van Proever45421

• Goed

Ik heb een aantal vrienden waarmee ik traditioneel in Zomers ga eten als een van hen in de stad is.
De kaart is niet te eenvoudig en ook nooit te gek. Het eten is hier met respect voor de ingrediënten, waarvan een deel van het Gronings platteland komt. De wijnkaart is uitstekend! Het terras is fantastisch, maar binnen is het ook goed vertoeven.
Sommige nitwits vinden het stoer om online af te geven op allerlei restaurants om zo de indruk te wekken dat ze heel wat gewend zijn en dagelijks in Michelinrestaurants eten. Het zijn echter dezelfden die niet eens weten hoe je cappuccino schrijft.

• Uitstekend

Om een of andere reden bevalt de inrichting sommige mensen niet, maar daar komt wel steeds meer vorm in. De eigenaar luistert bvlijkbaar wel naar reacties. Ik kwam er al regelmatig overdag voor lekkere koffie en idem gebak of broodje. Zowel binnen als buiten op het fantastische terras. Om onduidelijke reden heeft het even geduurd voordat we er gingen dineren. Dat was prima. Lekkere voorgerechten, heerlijke gamba\'s en hertebiefstuk als hoofdgerecht. Bijgaande aardappeltjes en extra bestelde frieten, groente en salade waren ook lekker. En niet te vergeten de prima wijn. Vriendelijke bediening en ontspannen sfeer. Na een lekkere desertwijn, nagerecht en koffie vond ik de rekening ook nog meevallen.

• Uitstekend

Toen wij er waren was de inrichting nog niet helemaal klaar, maar ondanks dat hebben we met z\'n tweeen fantastisch gegeten. We bestelden allerlei kleine hapjes, voorafgegaan door een miso soepje. Voor zover ik na kon gaan was alles lekker vers, ook de salade en de diverse soorten vis. Alles was lekker, net japanse tapa\'s, als zoiets kan bestaan. Bediening was vriendelijk, goede saké ook.

IENS bestaat 15 jaar!