a TripAdvisor company

van rodnet

rodnet

Met een aantal vrienden belandden wij in de Gulle Graef. Bij binnenkomst viel de warme ambiance op, met veel hout en een redelijk ruime indeling. De bediening is jong, vlot en vrolijk en zorgt voor adequate aandacht voor de gasten. De kaart bestaat uit wat losse blaadjes die op een stoer aandoende houten plank worden gepresenteerd, op zich een leuk idee, maar wellicht een tikje onhandig en overdreven origineel. Het eten is ok voor een eetcafe: uiensoep en kroketjes vooraf prima, vlees (kip piri piri en kleine steak) goed genoeg, vegetarische lasagne lekker; alle gerechten worden fasoenlijk opgediend en je kunt kiezen voor een aangepaste postionering, waarbij gullere porties ook serieus guller zijn. Prijzen zijn in overstemming met het gebodene. Conclusie: een prima tentje voor een eenvoudige doch voedzame maaltijd in een prettige omgeving.

Gegeten op 6 maart 2016

rodnet

Buitengewoon plezierig adres in 's Graveland met een uitstekende keuken en jonge, kundige bediening. Bij binnenkomst werden we vriendelijk verwelkomd en onze jassen werden weggehangen waarna we naar de grote, rechthoekige eetzaal werden gebracht. Stemmige kleuren en een enorme foto aan de wand leveren een prettige, licht chique ambiance op. Vlaar heeft veel plaatsen en het liep tijdens ons lunchbezoek ook goed vol, geen slecht teken. Het lunchmenu (geschroeide zalm vooraf, Skrei met riso nero als hoofdgerecht) was buitengewoon smakelijk, creatief en goed bereid en met oog voor presentatie opgediend. Een en ander werd begeleid door passende wijnen, uitgezocht door een jonge vent met prima verstand van zaken.
Het was aangenaam bezoek en deed verlangen naar een herhaling.

Gegeten op 19 februari 2016

rodnet

Prima Argentijns steakrestaurant op een centrale plaats in Scheveningen. Moderne, plezierige inrichting, grote en drukke tent en bediening die zich de benen uit het lijf moet lopen om een en ander te managen. De ontvangst (even wachten aan de bar zonder enige persoonlijke aandacht) is uiterst matig maar voor een gezellig, langdurig avondje uit is dit wellicht niet de ideale plaats. Na een korte wachttijd kunnen we aan tafel en worden direct van vers stokbrood en aioli voorzien, wat lekker is. Met het gepresenteerde vlees is echter niets mis en daar komen we natuurlijk voor. Biefstuk en entrecote worden exact opgediend zoals besteld (respectievelijk medium rare en medium) en zijn van voortreffelijke kwaliteit. Sausjes zijn helaas wat minder en smaken aan de laffe kant, maar de goede friet en de prima tomaten-ui salade maken dat wel goed. Een moderne, dynamische ambiance, onpersoonlijke maar snelle bediening en goed eten: best een aanrader.

Gegeten op 30 december 2015

rodnet

Omdat we tussen Kerst en Oud en Nieuw even in Scheveningen waren en zin hadden in wat afwijkend voedsel stapten we binnen bij Topkapi. De ruim opgezette tent heeft een soort duizend en 1 nacht ambiance met verschillende Oosterse lampen boven de tafels en fluwelen stoelbekleding. Toch wil het, misschien door de grote ruimte en het soms nogal felle licht boven de tafels niet echt gezellig worden. De bediening is niet onvriendelijk, maar maakt bepaald geen overdreven geinteresseerde indruk. Gerechten worden zonder nadere uitleg op tafel gegooid, borden bij het voorgerecht moesten we zelf maar regelen en waarom het twintig minuten moet duren voordat de gevraagde rekening komt is raadselachtig. Het eten (Noord Afrikaans en Turksachtig) is alleszins redelijk. We namen het tweegangen verrassingsmenu, wat bestaat uit tweemaal verschillende gerechtjes. Zowel qua smaak als qua hoeveelheid was het in orde, hoewel de presentatie wel wat beter kon. En zoals gezegd hadden we bij een aantal gerechten absoluut geen idee wat we aan het eten waren en werd het (noodzakelijke) brood en de borden bij het voorgerecht en het bestek bij het hoofdgerecht vergeten. Het kostte de nodige moeite de bediening te bereiken om dit te herstellen. Al met al geen reden om dit bezoek te herhalen.

Gegeten op 29 december 2015

rodnet

Heel fatsoenlijk Argentijns restaurant in Bussum. Het ontbreekt qua ambiance wat aan gezelligheid en het is allemaal een beetje kaal, alsof er twintig jaar geleden voor het laatst in het interieur is geinvesteerd. Zoals het eigenlijk bij een grillrestaurant hoort waren de entrecote en de bife de lomo beiden gewoon van uitstekende kwaliteit. De sausjes zijn echter een tikje saai, ook de als ambachtelijk product aangekondigde knoflooksaus. En een klodder zure room met bieslook is bij een gepofte aardappel toch echt een veel beter idee dan een eenvoudig kuipje roomboter. Voorgerechten zijn goedkoop en voor het prijsniveau ok. Bediening is anoniem maar zeker niet onplezierig. Al met al wel een adres om eens naar terug te gaan.

Gegeten op 15 december 2015

rodnet

Het plein is een plezierig restaurant in het hart van het kleine Austerlitz. Ambiance, bediening en kwaliteit van het eten zijn prima en eigenlijk beter dan je van een dergelijke dorpslocaliteit verwacht. De buitenkant is netjes en uitnodigend met een fraai terras, het interieur heeft leuke lambriseringen, een paar kroonluchters, kunst aan de muur en een centrale open haard en straalt aandacht en warmte uit. We waren met vrienden en verwachten eigenlijk een standaard bitterballen, uiensoep en sate restaurantje, maar werden aangenaam verrast door goed bereid en met enige creativiteit gemaakt voedsel en attente, vriendelijke bediening. Als voorgerechten hadden we een wildpate en kippedijen met een frisse bulgursalade met yoghurt en munt: lekker. Als hoofdgerecht een vegetarische ravioli en een doradefilet op ratatouille, die de vis wat overpowerde maar op zichzelf zeer smakelijk was. Een type tent wat elk dorp verdient: zeker een aanrader.

Gegeten op 22 november 2015

rodnet

Aangenaam informeel en druk restaurant met plezierige bediening en adequaat eten. We kozen drie gangen a la carte en waren zo substantieel meer kwijt dan voor het drie gangen menu wat ook van de kaart kwam. Het wijnarrangement voor drie gangen bleef bij twee glaasjes, bij thuiskomst zag ik dat de drankjes bij het nagerecht separaat op de rekening waren verschenen. Echt goedkoop werd de avond dus niet, maar de kwaliteit van het gebodenen was in orde, al zijn de porties aan de kleine kant en kon het eten wat warmer geserveerd worden. De bediening is informeel en aangenaam en de sfeer van het restaurant is uitgesproken prettig: we bleven lang zitten en hadden geen moment het idee weggekeken te worden. Best wel een restaurant om ooit terug te keren.

Gegeten op 7 november 2015

rodnet

Maydanoz is een klein, eenvoudig maar redelijk sfeervol ingericht Turks restaurant waar ik buitengewoon smakelijk heb gegeten. De bediening is prettig en vriendelijk maar zou wellicht wat meer initiatief mogen nemen met betrekking tot het doen van suggesties.
Hoogtepunt is zonder meer het gepresenteerde eten: heerlijk Turks brood met smakelijke tapenade, een aantal kleine zeer verse smaakbommetjes als voorgerecht en een tweetal verschillende kebaps waar helemaal niets op aan te merken was. Een en ander ging vergezeld van brood, goede friet en heerlijke bulgur, alles even smakelijk en vers bereid.
Maydanoz is in alle opzichten, ook qua prijs/kwaliteitsverhouding een aanrader.

Gegeten op 21 oktober 2015

rodnet

Hoewel ik bij Bleu behoorlijk gegeten heb en de ambiance van het restaurant plezierig is, ging er toch teveel mis om van een topervaring te spreken. Met name de bediening liet steken vallen. Het brood werd vergeten, een van de twee voorgerechten was niet het bestelde en de bediening vergat te vragen hoe wij de steak bereid wilden hebben, misschien logisch voor een restaurant met de naam "bleu", maar serveer de steak dan niet medium... Herhaaldelijk werd ons verteld dat het erg druk was en dat er daardoor dingen niet helemaal soepel gingen, maar in de kelder waar wij zaten was slechts de helft van de tafels bezet. Als je het dan te druk hebt is er gewoon te weinig personeel, lijkt me. De bediening is zeker goedwillend, maar kan in professionaliteit nog wel wat stappen maken.
Het eten is (met een opmerking) prima. Twee amuses waren aangename cadeautjes en voor de prijs verwacht je een dergelijke luxe niet, de voorgerechten waren bijzonder fraai gepresenteerd en ook qua smaak uitstekend, de hoofdgerechten oogden wat slordiger, wellicht ook omdat het de eerste avond van een nieuwe kaart was, maar waren qua smaak in orde. Helaas was de (kleine) doradefilet wat te hard gebakken of in een te hete pan gegooid, waardoor de randen verbrand waren en de (smakelijke) steak was zoals gezegd medium gebakken terwijl bleu onze voorkeur heeft.
Bleu is een goed restaurant met potentie en een voortreffelijke prijs/kwaliteitsverhouding. Dat je bij de AH-actie uit de normale kaart kiest en een van de twee menu's gratis krijgt is een compliment waard. Is het een aanrader? Ik zou zeggen van wel: de punten die verbetering behoeven zijn goed oplosbaar en de basis qua eten en ambiance is heel goed. En de prijsstelling is prima. Kortom, toch de moeite waard.

Gegeten op 1 oktober 2015

rodnet

Vanaf het moment van binnenkomst tot aan het vertrek een buitengewoon prettige ervaring. Creatief eten, jonge, enthousiaste uitbaters met duidelijke liefde voor het vak, vakkundige bediening met ruime persoonlijke aandacht (wellicht geholpen door het feit dat we de enige gasten waren en bleven) en een plezierige, licht chique maar niet te formele ambiance: dat hebben we in het culinair niet erg gezegende Hilversum veel minder gezien.
De kok durft en serveert verrassende combinaties die mooi opgemaakt op het bord verschijnen. Prachtige coquilles met papaya en mangochutney, mooi gerecht, runderwang met langoestine, zeer rijk en smakelijk, beide borden zeer fraai opgemaakt. Het vegetarische hoofdgerecht smaakte prima maar was qua uiterlijk nog werk in uitvoering maar de zeeduivel met gemarineerde slakken was uitstekend en een plaatje. Een prima champagne vooraf en een aangename fles wit complementeerden een prima avond. Prijs-kwaliteitsverhouding is absoluut correct voor het gebodene.
In een goed restaurant komen culinaire kwaliteit, uitstekende bediening en prettige ambiance samen en hier is dat zeker het geval. Ik heb het als eens eerder opgemerkt maar ook dit is weer een restaurant dat, als het in Amsterdam stond, elke avond vol zou zitten. Het is werkelijk zonde dat het niet drukker was. Een zekere aanrader.

Gegeten op 14 april 2015