a TripAdvisor company

van Tolletje_053

Tolletje_053

De bezoekers van de golfclub brengen kennelijk niet genoeg in het laatje, want niet-spelers mogen ook gewoon aanschuiven bij het grillbuffet (€17,50). Ik vond het echter bepaald geen hole-in-one. Je kunt je bestelling (garnalen, biefstuk, spare ribs, speklap, etc) achterlaten bij de ongeïnteresseerde kok die vervolgens het een en ander op de bakplaat gooit. Van het buffet wat er verder bij zit werd ik ook niet echt vrolijk, zeker de desserts niet. En de soepen? Flauwe tomatensoep (zonder balletjes) en boerenkoolsoep. Jazeker, boerenkoolsoep! In april!

Drankjes opnemen duurt een eeuwigheid, ze geserveerd krijgen zo mogelijk nog langer. Je betaalt niet veel, maar ik kom toch echt niet nog eens.

Gegeten op 19 april 2015

Tolletje_053

In een oud café gevestigde pannenkoeken zaak waar men de pannenkoeken nog in de pan bakt en niet op een carrousel. Met onze kleine kinderen werd goed rekening gehouden: speelgoed, lekker kunnen knoeien. Kom hier niet voor een romantisch dinertje wat dan kom je van een koude kermis thuis.

Ik had een prima pannenkoek met peer, blauwe kaas en coburger ham. Groot genoeg en rijk gevuld. De rest van de tafel werd ook niet teleurgesteld.

Gegeten op 17 april 2015

Tolletje_053

Na lange tijd weer eens een bezoek gebracht aan het seminarie. De parkeerplaats is nog steeds niet verhard dus ik kan me voorstellen dat het met nat weer en modder niet prettig is voor dames met hakken. Hartelijke ontvangst door de zoals altijd zeer nette gastheer en een drankje en amuse gedaan in de fauteuils achterin.

Vervolgens zijn we verhuisd naar de tafel waar we als eerste gang mooi versgerookte zalm kregen. Mooi opgemaakt met seizoensgroente en lekkere zuurtjes om het vette van de zalm tegen te gaan. Vervolgens stukje op de huid gebakken zeebaars die ik net te ver vond, maar mijn partner precies goed, smaak was niks mis mee.

Het hoofdgerecht was echter een beetje een deceptie: gegrilde entrecote, netjes bereid, met kruidenjus (in kannetje er bij geserveerd: lekker bijschenken!) en seizoensgroenten met mousseline. De bereidingen waren goed, maar ik miste een mooie opmaak en fantasie. Dit was meer een nette versie van Hollandse AGV. De geschonken Brumont was overigens wel een schot in de roos!

Het dessert was weer in de trant van de voorgerechten: diverse bereidingen met rabarber, limoenijs, witte chocolade. Fantasierijk, goed gebalanceerd en mooi om te zien.

De jonge ober deed erg goed zijn werk, kon goed over de gerechten en wijnen vertellen, het was geen uit het hoofd geleerd verhaaltje. Die kan nog ver komen! Moet hij nog wel even doorhebben dat brood best bijgevuld mag worden.

Al met al geen verkeerde ervaring, met het hoofdgerecht op hoger niveau was het een topavond geweest, nu een ruime voldoende.

Gegeten op 1 mei 2015

Tolletje_053

Wat een mooie strakke zaak! Bij binnenkomst wordt keurig de jas aangenomen en we komen bij een mooi gedekte tafel. Prima prosecco als aperitiefje, voor schappelijke prijs van 5,10. De vier personen aan tafel kozen bij toeval allemaal verschillende primi en secundi maar eigenlijk is niemand teleurgesteld, al was mijn spaghetti met aan tafel geschaafde truffel wat flauw (en met 14,50 toch wel aan de prijs). De vitello tonnato was echt super. Mijn trio van kalf was absoluut super, vrij klassieke combinatie maar uitstekend op smaak.

Goed advies gekregen over begeleidende wijnen, die bijzonder vriendelijk geprijsd zijn. Sowieso fijne mensen in de bediening, goede uitleg en attent.

Rekening voor Twentse begrippen fors, maar net als bij de oudere zus in Hengelo proef je gewoon dat er met kwalitatief goede producten wordt gewerkt.

Gegeten op 13 februari 2015

Tolletje_053

Hier gegeten met grote groep wat eigenlijk best soepel liep. Best aardige inrichting al was ik bijna het restaurant voorbij gereden omdat ik echt nergens een naam kon vinden.

De kaart bevat "authentiek" Mexicaanse gerechten, steaks en ook het e.e.a. wat niet bepaald uit mexico komt (carpaccio, stroganoff saus?). Iedereen aan tafel was goed te spreken over de zeer royale voorgerechten en ook de hoofdgerechten werden goed ontvangen. Met name de steaks bleken royaal en goed te zijn met een grote gepofte aardappel. Best knap hoe we allemaal (20 man) tegelijk onze bestelling kregen! Tip: de fajitas zijn ook voor 1 persoon te beestellen. De dessertkaart was niet echt fantasierijk.

Bediening vriendelijk maar had wel wat vaker langs mogen komen voor een drankje of tweede koffie.

Al met al een geslaagde avond en ik denk dat veel mensen uit de groep vaker zullen komen.

Gegeten op 24 februari 2015

Tolletje_053

Qua inrichting ziet het er super uit, voor een restaurant is pand echter lastig ingericht omdat het allemaal redelijk smal is. Wel erg gezellig en dat is het belangrijkste. Hier geweest met groep van 8, goede ontvangst met jassen aanname. De menukaarten waren niet helemaal netjes meer, maar wat er in stond wekte wel de eetlust op. Zelf heb ik vooraf voor een kleine sushi-mix gekozen en ik werd niet teleurgesteld. Voor een niet-Japanner meer dan acceptabel! Vervolgens had ik de eendenborst met sinaasappel en balsamico: de eend was prima rosé, maar de te kleine hoeveelheid saus was niet bijzonder hoog op smaak. De onderliggende groente was te ver doorgegaard, de bijgeleverde frieten echter erg lekker. Na voor "koffie-met-lekkernijen" gekozen, waar de lekkernijen kennelijk bestonden uit twee stukjes friandise. Bediening was vlot en wist hoe het moest. Interessante wijnkaart. Ik zou teruggaan voor de sushi.

Gegeten op 6 januari 2015

Tolletje_053

N.a.v. de Proefeet waren we al enthousiast, gebruik gemaakt van de AH actie. Vriendelijke ontvangst en aperitiefje bij de open haard gedaan. De voorheen wat oubollige zaak is mooi modern verbouwd, strak maar toch warm. Amuse van snoekbaars en winterpostelein was wat vlak, gelukkig was het voorgerecht, in jenever gemarineerde zalmtartaar op lichte aardappelsalade met schuimpjes van rode biet en granny smith, een stuk steviger van smaak, al miste ik wat zuur. De aanbevolen wijn (Ciro) was echt super! Vervolgens een mooi stukje bavette van de Green Egg op zachte kalfswang met jus van laurier. Een heerlijk winters gerecht, klassieke bereiding, maar wel helemaal van deze tijd. Het bijgeschonken rood vonden we wat minder spannend. Als dessert arretjescake met ijs van mascarpone,

De bediening is vlot, netjes en weet zich goed houding te geven. Aangezien Usselo nog net binnen de gemeentegrenzen valt, vinden wij dit nu het beste restaurant van Enschede!

Als we niet aan de AH actie hadden gedaan waren we 105 euro kwijt geweest, prima prijs/kwaliteit. Wij komen snel weer.

Gegeten op 4 december 2014

Tolletje_053

Gebruik gemaakt van de AH actie, maar geen moment het idee gehad als "2e rangs" te worden behandeld. Nog sterker, zelden zulke dure ingrediënten in een verassingsmenu gezien!

Ontvangen door Willem, vriendelijk en correct, die ons aan tafel gelijk een prima fles wit adviseerde (32,50). De amuses kip-patat-appelmoes en paling-in-het-groen waren lekker, de eerste iets te zout. We kozen voor drie normale gerecht met optioneel dessert: eerst verse zalmtartaar met gebakken gamba's, ingelegde komkommer en komkommerijsje, deze was subtiel, fris met een heerlijk klein bittertje in een van de kleine drupjes saus. Vervolgens een zeer ruime portie lauwe kreeft (!!!) met geschaafde venkel, Granny Smith, zoete ui en dragon. Een prachtige combinatie met elkaar. Als hoofd een perfect in de oven bereide kalfshaas (!!) met knolselderij mousseline, aardappelpuree en dubbel gedopte boontjes. En wat zat daar een FANTASTISCHE saus bij! Simpel, maar zo lekker!

Vanwege de ruime porties het dessert overgeslagen, bij de koffie lekker vers gebakken bitterkoekjes waar we ook een zakje van mee kregen.

Mooi interieur met fijne stoelen en kundige en attente bediening. Het liep gesmeerd! Wij komen ook zonder actie zeker terug.

Gegeten op 9 oktober 2014

Tolletje_053

Wat een leuk, fris zaakje! Dit is een typisch voorbeeld van het moderne, goed-voor-de-portemonnee uit eten: vlotte bediening en frisse, innovatieve gerechtjes op de kaart die je gewoon met de hele tafel deelt. Hoe groter de groep, des te leuker het wordt.

Wij hadden wat pappadums met salsa om te knabbelen vooraf, daarna kwamen erg lekkere gemarineerde rauwe zeebaars (soort thaise variant van ceviche), gewoon goede garnalenkroketjes, groente tempura en bietjes carpaccio. Alles vers, goed van smaak en per gerechtje rond de tien euro.

We gaan zeker nog een keer, maar dan met wat meer personen om de hele kaart te kunnen bestellen!

2 personen, 5 gerechtjes + drankjes/koffie: 63 euro zonder fooi (wel gegeven natuurlijk!)

Gegeten op 28 augustus 2014

Tolletje_053

Na een jaar hier weer eens gaan zitten, met het mooie weer een plaatsje op het terras gevraagd. Het meubilair is hier wat rommelig: wat strakke loungesets, maar ook "standaard" terras meubilair wat ergens anders vandaan lijkt te komen, dit doet goedkoop aan. Nog steeds geen kraanwater dus flesje platwater (€6) en witte wijn (€28) besteld. Vervolgens de 5 gerechten per ronde: de sushi is wisselend, de nori om de maki met tonijn is slap, terwijl die bij gunkan met tonijn lekker knapperig is. Sashimi (extra besteld) is goed, maar voor €12 extra verwacht ik meer, en dan bedoel ik niet de berg sla (???) waar de vis omheen ligt. De warme gerechtjes (spiesjes, lamskoteletje, biefrolletje) zijn lekker, maar zijn op smaak gebracht met dezelfde zoete sojasaus. Gefrituurde oesters zijn een misser, niet bestellen!

De bediening is op zich vriendelijk, maar alle sushi's worden standaard aangemerkt als "maki's" en enige toelichting op de gerechten blijft totaal achterwege. Sommige leden van de bediening leken niet echt geïnteresseerd in wat ze deden: schaaltje op tafel en wegwezen.

In totaal €100 is natuurlijk niet belachelijk veel voor alles bij elkaar en ik voel me niet bekocht, maar met wat heel kleine verbeteringen (die geen geld hoeven te kosten) kan deze zaak de aanstaande all-you-can-eat-sushi concurrentie in Enschede e.o. met gemak aan. Dessert niet doen: ijsje bij de buren!

Gegeten op 12 juli 2014