Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van Tolletje_053

Tolletje_053

Gebruik gemaakt van de AH actie, maar geen moment het idee gehad als "2e rangs" te worden behandeld. Nog sterker, zelden zulke dure ingrediënten in een verassingsmenu gezien!

Ontvangen door Willem, vriendelijk en correct, die ons aan tafel gelijk een prima fles wit adviseerde (32,50). De amuses kip-patat-appelmoes en paling-in-het-groen waren lekker, de eerste iets te zout. We kozen voor drie normale gerecht met optioneel dessert: eerst verse zalmtartaar met gebakken gamba's, ingelegde komkommer en komkommerijsje, deze was subtiel, fris met een heerlijk klein bittertje in een van de kleine drupjes saus. Vervolgens een zeer ruime portie lauwe kreeft (!!!) met geschaafde venkel, Granny Smith, zoete ui en dragon. Een prachtige combinatie met elkaar. Als hoofd een perfect in de oven bereide kalfshaas (!!) met knolselderij mousseline, aardappelpuree en dubbel gedopte boontjes. En wat zat daar een FANTASTISCHE saus bij! Simpel, maar zo lekker!

Vanwege de ruime porties het dessert overgeslagen, bij de koffie lekker vers gebakken bitterkoekjes waar we ook een zakje van mee kregen.

Mooi interieur met fijne stoelen en kundige en attente bediening. Het liep gesmeerd! Wij komen ook zonder actie zeker terug.

Gegeten op 9 oktober 2014

Tolletje_053

Wat een leuk, fris zaakje! Dit is een typisch voorbeeld van het moderne, goed-voor-de-portemonnee uit eten: vlotte bediening en frisse, innovatieve gerechtjes op de kaart die je gewoon met de hele tafel deelt. Hoe groter de groep, des te leuker het wordt.

Wij hadden wat pappadums met salsa om te knabbelen vooraf, daarna kwamen erg lekkere gemarineerde rauwe zeebaars (soort thaise variant van ceviche), gewoon goede garnalenkroketjes, groente tempura en bietjes carpaccio. Alles vers, goed van smaak en per gerechtje rond de tien euro.

We gaan zeker nog een keer, maar dan met wat meer personen om de hele kaart te kunnen bestellen!

2 personen, 5 gerechtjes + drankjes/koffie: 63 euro zonder fooi (wel gegeven natuurlijk!)

Gegeten op 28 augustus 2014

Tolletje_053

Na een jaar hier weer eens gaan zitten, met het mooie weer een plaatsje op het terras gevraagd. Het meubilair is hier wat rommelig: wat strakke loungesets, maar ook "standaard" terras meubilair wat ergens anders vandaan lijkt te komen, dit doet goedkoop aan. Nog steeds geen kraanwater dus flesje platwater (€6) en witte wijn (€28) besteld. Vervolgens de 5 gerechten per ronde: de sushi is wisselend, de nori om de maki met tonijn is slap, terwijl die bij gunkan met tonijn lekker knapperig is. Sashimi (extra besteld) is goed, maar voor €12 extra verwacht ik meer, en dan bedoel ik niet de berg sla (???) waar de vis omheen ligt. De warme gerechtjes (spiesjes, lamskoteletje, biefrolletje) zijn lekker, maar zijn op smaak gebracht met dezelfde zoete sojasaus. Gefrituurde oesters zijn een misser, niet bestellen!

De bediening is op zich vriendelijk, maar alle sushi's worden standaard aangemerkt als "maki's" en enige toelichting op de gerechten blijft totaal achterwege. Sommige leden van de bediening leken niet echt geïnteresseerd in wat ze deden: schaaltje op tafel en wegwezen.

In totaal €100 is natuurlijk niet belachelijk veel voor alles bij elkaar en ik voel me niet bekocht, maar met wat heel kleine verbeteringen (die geen geld hoeven te kosten) kan deze zaak de aanstaande all-you-can-eat-sushi concurrentie in Enschede e.o. met gemak aan. Dessert niet doen: ijsje bij de buren!

Gegeten op 12 juli 2014

Tolletje_053

Op een woensdag hier met een zakelijke groep geweest. Goede ontvangst en eerste drankje en amuse bij de open haard. Vervolgens aan tafel, waar bij mijn voorgerecht (schar en anijschampignons) wat tegenviel: te koud en wel heel subtiel (lees flauw) van smaak. Het vervolg, medium sukade van de BBQ met stukje schouderhaas, was meer dan goed. Alleen de sukade was al genoeg geweest, wat is dat toch een mooi stuk rundvlees. Bereiding helemaal top. Nagerecht van millefeuille met appel en griesmeel was redelijk, ook hier had meer smaak in gemogen. Porties goed en fijn dat er gewoon flessen met kraanwater op tafel worden gezet. Naar mijn smaak moeten er echter heel snel ander wijnservies komen, wat een lelijke, goedkoop aanvoelende glazen! Bediening netjes maar gaf geen uitleg, jammer.

Gegeten op 19 februari 2014

Tolletje_053

Via de achterdeur naar binnen (daar kun je fatsoenlijk parkeren), over het fraaie terras waar je volgens mij bij mooi weer heerlijk kunt zitten. Goede ontvangst en na korte tijd een fijne amuse. Vervolgens primi: twee maal spaghetti met scheermessen, een vitello tonnato en een salade. De spaghetti had warmer gemogen maar was mooi van smaak. Als algemene begeleider een prima vermentino, super! De secundi: geconfijte eendenbout, gevulde ossenhaas en gerookte heilbot. Vooral de laatste maakte indruk. Hierbij een valpolicella ripasso, qua zwaarte een prima combi bij de vleesgerechten. De tijd tussen de gangen was goed en ook was ik erg te spreken over de service van de bediening. Ondanks dat het een woensdag was, zat de zaak behoorlijk vol maar daar was verder niet veel van te merken. Na de dolce (een iets te groot stuk tiramisu) en goede koffie moesten we 270 euro voor vier personen afrekenen. Voor deze regio flink aan de prijs, maar naar mijn mening wel een van de betere restaurants.

Gegeten op 12 februari 2014

Tolletje_053

Eenvoudig ingericht zaakje maar wel gezellig. Omdat alles vers bereid wordt, is de kaart niet enorm groot. Thaise klassiekers als tom ka, tom yam, phad thai en viskoekjes ontbreken niet. Maar het zijn vooral de curry's die grote indruk op ons hebben achtergelaten. De choe chie koeng was absoluut geweldig. Doe je ogen dicht en je waant je weer op dat ene marktje in Surat Thani...

Als je van tevoren even belt dan zijn andere gerechten (bijv verse loempia's po pia sod) mogelijk.

4 personen, 2 gangen plus drank, 110 euro met fooi

Gegeten op 3 oktober 2013

Tolletje_053

Dit gezellige grandcafe op de Oude Markt heeft een prachtig en deels verwarmd terras, maar door het wat killere weer besloten wij om binnen te gaan zitten. Wat men daar een paar jaar geleden aan het interieur heeft gedaan tart elke fantasie, en dan niet positief. Een foeilelijk spiegelplafond en lelijke tafels met plastic oncomfortabele stoeltjes. Gelukkig zijn er een paar plaatsen niet aangetast en wij gingen bestellen.

Vooraf nachos "Kater" om te delen: simpel maar lekker en vooral véél! Daarna had ik een griekse wrap en dame een salade carpaccio. Verwacht hier geen haute cuisine of liflafjes-a-gogo show, maar dit is gewoon eerlijk grandcafe eten. De buik vol voor een avondje stappen.

Zeer vriendelijke bediening die goed past bij een zaak als deze.

2 personen, 2 gangen incl drank en fooi: 44 euro

Gegeten op 7 augustus 2013

Tolletje_053

Hier gelunched, maar ik werd er niet vrolijk van. De eigenaar is vriendelijk en maakt grapjes maar vergeet na het uitserveren te vragen of alles in orde is (we wilden nog ketchup!). Die ketchup leek overigens nog wel op de kinderstoel te zitten waar mijn dochter in kon zitten en een van ons vond een prachtige lange haar tussen zijn friet (vandaar de onvoldoende). De glazen waar de thee in kwam waren niet schoon, net als veel bestek en je had het idee elk moment door je stoel te zakken.

Vriendelijk geprijsd, maar ik sla dit restaurant de volgende keer over.

Gegeten op 27 juli 2013

Tolletje_053

En ineens werd het toch nog mooi weer en konden we hier (2 volwassenen en 3 kinderen) heerlijk buiten zitten, echt op de rand van het strand. Best vlotte bediening, we werden keurig en vlot geholpen, ook een kinderstoel werd zo gebracht.

Geen spannende kaart, maar daar kwamen we ook niet voor. Even mandje brood vooraf met wat smeerseltjes, helaas het brood was oudbakken. Wel prima verse kibbeling in zeer ruime portie en uitstekende pasta met fruits de mer, waarbij wat stukjes brood die wél heerlijk vers waren. Vreemd. Frietjes hadden heter gemogen, maar waren wel lekker.

Het ligt prachtig aan zee en ook binnen ziet het er niet onaardig uit, maar toch bijna een onvoldoende vanwege de ranzige toiletten waar men ook nog eens 50 cent voor durft te vragen (uiteraard niet betaald!).

Vier hoofdgerechten + drank: 100 euro incl fooi.

Gegeten op 27 juli 2013

Tolletje_053

Rommelig reserveer systeem (klad a4) zorgde voor wat verwarring maar uiteindelijk toch de plek gekregen die we wilden. Vriendelijk meisje legt het concept uit en we leren haar collega dat prosecco ook echt in champagneglazen mag.

De sushi's waren zeer behoorlijk, de meeste warme gerechten ook. Ik vond vooral de temaki's erg goed en de verschillende soepjes waren heerlijk. Het gebruikte rundvlees mag van betere kwaliteit zijn, wij vonden het te vet.

Men doet niet aan kraanwater daarom een zeven voor de service, was anders een punt hoger geweest. Dan maar een fles platwater besteld die uiteindelijk niet op de rekening staat. ....