Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van eddyc

eddyc

Bij aperitief worden wat stukjes ham en worst geserveerd als amuse. Het driegangen diner (34 euro) begint met een zeer uitgebreide antipasti misti, met diverse soorten worst, vlees, kaas, groente, sardinesalade etc. Al bijna een maaltijd op zich. Vervolgens smaakte het hoofdgerecht, de kalsfoester perfect. De garnering daarvan was wat karig (een aardappelschijfje), maar een aanvulling was snel geregeld. Het dessert bestond uit een heerlijk citroentaartje, ijs en fruit. Bij een van de tafelgenoten ontbraken de rode bessen. Gevraagd of die soms op waren. De serveerster nam het bord mee terug naar de keuken, maar gaf het even later onveranderd weer terug met de mededeling dat de bessen inderdaad op waren.

Gegeten op 31 juli 2014

eddyc

Ik heb hier gelunched op een donderdagmiddag op het terras. Ik had gereserveerd met Seat Me, maar het personeel gaf aan "gaat u maar ergens zitten". Ik bestelde een salade capunata. Een beetje klein voor een maaltijd salade, maar wel lekker. Mijn tafelgenoot een salade met warme geitenkaas. Smaakte ook goed. Mooi uitzicht op de Coolhaven. Ook binnen ziet de zaak er smaakvol uit. Het kost wat moeite om de aandacht van het personeel te krijgen en vast te houden.

Gegeten op 31 juli 2014

eddyc

Met drie personen op een vrijdagavond gegeten bij Rodin. Wij kozen voor het driegangen menu van 26 euro. Prima eten voor een vriendelijke prijs. Voorgerecht krab, daarna lamsrack met zwezerik. Prima gegaard en goed op smaak. Als nagerecht een tarte tatin. De chardonnay smaakte ook prima. Kraanwater kost niets. Goed zo!

Gegeten op 13 december 2013

eddyc

Toen we om 18 uur aankwamen was het restaurant nog niet helemaal in gereedheid, maar dat kwam snel goed. Na een lekkere champagne cocktail kozen wij voor het vismenu met geconfijte kabeljauw en een perenparfait als dessert. De sfeer was rustig, de tafels staan goede afstand van elkaar. De bediening was uiterst correct en vriendelijk, de gerechten zeer smakelijk en prachtig opgediend. Daarbij passende wijnen maakten het compleet.

Gegeten op 5 oktober 2013

eddyc

Op een donderdagavond aten wij hier peking eend als voorgerecht. De eend wordt aan tafel in flinterdunnen plakjes gesneden en op een pannekoekje gelegd met groente en lenteuitjes. Het vlees was heerlijk mals en smaakte prima in combinatie met de pannekoekjes. Daarna had ik de vuurgarnalen, die minder pittig waren dan ik had verwacht, maar desalniettemin prima smaakten. De eigenaar is een beetje bijzonder. UIterst formeel, alsof we in een topetablissment waren. Maar verder wel in orde. Het decor is ontzettend gedateerd, alsof de tijd 50 jaar heeft stilgestaan. Centraal in de zaak staat een enorm tropisch aquarium met siervissen (niet om op te eten). Deze tent bestaat al zolang ik me kan herinneren (en dat is inmiddels al hele tijd). De clientele is is vooral internationaal en niet chinees, zoals bij een aantal concurrenten in de buurt.

Gegeten op 4 april 2013

eddyc

Met 5 personen gegeten. 4 namen het menu Jahal, 1 at à la carte. Bij binnenkomst werden we snel van een drankje en pappadums voorzien en vervolgens de menu kaart. Het eerste gerecht kwam vlot en smaakte heerlijk. Toen zakte het tempo aanzienlijk en raakten we uit beeld bij de bediening. Niet alleen lieten de hoofdgerechten erg lang op zich wachten, wij zaten ook te verdorsten. Na drie kwartier wachten kwam het dan en konden we ook een drankje bestellen. De hoofdgerechten waren heerlijk. Daarna weer wachten, maar een aansporing aan de bediening bracht een versnelling te weeg en in rap tempo kwam het nagerecht (een mango lassi) en de rekening. Intussen was een zware kooklucht in onze kleding getrokken en konden we het restaurant olfactorisch mee naar huis nemen.
Prima eten dus, maar iets meer tempo en een veel betere ventilatie zou niet misplaatst zijn.

Gegeten op 28 februari 2013

eddyc

Na een vriendelijke ontvangst werden via de (lege) bar naar de eetzaal geleid. We kozen een tafeltje langs de muur. Eenmaal gezeten ontdekten we dat de verwarming naast onze tafel op volle kracht stond en om te voorkomen dat we zelf gaarder zouden worden dan ons eten hebben we die zelf maar wat later gezet. Het bestellen van eten en drinken verliep vlot en vriendelijk. Ik begon met een salade van ganzenborst met een mango/rettich dressing. Het smaakte perfect en was goed gepresenteerd. Daarna volgde als hoofdgerecht Hollands Weiderund met aardappelmuffin en rode wijnsaus. Het rundvlees was keurig medium gaar en lekker mals. De rode wijnsaus was niet zo opvallend. Bij het eten dronken we een huiswijn uit het pays d'Oc. De ober gaf een deskundige toelichting en de wijn smaakte prima. Tot slot een Mango bavaroise. Lekker fris en goede mangosmaak. Mijn tafelgenoot had tonijn vooraf en daarna het taartje van aubergine en geitenkaas. Van zijn zijde alleen positieve geluiden. Alles bij elkaar 60 euro pp en dat was het zeker waard. De tafels staan ruim uit elkaar en de ruimte heeft een aardige akoustiek, zodat een normale conversatie mogelijk blijft. Een aanrader

Gegeten op 28 december 2012

eddyc

Wij aten hier met een groep collega's. We hadden een menu met per gang drie keuzes. Ik had als voorgerecht jacobsschelpen. Goed van smaak, eenvoudig maar zorgvuldig bereid. Dit werd gevolgd door een steak frites. Een steak van zeer bescheiden omvang met wat eenvoudig aangemaakte sla en een bakje frites. Eetcafé niveau. Als dessert koos ik voor een citroentaartje. Die smaakte prima. Het decor is een traditionele Franse bistro. Een beetje krap en zeer lawaaiig. De bediening is correct en vriendelijk.

Gegeten op 18 december 2012

eddyc

Het restaurant is gelegen aan een mooie gracht. Het is een langgerekte eetzaal, die wel aardig is ingericht. De ontvangst is vriendelijk en we worden vlot naar onze tafel gewezen. Als voorgerecht een verzameling charcuterie van prosciuto, gansfilet, pastrami en rilletes met een lekker brood. Keurig opgedient op een plank. Dit wordt gevolgd door eendenborst met saus. We sluiten af met een kaasplankje en een rode port. Daarbij bestellen we de "Erasmuswijn", een côte du Rhône meen ik; wel prima (geen hoogvlieger). Prima avond

Gegeten op 10 november 2012

eddyc

het driegangen menu gegeten van de heerlijk 10daagse. Na een amuse van gazpacho (pittig) kwam een proeverij van voorgerechten: jacobschelp, varkenswang, rundvlees. Prima op smaak, mooi geserveerd. Daarna gekozen voor Hertford rund. Prima klaargemaakt. Met roseval aardappeltjes en wat groente en een kalfsjus.

Afgesloten met een kaasplankje . Daarbij een dessert sherry.

Bediening was vriendelijk en correct, gaf goede uitleg (niet te lang). Klein restaurant, met voldoende ruimte tussen de tafels. Voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 3 november 2012