a TripAdvisor company

van Nicolet67

Via online reservering

Tijdens een paar dagen Nijmegen en omgevin hebben wij afgelopen woensdagavond. heerlijk gegeten bij Waud. We kozen voor 4 gerechten (maat klein): lam, groentetaco, mosselen en kalfspastrami. Tevens bakje sla en bakje frieten. We hebben gesmuld. Alles was lekker, origineel en de porties goed. Omdat we benieuwd waren naar de nagerechten en omdat we niet konden kiezen namen we het bord met van alles wat. Wat was dat lekker allemaal! En veel! Toen we ook nog het heerlijke koekje bij de koffie op hadden konden we geen pap meer zeggen. Bediening heel vriendelijk en attent, de prijzen vielen ons enorm mee in verhouding tot de kwaliteit en hoeveelheid. Gezellig zaakje, leuk publiek. Nog een leuk detail: de keukenbrigade komt zelf de gerechten brengen en vertelt dan vol trots en enthousiasme wat er op het bord ligt! Aanrader!!

Gegeten op 29 april 2015

Nicolet67

Met drie personen op zaterdagavond bij IDR gegeten. Mijn vader koos voor het BIB menu van drie gangen, mijn partner en ik hebben diverse gerechten van en buiten de kaart genomen. Het BIB menu viel in goede smaak en de porties waren goed. Mijn voorgerecht, de salade met bereidingen van pompoen was aangepast aan mijn vegetarische wens; de zwezerik was weggelaten waardoor het een erg kleine portie was. Het voorgerecht van mijn partner, buiten de kaart, met scheermessen was goed van smaak maar ook erg weinig. Hoofdgerecht (ook vegetarisch) portabella met parelgort was wederom goed van smaak, maar wel een beetje saai en te weinig om de honger te stillen. Er had best wat meer groente bij gekund. Ditzelfde gold voor het hoofdgerecht met schelvis. Mijn partner en ik besloten geen dessert te nemen, het dessert van het BIB menu was leuk opgemaakt en smaakte prima. Ook een goede portie. Koffie na met daarbij keuze uit diverse lekkernijen. Het eten was lekker maar de porties te klein. Bediening vriendelijk en goed geïnformeerd. Karaf kraanwater geen probleem. Bij een volle zaak moet je behoorlijk hard praten om elkaar te verstaan.

Gegeten op 11 april 2015

Nicolet67

Zaterdagavond en een volle zaak. Eten met een vriendin. Mijn telefonische reservering van eerder op de dag stond niet in het boek, maar er werd niet lastig gedaan, we kregen een tafel.
Voorgerechtje van het huis een lekkere courgettesoep. Ik was nog aan het eten en toen kwam een serveerster al de kaart vertellen! Gevraagd of ze kon wachten dat kon gelukkig. Even later werd dan de kaart voorgelezen en kwamen er keuzes uit 3 voorgerechten: vega, vis en vlees. Wij namen vis (makreel) en vlees (kwartel). Waren lekkere combinaties en mooi opgemaakte borden. Hoofgerecht voor mijn tafelgenoot vis (griet) en voor mij vegetarische lasagne van oa wortel. Was een smakelijke maaltijd maar niet uitgesproken. Ook een rommelig bordje. Geroosterde sla vond ik te droog en taai. Nagerecht walnotenparfait smaakte goed, alsook de citroenhangop met het stoofpeertje. De hoeveelheid op de borden was erg verschillend: 3 plakken parfait plus nog een bolletje van het een of ander en slechts 1 quenelle hangop…dat had wel wat meer mogen zijn.
Jammer is dat de zaak erg slechte akoestiek heeft en dat je hard moet praten. Er is ook een minder goede afzuiginstallatie want kleding en haar roken enorm naar etensluchten toen we buiten stonden. Neemt niet weg dat er bij Zinc heerlijk gekookt wordt, het er gezellig is, de bediening ondanks de drukte weinig tijd heeft maar wel vriendelijk is en je na zessen gratis voor de deur kan parkeren!

Gegeten op 14 maart 2015

Via online reservering

Naar aanleiding van recensies van anderen op Iens zijn wij in Haarlem bij Georgia gaan eten. We hebben heerlijk gegeten. Heerlijke amuses, gevolgd door vooraf van mille feuille met mozzarella (heel zacht) en geroosterde groente. Partner at de ravioli met truffel, ook erg smakelijk. Toenhoofdgerecht tonijn, heerlijk zacht met lekkere zeekraal en uiencompote. Partner at de saltimbocca met een aardappelpuree en boontjes. Klassiek maar de bereiding was net even anders. Mijn nagerecht was een mille feuille van heerlijk zoet bladerdeeg met een vulling van mascarpone en bosvruchten, daarbij yoghurtmousse. Mijn tafelgenoot koos voor een chocoladefondant met stoofpeer en gemberijs. Beide borden ook weer mooi opgemaakt. Bij de koffie ook nog heerlijke huisgemaakte koekjes en bonbons en een heerlijke tiramisu. Goede porties. Daarbij een heerlijke wijn en een karaf kraanwater.
Voor de bediening niets dan lof, wat een aardige en attente dame en heer! Bij ons vertrek stond Georgia net even in de zaak en konden we haar complimenteren. Daar reageerde ze heel blij op; wat een leuke vrouw!! Onze complimenten ook voor het koken in een piepklein keukentje! Voor een heerlijke avond met verrukkelijke gerechten vonden wij ook de rekening (115 euro exclusief tip en wijn) meevallen. Dit restaurant is een echte aanrader!

Gegeten op 25 februari 2015

Nicolet67

Net terug van een diner bij het Wereldmuseum. Voorgerechten scheermessen en de salade. Beide erg smakelijk en mooi opgemaakt. Hoofdgerechten de Anjou duif en het Iberisch varken. Vooral het gestoofde pootjesvlees van de duif was erg lekker. De nagerechten waren de toppers van de avond, vooral het dessert met kersen zag er prachtig uit! Ook het chocoladedessert was mooi opgemaakt en zeer smakelijk. Voorafgaand en tussendoor heerlijke amuses. Bij de koffie ook nog een bord met een vijftal heerlijke zoetigheden. Voor ons iets te veel want de porties waren beslist royaal. Bij het afrekenen eigenlijk een beetje verrast over de prijskwaliteitverhouding. Namelijk helemaal niet duur voor een zaak met een ster (die overigens zeker verdiend is!).
Het restaurant zelf was heerlijk koel (buiten was het immers 35 graden vandaag!). Mooie zaak met heerlijke stoelen, grote tafels, geluid goed en geen last van andere gasten, bediening attent, vriendelijk en bekwaam. Wij komen graag nog eens terug.

Gegeten op 19 juli 2014

Nicolet67

Een paar dagen naar de Hoge Veluwe en vooraf een restaurant uitgezocht. De lovende recensies op iens gaven de doorslag en dus reserveerde ik De Bon Vivant. Wat een tegenvaller! Geen mandje brood en karaf water bij binnenkomst, dit moesten we apart bestellen. Vooraf aspergesoep voor mij en mijn partner koos de slakken. Soep was erg zout en slakken niet lekker en van matige kwaliteit. Hoofdgerecht tarte tatin was smakelijk maar erg weinig. Gelukkig extra groente besteld en ook frieten. Deze waren lekker. Mijn partner had rumpsteak besteld, dit was niet goed doorgekomen in de keuken. Op het laatste moment toch nog juiste gerecht aan keuken doorgegeven maar bij het opdienen waren het volgens ons de ossenhaaspuntjes. Volgens de ober was dit toch echt de rumpsteak! Wij vragen ons af wat voor een rumpsteak het dan was. Dessert kokos crème brulee was erg koud en de brulee niet knapperig. Het interieur was allegaartje van stijlen, niet ongezellig maar ook niet bijzonder. Bediening attent maar ook wat te familiair.
Jammer, wij hadden ons erg verheugd op dit etentje tijdens ons bezoek aan de Hoge Veluwe!

Gegeten op 30 april 2014

Nicolet67

Met vier personen op zaterdagavond naar De Jong. Bij binnenkomst vond ik al meteen dat het er mooi, fris en licht was. Ontvangst was vriendelijk en we mochten zelf een van de gereserveerde tafels kiezen. Wij gingen naast de open keuken zitten. Hierdoor hangen mijn kleren nu wel buiten te luchten want de afzuiging werkt niet optimaal.
We kozen drie vlees/vismenu's en een groentemenu. Vooraf aten mijn tafelgenoten makreel en zijn vonden dit lekker. Ik kreeg heerlijke groene asperges met een frisse nootcrumble.
Het tussengerecht was voor iedereen hetzelfde: een ravioli gevuld met een eidooier. Deze was smakelijk maar het deeg had wat zachter gemogen. Als hoofdgerecht was er wilde eend met een aardappelgratin voor de vleeseters en voor mij twee meiknolletjes en bereidingen van doperwten. Twee van mijn tafelgenoten vonden de eend niet zo lekker, de derde wel. Het groentegerecht viel een beetje tegen, ik vond het niet echt een hoofdgerecht, ik had ook graag iets van de aardappel erbij gekregen zodat ik dit niet hoefde aan te vullen met brood. Alle gerechten waren mooi opgemaakt en ook rijkelijk voorzien van groenten van het seizoen. Brood en water werden regelmatig aangevuld.
Het nagerecht was interessant en lekker: een ganache van witte chocolade met een schuim met duindoorngranite en duindoornbessen. Heerlijke combinatie van friszuur en zoet en ook een beetje zout. Tenslotte koffie en een blokje boterkoek.
Al met al een geslaagde avond met een paar minpuntjes zoals de eerder genoemde afzuiginstallatie, maar ook het feit dat het heel warm werd in de zaak. Daarnaast had ik na het eten van het groentemenu nog een beetje honger omdat ik geen grote broodeter ben.

Gegeten op 29 maart 2014

Nicolet67

Heerlijk gegeten. Vooraf een huisgemaakte paté voor manlief en zelf een bieten-peer-blauwe kaas-salade. Hoofdgerecht bavette en diverse bereidingen van kip. Iets meer groente als bijgerecht zou ik fijn vinden. Als nagerecht een chocoladeterrine met vanillesaus en zeezout en een gebakken custard met grapefruitsorbet, beide verassend en erg lekker. Wij komen terug!

Gegeten op 10 januari 2014

Nicolet67

Het eten was lekker, de verhouding prijs kwaliteit ok, maar helaas iets teveel van hetzelfde, namelijk bij alle gerechten waren er een of meerdere onderdelen gepureerd. Dat is een keer lekker, maar niet bij alle gerechten. Vlees was smakelijk en goed bereid, volgens mijn partner gold dat ook voor de vis.
Dessert een teleurstelling. Zout als touch is leuk maar zout als hoofdsmaak vonden wij minder lekker. Het polenta-amandalpuddinkje kwam hierdoor niet goed tot z'n recht.
Brood en water vooraf en regelmatig bijgevuld, altijd goed! Iets te donker in de zaak en doordat het klein is - en vol zat - erg veel lawaai.

Gegeten op 28 september 2013

Nicolet67

Met de tropische temperaturen was het heerlijk op het terras. Wij kozen voor de gerechten van de bbq: ribeye voor meneer, groene asperges voor mevrouw. Daarnaast op het bord een maïskolf van de bbq en een gepofte aardappel. Simpel, maar erg smakelijk allemaal. Nagerecht: een crème brulee die weer voortreffelijk was.
Bediening attent, aardig en vlot. Prijzen schappelijk en locatie voortreffelijk. Wij komen zeker terug, ook al zijn we al veel vaker geweest, het gaat hier niet vervelen!

Gegeten op 18 augustus 2012