van Ilva

• Recensies in de laatste twee jaar

Ik heb hier één keer 's avonds gegeten en een paar keer voor de lunch. Ik moet zeggen dat ik er liever een broodje eet dan een avondmaal. De avondkaart is weinig verrassend en het is het type restaurant waar je 'op veilig' kiest. En dus liever de kipsaté bestelt dan de biefstuk.
De broodjeskaart is ook standaard, maar de broodjes zijn wel lekker. Vooral het broodje hamburger met sla en friet voor 4,50 is top! Gek genoeg kost een kopje tomatensoep (uit blik!) met niks erbij net zoveel.

Interieur is gedateerd en ziet er viezig uit. Ze hebben houten placemats, waar de lak van afbladdert. Personeel is onervaren, maar wel vriendelijk.

• Recensies in de laatste twee jaar

We hadden een mooie avond uitgekozen en konden dus op het prachtige terras zitten. Je zit midden in de stad en toch net even buiten de drukte. Wij vonden de porties goed van formaat. We (twee vrouwen) hebben vier gerechten besteld, brood en één toetje. Alles met elkaar gedeeld en wij waren voldaan.
We waren, inclusief de wijn, wel ruim € 100,- euro kwijt. Je kunt in Nijmegen beter (en meer) eten voor minder geld. Maar dan zit je niet op dat prachtige terras.

• Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten, in een prachtig pand. Van te voren even in de kussens gehangen met een cocktail en uitzicht op de Waal. Daarna in het restaurantdeel allerlei kleine gerechtjes gedeeld; gezellig en leuk dat je van alles wat kan proeven. De broodsalade was echt top!

Enige minpuntje was het ijs. Dat was zo zacht dat het drinkbaar was. Na een opmerking hierover bleek dat de ijsmachine het tempo niet bij kon benen. Wat mij betreft serveer je dan dus even niet.

• Recensies in de laatste twee jaar

Heb hier twee keer gegeten en ben beide keren helemaal tevreden naar huis gegaan. Wat me bijzonder aanspreekt is dat de kok bekende ingrediënten op een verrassende manier combineert of net even anders klaarmaakt. Hier eten is een lange zit, want je wordt tussen de gerechten door nog getrakteerd op lekkers. Maar je "mag" dan ook de hele avond blijven, er staan geen nieuwe eters op jouw tafeltje te wachten.

• Recensies in de laatste twee jaar

Prachtig restaurant en leuk concept dat alle gerechten de grootte van een voorgerecht hebben. Daardoor kunnen ook de kleine eters voor-, hoofd- en nagerecht bestellen zonder plofvol te zitten. Lekker gegeten, vooral de Vitello tonato was heerlijk!

Wij waren wat minder gecharmeerd van de bediening. We waren de eerste gasten op een dinsdagavond. Uiteindelijk werden maar 7 tafeltjes bezet. Toch leken de serveerster en de kok het niet aan te kunnen, we moesten lang wachten op onze gerechten en we kregen maar niet de kans om nieuwe drankjes te bestellen.

Wat ook tegenviel is dat de amuse te zien aan het velletje op het sausje al stuk eerder gemaakt was dan dat-ie geserveerd werd. Als je nou topdrukte verwacht, dan begrijp ik dat je vooruit werkt. Maar voor 7 tafeltjes?!

Tot slot: wij vroegen de serveerster wat dat harde plakkerige ding op ons bord was, dat tevoorschijn kwam na het opeten van de bol ijs. En of dat bij het toetje hoorde? Volgens de serveerster was het een koekje, dat vast hard geworden was doordat er ijs op had gelegen. Na wat pielen, lukte het er een stukje af te breken en te proeven: het bleek marsepein te zijn en puur bedoeld om de bol ijs op z'n plaats te houden! Wij konden er wel om grinniken, maar dit had ze natuurlijk wel moeten weten. Of even navragen, voordat je iets verzint.

IENS bestaat 15 jaar!