van Nicolet67

• Recensies in de laatste twee jaar

Met vier personen op zaterdagavond naar De Jong. Bij binnenkomst vond ik al meteen dat het er mooi, fris en licht was. Ontvangst was vriendelijk en we mochten zelf een van de gereserveerde tafels kiezen. Wij gingen naast de open keuken zitten. Hierdoor hangen mijn kleren nu wel buiten te luchten want de aftuiging werkt niet optimaal.
We kozen drie vlees/vismenu's en een groentemenu. Vooraf aten mijn tafelgenoten makreel en zijn vonden dit lekker. Ik kreeg heerlijke groene asperges met een frisse nootcrumble.
Het tussengerecht was voor iedereen hetzelfde: een ravioli gevuld met een eidooier. Deze was smakelijk maar het deeg had wat zachter gemogen. Als hoofdgerecht was er wilde eend met een aardappelgratin voor de vleeseters en voor mij twee meiknolletjes en bereidingen van doperwten. Twee van mijn tafelgenoten vonden de eend niet zo lekker, de derde wel. Het groentegerecht viel een beetje tegen, ik vond het niet echt een hoofdgerecht, ik had ook graag iets van de aardappel erbij gekregen zodat ik dit niet hoefde aan te vullen met brood. Alle gerechten waren mooi opgemaakt en ook rijkelijk voorzien van groenten van het seizoen. Brood en water werden regelmatig aangevuld.
Het nagerecht was interessant en lekker: een ganache van witte chocolade met een schuim met duindoorngranite en duindoornbessen. Heerlijke combinatie van friszuur en zoet en ook een beetje zout. Tenslotte koffie en een blokje boterkoek.
Al met al een geslaagde avond met een paar minpuntjes zoals de eerder genoemde afzuiginstallatie, maar ook het feit dat het heel warm werd in de zaak. Daarnaast had ik na het eten van het groentemenu nog een beetje honger omdat ik geen grote broodeter ben.

Gegeten op 29 maart 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten. Vooraf een huisgemaakte paté voor manlief en zelf een bieten-peer-blauwe kaas-salade. Hoofdgerecht bavette en diverse bereidingen van kip. Iets meer groente als bijgerecht zou ik fijn vinden. Als nagerecht een chocoladeterrine met vanillesaus en zeezout en een gebakken custard met grapefruitsorbet, beide verassend en erg lekker. Wij komen terug!

Gegeten op 10 januari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Het eten was lekker, de verhouding prijs kwaliteit ok, maar helaas iets teveel van hetzelfde, namelijk bij alle gerechten waren er een of meerdere onderdelen gepureerd. Dat is een keer lekker, maar niet bij alle gerechten. Vlees was smakelijk en goed bereid, volgens mijn partner gold dat ook voor de vis.
Dessert een teleurstelling. Zout als touch is leuk maar zout als hoofdsmaak vonden wij minder lekker. Het polenta-amandalpuddinkje kwam hierdoor niet goed tot z'n recht.
Brood en water vooraf en regelmatig bijgevuld, altijd goed! Iets te donker in de zaak en doordat het klein is - en vol zat - erg veel lawaai.

Gegeten op 28 september 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Met de tropische temperaturen was het heerlijk op het terras. Wij kozen voor de gerechten van de bbq: ribeye voor meneer, groene asperges voor mevrouw. Daarnaast op het bord een maïskolf van de bbq en een gepofte aardappel. Simpel, maar erg smakelijk allemaal. Nagerecht: een crème brulee die weer voortreffelijk was.
Bediening attent, aardig en vlot. Prijzen schappelijk en locatie voortreffelijk. Wij komen zeker terug, ook al zijn we al veel vaker geweest, het gaat hier niet vervelen!

Gegeten op 18 augustus 2012

• Recensies in de laatste twee jaar

Alles klopt bij Lei; bediening is jong maar zeer gedreven, eten is heerlijk, alles lekker vers en vol smaak. Helaas ook een paar minpuntjes: wij moesten heel lang wachten op ons hoofdgerecht (terwijl we als enige in de zaak gereserveerd hadden!) en een karaf kraanwater ' hebben' ze niet! Verder zeker een aanrader, vooral voor carnivoren!

IENS bestaat 15 jaar!