van Proever22780

• Uitstekend

Ik kan maar 1 ding zeggen. De kreeftensoep is om voor te sterven. Ik weet niet hoe die mensen dit voor elkaar krijgen, maar het is echt gruwelijk lekker. Een diepe bijna chocolade-achtige smaak. Rond en vol.

• Matig

Vreetschuur nr. zoveel.

• Slecht

Vreetschuur. Goed voor Hollanders zonder smaak. Altijd vol dus.

• Redelijk

Er ging verbazingwekkend veel servies naar de eeuwige jachtvelden, maar ik heb ze verder niet op onvolkomenheden kunnen betrappen. Vullende hap voor een redelijke prijs. Niets bijzonders overigens.

• Redelijk

Een reisje naar de jaren 50/60. Prachtige locatie tegenover het mooiste stadspark van Nederland. Fijn terras en niet te veel verkeer voor je neus. De bediening is zeer correct en trots. Ik zie dit huis dan ook als een oud-Hollandsch eethuis. De kaart is eenvoudig en down-to-earth. Geen hoogdravende toestanden; gewoon de ouderwetse Hollandse garnalencocktail (met Hollandse garnalen en niet de bleke maden die ze overal serveren) met een beschaafde whisky/cocktailsaus, geroosterd brood en een boterkrul. Lekker! Op naar de biefstuk. Ik vermoed dat het ooit een tournedos of haasbiefstuk was, maar helaas te plat geslagen. De smaak niettemin redelijk. De jus werd als een heilige graal opgediend. Eerlijk is eerlijk: de jus was overtuigend. Het geheel werd opgesierd met typische Hollandse groenten( iets te lang doorgekookt dus zacht en melig) . Tuinboontjes, bloemkool, gebakken champignons, aardappelkroketjes, echte in boter gebakken aardappeltjes. Het is alsof je bij oma aan tafel zit. De chefkok komt aan tafel en informeert belangstellend naar het eetgenot van de gasten. De gastvrouwe houdt een oogje in het zeil. De wijn was uitstekend, juiste temperatuur, en voor een redelijke prijs. Al met al een fijne ervaring. Na deze goedburgerlijke keuken kwam de rekening. Toen werd het even slikken. Omgerekend 264 Hollandse guldens was wel even een Arnhemse brug te ver. Jammer dat de inflatiegekte ook dit restaurant heeft bereikt. Het gebodene had echt niet meer dan 80 euro inclusief tip mogen kosten. Een toptournedos heb je bij de Macro voor 6 a 7 euro a 175 gram.
Een domper op de feestvreugde. Helaas gebeurt dit maar al te vaak in Nederlandse horeca. De prijzen in dit rare land moeten gemiddeld met 40/50% naar beneden. Het kan mij niet schelen wat voor schemerlamp je aan je plafond hebt hangen, als je prak maar goed en betaalbaar is. In Barcelona heb je voor 30 euro een eenvoudig driegangenmenu met een liter huiswijn voor 2 personen. Dat betaal je hier tegenwoordig bijna voor 1 uitsmijter/ham met een glas melk.
Advies: neem voldoende cash mee want pinnen is niet mogelijk.

• Redelijk

Je kunt hier een zeer fatsoenlijke maaltijd krijgen voor een christelijke prijs, maar hoogdravend is het niet. Er zou wel iets meer finesse in de gerechten mogen. Ik zou dan ook gewoon voor de recht-toe-recht-aan dingen gaan (biefstuk met frites etc.). De scallops waren ook erg lekker. Eerlijk gezegd hang ik daar liever aan de bar want die is echt schitterend..en het personeel loopt erg verzorgd bij. Helaas wat onervaren...ik vind het altijd jammer als ik een fles moet aanwijzen aan een barkeep(st)er die kennelijk alleen verstand heeft van frisdrank...trainen die mensen! neem ze een middag apart en laat ze alles even proeven...verder een goed huis, ik kom er graag.

• Slecht

Dit is een drama. Ik weet niet welke mensen met plezier terug denken aan hun culinaire avondje in dit huis maar ik hoor daar zeker niet bij. Zoals vaker zegt een mooi interieur niets over de inhoud. Welnu, dit restaurant ziet er leuk uit, wekt een aangename indruk maar de gerechten zijn teleurstellend en niet zo\'n beetje ook. Ik heb hier niets gegeten dat ik met een beetje goede wil niet beter kan maken.
Verder valt op, dat er geen enkele fatsoenlijke wijn voor onder de
€ 50,- a € 60,- op de kaart staat terwijl diezelfde flesjes voor een paar euro in de schappen van de supermarkt staan. Ik weet dat er op de drank verdiend moet worden, maar dit grenst aan het idiote. Ieder restaurant in dit segment moet een goede huiswijn tussen de € 25,- en € 30,- (let wel! we hebben het hier dus niet over sterrenrestaurants!) op de kaart hebben staan en misschien wel 3 zodat je een beetje keuze hebt.

Vraag om een ander gerecht dan op de kaart en ze
staan schaakmat. Veel blikvoer, te zuur of te zout...maar wel prijzen tussen de € 10,- en € 15,- voor zeer simpele voorgerechten. Dit kan echt niet.

Verbazingwekkend dat het toch altijd vol zit, misschien ligt het dan wel aan mij.
Prijs/kwaliteit is hier helemaal zoek.Schrik niet van prijzen tussen de € 140,- en € 170,- voor 2 personen (dat is dus meer dan 300 gulden, ff een hapje eten met z\'n tweeen)

• Goed

Ik ben niet zo'n fan van de Italiaanse keuken omdat deze beslist wordt overgewaardeerd. Vooral door de Italianen. Het is wel lekker, maar ik lig er niet wakker van. Nietemin zijn er grandioze gerechten door deze mensen verzonnen en daarvoor verdienen ze uiteraard diep respect. In dit restaurant kwam ik ze helaas niet tegen. Dat geldt ook voor die andere Italiaanse restaurants in Arnhem met uitzondering misschien van Da Zilli op de Jansplaats.
Wat wel even moet worden aangestipt is, dat er in dit restaurant een dame rondloopt die echt verstand van zaken heeft. Ik weet helaas niet hoe ze heet.
Het rijtje restaurants waartoe La Cucina behoort, is van dezelfde eigenaar voor zover ik weet (Habana, La Cucina en Grand Royal(?)). Tot nu toe heb ik in alle drie de restaurants lekker gehapt. De interieurs van dit trio zijn echt de moeite waard ! Er is veel zorg aan besteed om een bepaalde sfeer op te roepen, vooral in Habana..

kortom: je kunt hier wel een gokje wagen

• Redelijk

Veel te duur voor geboden waar (zoals tegenwoordig in de meeste restaurants). Matige stoelen maar verder goed. Gerechten zijn van redelijk tot goede kwaliteit. Jammer dat ze uit het mooie oude Riche zijn vertrokken... nu zit er die vieze wanstaltige Amerikaanse vreetschuur van Burger King...is er dan ook helemaal niets heilig??

• Uitstekend

Ik kom hier al sinds jaar en dag met mijn vader en raad het iedereen aan. Laat je niet ontmoedigen door het gedateerde interieur en de gevel. Dit wordt namelijk ruimschoots goed gemaakt door hetgeen waar het om gaat: de keuken!

Authentieke Chinese keuken die je doet beseffen dat je tot nu toe veel tekort bent gekomen. Vraag naar de <i>crispy duck</i> want die staat volgens mij niet op de kaart. De dimsums moet je zeker niet overslaan.
Ook erg lekker is het speenvarken met gestoofde paling!
Erg goed allemaal en zeer betaalbaar. Daar mogen die Hollanders wel eens een voorbeeld aan nemen met hun veel te dure netniet-gerechten..

Constante kwaliteit dankzij de eigenaresse die de zaak goed in de smiezen houdt...Het is er dan ook altijd erg druk en je ziet er veel buitenlanders (Engelsen, Japanners etc.)
Een vergelijkbaar restaurant ken ik eigenlijk niet in Arnhem (Memories of Asia is weer een klasse apart)

Het enige hinderlijke is die stalen plaat op de stoep die nogal veel herrie maakt als iemand er overheen loopt..kleinigheidje echter

IENS bestaat 15 jaar!