van Ilva

Ilva

Ik kom hier regelmatig, vooral om te ontbijten. Heerlijk om hier de dag te starten, terwijl de winkeliers om je heen langzaamaan hun deuren openen. De verse sappen zijn lekker en het ontbijt is altijd goed. Van de lunchkaart is de Pater Deli (met lauwwarme pastrami) mijn absolute favoriet!

Gegeten op 31 december 2014

Ilva

Tati is echt een ware verwennerij. Je Hoewel je er van alles kan eten (ontbijt, lunch, diner) ben ik op de taartjes afgekomen. Alles is zelfgebakken en even heerlijk! Verder is het er ook gezellig zitten. Hoewel de ruimte best klein is en aan veel mensen plek biedt, stoort niemand zich aan spelende kinderen op de grond. Lekker ongedwongen genieten dus!

Gegeten op 18 oktober 2014

Ilva

Ik was hier samen met een vriendin op een maandagavond, vrij vroeg op de avond (18.00 uur). Wij hielden er rekening mee in een leeg restaurant te zitten, maar werden aangenaam verrast door een nagenoeg volle bistro. Het personeel is vriendelijk en snel. We hebben lekker gegeten (roodbaars, spare-ribs en een proeverij van toetjes). Twee minpuntjes: de linzen die - bij wijze van aardappelgarnituur werden geserveerd - waren hard (gelukkig waren de frieten die wij vervolgens vroegen erg snel klaar, al kostte dit kleine bakje wel 3,50) en aan water uit de kraan doen ze niet. Met name dat laatste vind ik altijd erg irritant. En als je dan water bij je wijn wilde, moest je gelijk een hele fles bestellen. Met uitzondering van de frieten, vonden wij de prijzen alleszins redelijk.

Gegeten op 12 januari 2015

Ilva

Wij waren hier op Hemelvaartsdag en hebben een erg leuke avond gehad. De bediening was spontaan en losjes. De voorgerechten zagen er mooi uit en smaakten goed. De hoofdgerechten zagen er minder lekker uit, maar smaakten desondanks ook erg lekker. En de toetjes waren super!
Ze zijn bij meesterproef wel beter in eten dan in drinken. Ik heb mijn wijn bij het hoofdgerecht gratis gekregen, omdat het bezorgd werd toen mijn bord al leeg was. De wijn voor bij het nagerecht heb ik afgezegd, omdat het er nog niet was toen mijn toetje al op was, en vervangen door een kopje thee. Die dan weer wel snel gebracht werd.
Over de entourage is al veel gezegd. Het restaurant zit op een prachtige locatie. Leuk is ook dat je op weg naar het toilet kan dwalen door de rest van de fabriek. Ook grappig dat kantinemeubilair ineens hip wordt in deze omgeving.
Al met al een goede avond gehad.

Gegeten op 29 mei 2014

Ilva

Ik heb hier één keer 's avonds gegeten en een paar keer voor de lunch. Ik moet zeggen dat ik er liever een broodje eet dan een avondmaal. De avondkaart is weinig verrassend en het is het type restaurant waar je 'op veilig' kiest. En dus liever de kipsaté bestelt dan de biefstuk.
De broodjeskaart is ook standaard, maar de broodjes zijn wel lekker. Vooral het broodje hamburger met sla en friet voor 4,50 is top! Gek genoeg kost een kopje tomatensoep (uit blik!) met niks erbij net zoveel.

Interieur is gedateerd en ziet er viezig uit. Ze hebben houten placemats, waar de lak van afbladdert. Personeel is onervaren, maar wel vriendelijk.

Ilva

We hadden een mooie avond uitgekozen en konden dus op het prachtige terras zitten. Je zit midden in de stad en toch net even buiten de drukte. Wij vonden de porties goed van formaat. We (twee vrouwen) hebben vier gerechten besteld, brood en één toetje. Alles met elkaar gedeeld en wij waren voldaan.
We waren, inclusief de wijn, wel ruim € 100,- euro kwijt. Je kunt in Nijmegen beter (en meer) eten voor minder geld. Maar dan zit je niet op dat prachtige terras.

Ilva

Heerlijk gegeten, in een prachtig pand. Van te voren even in de kussens gehangen met een cocktail en uitzicht op de Waal. Daarna in het restaurantdeel allerlei kleine gerechtjes gedeeld; gezellig en leuk dat je van alles wat kan proeven. De broodsalade was echt top!

Enige minpuntje was het ijs. Dat was zo zacht dat het drinkbaar was. Na een opmerking hierover bleek dat de ijsmachine het tempo niet bij kon benen. Wat mij betreft serveer je dan dus even niet.

Ilva

Heb hier twee keer gegeten en ben beide keren helemaal tevreden naar huis gegaan. Wat me bijzonder aanspreekt is dat de kok bekende ingrediënten op een verrassende manier combineert of net even anders klaarmaakt. Hier eten is een lange zit, want je wordt tussen de gerechten door nog getrakteerd op lekkers. Maar je "mag" dan ook de hele avond blijven, er staan geen nieuwe eters op jouw tafeltje te wachten.

Ilva

Prachtig restaurant en leuk concept dat alle gerechten de grootte van een voorgerecht hebben. Daardoor kunnen ook de kleine eters voor-, hoofd- en nagerecht bestellen zonder plofvol te zitten. Lekker gegeten, vooral de Vitello tonato was heerlijk!

Wij waren wat minder gecharmeerd van de bediening. We waren de eerste gasten op een dinsdagavond. Uiteindelijk werden maar 7 tafeltjes bezet. Toch leken de serveerster en de kok het niet aan te kunnen, we moesten lang wachten op onze gerechten en we kregen maar niet de kans om nieuwe drankjes te bestellen.

Wat ook tegenviel is dat de amuse te zien aan het velletje op het sausje al stuk eerder gemaakt was dan dat-ie geserveerd werd. Als je nou topdrukte verwacht, dan begrijp ik dat je vooruit werkt. Maar voor 7 tafeltjes?!

Tot slot: wij vroegen de serveerster wat dat harde plakkerige ding op ons bord was, dat tevoorschijn kwam na het opeten van de bol ijs. En of dat bij het toetje hoorde? Volgens de serveerster was het een koekje, dat vast hard geworden was doordat er ijs op had gelegen. Na wat pielen, lukte het er een stukje af te breken en te proeven: het bleek marsepein te zijn en puur bedoeld om de bol ijs op z'n plaats te houden! Wij konden er wel om grinniken, maar dit had ze natuurlijk wel moeten weten. Of even navragen, voordat je iets verzint.