vrienden vinden het ook leuk. Een absolute aanrader.

Gegeten op 1 november 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens een avondje Amsterdam hier met vrienden naar binnen gedoken en met wat opmerkingen een plezierige avond gehad. Het was zaterdag en druk, dus er was alleen boven nog plaats. In de Waag is gevestigd in een prachtig monumentaal pand op de Nieuwmarkt en de binnenkant stelt niet teleur. Groot en imposant maar toch nog gezellig. Boven is het wat intiemer.
Het eten was behoorlijk. Vitello Tonato een zelfverzonnen geheel van drie betrekkelijk kleine rolletjes kalfsvlees met een niet al te royale streep tonijnmayonaise, goed van smaak maar niet veel voor de prijs. Bruschetta, feitelijk een aantal crostini's op kleine stukjes toast, opnieuw wel smakelijk maar niet hemelbestormend. Terrine van eend gewoon goed maar prijzig. Hoofdgerechten smakelijk en hier wel goede porties met als uitschieter het piepkuiken dat gewoon erg lekker was. Prijzen van de wijn zijn een tikje over de top, bijna geen wijn onder de 30 euro behalve de niet bijzondere huiswijn, dat moet mijns inziens wel anders kunnen.
Omdat het zaterdag en dus druk was raakte de keuken wat in een stress. Aan het ene hoofdgerecht ontbrak de frites, aan het andere de saus en het tempo van uitserveren lag wel erg laag. Gelukkig zag de bediening er de lol wel van in en ging er ok mee om. De fouten werden vrij snel gecorrigeerd.
Al met al een prettig adres waar je in een mooie ambiance redelijk kunt eten tegen een iets te hoge prijs.

Gegeten op 23 november 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Prima pleisterplaats in het charmante Vreeland. Na hier drie keer gegeten te hebben is de indruk consequent goed. Lokaal Zuid is een soort moderne dorpskroeg met goed eten, eigenlijk het type restaurant waar ieder dorp behoefte aan heeft.
Het eten is gewoon goed, combinatie voorgerecht is niet speciaal maar wel lekker en zeker niet duur, biefstuk in een pannetje is van goede kwaliteit en smakelijk klaargemaakt en van een vorige gelegenheid herinner ik me de Indische curry die ook gewoon lekker was. Met Sinterklaas was de chef er niet waardoor er een eenvoudig menu werd geserveerd en ook daar was niet veel mis mee. Huiswijnen zijn prima en bovendien goed betaalbaar. De uitbaters zijn vriendelijk en doen hun werk zonder poespas of teveel gedienstigheid, kortom ook daar is niets negatiefs over op te merken.
De ambiance is modern zonder ongezellig te zijn, het terras is in de zomer top, eigenijk is er weinig op aan te merken, hoewel ik de opmerking over de wat lawaaiige akoestiek van een vorige recensent wel herken en hoewel sommige tafeltjes wel erg klein zijn. Ik kom hier graag.

Gegeten op 5 december 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Blijburg is een soort alternatieve strandtent op een merkwaardige maar fraaie locatie. In een strandtent verwacht je geen culinaire hoogstandjes en die krijg je dan ook niet. Wat je wel krijgt is een simpele maar smakelijke gebraden kip met een gigaportie frites en een basic salade: goed genoeg. Tevens verwacht je Amsterdam matige service en die verwachting komt uit. Ze zijn niet onvriendelijk, maar iets als proactieve klantgerichtheid zoek je tevergeefs. Al met al: zeker niet zo slecht als in enige andere recensies beschreven en best een leuk adres op zonnige zomerdagen.

Gegeten op 7 augustus 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Fatsoenlijke Indier in het centrum van Hilversum. Verzorgde voorgerechten en smakelijke curries in een, zeker voor een Indiaas restaurant bovengemiddeld smaakvolle omgeving. Goede stoelen en leuke indirect verlichte ornamenten aan de metaalkleurige muur. Bediening is goed maar wat afstandelijk. Het eten is meer enthousiasme waard dan de bediening uitstraalt.
Goede prijs/kwaliteitsverhouding. Zeker de moeite waard.

Gegeten op 15 augustus 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Na een aantal kritische recensies ineens 3 mensen die hun eerste recensie aan Porto wijden en superenthousiast zijn? Dat lijkt mij niet te kloppen.
Het begon zo goed: superterras, na bespreken fraaie plaats met mooi uitzicht en een aardige vent in de bediening. Drankje en eten bestellen ging gegeven de drukte vrij goed en na een ruim half uur hadden we het behoorlijke voorgerecht achter de kiezen. Geen broodje of zoiets, dat dan weer niet, maar ok er zijn ergere dingen.
Toen begon het lange wachten. De wijn raakte op en hoewel onze bestelling toch niet ingewikkeld was (hoe moeilijk zijn een rode tournedos en een spies met ossehaas te produceren) en ondanks dat het allengs minder druk werd kwam het hoofdgerecht pas na 1 en een kwart uur, ook met dit uitzicht natuurlijk veel en veel te lang. Ware het dan fantastisch geweest hoor je me niet, maar de tournedos was volledig doorgeslagen en het vlees op de spies, hoewel eetbaar, was ook veel te hard gegaan. De bediening reageerde in eerste instantie adequaat: excuses, glas wijn van de zaak, nieuwe tournedos (nu wel rood (maar overigens van matige kwaliteit: ingevroren geweest?) en binnen 7 minuten: het kan dus wel), nieuwe (smakelijke) frites. De tournedos dreef in een rode wijnjus (die in de verte ook wel iets sojaachtigs qua smaak had, vreemd) samen met wat groenten waaronder tauge (?). Al met al was het een teleurstellend gerecht.
Wat ook teleurstellend was, was dat de bediening vanaf het moment van serveren definitief verdwenen was. Het bord bleef een half uur voor mijn neus staan en koffie bestellen ging gewoon niet. Ten einde raad, toen er eindelijk weer iemand verscheen, maar om de rekening gevraagd en betaald. Al met al een zeer teleurstellende ervaring.
Waarom dit veel te uitgebreide verhaal: omdat het gewoon doodzonde is. Porto is een prachtige tent met een uitzicht zoals onze lieve heer het heeft bedoeld en het gaat ten onder aan een matige keuken en een goedwillende en symphatieke maar onprofessionele bediening. En ik vind het prima als de kok na afloop van de dienst aan de bar met een paar aantrekkelijke dames staat te praten, maar als ik net daarvoor veel te lang op matig voedsel heb moeten wachten en er een half uur over heb gedaan om een rekening te krijgen, vraag ik mij toch af of de prioriteiten dan wel helemaal correct liggen.

Gegeten op 1 augustus 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Relaxte tent in de Warmoesstraat met gewoon lekkere gehaktballen in diverse varianten. De 9 van Johannes van Dam vind ik een tikje overdreven maar de ballen zijn gewoon goed en de afwisseling van de verschillende soorten is prima. Lekkere groenten erbij, prettige jonge bediening en geen onaardige tent om te zitten. Prijs alleszins redelijk, kortom een aanrader.

Gegeten op 24 juli 2013

IENS bestaat 15 jaar!