Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van Nicolet67

Nicolet67

Net terug van een diner bij het Wereldmuseum. Voorgerechten scheermessen en de salade. Beide erg smakelijk en mooi opgemaakt. Hoofdgerechten de Anjou duif en het Iberisch varken. Vooral het gestoofde pootjesvlees van de duif was erg lekker. De nagerechten waren de toppers van de avond, vooral het dessert met kersen zag er prachtig uit! Ook het chocoladedessert was mooi opgemaakt en zeer smakelijk. Voorafgaand en tussendoor heerlijke amuses. Bij de koffie ook nog een bord met een vijftal heerlijke zoetigheden. Voor ons iets te veel want de porties waren beslist royaal. Bij het afrekenen eigenlijk een beetje verrast over de prijskwaliteitverhouding. Namelijk helemaal niet duur voor een zaak met een ster (die overigens zeker verdiend is!).
Het restaurant zelf was heerlijk koel (buiten was het immers 35 graden vandaag!). Mooie zaak met heerlijke stoelen, grote tafels, geluid goed en geen last van andere gasten, bediening attent, vriendelijk en bekwaam. Wij komen graag nog eens terug.

Gegeten op 19 juli 2014

Nicolet67

Een paar dagen naar de Hoge Veluwe en vooraf een restaurant uitgezocht. De lovende recensies op iens gaven de doorslag en dus reserveerde ik De Bon Vivant. Wat een tegenvaller! Geen mandje brood en karaf water bij binnenkomst, dit moesten we apart bestellen. Vooraf aspergesoep voor mij en mijn partner koos de slakken. Soep was erg zout en slakken niet lekker en van matige kwaliteit. Hoofdgerecht tarte tatin was smakelijk maar erg weinig. Gelukkig extra groente besteld en ook frieten. Deze waren lekker. Mijn partner had rumpsteak besteld, dit was niet goed doorgekomen in de keuken. Op het laatste moment toch nog juiste gerecht aan keuken doorgegeven maar bij het opdienen waren het volgens ons de ossenhaaspuntjes. Volgens de ober was dit toch echt de rumpsteak! Wij vragen ons af wat voor een rumpsteak het dan was. Dessert kokos crème brulee was erg koud en de brulee niet knapperig. Het interieur was allegaartje van stijlen, niet ongezellig maar ook niet bijzonder. Bediening attent maar ook wat te familiair.
Jammer, wij hadden ons erg verheugd op dit etentje tijdens ons bezoek aan de Hoge Veluwe!

Gegeten op 30 april 2014

Nicolet67

Met vier personen op zaterdagavond naar De Jong. Bij binnenkomst vond ik al meteen dat het er mooi, fris en licht was. Ontvangst was vriendelijk en we mochten zelf een van de gereserveerde tafels kiezen. Wij gingen naast de open keuken zitten. Hierdoor hangen mijn kleren nu wel buiten te luchten want de afzuiging werkt niet optimaal.
We kozen drie vlees/vismenu's en een groentemenu. Vooraf aten mijn tafelgenoten makreel en zijn vonden dit lekker. Ik kreeg heerlijke groene asperges met een frisse nootcrumble.
Het tussengerecht was voor iedereen hetzelfde: een ravioli gevuld met een eidooier. Deze was smakelijk maar het deeg had wat zachter gemogen. Als hoofdgerecht was er wilde eend met een aardappelgratin voor de vleeseters en voor mij twee meiknolletjes en bereidingen van doperwten. Twee van mijn tafelgenoten vonden de eend niet zo lekker, de derde wel. Het groentegerecht viel een beetje tegen, ik vond het niet echt een hoofdgerecht, ik had ook graag iets van de aardappel erbij gekregen zodat ik dit niet hoefde aan te vullen met brood. Alle gerechten waren mooi opgemaakt en ook rijkelijk voorzien van groenten van het seizoen. Brood en water werden regelmatig aangevuld.
Het nagerecht was interessant en lekker: een ganache van witte chocolade met een schuim met duindoorngranite en duindoornbessen. Heerlijke combinatie van friszuur en zoet en ook een beetje zout. Tenslotte koffie en een blokje boterkoek.
Al met al een geslaagde avond met een paar minpuntjes zoals de eerder genoemde afzuiginstallatie, maar ook het feit dat het heel warm werd in de zaak. Daarnaast had ik na het eten van het groentemenu nog een beetje honger omdat ik geen grote broodeter ben.

Gegeten op 29 maart 2014

Nicolet67

Heerlijk gegeten. Vooraf een huisgemaakte paté voor manlief en zelf een bieten-peer-blauwe kaas-salade. Hoofdgerecht bavette en diverse bereidingen van kip. Iets meer groente als bijgerecht zou ik fijn vinden. Als nagerecht een chocoladeterrine met vanillesaus en zeezout en een gebakken custard met grapefruitsorbet, beide verassend en erg lekker. Wij komen terug!

Gegeten op 10 januari 2014

Nicolet67

Het eten was lekker, de verhouding prijs kwaliteit ok, maar helaas iets teveel van hetzelfde, namelijk bij alle gerechten waren er een of meerdere onderdelen gepureerd. Dat is een keer lekker, maar niet bij alle gerechten. Vlees was smakelijk en goed bereid, volgens mijn partner gold dat ook voor de vis.
Dessert een teleurstelling. Zout als touch is leuk maar zout als hoofdsmaak vonden wij minder lekker. Het polenta-amandalpuddinkje kwam hierdoor niet goed tot z'n recht.
Brood en water vooraf en regelmatig bijgevuld, altijd goed! Iets te donker in de zaak en doordat het klein is - en vol zat - erg veel lawaai.

Gegeten op 28 september 2013

Nicolet67

Met de tropische temperaturen was het heerlijk op het terras. Wij kozen voor de gerechten van de bbq: ribeye voor meneer, groene asperges voor mevrouw. Daarnaast op het bord een maïskolf van de bbq en een gepofte aardappel. Simpel, maar erg smakelijk allemaal. Nagerecht: een crème brulee die weer voortreffelijk was.
Bediening attent, aardig en vlot. Prijzen schappelijk en locatie voortreffelijk. Wij komen zeker terug, ook al zijn we al veel vaker geweest, het gaat hier niet vervelen!

Gegeten op 18 augustus 2012

Nicolet67

Alles klopt bij Lei; bediening is jong maar zeer gedreven, eten is heerlijk, alles lekker vers en vol smaak. Helaas ook een paar minpuntjes: wij moesten heel lang wachten op ons hoofdgerecht (terwijl we als enige in de zaak gereserveerd hadden!) en een karaf kraanwater ' hebben' ze niet! Verder zeker een aanrader, vooral voor carnivoren!