a TripAdvisor company

• In behandeling

Gegeten op 3 juli 2015

Gegeten op 12 juni 2015

Janelle C

Grote zaak (3 verdiepingen) en altijd druk.
Grote porties; je krijgt wel waar voor je geld. Pasta altijd vers en goed klaargemaakt. Alles smaakt precies zo als het zou moeten smaken; geen verrassingen. Lekker zonder opsmuk.
De bediening is vriendelijk, maar als het erg druk is (bijna altijd dus) worden ze een beetje onoplettend.
Prima restaurant voor een snelle smakelijke hap voor een redelijke prijs.

Gegeten op 19 juni 2015

Janelle C

Vlakbij mij werkplek, dus prima te doen voor lunch. Tijdens lunchtijd is het dan ook erg druk. Verkijk je niet op de rij mensen voor de deur: dat er een rij buiten staat wil nog niet zeggen dat er geen zitplaatsen meer zijn. Zodra je zit, wordt je direct geholpen door de vriendelijke bediening en dan helpt het wel als je al van te voren hebt bedacht wat je wilt eten.
Voor mij altijd minimaal de saotosoep. Geurig, smakelijk en goed gevuld: soms kan ik mij de halve ochtend al verheugen op de saotosoep tijdens lunchpauze. Die krijgt een mooie 10.
De rest van de kaart kan wat tegenvallen en brengt het gemiddelde cijfer omlaag. Pasteitje (met alleen gehakt als vulling, verder niks) leek uit de magnetron afkomstig. Wel lekker sausje erbij.
Broodjes zijn soms goed gevuld, maar veel vaker aan de karige kant belegd. De kipsaté met Javaanse pindasaus is lekker en behoorlijk grote portie. De Telo is smakelijk, maar niet meer dan dat.
De roti kip is ook lekker, maar soms valt de kruiding van de kerrie tegen (te flauw); daar zijn ze niet zo consequent in en dan is de roti erg matig.
Zonder de saotosoep zou ik het eten een magere vijf geven.

Willekeurige datum gekozen; ik kom er gemiddeld 2 keer per maand

Gegeten op 11 juni 2015

Gegeten op 9 mei 2015

Janelle C

Kleine zaak en minimalistisch ingericht met enkele tafels tegen een muur en een lange tafel aan de eveneens kleine keuken.
Er is duidelijk veel aandacht besteed aan de gerechten en deze komen dan ook als mini kunstwerkjes op tafel. Er is geen menukaart: iedereen eet wat de pot schaft en dus kun je ook gerechten krijgen die je normaal niet zelf zal kiezen. Het enige wat je wel kan kiezen is 3- of 5-gangen.
De amuse van een schuimig lauwwarme erwtensoepje was veelbelovend en de daarop volgende eerste gang was hemels: 3 verschillende bereidingen van asperges: hartig met kip en miso, romig met garnalensausje en kwarteleidooier en friszuurzoet met groene aspergetips en ingelegde tomaatje. Superlekker alledrie en voor mij reden om alleen daarvoor al terug te gaan. (al zullen deze gerechten jammer genoeg seizoens- of wellicht ook (inkoop)dag-gebonden zijn).
De tweede gang was verschillende soorten sashimi, waaronder ook een stukje lever van zeeduivel en pikante misoschuim.
De derde gang bestond uit een pannetje gekookte kokkels. Zal ik zelf niet bestellen van een kaart, maar de vette kokkels waren mooi net gaar en goed klaargemaakt eten kan ik altijd waarderen, al is het mijn smaak niet.
De vierde gang bestond uit tempura van knoflookblad (geen smaak) en een reepje zoete aardappel (lekker), aardappeltje met bonita flakes en heel kort aangebraden lamsvlees (ook niet mijn ding), maar heel zacht en mals.
De vijfde en laatste gang was misosoep en sushi. Deze waren smakelijk (vooral de unagi en toro), maar niet bijzonder.

De bediening is heel vriendelijk, maar haast onverstaanbaar in haar uitleg. Maakt mij verder weinig uit; des te groter is de verrassing. Opvallend vond ik wel dat de souschef die avond het meeste werk leek te doen: chef Yama leek zich te beperken tot het maken van de sushi.

Al met al is dineren bij Japanese Cuisine Yama een belevenis op zich en iets wat je geprobeerd moet hebben als je van Japans eten houdt en vergelijk het alsjeblieft niet met de vele AYCE-restaurants waar kwantiteit voor kwaliteit gaat.

Gegeten op 2 mei 2015

Gegeten op 19 februari 2015

Janelle C

Zo verbaasd dat er nog niemand de moeite had genomen om deze fijne en kleine zaak eens aandacht te geven op IENS.
Kom er al jaren en rond het middaguur staan de mensen soms letterlijk buiten in de rij. Iedere dag verschillende verse pasta's en broodjes die ter plekke vers belegd worden. Qua brood heb je alleen de keuze tussen pistolet wit of bruin of een ciabatta. De broodjes worden royaal belegd; ze doen echt niet zuinig met de ingrediënten. Of je nou carpaccio kiest of knoflookgamba's of vitello tonato of één van de homemade salades of "gewoon" caprese (uiteraard met homemade pesto en uitstekende kwaliteit mozzarella); alles is lekker.
Voor de liefhebbers van zoet is er ook nog een vitrine vol Italiaanse lekkernijen, zoals cannoli en zuppa Inglese.
De mensen achter de toonbank zijn Italiaans lief, hartelijk en snel.
Voor het interieur hoef je er niet naartoe; inrichting is gedateerd met hier en daar kitsch en vol tegels en spiegelwanden. Weinig zitplaatsen, maar als je een stoel hebt, vergeet dan vooral ook niet de lekkerste koffie (alle varianten) in de buurt.
(datum willekeurig gekozen; kom er vaak)

Gegeten op 21 november 2014

Janelle C

Enkele jaren geleden hier eens geweest met een Groupon voor een verbazingwekkend lage prijs voor een buffet. Het was ook helaas zo'n ontstellend slechte ervaring dat wij na ongeveer 5 minuten zijn vertrokken.
Nu heeft het restaurant (en vermoedelijk het hotel ook) een flinke verbouwing en opknapbeurt gekregen en laatst met een gezelschap gaan dineren in Shanghai Garden omdat wij Chinees wilden eten. Eerlijk is eerlijk: ik stond met de slechte ervaring die ik er heb gehad niet echt te springen, maar geen van ons had zin om nog naar de binnenstad van Den Haag te rijden.
Bij Shanghai Garden is er volop gratis parkeergelegenheid (ook de overdekte rokersruimte is bij de parkeerplaats en dat ziet er best mooi en gezellig uit en dat zeg ik als niet-roker) en en door de hotellobby loop je zo naar de lift voor de 1e etage waar het restaurant gevestigd is.

Het was er wel heel rustig op zaterdagavond wat het ergste doet vermoeden, maar dat bleek absoluut onterecht. Hoewel het restaurant Shanghai in de naam heeft, is de kaart overwegend Kantonees, zowel qua dimsum als hoofdgerechten. Roergebakken verse Ho fan met rundvlees was lekker, evenals de roergebakken verse groenten met knoflook. De gefrituurde durianpasteitjes zijn ook lekker, evenals de gestoomde kippenpootjes met tausi en de shui kau soep. De mihoen Singapore was uitstekend met een volle kerriesmaak.
De bediening was geruisloos en vriendelijk, het meubilair schoon en comfortabel en een fijne ambiance ondanks de vrij lege zaal.

De prijzen zijn wel iets hoger dan bij restaurants die ook de Kanton keuken serveren, maar toch is Shanghai Garden een aanrader als je lekker, rustig en comfortabel wilt eten.

Gegeten op 10 januari 2015

Gegeten op 4 januari 2015