van Sjakarts

• Recensies in de laatste twee jaar

Kom hier graag voor een lunch of gewoon lekker even wat drinken tijdens een dagje winkelen in Den Bosch. De sandwiches zijn erg lekker en groot (de Queen's Club is favoriet) en ook de salades zijn lekker en vormen een aardige maaltijd. Met high tea heb ik (nog) geen ervaring en ook 's avonds ben ik er nog nooit geweest. Maar om tijdens een dagje shoppen even lekker te kunnen relaxen is het zeker een aanrader. De sfeer en ambiance zijn ook gewoon erg gezellig, lekker Engels zonder over the top te zijn.

Gegeten op 26 oktober 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Vorig jaar hier gegeten met collega's en aangezien dat goed bevallen is gaan we binnenkort weer. Een leuk restaurant met een leuk concept, hoewel dit nu, met de vele tapas, sushi en hapjes restaurants die je tegenwoordig kunt vinden, minder bijzonder is dan wellicht een aantal jaren geleden. In plaats van een 'eten voor een vaste prijs' concept betaal je hier gewoon per besteld gerecht(je), maar qua prijs kom je uiteindelijk rond hetzelfde uit en heb je net zo goed gegeten als bij een all you can eat concept. Natuurlijk hebben we niet overal van kunnen proeven, maar met 6 personen kun je toch een behoorlijke diversiteit aan gerechtjes de revue laten passeren. De gerechtjes waren over het algemeen ook groot genoeg om met minstens 4 personen te kunnen delen.
De carpaccio spiesjes waren de grootste hit bij ons gezelschap maar de rest was ook prima naar wens. Eigenlijk waren alleen de gehaktballetjes een beetje een tegenvaller. Geen culinaire hoogstandjes maar gewoon lekker eten voor een nette prijs.
Enige echt minpuntje: beneden is het vrij klein maar ze hebben ook nog een bovenverdieping. Wij zaten beneden met 6 personen en dat was wel redelijk krap. Als andere gasten naar het toilet wilden moesten ze zich enigszins achter ons langs wurmen. De bovenverdieping leent zich wat dat betreft beter voor een iets groter gezelschap. Aan de andere kant was het op de avond dat wij er waren niet druk (nog 3 andere tafeltjes bezet) en kan ik me voorstellen dat het voor de bediening dan praktischer is om de gasten beneden te laten zitten.

Gegeten op 19 september 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Na vele goede verhalen over 't Zusje te hebben gehoord zijn we in december maar eens de proef op de som gaan nemen. Gezien het concept en de hoeveelheid gerechtjes die de kaart bevat had ik vooral geen hoge verwachtingen van de kwaliteit, maar dat is me alleszins meegevallen. Natuurlijk moet je geen culinaire hoogstandjes verwachten bij een all you can eat concept, maar ik vond de kwaliteit van de ingrediënten en de bereiding echt heel goed. Alles was goed bereid en en lekker op smaak. Wel viel het me op dat bij een aantal gerechtjes dezelfde marinade of saus gebruikt werd maar dat vind ik op zich wel begrijpelijk als je zo'n uitgebreide kaart hebt. Het smaakte lekker dus daar zal ik dan ook niet over gaan klagen.
De bediening was vlot en correct en ik vond het knap dat ze ieder gerechtje correct konden benoemen bij het uitserveren. Aangezien we met 7 personen waren hadden ze dus regelmatig 21 dingen om uit te serveren en dan vind ik dat dus best indrukwekkend (om over de grote en ongetwijfeld zware dienbladen nog maar te zwijgen).
De inrichting is ook nog eens erg gezellig. Redelijk vol met veel tierlantijnen zonder meteen te druk te worden. Wel een pietsie aan de donkere kant. Ik vind dat zelf nooit een probleem, ik hou daar wel van, maar een paar van mijn tafelgenoten hadden wat moeite om de kaart te lezen en toevallig zat achter ons een ouder echtpaar ook met een zaklampje aan naar de kaart te turen. Muziek was duidelijk aanwezig maar (net) niet storend.
Wat ik tot slot ook nog erg waardeer aan 't Zusje is dat je niet beperkt wordt door een tijdslimiet, zoals bij veel all you can eat concepten vaak het geval is. Je kunt heerlijk op je gemak de hele avond tafelen zonder te worden weggekeken.
Inmiddels is er in Cuijk (lekker dichtbij voor ons) ook een Zusje geopend dus daar gaan we binnenkort ook lekker eten. Hoewel, binnenkort? Voor reserveringen in de weekenden moet je er echt heel vroeg bij zijn want ze zitten maanden van tevoren al vol. Begin januari belde ik voor 29 maart, maar die datum zat dus al vol (zowel in Cuijk als in Uden). Op een doordeweekse dag heb je wellicht wat meer geluk als je op kortere termijn wil gaan eten bij 't Zusje.

Gegeten op 22 december 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Ik ben een complete sushi leek dus ik weet niet of de sushi "goed" is, maar ik weet wel dat ik de sushi lekker vond, en dat is toch het belangrijkste. Bovendien staan er nog veel meer heerlijke gerechtjes op de kaart. Misschien geen grote culinaire hoogstandjes, maar ik vond alles wat ik geproefd heb lekker van smaak en prima bereid. Ook wordt alles mooi opgediend op leuke, passende bordjes en/of schaaltjes (het oog wil ook wat).
Hoewel een restaurant als dit een soort equivalent van een buffetrestaurant is (all you can eat) vind ik de eetervaring hier een stuk prettiger. Je blijft lekker aan tafel zitten en alles wordt netjes opgediend. De sfeer en inrichting is me ook prima bevallen: modern en rustig, en de bediening was vriendelijk. Overigens waren wij bij Soto op een vroege dinsdagavond, dus druk was het er niet, wat wel zo lekker is. Een van mijn tafelgenoten woont er vlakbij en komt er vaker dus ik weet dat het er flink druk en wat rumoerig kan zijn.
Nee, een "echt" Japans restaurant is het niet, maar voor gewoon lekker eten met voldoende keuze voor iedereen (ook als je geen sushi lust) en voor een redelijke prijs zit je hier prima.

• Recensies in de laatste twee jaar

Ik heb een haat/liefde verhouding met buffetrestaurants. Ik hou van (veel) eten dus wat dat betreft zit je in een buffetrestaurant altijd goed. Aan de andere kant hou ik absoluut niet van de over het algemeen heersende sfeer en drukte in (de meeste van) zulke restaurants. Maar omdat ik voor mijn verjaardag uit eten wilde en mijn zoontje van 5 soms een redelijk ongeleid projectiel kan zijn leek abc me wel een goede optie. Ik was er ooit heel lang geleden een keer geweest (leuk met een stel vrienden maar niet om over naar huis te schrijven qua eten) maar sinds de verbouwing is het er enorm groot geworden en is de keus qua eten ook flink uitgebreid. Bovendien is er veel speelgelegenheid voor de kids dus ideaal met kinderen die moeite hebben met anderhalf uur stil aan tafel zitten. We hadden vroeg gereserveerd (16.30 uur) omdat we dachten dat het dan nog niet zo druk zou zijn. Dat bleek nog aardig tegen te vallen. Uiteindelijk hebben we wel relatief rustig kunnen eten en geen last gehad van (lange) rijen bij de buffetten, maar toch was het zelfs al op dat vroege tijdstip behoorlijk druk. Vooral veel (grote) groepen en dat maakt het dan ook gelijk aardig rumoerig.
Bij het reserveren en bij binnenkomst zijn we netjes en vriendelijk te woord gestaan en de borden werden iedere keer relatief snel afgeruimd dus wat dat betreft prima.
Qua inrichting en sfeer moet ik zeggen dat ik het, ondanks de massaliteit van het restaurant, best leuk en gezellig aan vond doen. Er zijn verschillende gedeeltes waardoor je niet meteen het gevoel hebt in een hele grote vreetschuur te zitten en de verschillende thema's zijn leuk uitgewerkt. Alleen de muurschilderingen in het italiaanse gedeelte (waar wij zaten) waren echt om te huilen zo lelijk, maar ik vermoed dat maar weinig mensen dat ooit echt opvalt.
Maar dan het eten, tja, wat moet je daar van zeggen. Ik wil niet zeggen dat ik het echt slecht vond maar over het algemeen was het wel redelijk matig en het was vooral gewoon nogal saai qua smaak allemaal. Bovendien zonde van sommige best mooie stukjes vlees en vis die gewoon te lang gebakken waren of na het bakken te lang lagen uit te drogen onder de warmhoudlampen.
Een duidelijk pluspunt: de desserts. Softijs en schepijs en heel veel verschillende kleine gebakjes, koekjes, cakejes, puddinkjes, suikerspinnen etc. Dit heeft voor mij het tegenvallende eten een heel eind goed gemaakt. Bovendien heeft mijn zoontje het ontzettend naar zijn zin gehad dus dat is ook fijn. Maar voorlopig heb ik wel weer even genoeg van abc en buffetrestaurants over het algemeen.

Gegeten op 14 juli 2012

• Recensies in de laatste twee jaar

We zijn hier met een klein gezelschap wezen eten toen mijn zus en haar vriend hun geregistreerd partnerschap aangingen. Dat is iedereen zeer goed bevallen en het was een hele gezellige avond. In eerste instantie had men aangegeven dat je met een groep alleen een vast menu kon bestellen, maar toen er bij reservering gevraagd werd of het niet toch mogelijk was om gewoon ala carte te eten, werd hier totaal niet moeilijk over gedaan. Het eten was heerlijk. Een niet al te grote kaart maar met voldoende variatie om voor ieder wat wils te hebben. Behalve goed eten vind ik sfeer en inrichting ook altijd erg belangrijk om een etentje helemaal geslaagd te laten zijn en dat was bij Tante Koosje zeker het geval.

• Recensies in de laatste twee jaar

Dit restaurant is al jaren favoriet bij ons. Het is een steakhouse zoals een steakhouse hoort te zijn. Knus, gezellig van sfeer, beetje donker en doordat het niet te vol staat met tafeltjes ook lekker intiem. Het vlees wordt op een houtskoolgrill bereid en dat maakt het toch wel extra lekker. De kaart is al jaren vrijwel hetzelfde maar de gerechten blijven, vooral voor de vleesliefhebber, dan ook altijd lekker. Hoewel ik zelf erg van afwisseling en veel verschillende soorten eten hou is en blijft dit toch een restaurant waar we zeker een paar keer per jaar gaan eten.
Aanraders: de mosterdsoep, het vispannetje, de saté en de beefsteak (mijn favoriet, gecombineerd met de gorgonzola bieslooksaus) en als bijgerecht een corn on the cob!

IENS bestaat 15 jaar!