van frits geel

• Recensies in de laatste twee jaar

We dachten eens lekker te gaan lunchen op de Grote Markt in Breda. De kok van De Colonie had er helaas geen zin in. Op de kaart hebben ze het over de "beroemde clubsandwich". De sandwich bestond uit bijzonder taai maisbrood met vooral veel sla maar weinig andere ingredienten en nauwelijks saus. Een clubsandwich wordt wat mij betreft op smaak gebracht door gebakken bacon, maar in dit geval betrof het 2 miniscule stukjes koelkastkoude bacon.

Gegeten op 31 maart 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Dit restaurant doet actief mee aan Vakantieveilingen. Ik had dit nooit eerder gedaan en mijn verwachtingen waren best laag gespannen. Helaas bleek mijn verwachtingspatroon nog een stuk te hoog.

Bij het veilingmenu stond dat dit gewijzigd kon worden. Nou , dit was dan ook driftig gedaan. Bij de hoofdgerechten waren vrijwel alle gerechten van ca. 18 euro vervangen door gerechten van 10 euro (terwijl het duurdere menu gewoon nog steeds bij Vakantieveilingen wordt gepresenteerd). Ik zit niet te wachten op een hamburger of spaghetti. Je voelt je dan al gauw gedwongen bij te betalen voor een serieuzer gerecht.

De kwaliteert varieert. Een voorgerecht met een piepklein stukje zalm, een paar blaadjes droge sla en 4 toefjes wasabimayonaise is best wel genant. De ossenhaas (buiten het menu) was niet mals en dan is het de vraag of het wel ossenhaas was.

Het restaurant is rommelig ingedeeld het is ook meer een strandtent. Misschien is het bij warm weer een stuk leuker.

Gegeten op 22 maart 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

we hebben getracht te lunchen. Na een Bosch kwartiertje geen aandacht te hebben gekegen, ben ik maar bij de bar gaan bestellen. De dame in bediening gaf aan dat het onverwachts druk was(jawel op de zaterdag tussen kerst en oudjaar). Afijn, dat kan gebeuren. Ik heb dan wel moeite met de chagrijnige reactie. Organisatie was ver te zoeken met (zeer) lange wachttijden en gooi- en smijtwerk. De lunchgerechten waren fantasieloos. "Heeft het gesmaakt", "bedankt" en "tot ziens" werden door de stress maar overgeslagen. Als het druk is, heb ik best wek begrip voor foutjes. Maar dit sloeg werkelijk alles.

Gegeten op 29 december 2012

• Matig

Ik kom regelmatig bij Anvers en het is er eigenlijk altijd erg druk. Er heerst een prima ambiance. Deze keer was het een lunch, maar wat een teleurstelling. Varkensreepjes zonder smaak en een hele kleine, droog gebakken, uitsmijter uit een minipannetje. ik vond het genant.

Het is niet de eerste keer dat het eten tegenvalt. Jammer, het is een mooie zaak, maar eten ga ik voorlopig ergens anders doen.

• Redelijk

ik heb hier vaker gegeten, maar ik moet zeggen dat de zaak er niet op vooruit gaat. Het aantal gamba's was voor een hoofdgerecht te mager. Groenten moest je met een vergrootglas zoeken en een bakje friet met erg veel kleine harde stukjes. Personeel is wel aardig, maar plichtmatig.

• Slecht

Wat een drama. Het grote terras zat vol. Het personeel liep als een kip zonder kop door elkaar heen. Werkelijk alles ging fout. Lange wachttijden, personeel keek niet om zich heen, de hoofdgerechten werden tegelijk opgediend, bestek werd vergeten en dat werd nog eens vergeten, dus koud eten, drank kon pas na 3 keer vragen worden besteld. Personeel kwam met verkeerde bestellingen langs (niet 1 of 2 keer). Bijna Fawlty Towers, maar daar kon ik nog om lachen.

• Goed

Even een reactie op onderstaande beordeling. Naar aanleiding hiervan is iemand van onze groep gebeld door de eigenaresse om excuses aan te bieden voor de overlast. Excuses aanvaard. Ik vind het stoerder dan dat er allerlei positieve commentaren uit eigen werk boven worden geplaatst.

• Slecht

Een mooie zaak tot in de puntjes afgewerkt. Helaas is dat het enige positieve. De bediening is onpersoonlijk en passief. Dhr. en mevr. Swagemakers (de eigenaren)hadden helemaal geen oog voor de gasten, omdat zij het veel te druk met hun eigen etentje (aan een luidruchtige tafel met personeel).

De voorgerechten vielen -gezien de prijzen- tegen. Bijv. 3 kleine, te licht gebakken en koud geserveerde coquilles. En een salade met 5 nauwelijks gebakken (nog steeds) roze garnalen, die verdacht veel leken op de diepvriesgarnalen van de Sligro. De hoofdgerechten waren redelijk, maar de sfeer was al verpest door het gebral aan de tafel van de eigenaren (wat fout zeg).

• Goed

Verrassend tapasrestaurant op een rustige locatie in Tilburg-West. De zaak is veel groter dan de buitenkant doet vermoeden. Een gezellige volle bak op deze zaterdagavond. Vlotte bediening.
Kwaliteit van de tapas is zeker voldoende, al komen sommige porties zuinig over. De eindrekening viel weer alles mee.

• Uitstekend

Ook ik snap de negatieve reacties niet zo. Ik kom zo'n 2x per jaar bij Lemongrass en elke keer is de kwaliteit uitstekend.Originele gerechten. Het is wel zo dat de dames in de bediening wat vlotter zijn dan de mannen.

IENS bestaat 15 jaar!