Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van Suba

Suba

Het 4 gangen IENS diner bij Adriatico gegeten.

We kregen een carpaccio met ossenhaas van Wagyu rund, aardappelcrèmesoep met een truffeltapenade, gegrilde kalfshaas met bospaddenstoelen, gebakken rosevale aardappeltjes en kalfsjus en als dessert een lauwwarm chocoladetaartje op een bedje van rood fruit en yoghurtijs.

Het eten was prima, met als uitschieters de kwaliteit van de ossenhaas en het chocoladetaartje. Door de 50% reductie een prima prijs want om voor dit menu € 53,00 te betalen is echt te veel. Ook jammer dat er helemaal geen amuses werden geserveerd.

De wijnkaart is beperkt maar gelukkig was er een ruimer aanbod van huiswijnen dan op de kaart aangegeven.

We werden zeer vriendelijk en voorkomend bediend door twee jongemannen maar zij schoten helaas tekort in horeca kennis: Men wist niet wat een kir is, de gerechten werden geserveerd zonder enige uitleg en men vergat het bestelde mineraalwater. Een aandachtspunt voor het management want men is absoluut van goede wil.

De ambiance is verzorgd alhoewel het blik op een haven vol met boten met gestreken zeilen niet erg inspirerend is in de avonduren.

Gegeten op 6 september 2014

Suba

Op zaterdagavond weer eens gegeten bij het Italiaanse restaurant Il Ponte. Het was gezellig druk, zelfs op het buitenterras. Mijn tafeldame en ik bestelden een Antipasto Il Ponte: salami, parmaham, gegrilde aubergines, wat garnaaltjes, rood ingelegd pepertje en wat smakelijk belegde crostini's. Hoofdgerechten een prima tortellini alla panna en een linguine marinara pomodoro met ruim voldoende vis en schelpdieren in een niet te opdringende tomatensaus. Jammer dat Parmezaanse kaas en versgemalen peper niet standaard worden aangeboden. Als dessert namen we Gelato amarena en Dama Bianca. Het ijs was prima van smaak maar helaas proefden we ook wat kristalletjes. De chocoladesaus bij de Dama Bianca was een aanfluiting: waterig en praktisch geen chocoladesmaak. De bediening was heel vriendelijk en attent. Als je een ongecompliceerde Italiaanse maaltijd wil zonder veel poespas, ben je hier aan een goed adres. Verwacht echter geen culinaire hoogstandjes.

Gegeten op 23 augustus 2014

Gegeten op 17 mei 2014

Suba

Met een gezelschap van 4 personen genoten van een uitstekend 3 gangenmenu voor € 24,95.
We werden zeer vriendelijk ontvangen door de gastvrouw en die vriendelijkheid en charme werd naadloos voortgezet door het bedienend personeel.
Het houten interieur roept de gezellige sfeer op van een bruin café al is de akoestiek soms niet optimaal.
Uit de kaart kozen we allemaal verschillende gerechten. Vooraf: garnalenkroketjes, zalm cannelloni, carpaccio en warme geitenkaas met honing in bladerdeeg. Hoofdgerecht: zalm met verse asperges (vangst van de dag), varkenshaas met bospaddenstoelen saus, surf en turf van gamba’s en haaspuntjes en Fabels Famous Burger; daarbij heerlijke Vlaamse frites en een kleine frisse salade. Nagerechten: Appeltaart met ijs, sinaasappelparfait, chocoladetaart en koffie met friandises. Uw recensent mocht van zijn tafeldames van alle gerechten wat proeven en het was in een woord geweldig. Enig klein minpuntje was wellicht het sinaasappelparfait dat meer ijs dan mousse was. We dronken er een glas witte (Australische Chardonnay) en rode (Chileense Cabernet Sauvignon) wijn bij van uitstekende kwaliteit en voor een zeer betaalbare prijs.
Dit restaurant maakt zijn motto 'eetcafé meets bistro' meer dan waar. Als je ook nog weet dat men duurzaam gevangen vis serveert en vlees van een lokale ambachtelijke slager, dan mag je concluderen dat Woerden een voortreffelijk eetcafé / bistro rijker is geworden.

Gegeten op 18 april 2014

Suba

Hebben hier genoten van een uitstekend 3 gangen diner in de wintertuin. Na een amuse van gestoofde fazantenbout op een bedje van aardappelpuree met een schijfje ingelegde Japanse radijs een entree van tonijntartaar met tomaat, tapiocakorrels, gember een soja saus. Het hoofdgerecht was parelhoen met een beurre blanc vergezeld van spinazie, tomaatjes,bosui en parelgort. Het dessert was een sublieme combinatie van allerlei chocoladevariaties, een lust voor oog en tong. We hadden hierbij een wijnarrangement met een Australische Viognier, een Argentijnse Pinot Noir een Franse Grenat. Dit alles geserveerd en uitgelegd door een jonge, deskundige en enthousiaste ober / sommelier: een topavond. Enig minpuntje: de kunstroos op tafel. Kan echt bij zulk een rijkdom aan natuurproducten.

Gegeten op 22 februari 2014

Suba

Weer eens gaan eten in Hoeve Kromwijk, deze keer met een Intratuin voucher. Na een wat mindere ervaring enkele maanden geleden, was het deze keer weer voortreffelijk en zoals vanouds. Met name de porties waren royaler.
Een mooi opgemaakt voorgerecht van gerookte zalm en gamba's en een hoofdgerecht van eendenborst en gekonfijte eendenbout met een sublieme saus van Pedro Ximenez Sherry. Als dessert een zeer smakelijk taartje van peer en amandel met een sorbet van peer.
Jonge bediening die zich uitstekende gastheren / gastvrouw toonden.
Het restaurant heeft wat ons betreft zicht de bib Gourmand weer waardig getoond.

Gegeten op 22 januari 2014

Suba

Hebben hier van een uitstekend Iens diner genoten. Positief was dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen reguliere en 'Iens' gasten. Schelvis als voorgerecht, een bavette plus hamburgertje als hoofdgerecht en een fris dessert. De bavette was zeer mals maar erg 'rare'. Als je niet vraagt naar de gewenste gaarheid is 'medium rare' toch een veiliger keuze. Hadden een prima en zeer betaalbaar wijnarrangement waarbij goed naar onze voorkeur werd geluisterd. Amuses en friandises waren top en leuk op elkaar afgestemd. Alles bij elkaar een prima avond.

Gegeten op 3 oktober 2013

Suba

Met drie personen uitstekend a la carte gegeten. De drie voorgerchten (gewokte garnalen, krabsalade en zalm/rivierkreeftjes) werden zeer fraai geserveerd en smaakten navenant. De drie hoofdgerechten (lamshaas, bavette en rundersukade) waren mals en hadden precies de garing die wij gevraagd hadden. We kozen uit de goed voorziene wijnkaart een voortreffelijke Zuid Afrikaanse. Nadat een aantal uitbaters op deze lokatie het niet gered hebben, heeft Zoetermeer nu weer een prima restaurant erbij waar we in de toekomst zeker nog zullen terugkomen.

Gegeten op 12 september 2013

Suba

Woensdag 29 mei hier het 4 gangen Iens DinnerDeals menu gegeten. Hadden wat aarzelend gereserveerd omdat het de zoveelste poging is om in deze oude molen een restaurant te openen maar het resultaat overtrof al onze verwachtingen. Een mooi goed gebalanceerd menu met bij het tussengerecht van scholfilet een werkelijk perfect bereid citroenschuim. Een uitstekend wiinarrangement erbij genomen dat door de bediening ook prima werd toegelicht. Aankleding en akoestiek ook aanmerkelijk verbeterd ten opzichte van het verleden. Een aanwinst voor culinair Zoetermeer.

Gegeten op 29 mei 2013