Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van AnikaDG

AnikaDG

Op een donderdag avond met 3 personen voor het onbeperkte tapas menu gegaan. Per ronde mag je met elkaar 5 gerechten selecteren. Het grappige aan het concept dat Tapa Tapa hanteert is dat ieder gerecht met minimaal het gelijke aantal porties geserveerd wordt als het aantal personen aan tafel.

Naast de standaard tapas kaart hebben ze ook variabele tapas van de dag. De topper van de dag was de warme champignons met geitenkaas en serranoham. Een gerecht dat ik liever op de standaard kaart zie, dan op de dagkaart.
Daarnaast hebben we erg genoten van de zeer smaakvolle biefstukpuntjes in pepersaus, garnalen uit knoflookolie, dadels met geitenkaas en spek, salade met warme geitenkaas en honing en gefrituurde inktvisringen. Tevens hadden we een lekker flesje wijn: de Rioja Lealtanza Crianza. Echter vind ik de prijs (€27,50) aan de hoge kant.

Een belangrijk verbeterpunt in mijn optiek is dat het restaurant zijn wijn niet in "veel" te kleine glazen uitschenkt. Eerlijkheid gebied te zeggen, dat ik de glazen zelfs voor witte wijn te klein van formaat vind. Helemaal als je bedenkt dat dit restaurant ook Gran Reserva wijn schenkt.

Al met al vind ik het een leuk restaurantje, leuke toegankelijke tapas, vriendelijke maar jonge bediening en een gezellige bruin-cafe-achtige uitstraling. Hier zou ik graag weer eens terug komen.

Gegeten op 10 januari 2013

Gegeten op 8 januari 2013

AnikaDG

Savarin is eeen kwalitatief restaurant, hierop zijn de prijzen overduidelijk op afgestemd, echter het wijnassortiment gelukkig ook.

Een bijzonder karakter heeft de wijnkelder, je hebt de mogelijkheid om hier tegen meerprijs te dineren. Ik heb even een blik geworpen in de kelder, mocht je daar willen dineren dan raad ik je aan om een vestje mee te nemen.

We hadden een 5-gangen diner met bijzondere ingredienten zoals gerookte wijting, kwartel op 2 verschillende manieren klaar gemaakt, kaasloempia met stoofpeer, etc. Zeer aangenaam was het wijnarrangement, dit kent een hogere kwaliteit dan ik normaliter aantref in een arrangement. Maar indien je houd van een goed glas wijn, adviseer ik je naar de wijnkaart te vragen, ze hebben namelijk een kwalitatief en breed aanbod.

Ik heb uitstekend gegeten, de service was goed en ik heb comfortabel kunnen dineren. Al met al een geslaagde avond.

Gegeten op 8 december 2012

AnikaDG

Een redelijk restaurant, maar over het geheel gezien niet de meest geweldige ervaring. De avond ervoor heb ik voor twee personen gereserveerd. De telefoon werd in het engels opgenomen, wat niet heel ongewoon is voor een restaurant in Amsterdam. Echter ik trachtte mijn reservering in het Nederlands door te geven, maar al snel merkte ik dat meer problemen zou geven. Ik heb mijn reservering in het engels vervolgd. Echter de volgende dag toen wij bij het restaurant aankwamen, was de reservering toch niet doorgekomen. Gelukkig was er nog 1 plekje, pal voor de voordeur, met alle tocht geen plek om prettig te zitten. Het decor is modern, de tafeltjes staan relatief dicht bij elkaar.

Met de groupon voucher bestelde wij het 7 gangen verassingsmenu en tevens had ik gevraagd om de wijnkaart. Pas toen het eerste gerecht geserveerd werd, kregen we de wijnkaart meegeleverd, we ons eten dus al eerder dan onze wijn. De wijnen op de kaart zijn niet heel bijzonder, er zitten een paar goede wijnen tussen. Ik raad een ieder aan om selectief te zijn en niet zomaar voor een wijnarrangement te gaan. De meeste wijnen waren vlak van smaak, waterig en nauwelijks afdronk.

Het eten was echter van prima kwaliteit te denken aan: sashimi, aardappelsoep, een heerlijk kaasplateau, etc. De wijn/sherry "Valdiva" was erg lekker in combinatie met het kaasplateau.

De service vond ik over het geheel onvoldoende, dit kwam doordat de bediening nauwelijks nederlands kon spreken en de bediening onvoldoende op de hoogte was wat de chef klaar gemaakt had. Al met al heb ik niet echt meegekregen wat ik die avond allemaal gegeten heb.

Gegeten op 1 december 2012

AnikaDG

Op een doordeweekse avond zijn we met drie personen bij First in Zeist gaan eten. Een zeer culinair geslaagde avond. Bij binnenkomst mochten we plaats nemen aan de bar waar alvast een drankje genuttigd kon worden, vergezeld met een glaasje sojabonen. Keurig vond ik dat ik de gelegenheid kreeg om de wijn te proeven alvorens een volwaardig glas te bestellen.

Eenmaal aan tafel werd ons 7-gangen verrassingsmenu en wijn arrangement ingezet. Tevens kwam de chef zich voorstellen en inventariseerde naar eventuele producten die door ons gelieve niet geserveerd wenste te worden. Een prachtig schouwspel volgde van bijzondere creaties, uitmuntende smaak combinaties en complimenterende wijnen. Zeer smakelijk en verrassend vond ik de sashimi van zalm geserveerd met o.a. een merengue van bietjes en de amuse van aardbei, rozen en peper.

We zijn erg verwend met overheerlijke ingredienten, diverse wijnen en goede service. Voor een goed verzorgde en culinaire avond kom ik hier graag weer!

Gegeten op 26 november 2012

AnikaDG

Zaterdag avond hebben we met een groep van 5 personen gedineerd. Aangezien we vooraf hadden gereserveerd, werden we als groep beschouwd en diende we een keuze te maken aangaande het groepsmenu. We hebben gekozen voor het Yummy Jammin James keuze menu. Mijn voorgerecht was de rundercarpaccio, het hoofdgerecht de biefstuk met pepersaus en als nagerecht een grand dessert. De gangen waren allemaal standaard in de uitvoering. Geen culinaire hoogstandjes, maar prima van smaak. Het grand dessert viel mij enigszins tegen: een bolletje eis, een bolletje chocolade mouse, toefje slagroom. Dit kwam niet echt over als een ‘grand’ dessert. De bediening kwam gehaast over, de hele zaal zat ook vol. De ambiance is natuurlijk erg leuk en uniek. De zaal is opgebouwd met diverse verhogingen, waardoor het er speels uitziet, uiteraard staan de piano’s centraal. Rond 20:00 uur begonnen ze met spelen. Een hoog entertainment gehalte, gezellige sfeer, maar een goed gesprek is (mogelijk afhankelijk van de locatie van de tafel) lastig te voeren. Helaas was het niet mogelijk de rest van de avond aan onze tafel door te brengen doordat dit gedeelte werd afgesloten van publiek. We werden verzocht om de avond verder staande voort te zetten.

Gegeten op 31 maart 2012

AnikaDG

Zaterdag avond rond 20:45 ben ik binnen gelopen bij Beachclub Copacabana. De vraag was nog even of de keuken nog bereid was een diner klaar te maken, gelukkig met positief resultaat. Ik heb de aanrader van de kaart besteld: Steak Black Agnus. Een prachtige biefstuk, keurig medium gebakken, voorzien van pepersaus, rauwkostsalade en frietjes. Het vlees vond ik zeer smaakvol. Ik was teleurgesteld over de pepersaus. Ik ervaarde het meer als een roomsausje met wat fijngemalen zwarte peper er door. De rauwkostsalade was nogal 'petite' en betrof voornamelijk komkommer en hier een daar een verloren stukje rode paprika of mais. De frietjes waren prima van smaak en geserveerd in zeer ruime porties. Mayonaise dient overigens wel € 0,80 voor betaald te worden.
De bediening was vriendelijk en jeugdig en ook decor voldoet waarschijnlijk aan het service level wat je mag verwachten van een strandtent/beachclub. Voor een afsluitend kopje koffie heb ik bedankt. Ik had graag nog op het terras gezeten bij één van die leuke buitenhaardjes, maar met één (of misschien twee) van deze haardjes, was er voor mij helaas geen plaats meer. Ik vond deze voorziening nogal beperkt. Al met al heb ik een gematigd positieve ervaring aan Copacabana overgehouden.

Gegeten op 15 september 2012

AnikaDG

Kanaya is een aardig restaurantje met een mooie prijs kwaliteit verhouding qua eten. Ze hanteren een all-you-can-eat formule, gecombineerd met een verspillingsbeleid. De sushi en japanse hapjes zijn van prima kwaliteit. Wat betreft de hoeveelheid van het eten, daar had ik echt ruim voldoende aan. Ook de snelheid waarmee diverse gerechten worden gebracht is uitstekend. De Nederlandse taal is bij sommige van de bediening iets gebrekkerig. De wijnkaart vond ik beperkt in z'n aanbod. Maar al met al, heb ik prima gegeten voor een zeer schappelijke prijs.

Gegeten op 6 augustus 2012

AnikaDG

't Nonnetje is een knus restaurant met voortreffelijke gerechten. We zijn voor het verleidingsmenu gegaan. De amuses en gangen zijn prachtig gedecoreerd. Een verrassende amuse was bijvoorbeeld het minatuur beugelflesje met heerlijke witte asperge mouse, te nuttigen middels een rietje. Er is veel aandacht besteed aan bijzondere smaken en combinaties. Samengevat: culinair hoogstaand. De bediening was zeer correct en kundig.

De sommelier van het bedrijf draaide mee in de bediening en is bereid je te informeren en adviseren over diverse wijnen die passend zijn bij de gerechten. Ze hebben een uitgebreide en diverse wijnkaart, overigens voornamelijk frans georienteerd.

Ik heb erg genoten van de complete beleving van wijn en spijs.

Gegeten op 2 juni 2012

AnikaDG

Het was een mooie woensdag avond, waardoor we heerlijk op het terras konden zitten. Het terras was redelijk standaard ingericht, net iets teveel tafels en/of stoelen, voorzien van een terrasverwarming en hier en daar een verdwaalde plaid. De sfeer binnen vind ik warm en knus.

Dit was inmiddels de twee keer dat ik bij Da Gabriele ging eten. Die avond liep er net te weinig bediening rond, hierdoor was iets meer geduld gewenst voordat je een bestelling kon plaatsen. De service was verder correct.

Als voorgerecht had ik garnalen in knoflookolie. Goed van temperatuur, prima gekruid, maar een minimalistische portie. Het had meer weg van een tapas schaaltje, i.p.v. een voorgerecht. Als hoofdgerecht nam ik de gegrilde tonijnsteak. Deze was uitstekend bereid. Mooi rose van binnen. Zeer smakelijk!

Gegeten op 4 juli 2012