van Suba

• Recensies in de laatste twee jaar

Hebben hier genoten van een uitstekend 3 gangen diner in de wintertuin. Na een amuse van gestoofde fazantenbout op een bedje van aardappelpuree met een schijfje ingelegde Japanse radijs een entree van tonijntartaar met tomaat, tapiocakorrels, gember een soja saus. Het hoofdgerecht was parelhoen met een beurre blanc vergezeld van spinazie, tomaatjes,bosui en parelgort. Het dessert was een sublieme combinatie van allerlei chocoladevariaties, een lust voor oog en tong. We hadden hierbij een wijnarrangement met een Australische Viognier, een Argentijnse Pinot Noir een Franse Grenat. Dit alles geserveerd en uitgelegd door een jonge, deskundige en enthousiaste ober / sommelier: een topavond. Enig minpuntje: de kunstroos op tafel. Kan echt bij zulk een rijkdom aan natuurproducten.

Gegeten op 22 februari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Weer eens gaan eten in Hoeve Kromwijk, deze keer met een Intratuin voucher. Na een wat mindere ervaring enkele maanden geleden, was het deze keer weer voortreffelijk en zoals vanouds. Met name de porties waren royaler.
Een mooi opgemaakt voorgerecht van gerookte zalm en gamba's en een hoofdgerecht van eendenborst en gekonfijte eendenbout met een sublieme saus van Pedro Ximenez Sherry. Als dessert een zeer smakelijk taartje van peer en amandel met een sorbet van peer.
Jonge bediening die zich uitstekende gastheren / gastvrouw toonden.
Het restaurant heeft wat ons betreft zicht de bib Gourmand weer waardig getoond.

Gegeten op 22 januari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Hebben hier van een uitstekend Iens diner genoten. Positief was dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen reguliere en 'Iens' gasten. Schelvis als voorgerecht, een bavette plus hamburgertje als hoofdgerecht en een fris dessert. De bavette was zeer mals maar erg 'rare'. Als je niet vraagt naar de gewenste gaarheid is 'medium rare' toch een veiliger keuze. Hadden een prima en zeer betaalbaar wijnarrangement waarbij goed naar onze voorkeur werd geluisterd. Amuses en friandises waren top en leuk op elkaar afgestemd. Alles bij elkaar een prima avond.

Gegeten op 3 oktober 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Met drie personen uitstekend a la carte gegeten. De drie voorgerchten (gewokte garnalen, krabsalade en zalm/rivierkreeftjes) werden zeer fraai geserveerd en smaakten navenant. De drie hoofdgerechten (lamshaas, bavette en rundersukade) waren mals en hadden precies de garing die wij gevraagd hadden. We kozen uit de goed voorziene wijnkaart een voortreffelijke Zuid Afrikaanse. Nadat een aantal uitbaters op deze lokatie het niet gered hebben, heeft Zoetermeer nu weer een prima restaurant erbij waar we in de toekomst zeker nog zullen terugkomen.

Gegeten op 12 september 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Woensdag 29 mei hier het 4 gangen Iens DinnerDeals menu gegeten. Hadden wat aarzelend gereserveerd omdat het de zoveelste poging is om in deze oude molen een restaurant te openen maar het resultaat overtrof al onze verwachtingen. Een mooi goed gebalanceerd menu met bij het tussengerecht van scholfilet een werkelijk perfect bereid citroenschuim. Een uitstekend wiinarrangement erbij genomen dat door de bediening ook prima werd toegelicht. Aankleding en akoestiek ook aanmerkelijk verbeterd ten opzichte van het verleden. Een aanwinst voor culinair Zoetermeer.

Gegeten op 29 mei 2013

IENS bestaat 15 jaar!