Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van Janelle C

Gegeten op 2 augustus 2014

Janelle C

Enkele jaren geleden, toen La Cubanita nog vrij nieuw was, was ik er al eens wezen eten met een groepje. Ik kan me herinneren dat ik toen al vond dat het weinig met echte (Spaanse) tapas te maken had maar dat ik toen de prijs/kwaliteit-verhouding wel okay vond, dus waarom was ik er niet meer terug geweest in 3 jaar tijd? Op die vraag heb ik geen antwoord, maar na deze keer weet ik wel dat ik er nooit meer naartoe wil.
Op veel gerechten hebben we lang moeten wachten: de enige gerechten die wat sneller doorkwamen, waren de enorm vettige gefrituurde gerechten. En de garnalen-, kaas- en groentekroketjes waren bijna allemaal leeg(gelopen); je had alleen een vettig gefrituurd omhulsel met waterig sausje erover. De gamba's zijn van de kleinste soort. De champignons (met gehakt) en de paprika (met rijstvulling) waren nog halfrauw, maar volgens de jonge bediening "hoort dat zo". Net zoals de paprika's met gehakt muffig smaakt: "dat hoort zo".
Zelfs voor de vrij lage prijs voor een AYCE, is de kwaliteit van het eten onder de maat. Goedkope (groothandel)producten van discutabele kwaliteit en slecht klaargemaakt.
In de tent hangt wel een gezellige studentikoze sfeer, maar het is er heel erg rumoerig en de muziek staat hard aan. Als je weer buiten staat, lijkt het Noordeinde opeens een oase van rust.

Gegeten op 19 juni 2014

Janelle C

Brasserie Buitenhof is een fijne plek om rustig te lunchen en te dineren. De prijs/kwaliteit-verhouding is dik in orde. Een 3-gangen lunch voor slechts € 15,-. De porties zijn precies goed; niet te veel, niet te zuinig.
Echter denk ik dat het absoluut wel iets uitmaakt wie er in de keuken staat, want bij eerdere bezoeken waren de gerechten soms wat teleurstellend omdat ze gewoonweg niet goed of slordig waren klaargemaakt. En als (vrij kritische) veelvraat ben ik dan teleurgesteld wanneer ik zie en/of proef dat topkwaliteit producten zoals deze brasserie altijd gebruikt (licht) verpest wordt.
Vandaag stond er een heel goede kok in de keuken. De plateau charcuterie (altijd een verrassing wat je krijgt): dungesneden heerlijke gerookte ganzenborst, een soort rundvleessalade en een stuk eveneens heerlijke paté, die eerst wat droog lijkt, maar bij nader inzien juist smeuïg is zonder te vet of machtig te zijn.
De soep van de dag was een zeer goedgevulde en smakelijke Italiaanse groentesoep, die als grotere portie met brood zo voor een complete maaltijdsoep kan doorgaan.
Als tweede gang de pasta van de dag (homemade gevulde pasta met paddenstoelen en truffel; super!) en de dagspecialiteit: gebakken varkenshaaspuntjes in een romige saus met veel lente-ui. Bij mager vlees als dit is er altijd kans dat het te droog wordt, maar het vlees was en bleef lekker sappig. Erbij horend een schaal franse frietjes en frisse salade. Afgesloten met een heerlijke crème brulee. Die staat al jaren vast op de kaart en stelt nooit teleur.
Dik tevreden met de niet zwaar op de maag liggende lunch (ondanks 3 gangen) van vandaag en absoluut voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 20 juni 2014

Janelle C

Ondanks dat ik zelf persoonlijk de prijs/kwaliteit-verhouding wat scheef vind, is Du Passage wel een fijne plek om rustig te lunchen met vrienden. Dus ben er ondanks mijn eerdere 'matige' review nog wel een paar keer geweest. De Hamburger Americain is nu mijn eerste keus daar: grote maisbol met grote burger en gebakken ei; een topper.
Laatst voor de variatie een kipsaté schotel genomen: zeer grote portie. Vier stokjes, lekker veel saus, een gebakken banaan, sla, pistolet met kruidencrème EN patat en mayo erbij. Wat hoeveelheid betreft waar voor je geld, maar het hoofdonderdeel, de kipsaté, was zwaar onder de maat. Niet vers gegrild of gebakken, maar duidelijk voorgegaard. Dan krijg je dus een keiharde, kurkdroge en kruimelige saté die ook nog niet goed opgewarmd was. Buitenkant een beetje warm, mede door de saus, maar als je een hap neemt, proef je gewoon de lauwe temperatuur van de binnenkant.
De bediening is wel netjes en vriendelijk. En ik kom er vast nog wel een keer terug, maar zal de kipsaté-schotel voortaan links laten liggen.

Gegeten op 24 mei 2014

Janelle C

Omdat het mooie terras niet in de zon ligt en vrij beschut ligt, is het er veel leger dan de rest van het plein waar de bezoekers van de andere terrassen wel volop in de zon zitten.
Ik vind het zelf wel prettig, omdat ik niet zo van "bakken" hou, maar toch wel fijn buiten zit.
De stoelen zijn niet comfortabel zonder de kussens en de glazen tafels zijn mooi, maar lijken me niet erg praktisch. Ook klinkt het nogal hard als er glazen, flessen en borden neergezet worden.
De huisgemaakte bitterballen zijn nog steeds superlekker en een reden om terug te komen. De créme brulee was een grote portie en romig maar een tikkie flauw van smaak en te vloeibaar. Los een beetje crumble en een bolletje roomijs van rode vruchten, maar ook deze was een beetje flauw van smaak.
De bediening... tsja... Eén jongeman deed zijn best en was erg vriendelijk evenals de jongedame, maar een jongeman die wel voornamelijk heen en weer liep over het terras was onoplettend en de desinteresse straalde ervan af. Zo stonden er 3 lege flesjes op rij aan de rand van de tafel, hij loopt langs en neemt in het voorbijgaan maar 1 flesje mee. Ook vroegen we of hij de volle asbak (wij zijn geen rokers) kon meenemen. Antwoord: "Ja, straks" en vervolgens weglopen. Aan het eind van ons terrasbezoek stond het er nog...

Gegeten op 25 mei 2014

Janelle C

Na een grootscheepse verbouwing van zowel het hotel als het restaurant op de begane grond, is meteen ook de naam van beiden veranderd naar Golden Ship. Geen idee of zij enig relatie hebben met de in de jaren '90 onder Haagse Chinezen erg populaire gelijknamige zaak die toen op de hoek van de Markthof/Spui stond; misschien is het gewoon een populaire naam.
Het eerste wat opvalt als je binnenkomt, zijn de lichte kleuren op de muur (geen ramen in de zaak), de vrij felle verlichting en vooral het smerige tapijt. De toiletten bevinden zich nog steeds op de 1e etage, te bereiken via een steile trap, met nog steeds de op zich mooie waskommen die echter aan vervanging toe zijn door de roestplekken.
Maar goed, ik kwam er om te lunchen (dimsum). Goed klaargemaakt, maar niet bijzonder. De kaart is standaard zonder uitschieters of specialiteiten (echt goede dimsum chefs hebben altijd wel een signature dish) om zich te onderscheiden van andere dimsumrestaurants in de buurt.
Dat uit zich wel in de bezetting van de zaak: waar normaal gesproken op zaterdagmiddag de echte concurrenten helemaal vol zitten, was Golden Ship om 13.00 uur voor iets meer dan de helft gevuld en (afgaande op de tafelgesprekken om ons heen) dan ook nog voornamelijk met gasten die er komen omdat er geen plek was bij de concurrent...
De bediening is vriendelijk en makkelijk aanspreekbaar.

Gegeten op 19 april 2014

Janelle C

Florencia teert op oude roem. Echt vergane glorie. De zaak is lekker kitsch ingericht met goudkleurige lijsten en veel spiegelmuren, maar alles is zo smerig plakkerig dat het niet meer "leuk fout" is.
De mensen achter de counter zijn ongelooflijk chagrijnig. Altijd al geweest, maar vroeger nam ik dat voor lief omdat het ijs het gesnauw goed maakte.
Maar nu zelfs het ijs niet meer goed is, bespaar ik mezelf de moeite daar naartoe. Had gisteren de hazelnoot, mokka, pistache en straciatella in een bakje (4 bolletjes, ja) en allen smaakten heel flauw en waterig, alsof er zwaar bezuinigd is op essentiële ingrediënten.
Voortaan maar doorlopen naar een andere ijssalon.

Gegeten op 19 mei 2014

Janelle C

Het plein is met mooi weer zeer geliefd omdat de zon tot laat over het terras schijnt. Daarom ook daar neergestreken voor drankje en avondeten. Bij een druk terras duik je gewoon op de eerste de beste vrije tafel in de zon af en toevallig was het er één van restaurant Millers.
De bediening kwam vrij vlot en nam de drankjes op. Ik bestelde mijn drankje zonder ijs en kreeg het met 3 grote ijsblokken erin. Lekker begin.
Alleen hoofdgerechten besteld: de kalfsburger 'Millers' en een Surf 'n Turf. Dat laatste kwam in een diep rond bord (meer een pastabord) en dan is het lastig een steak snijden. De 2 gamba's waren erg ziltig/vissig; niet lekker.
Mijn kalfsburger bleek tot mijn grote verrassing niet 1 grote burger te zijn, maar 2 miniburgers.
Geen sesambroodje, maar 2 vrij harde bollen met graan, een kwarteleitje, een rondje vlees van 6 cm doorsnede, een plakje tomaat, 1 klein blaadje little gem, geen truffelmayo zoals vermeld op de kaart, maar wel een dik plakje oranje kaas van 4x4 cm. Dit zou volgens de kaart Oude Reypenaar moeten zijn, maar had een ongewoon scherpe en vooral muffe smaak. Daarbij was de burger als geheel niet warm, niet eens lauwwarm. Op het bord lag ook nog een papieren hoorntje met wat patat erin. Ik vind dat de ober best had mogen zeggen dat dat erbij kwam, dan had ik namelijk niet nog als extra patat (voor bijna 4 euro) bijbesteld. Bovenop de al best forse prijs van € 15,75 voor die 2 ondermaatse burgertjes.
Na het afruimen van de tafel, werden wij bijkans weggekeken door de bediening die om de haverklap kwam vragen of wij nog wat 'wensten'. Uiteindelijk de rekening gevraagd en blijkbaar vertrokken wij daarna niet snel genoeg; terwijl wij nog aan tafel zaten werd de tafel schoongemaakt en de kaarten werden afgenomen.
De prijzen zijn veel te hoog voor wat je krijgt (kwaliteit eten + service) en wat mij betreft is Millers echt niet voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 17 mei 2014

Janelle C

Klein maar fijn restaurant. Erg overzichtelijk met tafels aan weerszijden van de muur en (semi) open keuken aan de achterzijde van de zaak met een krijtbord erboven met de (dag)specialiteit, zoals asperges in deze tijd van het jaar. Aan de muur hangt trouwens ook een groot krijtbord.
De bediening is vriendelijk, hartelijk en snel. Je kan er lang blijven tafelen, maar indien gewenst ook binnen een uur klaar zijn. Fijne prijs-kwaliteitverhouding: een 3-gangen keuzemenu voor € 25,-. Nog fijner is het dat je bij zowel voor- als nagerecht 2 keuzes kan maken (krijg je halve portie van elk); prima als je van variatie houdt of niet kan beslissen.
Vooraf een mandje verse bolletjes mais- en meergranenbrood met lekkere roomboter en olijfolie. Er stond al een zoutmolentje op tafel, maar helaas geen extra schaaltje om het zout te dippen met brood en olijfolie; het zout moest maar op het serveerschaaltje.
Mijn eerste gang bestond uit gebakken ansjovis en vitello tonnato. Op beiden was qua smaak niets op aan te merken, maar de 3 kleine ansjovisjes was nogal weinig, zelfs voor een halve portie.
Mijn tweede gang was de Black Angus steak met rode wijnsaus. Vrij klein van formaat en iets te rood voor medium/well, maar botermals en heerlijk van smaak en extra hartig door strip gebakken bacon erbij. De bijgerechten: salade/rauwkost en frietjes met mayonaise.
Voor de derde gang koos ik de smakelijke en stevige panna cotta en een dame blanche met mierzoet vanille-ijs. Helaas was de lange vinger erbij wat taaierig. Van mijn tafelgenoten proefde ik het taartje van het huis: een heerlijk friszure yoghurttaart met bosvruchten.
De kaart bestaat uit vrij standaard en veilige gerechten, maar de mooie (streek)producten zijn goed en smakelijk klaargemaakt. Dat in combinatie met de prijs maakt 't Heertje zeker voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 10 mei 2014

Gegeten op 15 november 2013