a TripAdvisor company

van Tolletje_053

Tolletje_053

N.a.v. artikel in een magazine hier speciaal naar toe gereisd voor de krab en kreeft. De sfeer van een Southern State lobster shack wordt behoorlijk goed bereikt. Leuke meisjes in de bediening die ook nog eens de boel goed onder controle hebben. We gingen voor de grote hap: kreeft, blue crab, snow crab, garnalen. Lekker met je handjes eten en rammen met de hamer! De kreeft was naar mijn mening iets te droog, de snow crab was super, wat lekker! Goede frietjes en zelfgemaakte coleslaw maakten het helemaal af. Indrukwekkende cocktail kaart tegen zeer schappelijke prijzen. Aan het eind van de avond begon er ook nog wat live muziek, gezellig!

Gegeten op 15 mei 2016

Tolletje_053

Nette ontvangst door gastvrouw en fijne tafel toegewezen. Menu zag er goed uit, wat leuke amuses vooraf en lekker brood. Niet opdringerig een wijnarrangement aansmeren en gewoon kraanwater is geen probleem, erg fijn! Voorgerecht interessante combinatie van kalfssucade, garnaal en quinoa met zuurtjes, behoorlijk complex qua smaak. Tussengerecht asperges klassiek met moderne presentatie. Als hoofd uitstekend gegaarde kabeljauw, klassiek met gerookte botersaus en verfijnd garnituur, hier zat duidelijk heel veel vakmanschap in! Prima dessert van rabarber en karnemelk, daarna koffie met friandises die je zelf mag kiezen. Eén dame in de bediening kwam ons wat nors over, maar uiteindelijk toch zeer positief gevoel overgehouden.

Gegeten op 29 mei 2016

Tolletje_053

Via Groupon hier gegeten, wat later op een vrijdagavond, de drukte was al weg. Paar gerechtjes op de kaart die je niet bij andere AYCE zaken ziet, authentieke sushi is het uiteraard niet. Bediening was netjes, jammer genoeg weinig de kennis van de wijnkaart en de voorraad.

Wellicht kwam het door het tijdstip, maar ik had wel het idee dat alle bestellingen vers werden gemaakt. De nori om de temaki's was krokant en de warme gerechtjes zeker niet te lang doorgegaard. Het viel me wel op dat het dessertbuffet niet meer werd bijgevuld.

Best aardige inrichting, je zit minder op elkaar dan elders. Van de AYCE zaken in Enschede vind ik dit tot nu toe de beste.

Gegeten op 15 januari 2016

Tolletje_053

Een pijpenlaatje in Amsterdam, strak ingericht. Het ene meisje in de bediening deed het prima, goede uitleg en had alles onder controle volgens mij. Ze was oprecht geïnteresseerd in onze tafelgenoten die een paar maanden eerder in Vietnam waren geweest.

Gekozen voor het "snackmenu" (beetje verkeerde naam): eerst Bun rieu, een ongelooflijk lekkere zeevruchten noedelsoep, licht pittig. Leuk dat er extra koriander, munt en spaanse peper op tafel komt om het gerecht "te customizen".

Vervolgens verse loempia's (mijn favoriet) met verschillende dips en Vietnam-style carpaccio; beide gerechten subtiel en fris van smaak. Vooral de carpaccio viel op door het gebruik van vissaus en limoen.

Tenslotte crispy pancakes, rundvlees spiesjes, soort gefrituurde loempiaatjes, curry met kip en gebakken rijst. Persoonlijk vond ik alleen de loempiaatjes te gewoon, de rest was simpelweg verrukkelijk. Volgens onze tafelgenoten waren de pancakes echt anders dan in Vietnam, maar ze schijnen per regio enorm te verschillen. De curry was echt heerlijk!

Er bij een schappelijk geprijsde Chardonnay en gelijk vanaf het begin gewoon een karaf water op tafel, super!

Helaas is het voor ons nogal uit de richting, ik kan deze zaak absoluut aanbevelen!

Gegeten op 27 maart 2016

Tolletje_053

Met een groep van 9 personen wat vroeg in de avond aangekomen en aan twee net te kleine tafeltjes gezet. Vooraf wat verschillende gerechtjes laten komen die op zich niet heel verrassend waren maar wel goed van smaak en presentatie. Als hoofdgerecht had ik zelf de lamskoteletjes, lekker typisch "grieks" gekruid en mooi rose gegrild, maar de kwaliteit van het vlees zelf ben ik beter gewend. Overigens wel goede portie en de Primitivo die ik er bij dronk was super.

De zaak ligt best mooi maar er had veel meer gedaan kunnen worden met de inrichting, nu is het een beetje gedateerd. Grappig dat in de toiletten Herman Finkers te horen is!

Gegeten op 15 maart 2016

Tolletje_053

Aan de buitenkant zie je het er niet aan af, maar wat een joekel van een zaak. Het lijkt wel een eetzaal en als het, zoals toen wij er waren, niet behoorlijk vol zit, dan wordt het bijna een beetje treurig.

Nette kaart met veel klassiekers. Ik had pasta frutti di mare vooraf en ossobuco als hoofd, beide goed, maar ik werd niet van mijn sokken geblazen. Wel erg lekkere huiswijn! Een aantal van mijn tafelgenoten kozen voor het verrassingsmenu (waarvan twee vegetarisch) en die waren erg enthousiast.

Bediening erg stuntelig, de winst van de avond is denk ik verdampt door al het gebroken servies......

Gegeten op 10 september 2015

Tolletje_053

Om te beginnen: op internet en de menukaart staat duidelijk dat "gezien de prijsstelling geen kraanwater wordt geserveerd". En als je bedenkt dat je voor 17,50 onbeperkt tapas kunt eten (22,50 op vrij- en zaterdag) heb ik daar veel begrip voor.

Natuurlijk is het geen 100% authentieke tapas, maar ik vond de gerechtjes gewoon lekker: knoflookgarnalen (ze heten niet voor niets zo he?), verse inktvisringetjes, smakelijke tortilla, zeebaars, kipspiesjes, aioli, alles was prima. Nette bediening die wist wat ze op tafel zette, manager die zich keurig had voorgesteld, drankjes die op tijd werden opgenomen en uitgeserveerd en uiteindelijk ook een zeer vriendelijk afscheid. En dat terwijl de zaak helemaal vol zat, uitstekend!

Geen opmerkingen? Door de hoge plafonds in het pand wordt het al snel rumoerig, wellicht is het geluid op de een of andere manier op te vangen?

2 personen, 55 euro incl drankjes en fooi, prima prijs-kwaliteit!

Gegeten op 8 oktober 2015

Tolletje_053

Voor de derde keer in een jaar tijd hier geweest, dit keer via de AH actie. Met uitzicht op de Bornse kermis (de turbopoliep draaide achter ons) werden we zeer vriendelijk onthaald en kregen we een mooie tafel voor zes met veel privacy. Lekker flesje bubbels vooraf met daarbij twee amuses: macaron van biet met geitenkaas (lekker!) en snoeptomaatje met picalillyschuim (SUPERLEKKER!!!!!!!).

Daarna tartaar van tonijn met gebakken gamba en krokantje met zalm. De zalm was heerlijk, maar had ook weggelaten mogen worden. Vervolgens mooi stukje tong, op de huid gebakken, met saus van tomaat en rode paprika. Het begeleidende Italiaanse wit was een schot in de roos, helemaal top. Als hoofd een mooi stukje kalfshaas en kalfswang, de laatste lekker langzaam gegaard met heel veel smaak. Prima gerecht voor deze tijd van het jaar.

Het dessert van mooi gedraaid vanilleijs met notenmerengue, gepocheerde wilde perzik en mousse van cheesecake maakte het menu helemaal af. Goede koffie met prima friandises en de "signature"-bitterkoekjes zorgden voor de afsluiting.

Fijne bediening, die kennis van zaken heeft en goed de sfeer aan tafel inschat. In dit segment vind ik dit de top in Twente, absolute aanrader!

Gegeten op 29 augustus 2015

Tolletje_053

Veel voor weinig, en dan in de positieve betekenis. Een all-you-can-eat-and-drink concept waar op zich niks mis mee is, alleen voor alcohol moet worden bijbetaald (1,20 voor een biertje, frisdranken keurig in flesjes). Kinderen kunnen zich te buiten gaan aan fristi, appelsap en snoepzakjes, er is een speelhoek.

Qua inrichting stelt het niet al te veel voor en het eten wat in het buffet te vinden is, daar werd ik ook niet heel erg enthousiast van (kleffe sushi). De wok en grillplaat zijn meer aan te raden, handig is dat je de ingrediënten afgeeft samen met een wasknijper met je tafelnummer. Vervolgens wordt alles na bereiding bij je gebracht. Service is, zeker van de eigenaresse, goed te noemen. Lege borden worden in no-time weg gehaald en er wordt regelmatig gevraagd of alles naar wens is.

Ik kan me voorstellen dat, zeker gezien de gunstige prijs, voor veel mensen/families dit een uitstekende plek is om naar toe te gaan, ik heb er zelf wat minder mee. Makkelijk parkeren.

Gegeten op 1 augustus 2015

Tolletje_053

Van de negatieve ervaring van de vorige recensent konden wij niets terugvinden. Ook gedineerd met een kortingsvoucher (4-gangen) en alleen een paar kleine puntjes.

We kregen een fijne, ruime tafel in het midden, met prima stoelen. Drankjes werden opgenomen en uitgeserveerd (lekker wit uit de pays d'oc) met een drietal amuses (kroepoekje met algenmayonaise, krokantje met mierikswortelcreme, augurk en haring en een cocktail van komkommer en snijboon, de laatste was heerlijk!).

Vervolgens een lekker fris kruidentuintje met daarnaast rolletjes kalf in rettich en watermeloen die in bouillon van augurk lagen, een fijn stukje schelvis met schuim van bouillabaisse en als hoofd runderlende, jus de veau met ingelegde rettich en kleine paddenstoeltjes. Alles was zeer goed op smaak, mooi gepresenteerd en prima qua porties. Persoonlijk vond ik de lende een iets te eenvoudig gerecht voor dit niveau, daar had ik iets meer van verwacht.

Het dessert was een imposante verzameling aan piepkleine onderdelen in 1 bord, ondanks de verschillende smaken en structuren was het toch zeer harmonieus. Afsluitend koffie (dubbele espresso zat gewoon in 1 kopje), waarbij expliciet werd gevraagd of we er friandises bij wilden ("doe maar een halve portie"). Vond ik erg prettig!

Al met al een fijne ervaring, zeker als je bedenkt wat het in totaal heeft gekost.

Gegeten op 26 augustus 2015