a TripAdvisor company

van ton

ton

Met enige regelmaat lieten wij ons al verwennen door chef en gastheer Soenil Bahadoer met zijn medewerkers. Altijd tot volle tevredenheid. Wij vonden het dus ook zeer terecht dat de prestaties van Soenil en zijn team in het najaar werden beloond met een 2e Michelinster! Dat is een logisch gevolg van het harde werken. Onze reservering voor kerstavond stond (gelukkig) al, want gisteravond was er geen plaats meer vrij. Dit wordt een recensie waarin helemaal niets, maar dan ook niets als minder geslaagd of minder lekker genoemd kan worden. Alles klopte van het geweldige 6 gangen verrassingsmenu. Van amuses tot dessert: het was TOP! Rekening houdend met onze dieetwensen kregen wij de allermooiste gerechten uit de keuken, Geweldige producten met o.a. kreeft, krab, Wagyu vlees en foie. Op allerlei manieren bereid met invloeden uit de hele wereld en telkens op bijzondere wijze gepresenteerd, niet in het minst door de waarneembare zorg die aan bereiding, opmaak en presentatie was besteed. We kwamen in allerlei smaakexplosies terecht. Tel daarbij op de wijze waarop de sommelier de gerechten combineerde met het wijnarrangement en de manier waarop de zwarte brigade haar werk deed, dan kunnen wij niet anders dan constateren dat onze kersavond TOP was!!!!

Gegeten op 24 december 2014

ton

Met enige regelmaat bezoeken wij Aubergine. Gisteren ter ere van onze huwelijksdag die om een culinaire omlijsting vroeg. We genoten dit keer van het zeer verrassende 'Lazy Sunday arrangement. De amuses waren al de moeite waard: je kon goed merken dat hier weer veel zorg aan was besteed. Ook leuk dat een amuse op een soort mini BBQ werd gepresenteerd. De amuses lieten wij vergezeld gaan van een glaasje heerlijke champagne. Ik ben de naam van het champagnehuis vergeten, maar wij vonden deze champagne nog lekkerder dan Moet et Chandon, die je meestal in een sterrenzaak krijgt. We raakten in het arrangement haast de tel kwijt bij het aantal gangen die stuk voor stuk de moeite waard waren. Bovendien werd uitstekend rekening gehouden met onze dieetwensen. Iedere gang was een miniatuurschilderij, of het nu om een vlees- of visgerecht ging, alles was niet alleen een lust voor het oog, maar ook fantastisch van smaak. Het mondgevoel was telkens dik voor elkaar: mals en niet te droog. Ook schuim, cremes, saus of jus vonden wij heerlijk. Wat wij ontzettend waarderen dat er ook altijd iets met groente wordt gedaan, geheel in overeenstemming met het niveau van het gebodene (waarbij je dus geen schalen groenten, frites en appelmoes moet verwachten....) De wijn die bij iedere gang rijkelijk, op tijd, op goede temperatuur en met goede uitleg werd geserveerd paste telkens voortreffelijk. Aubergine is haar Michelinster dubbel en dwars waard. De bediening hebben wij als heel gezellig (geen 'hignose gehalte') en deskundig ervaren. Wij kregen in Aubergine, zoals wij dat altijd eerder hebben ervaren, het gevoel dat zowel de keukenbrigade als de bediening ons wilde verwennen en dat hebben ze ook gedaan! Wij komen op korte termijn na de feestdagen weer genieten.

Gegeten op 7 december 2014

• Slecht

Tjoe Tjoe Mas is heel slecht geworden. Zaten al 15 minuten op het terras en zagen niemand. Bleek dat ze zelf zaten te eten, terwijl het restaurant al open was. Terrastafel wordt voor het eten niet meer gedekt. Pangsit Goreng 'wordt nu anders geserveerd': bijna koud en overgoten met een saus. Eerst werden er 3 losse sausjes bij geserveerd. Niet iedere verandering is een verbetering. Na anderhalf uur werd eindelijk de Pangsit geserveerd. Sate Kambing is heel klein geworden en lijkt wel plastic. Eigenaar en bedrijfsleidster (Silvia) maken zich niet druk. Hebben de 'eigenaar' eigenlijk alleen maar drinkend aangetroffen.

• Uitstekend

Een hele korte recensie: PERFECT!!!!!! Dat was echt genieten!

• Slecht

Vies mandje waar de kroepoek in zat. Humeurige serveerster. Hoewel ze aan het verbouwen waren is het volgens mij VERGANE GLORIE. Onbeschoft duur voor hetgeen ze bieden. Culinair stelt het niet veel voor, hoewel het prijsniveau dat wel zou suggereren

• Slecht

Wat een slechte zaak. Plakkend peper- en zoutstel (gewoon vies dus). Pangsit goreng in oude olie gebakken, nauwelijks vulling. De serveerster stond wel heel raar te kijken toen we de pangsit al teruggaven, haar vertelden dat we het drankje zouden afrekenen en zij de rest mocht houden. Wat een afknapper! Durfde zij ook nog te zeggen: \'Volgende keer niet meer komen\' alsof een weldenkend mens zich nogmaals door deze gore tent zou laten mishandelen. Slechts 1 advies: WEGBLIJVEN!!!!!!!

• Slecht

Voor alle duidelijkheid: de cijfers die hiernaast staan heb ik zeker NIET gegeven. Ik zou er maarvoorbij gaan.....

• Slecht

Zeer slechte ontvangst: werd niet begroet, geen opmerking: \'ik kom bij u\', maar weglopen en bij het buffet wat met briefjes gaan staan rommelen. Eens maar nooit meer!

• Uitstekend

Dit is mijn favoriete restaurant. Komt hier nu ongeveer 3 jaar vrijwel elke 14 dagen en kies dan voor het verrassingsmenu. Nog nooit is dat tegengevallen. Peter zorgt met zijn keukenbrigade voor telkens nieuwe gerechten die de smaakpapillen strelen. Hier wordt nog echt lekker vanaf de basis gekookt, en niet zoals in menig restaurant met allerlei kant en klaar componenten een maaltijd in elkaar gedraaid. Anita zorgt met haar medewerkers voor een heel fijne en gezellige sfeer. Kortom: een geweldige aanrader!!!!!!