van Janelle C

Gegeten op 19 februari 2015

Janelle C

Zo verbaasd dat er nog niemand de moeite had genomen om deze fijne en kleine zaak eens aandacht te geven op IENS.
Kom er al jaren en rond het middaguur staan de mensen soms letterlijk buiten in de rij. Iedere dag verschillende verse pasta's en broodjes die ter plekke vers belegd worden. Qua brood heb je alleen de keuze tussen pistolet wit of bruin of een ciabatta. De broodjes worden royaal belegd; ze doen echt niet zuinig met de ingrediënten. Of je nou carpaccio kiest of knoflookgamba's of vitello tonato of één van de homemade salades of "gewoon" caprese (uiteraard met homemade pesto en uitstekende kwaliteit mozzarella); alles is lekker.
Voor de liefhebbers van zoet is er ook nog een vitrine vol Italiaanse lekkernijen, zoals cannoli en zuppa Inglese.
De mensen achter de toonbank zijn Italiaans lief, hartelijk en snel.
Voor het interieur hoef je er niet naartoe; inrichting is gedateerd met hier en daar kitsch en vol tegels en spiegelwanden. Weinig zitplaatsen, maar als je een stoel hebt, vergeet dan vooral ook niet de lekkerste koffie (alle varianten) in de buurt.
(datum willekeurig gekozen; kom er vaak)

Gegeten op 21 november 2014

Janelle C

Enkele jaren geleden hier eens geweest met een Groupon voor een verbazingwekkend lage prijs voor een buffet. Het was ook helaas zo'n ontstellend slechte ervaring dat wij na ongeveer 5 minuten zijn vertrokken.
Nu heeft het restaurant (en vermoedelijk het hotel ook) een flinke verbouwing en opknapbeurt gekregen en laatst met een gezelschap gaan dineren in Shanghai Garden omdat wij Chinees wilden eten. Eerlijk is eerlijk: ik stond met de slechte ervaring die ik er heb gehad niet echt te springen, maar geen van ons had zin om nog naar de binnenstad van Den Haag te rijden.
Bij Shanghai Garden is er volop gratis parkeergelegenheid (ook de overdekte rokersruimte is bij de parkeerplaats en dat ziet er best mooi en gezellig uit en dat zeg ik als niet-roker) en en door de hotellobby loop je zo naar de lift voor de 1e etage waar het restaurant gevestigd is.

Het was er wel heel rustig op zaterdagavond wat het ergste doet vermoeden, maar dat bleek absoluut onterecht. Hoewel het restaurant Shanghai in de naam heeft, is de kaart overwegend Kantonees, zowel qua dimsum als hoofdgerechten. Roergebakken verse Ho fan met rundvlees was lekker, evenals de roergebakken verse groenten met knoflook. De gefrituurde durianpasteitjes zijn ook lekker, evenals de gestoomde kippenpootjes met tausi en de shui kau soep. De mihoen Singapore was uitstekend met een volle kerriesmaak.
De bediening was geruisloos en vriendelijk, het meubilair schoon en comfortabel en een fijne ambiance ondanks de vrij lege zaal.

De prijzen zijn wel iets hoger dan bij restaurants die ook de Kanton keuken serveren, maar toch is Shanghai Garden een aanrader als je lekker, rustig en comfortabel wilt eten.

Gegeten op 10 januari 2015

Gegeten op 4 januari 2015

Janelle C

Nog steeds mijn favoriete Japanse restaurant, al kom ik er niet zo heel vaak.
De kaart is al een tijdje hetzelfde , maar dat deert niet want iedere keer zit ik toch te twijfelen wat ik wil kiezen.
De sushi is lekker vers, strak en er wordt goede rijst gebruikt (niet de harde korrels die je bij veel AYCE-restaurants heb). De sushi met geroosterde scallop is erg lekker (alleen wat aan de dure kant) .De snacks zijn ook lekker, met name de Wagyu beef croquetten. Alleen het honing mosterd sausje erbij vind ik niet erg smakelijk doordat de honing heel erg overheerst.
Het enige wat ik echt mis bij Set Genki Tei is echte tonkotsu ramen (lichtgebonden pork bone bouillon). Maar zij hebben verder zoveel andere dingen op de kaart(en) staan dat dat het gemis wel compenseert. Sowieso ben ik buiten Amsterdam/Amstelveen nog geen enkele Japans restaurant of eetcafé tegengekomen waar echte Tonkotsu Ramen wordt geserveerd.
De bediening is zoals altijd heel vriendelijk en snel. Al heb ik laatst 4 keer op de bel moeten drukken voordat er gereageerd werd, maar misschien was het ding gewoon kapot...

Gegeten op 3 januari 2015

Janelle C

Vlak na de opening al eens geweest en toen waren er kleine ergernissen, met name over de bediening. De bediening bestaat nu uit jonge dames en een enkele heer; niet heel erg bekwaam maar wel allen vriendelijk en snel.
De kaart is niet zo groot, maar genoeg keuze. De kip- en lamsspiesjes (nadruk op -jes) zijn erg zout, ofwel door de hoeveelheid saus ofwel door de sterke komijnkruiding.
De grillgerechten zijn nu wat flauwer van smaak en bij de sesamolie-marinade was geen smaak of geur van sesamolie te vinden. Op de bulgogi brak ik bijna een kies omdat er nog een klein stukje bot aan zat wat ik niet had opgemerkt.
De bibimbap is uitstekend, evenals de japchae en de pittige rundvleessoep. Ik heb het idee dat er nog steeds vrij veel smaakversterker in het eten zit, maar gelukkig is voor een kleine meerprijs frisdranken en water onbeperkt...

Gegeten op 2 januari 2015

Janelle C

Prettige losse sfeer hangt er in het restaurant met knappe, hippe en vriendelijke bediening. Het restaurant wordt druk bezocht zonder dat je het idee hebt dat het te druk is.
Van het menu (in de vorm van een tabloidkrantje) gekozen voor de kreeftensoep vooraf en als hoofd de BIT Gourmet burger.
De kreeftensoep (schuim bovenop) viel tegen: te zout, te waterig en gekookte rivierkreeftjes in plaats van stukjes gegrilde kreeft zoals de kaart vermelde. Dat mag zeikerig overkomen, maar ik vind rivierkreeftjes niet hetzelfde als kreeft.
De grote goedmaker was de maandelijks wisselende gourmet burger met verse avocado en gegrilde paprika. Erg geslaagd en lekker. Beetje moeilijk eten door de hoogte, maar ach, een beetje geknoei hoort erbij. Er zou friet (Franse) en botersla erbij worden geserveerd, maar dat laatste heb ik niet gekregen.
Twee tafelgenoten die ieder de entrecote hadden, waren het met elkaar eens dat zij één van de beste stukjes vlees aten die ze ooit hebben gehad.
De bediening is snel en vriendelijk met hun smartphones als bestelapparaat, alleen drankjes bestellen kan vlotter; meerdere keren met lege glazen en dorstige kelen uit zitten kijken naar de bediening.
Onze jassen werden bij aankomst aangenomen en weggehangen door de charmante gastvrouw, maar bij vertrek was er niemand te bekennen en moesten we zelf op zoek naar onze jassen.
Op de kleine foutjes na, is dit een mooie zaak met potentie en wel voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 21 november 2014

Janelle C

Nhow maakte op mij geen "wauw" indruk. Het begon al bij binnenkomst op de begane grond. Je wordt niet welkom geheten of zelfs maar begroet en alleen dankzij een bord weet je dat je op de 7de etage moet zijn voor het restaurant of bar.
Eenmaal aangekomen op de 7e etage maakt het niet uit of je richting "Bar" of "Kitchen" gaat; je komt hoe dan ook uit bij een grote bar waar de aandacht trekken van personeel ook nogal moeizaam gaat.
De lunch buiten genoten: mooie plek met goed uitzicht op de Erasmusbrug, maar heel jammer dat er geen zon op schijnt; die heb je denkelijk alleen bij het ontbijt.
De menukaart is vrij summier met slechts enkele lunchgerechten, maar wat je krijgt is adequaat klaargemaakt.
De sandwiches zijn gemaakt met Brood van Jordy, maar het broodje van de hamburger Nhow (voor € 15,-) vond ik nogal 'oud'. Was wel gegrild, maar het broodje zelf was taai en kruimelig. De burger zelf was goed en sappig. Klein bakje iets te zoute patat erbij.
De vrij snelle bediening is vriendelijk, maar toen wij op het einde de rekening wilden, zijn wij uiteindelijk maar zelf naar binnen gelopen naar de bar en zelfs toen duurde het nog zeker 5 minuten voordat wij konden afrekenen. Drankjes klaarmaken en telefoontjes plegen gaat bij Nhow voor.
De inrichting van het restaurant is strak en modern. De rest is uhm... industrieel, zeg maar. Liefhebbers van kaal beton en buizen zullen ervan houden. Mijn smaak is het niet.

Gegeten op 4 oktober 2014

Gegeten op 2 augustus 2014

Janelle C

Enkele jaren geleden, toen La Cubanita nog vrij nieuw was, was ik er al eens wezen eten met een groepje. Ik kan me herinneren dat ik toen al vond dat het weinig met echte (Spaanse) tapas te maken had maar dat ik toen de prijs/kwaliteit-verhouding wel okay vond, dus waarom was ik er niet meer terug geweest in 3 jaar tijd? Op die vraag heb ik geen antwoord, maar na deze keer weet ik wel dat ik er nooit meer naartoe wil.
Op veel gerechten hebben we lang moeten wachten: de enige gerechten die wat sneller doorkwamen, waren de enorm vettige gefrituurde gerechten. En de garnalen-, kaas- en groentekroketjes waren bijna allemaal leeg(gelopen); je had alleen een vettig gefrituurd omhulsel met waterig sausje erover. De gamba's zijn van de kleinste soort. De champignons (met gehakt) en de paprika (met rijstvulling) waren nog halfrauw, maar volgens de jonge bediening "hoort dat zo". Net zoals de paprika's met gehakt muffig smaakt: "dat hoort zo".
Zelfs voor de vrij lage prijs voor een AYCE, is de kwaliteit van het eten onder de maat. Goedkope (groothandel)producten van discutabele kwaliteit en slecht klaargemaakt.
In de tent hangt wel een gezellige studentikoze sfeer, maar het is er heel erg rumoerig en de muziek staat hard aan. Als je weer buiten staat, lijkt het Noordeinde opeens een oase van rust.

Gegeten op 19 juni 2014