Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van Roelandzelf

Roelandzelf

Tja, Reitz... een begrip in Maastricht als je het over friet hebt.
Inderdaad altijd rijen voor de deur voor de afhaal frieten.
Friet wordt verkocht in een papieren puntzak waar vervolgens, bij mijn bestelling, met een lepel een kwak ietwat zurige mayo op gemikt wordt. Heerlijk! Niet teveel eisen aan stellen, gewoon lekker.
Vervolgens lekker opeten buiten op het muurtje van de fontein.
Binnen heb ik nog nooit gegeten, dus daar kan ik niks over zeggen. Het enige dat ik daarvan weet is dat het er ook daar druk is.
Mijn vaste recept: grote friet mayo, zonder verdere fratsen. Ideaal als je op zondagmorgen een kater hebt, want ze zijn al open om 10:30 uur.
Kortom, je hebt mensen die het geweldig vinden en mensen die er niks aanvinden. Ik vind het heerlijk.

Roelandzelf

Lekker eten voor een eerlijke prijs.
Mooie locatie aan de bosrand en altijd goed druk en gezellig.
Vriendelijk personeel.
Goed te combineren met een heerlijke wandeling of fietstocht door het zuid Limburgse Geuldal, of gewoon omdat leuk is.
Voor de kinderen is het er helemaal top: een leuke speeltuin en loslopende konijnen. Zorg dat ze niet hun beste kleding aanhebben.
Een groot terras waar het heerlijk is om te zitten op een warme zomeravond.

Roelandzelf

Ik kom hier wel een lunchen met collega's omdat we zo af en toe ook eens buiten de bedrijfskantine willen eten.
De lunchgerechten zijn lekker en er is genoeg keuze.
De zaak en bijbehorend terras zijn kaal en onpersoonlijk. Dit laatste vind ik ook over het personeel. Het lijkt er af en toe zelfs op of ze restaurantje aan het spelen zijn. Nu weet ik ook niet of je van een museumrestaurant meer moet verwachten. Het kan natuurlijk ook aan mijn verwachtingspatroon liggen.
Het uitzicht over de Maas vanaf het terras is onbetaalbaar, zeker op een mooie zonnige dag.

Roelandzelf

Leuke schone zaak met een gezellig terras.
Het eten is lekker en in orde maar niet echt onderscheidend. Hetzelfde is op meerdere plaatsen in Maastricht en omgeving te krijgen.
Ik kom hier wel eens vaker een hapje eten en dat is dan vooral vanwege het gemak: je kunt er de auto voor de deur parkeren en als je na het werk geen zin/tijd hebt om te koken is dat erg handig.
De laatste keer was mijn bord warmer dan het eten dat erop lag en dat vind ik dan wel weer jammer en niet nodig. Het was er niet druk op dat moment, dus dat had beter gekund.
De bediening die avond vriendelijk en correct.
Geen enkele reden om er niet heen te gaan.

Roelandzelf

De Pizza's bij deze zaak zijn wat mij betreft top! Deze zijn dan ook de enige reden dat ik hier nog steeds regelmatig kom.
Het interieur ziet er inderdaad leuk uit, maar is smerig. Tafels plakken, vliegen in de zaak (zelfs in de winter(!)) en de toiletten zijn een plek waar je liever niet komt. Vraag me dan ook af of de zaak een inval van de Voedsel en Waren Autoriteit zou overleven.
Dat de patron als een soort Don Corleone achterin het restaurant zijn personeel regiseert/opjaagt is een typisch tafereeltje waar je wel om kunt lachen, maar dat hij daar als een schoorsteen zit te roken is iets dat mij stoort en is een teken dat de handhaving van het rookverbod in de horeca te kort schiet.
Maar goed... het eten is lekker.

• Goed

• Goed

Ik ben hier al regelmatig komen eten in steeds wisselend gezelschap en zoiets doe je alleen daar waar je goede ervaringen hebt.
Royale keuze (ook voor vegetariërs) uit eerlijke producten en een heel goede koffie (Buscaglione).
Door het bestellen van meerdere kleine gerechten heb je telkens een ander smakelijk geheel. Of je lekker gegeten hebt, heb je dus grotendeels zelf in de hand.
Een aanrader en uniek in Maastricht en wijde omgeving.