a TripAdvisor company

van Suba

Suba

Met een gezelschap van 15 personen in de Bastille het 3-gangen ''Menu du Chef'' gegeten.
We werden keurig verwelkomd door chef Rens Hoezen en gastvrouw Demi van de Sande.
Na het aperitief aan de gezellige bar (met voor mijn bob versgeperst sinaasappelsap!) en een zeer smakelijke amuse, koos ik als voorgerecht voor de Herten carpaccio met een remoulade van knolselderij. Wat mij vooral bekoorde was de licht dressing over de salade waardoor de smaak van het hertenvlees goed tot zijn recht kon komen. Het hoofdgerecht was een duo van tournedos en zacht gegaarde kalfswang met een heerlijke jus van zoethout. Als nagerecht nam ik een surprise dessert met een voortreffelijke chocolademousse. De gerechten werden vergezeld van een prima witte Macon, een Bonassia en voor het dessert van het Zuid-Afrikaanse huis Weltevrede een mooie muskaatwijn.
Het restaurant is gevestigd in een pand waar vroeger een Italiaans restaurant gevestigd was en heeft door de verbouwing een plezierige en informele ambiance gekregen. De bediening was attent (aanvullen brood, bijschenken water, wijn), gaf goede uitleg bij de gerechten en toonde zich ook zeer flexibel toen er door het gezelschap een vergissing was gemaakt bij het doorgeven van de voorkeuren.
Twee kleine suggesties: Het nagerecht mag wel wat grotere porties bevatten en chocolade friandises bij de koffie niet op het (warme) koffieschoteltje maar apart serveren.
Al met al heeft dit jonge paar in een tijdbestek van amper 2 jaar een restaurant tot stand gebracht waar Best nog heel veel plezier van kan beleven en waar men voor een zeer redelijke prijs uitstekend kan eten.

Gegeten op 4 februari 2016

Suba

Met partner restaurant Elpitha in centrum Woerden bezocht en genoten van een prima diner.
Verwelkomt met het traditionele glaasje Ouzo kozen we voor een gedeeld voorgerecht, Pikilia. In een schaal met 9 vakjes worden verschillende voorgerechtjes opgediend zowel warm als koud, vis en vlees. In een woord: een aanrader.
Als hoofdgerecht namen we een lamsbout en (de specialiteit van de dag) langzaam gestoofd kalfsvlees op een bedje van aardappelen en boontjes. Beide gerechten waren heerlijk op smaak en de porties vlees waren meer dan gul te noemen.
Tussendoor maakten we zelf nog een saladeschotel vanuit een prima gesorteerd saladebarretje.
We dronken hierbij enkele glazen goede rode huiswijn en een fles Souroti mineraalwater.
Het restaurant heeft een warme aankleding, geheel in stijl met het traditionele pand waarin het gevestigd is.
Het restaurant was volledig bezet maar desondanks werden we continu zeer alert en vriendelijk geholpen.
Een restaurant dat eruit springt onder de Griekse restaurants in Nederland!

Gegeten op 29 januari 2016

Suba

Met partner in Bij Petrus genoten van een heerlijk 4 gangen keuze menu. Proefden samen 6 van de 8 gerechten (Salade quinoa en eendenborst, Gepekelde zalm met roomkaas en roggebrood, Runderstaartstuk met zoetzuur van wortel, wortel crème en rode wijn jus, Steak Stroganoff, gekonfijte aardappel en paprika, Witte chocolade cheesecake met limoen ijs, en Kaas van de streekmarkt). Eruit sprongen de rode wijn jus, de kwaliteit en bereiding van het vlees en de cheesecake. Daarbij een beperkt wijnarrangement genomen met redelijke tot goede (Chardonnay, Sangiovese) en zeer goede (Tempranillo) wijnen.
Bij Petrus is gevestigd in een monumentale voormalige kazerne. Wij hadden een tafeltje beneden in een ruimte gedomineerd door een grote trap die naar een eetzaal op de eerste verdieping leidt maar er heerst, mede door de rustieke aankleding en de bar, een sfeer die het gebouw eer aandoet.
Het was, zeker in de loop van de avond, erg druk maar wij werden zeer persoonlijk en attent bediend.
Bij Petrus is een gelegenheid die de aanduiding Grandcafé – Restaurant te volle verdient. Een aanrader voor het culinaire centrum Woerden.

Gegeten op 15 januari 2016

Suba

Met zijn vieren Café du Midi bezocht. Bij het aperitief met broodplankje met aioli en tapenade besloten we zo gevarieerd mogelijk te bestellen om een goede indruk te krijgen van de kwaliteit van de keuken. De eerste gangen genoten we op een gezellig sfeervol buitenterras onder de bomen.
Als voorgerechten kregen we een voortreffelijke roulade van zalm, een lekkere cocktail van gekonfijte scharrelkip (jammer dat die geserveerd werd in iets wat meer een longdrink- dan een cocktailglas was), een prima filodeeg buideltje gevuld met rundergehakt en feta en gegratineerde mosselen (waar de kaas wat verdronk in de room én witte wijn).
Als hoofdgerechten hadden we een smakelijke op de huid gebakken zeebaars, een ribeye met pepersaus en lamsbout met een honing-tijm saus. Het vlees dat van de tegenoverliggende Hoeve Biesland komt, is van geweldige kwaliteit. Jammer dat de honing in de saus bij de lamsbout (de bout was trouwens in de keuken achtergebleven) de tijm volledig overheerste. De bijgerechten waren goed gebakken aardappeltjes en wat smakeloze kort gestoofde groentes.
Toe namen we een mooie panna cotta van witte chocolade, een overheerlijke citroen-Bastogne taart en een wat droge chocoladetaart met karamelsaus.
Bij de afsluitende koffie namen we een limoncello en een ge-upgrade lekkere versie van arretjescake.
Tijdens de maaltijd proefden we de witte (Pardaux Blanc) en rode (Merlot – Languedoc) huiswijnen waarvan vooral de witte ons erg bekoorde.
De bediening verliep ondanks de drukte soepel en ongedwongen, helemaal in stijl met dit aantrekkelijke buiten restaurant.
Al met al een geslaagde avond met wel enkele puntjes die voor verbetering vatbaar zijn.

Gegeten op 13 augustus 2015

Suba

Wil je een avond echt verwend worden dan is dit zeker een aanrader. Ter viering van het vijfjarig partnerschap van dochter en partner hier genoten van het van het 5 gangen verrassingsmenu (4=2).
Na een bijzonder borrelgarnituur (zowel qua smaak als qua presentatie) en 2 lekkere amuses van Zeeuwse mosselen en Noordzee haai was het 5 gangen lang alleen maar genieten: rode mul, zee karper, kwartel, Black Angus beef met Bearnaise saus en een zeer zomers nagerecht rondom dragonijs. Alle gerechten vergezeld van uitgelezen en zeer smakelijke bijgerechten. Zoals Suba gewend is werd elke gang vergezeld van voortreffelijke wijnen (Duitsland, Frankrijk, Nieuw Zeeland, Italië en Oostenrijk passeerden de revue) prima toegelicht door de sommelier die ook zeer charmant reageerde op een alternatieve suggestie. Bij de koffie werd ook nog eens een rijk assortiment aan friandises gepresenteerd.
Omdat we liever niet buiten zaten, kregen we een tafeltje met uitzicht op oud Linschoten wat bijdroeg aan een perfecte avond.
Bernard en team, hartelijk dank voor deze avond met nog een speciaal woord van dank voor de aardige attentie bij het dessert voor de feestgangers.

Gegeten op 17 juli 2015

Suba

De verjaardag van mijn partner gevierd met de verlengde Nieuwjaarsactie bij Hofstede Meerzicht. Het was in een woord subliem. Een 5-gangen menu met gerechten op basis van zalm, dorade, eend, kalf en wentelteefje. Elk gerecht vergezeld van bijzondere bijgerechtjes en geserveerd als een schilderspalet.
Ik koos voor een wijnarrangement met een Zuid Afrikaanse Chardonnay, een prima Rioja en een heerlijk frisse, niet te zoete dessertwijn van Chardonnay en Grüner Veltliner van het huis Norton uit Argentinië. Mijn partner wilde geen alcohol en kreeg van de sommelier drie bijzondere door hem bedachte en feestelijk gecreëerde drankjes, die haar uitermate goed bevielen.
Normaliter wordt het actie menu geserveerd in de loft maar omdat mijn partner slecht ter been is, kregen wij een mooi tafeltje beneden bij het raam.
De bediening had het vanwege de plotselinge uitval van 2 medewerkers erg druk maar kweet zich, soms met hulp van het keukenpersoneel, voortreffelijk van haar taak.
Het zou Suba niet verbazen als Hofstede Meerzicht op weg is naar haar eerste Michelin ster!

Gegeten op 7 maart 2015

Suba

Afgelopen vrijdag met echtgenote weer eens gegeten bij Hoeve Kromwijk. Wij maakten gebruik van het 3-gangen diner inclusief drankjes van Intratuin. Het is een perfecte avond geworden. Bij het aperitief van een glas Prosecco vroegen wij om wat Crème de Cassis toe te voegen. Werd zonder additionele kosten gedaan. Vervolgens het heerlijke voorgerecht van zalm, een mousse van gerookte forel en rivierkreeft (opgetopt met een stukje gerookte forel en kaviaar) en een Hollandaise van schaaldieren, begeleid door een glas prima Vinho Verde. Het hoofdgerecht bestond uit drie bereidingen van het rund (waarbij de bitterbal zeer inventief was), aardappel-gratin, een flan van biet en een kalfsjus met paddenstoelen. Hierbij dronk ik een jonge tempranillo uit Ribera del Duero die mij wel maar mijn echtgenote niet beviel. Zij mocht onmiddellijk een keuze maken uit 2 alternatieve wijnen en koos uiteindelijk voor een mooie Bordeaux. Het nagerecht was een bombe van banaan, chocolade en rum met bananensorbetijs waarbij een heerlijk glas Moscatel werd geschonken. De avond werd afgesloten met een een kopje koffie met eigengemaakte Madeleine. De geweldige service die we ontvingen zal uit het bovenstaande wel duidelijk zijn. En als je dan bovendien je maaltijd gebruikt in een fraai verbouwde monumentale boerderij met alle tafeltjes bezet (!), is de avond helemaal compleet. Hoeve Kromwijk doet zijn slogan 'Geniet van de betaalbare klasse' alle eer aan en is terecht voor de 7e keer op rij onderscheiden met een Bib Gourmand.

Gegeten op 23 januari 2015

Suba

Het 4 gangen IENS diner bij Adriatico gegeten.

We kregen een carpaccio met ossenhaas van Wagyu rund, aardappelcrèmesoep met een truffeltapenade, gegrilde kalfshaas met bospaddenstoelen, gebakken rosevale aardappeltjes en kalfsjus en als dessert een lauwwarm chocoladetaartje op een bedje van rood fruit en yoghurtijs.

Het eten was prima, met als uitschieters de kwaliteit van de ossenhaas en het chocoladetaartje. Door de 50% reductie een prima prijs want om voor dit menu € 53,00 te betalen is echt te veel. Ook jammer dat er helemaal geen amuses werden geserveerd.

De wijnkaart is beperkt maar gelukkig was er een ruimer aanbod van huiswijnen dan op de kaart aangegeven.

We werden zeer vriendelijk en voorkomend bediend door twee jongemannen maar zij schoten helaas tekort in horeca kennis: Men wist niet wat een kir is, de gerechten werden geserveerd zonder enige uitleg en men vergat het bestelde mineraalwater. Een aandachtspunt voor het management want men is absoluut van goede wil.

De ambiance is verzorgd alhoewel het blik op een haven vol met boten met gestreken zeilen niet erg inspirerend is in de avonduren.

Gegeten op 6 september 2014

Suba

Op zaterdagavond weer eens gegeten bij het Italiaanse restaurant Il Ponte. Het was gezellig druk, zelfs op het buitenterras. Mijn tafeldame en ik bestelden een Antipasto Il Ponte: salami, parmaham, gegrilde aubergines, wat garnaaltjes, rood ingelegd pepertje en wat smakelijk belegde crostini's. Hoofdgerechten een prima tortellini alla panna en een linguine marinara pomodoro met ruim voldoende vis en schelpdieren in een niet te opdringende tomatensaus. Jammer dat Parmezaanse kaas en versgemalen peper niet standaard worden aangeboden. Als dessert namen we Gelato amarena en Dama Bianca. Het ijs was prima van smaak maar helaas proefden we ook wat kristalletjes. De chocoladesaus bij de Dama Bianca was een aanfluiting: waterig en praktisch geen chocoladesmaak. De bediening was heel vriendelijk en attent. Als je een ongecompliceerde Italiaanse maaltijd wil zonder veel poespas, ben je hier aan een goed adres. Verwacht echter geen culinaire hoogstandjes.

Gegeten op 23 augustus 2014

Gegeten op 17 mei 2014