Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van FrankSchmitt

FrankSchmitt

Gisteren in deze leuke zaak met een 12-tal vrienden en vriendinnen gegeten. De zaak was helemaal volgeboekt maar onze maaltijden kwamen allemaal precies tegelijk op tafel opgediend door een buitengewoon vriendelijke jongedame en een jongeheer, en van een uitmuntende kwaliteit. En dat alles voor een prijsje van 17 Euro per menu van 3 gangen. Wat een fijne ervaring!
Alleen de ventilatie in het restaurant gedeelte kan misschien iets beter, al onze kleding ruikt na afloop wel naar de keuken. Maar alah, we gaan er volgende keer wel weer heen.

Gegeten op 3 oktober 2012

FrankSchmitt

Schouwen Duiveland, dinsdag 19 juni 2012. Wij gaan voor de Oosterscheldekreeft. Besluiten om het eens te proberen in Brasserie Maritime in Zierikzee. Het is die wel wat winderige dag prachtig weer en het terras van de Brasserie op de kade ligt er zeer uitnodigend bij. Een van de jongedames van de bediening zegt ons desgevraagd, dat wanneer het te koud wordt wij onze maaltijd eventueel binnen kunnen voortzetten of al beginnen, wat U wilt. We vinden een prachtig nog zonnig plekje op dat terras met uitzicht op de binnenkomende vissersboten. We bestellen een heerlijk wit huiswijntje (Eur 3,50) en een flesje spa rood (Pelligrino 0,7 @ 5,75) want een karafje gewoon water is niet voorhanden, zegt het meisje! Wij informeren of er ook Neeltje Jans hangcultuurmosselen zijn, het meisje weet ons precies te vertellen waarom nog niet en waarom de mosselen nog niet lekker zijn.
Dan komt de bestelde, Zeeuwse, rijk gevulde vissoep, fantatisch, en de Oosterscheldekreeften die de kok zojuist heeft klaargemaakt op werkelijk voortreffelijke wijze. Hij komt nog even op het terras informeren of het ons smaakt en helpt mijn vrouw en passant om een van die geweldige scharen open te breken, wat ons eerder niet lukte. Wat een fantastische smaak hebben die kreeften daar in de Brasserie.
Dit adres is misschien wel de beste van alle Oosterscheldekreeft serverende restaurants! En wat een leuke en spontane bediening hebben we daar. Die meiden weten werkelijk alles van wat er te koop is uit de keuken en in de omgeving.
Kortom, wij hebben genoten van de Brasserie en de bediening. Een aanrader in het kreeftseizoen. (ongeveer t/m half juli).

FrankSchmitt

Wij zochten een restaurantje in Brouwershaven waar wij eerder waren maar dat bleek gesloten te zijn. Kwamen terecht bij La Plaisanterie in de stromende regen, voor de deur parkeren gelukkig. Binnen was nog niemand op 1 tweetafeltje jongelui na. Wat moest dat worden?
We aten een overheerlijk gebakken tarbot en een fantatisch gemaakt zwezerik gerecht. Aangeraden door de 2 dames van de bediening, waarvan een de eigenaresse bleek te zijn. Wat een verademing, die Zeeuwse vriendelijkheid daar. En wat een fantastische kok is die man van haar! Ik sprak nog even met hem, maar veel tijd was er niet, inmiddels was de zaak helemaal vol gelopen, met Belgen en Duitsers nota bene, die weten wel waar je goed en betaalbaar kunt eten. Een aanrader deze leuke zaak.