van zonneroosje

• Recensies in de laatste twee jaar

• Uitstekend

Voor het eerst sinds lange tijd weer eens een echt lekkere pannenkoek gegeten. Zacht en knapperig op de juiste plaatsen, en heerlijk royaal belegd. Wat een verademing na die reeks magnetronmisbaksel met zuinige vulling die je tegenwoordig bijna standaard krijgt. Een met liefde gebakken pannenkoek, voorgezet door een zeer hartelijke bediening. De hondjes werden individueel verwelkomd en kregen ook iets lekkers. Een heerlijke plaats in het Kralingse Bos, waar ik zeker terug zal komen.

• Recensies in de laatste twee jaar

• Matig

Ik was hier onlangs voor de vierde keer. Andere keren vond ik dit restaurant vooral gezellig en de bediening vriendelijk, maar het eten niet heel bijzonder. Vanwege de sfeer bleef ik er echter komen, maar nu zal het lang duren voordat men mij daar weer terugziet.
Al eerder heb ik gemerkt dat restaurants vaak weinig respect hebben voor hun cliënten, en deze indruk krijg ik ook van Koriander. Als vegetariër had ik slechts één menukeuze: gemengde paddestoelen met groenten en noten, met risotto met Rotterdamse pittige kaas. Niet heel orgineel, maar een dergelijk gerecht kan toch smakelijk zijn.
Dit kreeg ik echter voorgeschoteld: een bord vol champignons (de \'gemengde paddestoelen\'), wat blokjes van een of andere knolgroente (de \'groenten\'), hele, rauwe walnoten (de \'noten\') en ca. twee ijsbolletjeslepels risotto (wel met kaas, zoals beloofd). Het geheel overstrooid met alfalfa, voor een aardige aanblik.
Toen ik het overwegend smakeloze gerecht bijna op had, ontdekte ik waarom de benaming \'gemengde paddestoelen\' toch niet helemaal onterecht was: hier en daar ontwaardde ik een flintertje (1 mm dik) van een of andere paddestoel die geen champignon was.
Ik zou zeggen: doe er desnoods een euro bij (het gerecht kostte € 15,50, toch geen echt geringe prijs) en pak eens lekker uit. Doe wat je op de kaart belooft en maak een mengsel van drie soorten paddestoelen. Kies ook een groente of drie, die goed bij elkaar passen. Voeg wat kruiden en/of specerijen toe. Maar vooral: hak de walnoten fijn en rooster ze even. Zoveel smakelijker en kost niets extra.

IENS bestaat 15 jaar!