Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van Proever4784

• Redelijk

• Redelijk

Hopelijk lezen de eigenaren en medewerkers van Luca deze site regelmatig want de zaak heeft zeker potentie maar dan moet er nog wel wat gebeuren. Het restaurant is voor M\'trichtse begrippen inderdaad ongekend hip; een aanwinst. Bediening vond ik vriendelijk maar onkundig. We bestelden een gerecht met artisjokken maar na grondige inspectie waren deze nergens te vinden. Toen ik er iets van zei moest de serveerster het navragen in de keuken, en inderdaad, de artisjokken waren op (net als het hoofdgerecht wat ik wilde bestellen overigens) en daarom hadden ze er maar champignons ingedaan. Jammer dat ze dat niet van tevoren aangeven. Bovendien zegt het iets over hun inkoopbeleid. Verder goed gegeten maar de prijs-kwaliteitverhouding vond ik enigszins scheef.

• Goed

Leuk concept: voor 25 euro kies je 3 voorgerechtjes, een hoofdgerecht en 3 nagerechtjes. Elke twee maanden verandert het menu en er is ruime keuze in vlees, vis en vegetarisch. De gerechten zijn mediteraans met af en toe een Oosters of lokaal tintje. De porties zijn behoorlijk, je zult niet met honger weggaan!

• Uitstekend

We hebben op woensdagavond van het Charme menu genoten. Dit menu is verkrijgbaar op woensdag en donderdag voor EUR 27,50. Een driegangenmenu met 2 glazen wijn erbij. Als aperitief dronken we een prosecco met likeur van chocolade en sinaasappels. Daarbij heerlijk huisgebakken brood. Het voorgerecht bestond uit een salade met garnalen, gevolgd door lam op 2 manieren bereid met groente- en aardappelgarnituur. We sloten af met twee soorten parfait, waar van de frambozen met pure chocolade echt voortreffelijk was. De gastheer en -vrouw waren even vriendelijk als altijd.
Niet rokers voelen zich hier tegenwoordig helemaal in hun element; het restaurant is geheel rookvrij, afgezien van de rooktafel voorin het restaurant.

• Uitstekend

(H)eerlijk original Asian Food in deze superhippe tent. Lekkere starters die je ook makkelijk kunt delen met je tafelgenoten. Hoofdgerechten zijn origineel en lekker. Prijs kwaliteitverhouding is absoluut goed!

• Uitstekend

Sinds enkele weken heeft Bonnaparte een nieuwe chef. Deze kokkin komt rechtstreeks uit een sterrenzaak en kookt nu hier de sterren van de hemel. Voor 21,50 kun je je eigen driegangenmenu samenstellen; qua prijs blijft het een eetcafe maar deze term vormt een belediging voor de kwaliteit van het eten.
Met de komst van deze nieuwe chef heeft Valkenburg er een culinair genoegen bij!

• Uitstekend

Alles is al een keer gezegd over dit culinair wonder. Van begin tot eind een geweldige avond beleefd. Alles klopt en is in harmonie. Ondanks het feit dat we een 6 gangen menu bestelden hebben we 14 gerechtjes mogen proeven. Ze waren stuk voor stuk uitmuntend maar het caramelhulsje gevuld met gehakt krabvlees, krablever, kaviaar en mayonaise van ijzerkruid spande de kroon!
Ik kan niet wachten op mijn tweede bezoek!

• Goed

Ook ik heb niks gemerkt van arrogante bediening, wel waren ze jong hip, vrolijk en heel vriendelijk. De inrichting is top, het eten smaakte super al doet de grote eter er goed aan een portie friet te bestellen. Jammer dat je hier extra voor moet betalen maar wel een leuke manier van presenteren, in een puntzak met bakje mayo en curry erbij. Een stokbroodje vooraf van het huis in plaats van 2 euro per persoon zou deze tent helemaal af maken!

• Goed

Op een woensdagavond konden we alleen maar om half 7 of half 9 resereveren. Later bleek dat ze de toko erg graag 2 keer per avond vol willen hebben. Begrijpelijk maar niet echt klantvriendelijk. Als ik 100 euro voor 2 personen betaal wil ik daar graag een avond plezier voor hebben.
De geconfijte eendenbout met ganzeleverkrullen, de terrine van paling en gamba\'s en de visschotel van griet, zalm en gamba smaakten prima. Bij de visschotel ontbrak alleen het beloofde aardappelgarnituur en de eendenborstfilet van het hoofdgerecht was te lang gebakken, jammer. De twee amuse-rondes waren origineel
en lekker. Ook het brood bij het voorgerecht, dat je in een zelf te maken mengsel van truffelolie, peper en zeezout doopt was origineel en heerlijk. De inrichting is strak maar sfeervol, de Franse muziek past uitstekend in de entourage en de prijs-kwaliteit verhouding is goed. Gastvrouw Claire leek alleen bij bekenden aan tafel een praatje te komen maken maar dat deed ze dan wel enthousiast. De rest van de zeer jonge bediening kan nog een en ander leren.

• Goed

Inderdaad erg lekker maar wel prijzig. De truffels worden aan tafel op je gerecht geschaafd. Bediening is heel aardig en enthousiast.

• Matig

• Matig

Je kunt hier een 3 of 4 gangenmenu eten. Ik vind het erg prijzig. De bediening is op het eerste gezicht wel vriendelijk maar de kok had in onze soep de zoutpot laten vallen (zo smaakte het althans) en toen ik daar iets over zei kreeg ik de opmerking \'da\'s toch lekker, een beetje pittig\'. Bovendien werd de verkeerde bestelling opgenomen. Ook waren wij de enige in heel het restaurant op een zaterdagavond, niet echt gezellig dus.