Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van daviduitalkmaar

daviduitalkmaar

Het eten bij Steak (voormalig restaurant Bios, omdat het de oude bioscoop locatie van Alkmaar betreft) is prima. De eerste keer is het erg lekker, en ook een ervaring omdat het er net even anders aan toe gaat. Je kiest een steak (vooral op gewicht) en bepaalt dan zelf wat je er bij wilt eten aan groente etc. Je bepaalt ook zelf welke jus je er bij geserveerd wil hebben.

Wat na een 4 maal eten wel tegenvalt is dat het vlees weliswaar van biologische afkomst is (daar ben ik een groot voorstander van) maar dat als ze zich specialiseren op het gebied van Steak je meer zou verwachten. Kortom, als je een keer goed biologisch vlees wil eten in een prima restaurant zou ik het aanraden. Maar zelf merk ik dat ik niet meer ga omdat ik het nu wel gezien heb en de laatste keer het een beetje voelde als 'te bekend' en 'weinig verrassend'.

De bediening is doorgaans prima, echter heb ik wel al meerdere keren meegemaakt dat ze bij drukte in het begin 2/3 keer bij je tafel komen en je daarna echt moet wachten om nog eens drinken te bestellen. Was misschien toeval.

Gegeten op 4 juli 2014

daviduitalkmaar

Thups is in mijn ogen een ware sensatie van Alkmaar. Niets is aan het toeval over gelaten en er zijn totaal geen concessies gedaan aan de ingredienten. Ik eet niet graag pizza's in Nederland maar dit is echt de moeite waard. Ondertussen meer dan 15 x gegeten, en dat terwijl de prijs erg wennen is als je wel bekend bent met 'normale pizza prijzen'.

Oke, dan inhoudelijk.
Ze laten het deeg 48 uur rijzen en mengen het ipv dat ze het kneden. De bodem is krokant, zo erg zelfs dat als je een gesneden punt met 1 vinger omhoog houdt hij horizontaal blijft staan zonder dan ook maar iets van de ingredienten er over piekert om er af te glijden. Vocht maar vooral ook vet is dus perfect in balans. Ze hebben maar enkele pizza's met tomatensaus, dat doet al vermoeden dat ze snappen hoe het zou moeten zijn en dus hoe het is bij Thups. Alle ingredienten zijn uitgekozen op smaak, en dat proef je! De basis pizza is een pizza 'Marinara', welke erg lekker is maar helaas voor mij niet meer genoeg. Wat ik vaak doe met de gasten die er mee naartoe neem is pizza's delen.

Tip: vraag de kok om een 'Engels pizza' en laat je verrassen!

Gegeten op 3 oktober 2014

• Uitstekend

• Uitstekend

Absoluut een aanrader voor mensen die op zoek zijn naar aandacht en smaak. Het duurzame karakter onderbouwd de aandacht voor eten en drinken. De eigenaar schat ik in als een perfectionist met liefde voor het vak.