van Tolletje_053

• Recensies in de laatste twee jaar

Op een woensdag hier met een zakelijke groep geweest. Goede ontvangst en eerste drankje en amuse bij de open haard. Vervolgens aan tafel, waar bij mijn voorgerecht (schar en anijschampignons) wat tegenviel: te koud en wel heel subtiel (lees flauw) van smaak. Het vervolg, medium sukade van de BBQ met stukje schouderhaas, was meer dan goed. Alleen de sukade was al genoeg geweest, wat is dat toch een mooi stuk rundvlees. Bereiding helemaal top. Nagerecht van millefeuille met appel en griesmeel was redelijk, ook hier had meer smaak in gemogen. Porties goed en fijn dat er gewoon flessen met kraanwater op tafel worden gezet. Naar mijn smaak moeten er echter heel snel ander wijnservies komen, wat een lelijke, goedkoop aanvoelende glazen! Bediening netjes maar gaf geen uitleg, jammer.

Gegeten op 19 februari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Via de achterdeur naar binnen (daar kun je fatsoenlijk parkeren), over het fraaie terras waar je volgens mij bij mooi weer heerlijk kunt zitten. Goede ontvangst en na korte tijd een fijne amuse. Vervolgens primi: twee maal spaghetti met scheermessen, een vitello tonnato en een salade. De spaghetti had warmer gemogen maar was mooi van smaak. Als algemene begeleider een prima vermentino, super! De secundi: geconfijte eendenbout, gevulde ossenhaas en gerookte heilbot. Vooral de laatste maakte indruk. Hierbij een valpolicella ripasso, qua zwaarte een prima combi bij de vleesgerechten. De tijd tussen de gangen was goed en ook was ik erg te spreken over de service van de bediening. Ondanks dat het een woensdag was, zat de zaak behoorlijk vol maar daar was verder niet veel van te merken. Na de dolce (een iets te groot stuk tiramisu) en goede koffie moesten we 270 euro voor vier personen afrekenen. Voor deze regio flink aan de prijs, maar naar mijn mening wel een van de betere restaurants.

Gegeten op 12 februari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Eenvoudig ingericht zaakje maar wel gezellig. Omdat alles vers bereid wordt, is de kaart niet enorm groot. Thaise klassiekers als tom ka, tom yam, phad thai en viskoekjes ontbreken niet. Maar het zijn vooral de curry's die grote indruk op ons hebben achtergelaten. De choe chie koeng was absoluut geweldig. Doe je ogen dicht en je waant je weer op dat ene marktje in Surat Thani...

Als je van tevoren even belt dan zijn andere gerechten (bijv verse loempia's po pia sod) mogelijk.

4 personen, 2 gangen plus drank, 110 euro met fooi

Gegeten op 3 oktober 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Dit gezellige grandcafe op de Oude Markt heeft een prachtig en deels verwarmd terras, maar door het wat killere weer besloten wij om binnen te gaan zitten. Wat men daar een paar jaar geleden aan het interieur heeft gedaan tart elke fantasie, en dan niet positief. Een foeilelijk spiegelplafond en lelijke tafels met plastic oncomfortabele stoeltjes. Gelukkig zijn er een paar plaatsen niet aangetast en wij gingen bestellen.

Vooraf nachos "Kater" om te delen: simpel maar lekker en vooral véél! Daarna had ik een griekse wrap en dame een salade carpaccio. Verwacht hier geen haute cuisine of liflafjes-a-gogo show, maar dit is gewoon eerlijk grandcafe eten. De buik vol voor een avondje stappen.

Zeer vriendelijke bediening die goed past bij een zaak als deze.

2 personen, 2 gangen incl drank en fooi: 44 euro

Gegeten op 7 augustus 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Hier gelunched, maar ik werd er niet vrolijk van. De eigenaar is vriendelijk en maakt grapjes maar vergeet na het uitserveren te vragen of alles in orde is (we wilden nog ketchup!). Die ketchup leek overigens nog wel op de kinderstoel te zitten waar mijn dochter in kon zitten en een van ons vond een prachtige lange haar tussen zijn friet (vandaar de onvoldoende). De glazen waar de thee in kwam waren niet schoon, net als veel bestek en je had het idee elk moment door je stoel te zakken.

Vriendelijk geprijsd, maar ik sla dit restaurant de volgende keer over.

Gegeten op 27 juli 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

En ineens werd het toch nog mooi weer en konden we hier (2 volwassenen en 3 kinderen) heerlijk buiten zitten, echt op de rand van het strand. Best vlotte bediening, we werden keurig en vlot geholpen, ook een kinderstoel werd zo gebracht.

Geen spannende kaart, maar daar kwamen we ook niet voor. Even mandje brood vooraf met wat smeerseltjes, helaas het brood was oudbakken. Wel prima verse kibbeling in zeer ruime portie en uitstekende pasta met fruits de mer, waarbij wat stukjes brood die wél heerlijk vers waren. Vreemd. Frietjes hadden heter gemogen, maar waren wel lekker.

Het ligt prachtig aan zee en ook binnen ziet het er niet onaardig uit, maar toch bijna een onvoldoende vanwege de ranzige toiletten waar men ook nog eens 50 cent voor durft te vragen (uiteraard niet betaald!).

Vier hoofdgerechten + drank: 100 euro incl fooi.

Gegeten op 27 juli 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Rommelig reserveer systeem (klad a4) zorgde voor wat verwarring maar uiteindelijk toch de plek gekregen die we wilden. Vriendelijk meisje legt het concept uit en we leren haar collega dat prosecco ook echt in champagneglazen mag.

De sushi's waren zeer behoorlijk, de meeste warme gerechten ook. Ik vond vooral de temaki's erg goed en de verschillende soepjes waren heerlijk. Het gebruikte rundvlees mag van betere kwaliteit zijn, wij vonden het te vet.

Men doet niet aan kraanwater daarom een zeven voor de service, was anders een punt hoger geweest. Dan maar een fles platwater besteld die uiteindelijk niet op de rekening staat. ....

• Recensies in de laatste twee jaar

Ook deze zaak doet een Groupon actie en daar hebben wij gebruik van gemaakt. Zes gangen, "wild geïnspireerd". Wel wat vreemd om dit hoogzomer te doen, maar goed, de vriezer moest misschien leeg?

Mooi pand met moderne inrichting, goed gestyled maar de tuin mag een flinke beurt hebben. Verder vond ik de tafels behoorlijk dicht op elkaar staan, terwijl het toch echt niet volledig volgeboekt was.

Kleine amuse van gecaramelliseerd soesje met kaas, flauw. Vervolgens tartaar van zalm (saai) en kabeljauw met scheldieren (vis te gaar, saus goed). De pompoensoep die volgde was uitstekend, met pesto van pompoenpitjes, het beste gerecht van de avond! Daarna redelijke wilde duif, klassiek bereid, met loodzware sukade van IJsselrund als hoofdgerecht. Een van de tafelgenoten beet nog op een stukje hagel in de duif, wat door de bediening als volgt werd opgelost: "Oh...".

Dessert was redelijk, yoghurtijs met citroentaartje.

Al met al niet slecht, maar met de pompoensoep de uitblinker van de avond mag het toch allemaal wel een stuk hoger op smaak. De bediening deed plichtmatig hun werk, waren niet echt geïnteresseerd . Als ik hier de volle mep had betaald (wat andere gasten wel deden), dan zou ik behoorlijk teleurgesteld zijn geweest. Nu was het voldoende.

Groupon, 4 personen, 110 euro voor drank en fooi.

Gegeten op 13 juli 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Met vier personen kwamen ook wij hier via de actie van Groupon. Kort gezegd, vanaf de amuse tot de friandises heb ik niet het idee gehad dat we als "tweederangs" gasten werden behandeld. Het was zeer goed van begin tot einde.

Met het mooie weer konden we plaatsnemen op het zeer ruime, prachtige terras. Tafels op ruime afstand zodat je geen last hebt van de (het is buiten, dus het mag) rokende mede-gasten. Een viertal kleinere amuses om mee te beginnen, gevolg door een iets grotere. Daarna het vaste Groupon menu, waar uiteraard nog wel iets aan veranderd kon worden.

Het is te begrijpen dat voor deze prijzen geen dure ingrediënten kunnen worden gebruikt. Dan is het nog leuker om te zien, hoe de chef "simpele" dingen om kan zitten in prachtige creaties met zeer volle, pure smaken. Want koken kan men hier! Vooral de dorade met bleekselderij en prachtige saffraansaus maakte indruk, heerlijk intens maar toch licht en luchtig. Het wat apartere wijnarrangement (Libanon!) maakte het plaatje compleet.

Service was goed, al mogen sommige leden van de brigade ietsjes losser acteren. Maar liever zo dan andersom. Jammer dat ons geen kraanwater werd aangeboden terwijl dat later wel mogelijk bleek. Ach, ze moeten het ergens aan verdienen.

Al met al een zeer fijne ervaring en zeker van plan om eens terug te komen! Aanrader!

4 personen, 220 euro voor drank en fooi (Groupon actie).

Gegeten op 6 juli 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Voor de tweede keer hier geweest, nu met vrienden. We hadden later op de avond nog een feestje en daarom werd gelijk door de bediening gevraagd hoe laat we weer weg moesten. Hier is echt perfect rekening mee gehouden zonder dat er gehaast moest worden.

Verschillende gerechten besteld, alles zag er prima uit en, op de reacties van mijn tafelgenoten afgaande, smaakte uitstekend. Zelf had ik makreel, tonijn en inktvis vooraf. Een heerlijk licht zomers gerecht met toch wel aparte combinate van gebakken makreel met dunne rauwe tonijn. Vervolgens lekker gerijpt stukje rund met groentjes, kaantjes en jus de veau. Klassiek maar zeker net zo heerlijk.

Wijnboek van 8 centimeter dik, maar de huiswijnen zijn al uitstekend. Geen enkel minpuntje? Tja, wij komen uit het oosten van het land en dan zijn deze prijzen fors te noemen. Maar je zit wel midden in Scheveningen met mooi uitzicht op de haven...

6 personen, 2 gangen, 468 euro.

Gegeten op 29 juni 2013

IENS bestaat 15 jaar!