Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van Proever27781

• Redelijk

ik heb al een tijdje niet meer bij Wientjes gegeten. Destijds was het eten niet geweldig en de wijn VEEL te duur. Slechte prijs/kwaliteitverhouding en destijds absoluut geen sfeer en slechte bediening. Is echter al meer dan 2 jaar geleden. Ik zal dus ook geen cijfers gaan geven. Dat lijkt me niet eerlijk.

Maar ik snap NIET dat ze drie keer een NEGEN scoren ! Dat moet iemand met heel bijzonder vergelijkingsmateriaal zijn geweest. In mijn ogen zijn TEN MINSTE de volgende (niet buitenlandse) restaurants in Zwolle stukken beter:

- librije
- het Wolhuys
- \'t Pestengasthuys
- Os en Peper
- Over de Tong

wellicht ook Moor, maar daar ben ik nog niet geweest (gaat binnenkort gebeuren).

• Goed

eten is uitstekend, de wijnen zijn ook uitstekend (en ze passen erg mooi bij elkaar). Service is stukken minder en van de inrichting moet je houden. Om liefhebber te zijn van de stoelen/tafels moet je SM als hobby hebben ....

• Uitstekend

prima restaurant. Zit in de categorie \'Over de Tong\'. Net iets onder niveau van \'t Pestengasthuys. Mooie kaart en wijn (ook wijnarrangement). Leuke inrichting en hele goede bediening. We hebben daar heerlijk gegeten vorig jaar (recentie is dus al beetje over de datum, was het even vergeten). Vooral de scholfilets vonden wij TOP. twee personen, twee 4-gangenmenu\'s, 1,5 wijnarangement, champagne vooraf: 120 euro. Prima prijs/kwaliteitverhouding ! Mooie aanwinst voor Zwolle !

• Redelijk

ik heb gehoord dat den Herdenbergher inmiddels nieuwe eigenaren heeft en dat dit een verbetering is ...

• Uitstekend

Saluti heeft het lekkerste ijs dat ik ooit geproefd heb ! En ik mag graag overal een ijsje eten. Saluti\'s ijsjes zijn 100 keer lekkerder dan die flutzaak op de grote markt (talamini -> vergeleken bij Saluti maken ze daar supermarkt ijs, terwijl Saluti 3 sterren ijs maakt).

Mijn favorieten zijn hazelnoot, tiramisu, walnoot etc etc .. wat jammer dat Salutio niet het hele jaar open is. Gelukkig woon ik dicht bij, dus als Saluti weer open gaat, dan sta ik voor de deur ....

• Slecht

• Slecht

Tiën zit al MAANDEN dicht. Volgens de krant zijn er problemen tussen de huurder (Tiën) en de eigenaar (allerlei problemen waardoor er een huurconflict is ontstaan). Anderen zeggen dat het gewoon slecht ging met Tiën, dat de kwaliteit sterk achteruit ging, dat er steeds minder klanten kwamen en dat ze de huur niet meer konden betalen.

Wat het ook is .. Tiën is al maanden niet meer open en je kunt er dus NIET eten momenteel. Het is de vraag of het ooit weer open gaat nu het al zo lang dicht is.

• Goed

Poppe is altijd gewoon goed. Voordeel: je weet dat het goed is. Nadeel: het is nooit spannend, verrassend, nieuw, etc etc. Poppe is al jaren het restaurant dat in de top van de eerste divisie speelt. Voor de komst van de Librije, Pestengasthuys en Wolhuis stond het hoog aangeschreven. De laaste tien jaar zit Poppe ruim onder die categorie. Da\'s een duidelijke en herkenbare keuze. Kortom, je weet dus waar je aan toe bent bij Poppe en dat is handig. Voor de geoefende \"buiten de deur eter\" wellicht gewoontjes, voor anderen een geweldig rerstaurant. Gewoon goed, met mooie gerechten en kwaliteit. Niets meer, maar ook niets minder.

• Uitstekend

TIP: ga af en toe eens lunchen bij de Librije !

1) er zijn dan nauwelijks wachttijden
2) alle gerechten die je \'s avonds kunt bestellen staan ook \'s middags op je te wachten
3) net zo veel, of misschien nog wel meer aandacht van chef, gastvrouw en bediening
4) een lunchmenu van de librije is in verhouding net zo duur als een diner bij een veel minder goed restaurant, maar de kwaliteit is veel en veel hoger, je krijgt allerlei lekkere amuses (voor en tijdens) en dus waar voor je geld
5) \'s zomers kun je beginnen met een lekker aperatiefje op het terrasje mert een eerste amuse.. voorpret gegarandeerd
6) het is gewoon heel erg lekker !!!!!!!!!!

dus .. gewoon DOEN !

• Redelijk

La cucaracha is een eenvoudig mexicaans restaurantje. Geen pretenties. Een kaart zonder verrassingen. Voor de prijzen die ze hanteren is het gewoon goed eten. De inrichting is sober (op beide verdiepingen in het restaurant). De bediening is jong en meestal wel enthousiast. Wil je gewoon lekker simpel tortillas of fajitas (ook mijn favoriet bij Cucaracha) eten, dan is dit de plek in zwolle. Le Mexicain (ook in Zwolle) heeft meer pretenties maar biedt niet zo gek veel meer.

• Goed

Niet zo zeer voor pizza (daarvoor heb je genoeg alternatieven in Zwolle), maar wel voor lekker italiaans eten. Wat dat betreft moet je in Zwolle bij Michelangelo zijn of bij Meridiana. Michelangelo is iets intiemer, met leuke kaart en goede kwaliteit.