van Viet_Nam_pho

• Recensies in de laatste twee jaar

In mijn zoektocht naar de lekkerste pho van Rotterdam ben ik nu terechtgekomen bij Vivu. Dit is trouwens het eerste vietnamese restaurant waarbij je kunt kiezen tussen de normale en miniversie.

Naar mijn mening is de miniversie te klein en zeker geen 5 euro waard. De normale versie is trouwens wel zoals het hoort. E?n grote kom heerlijke noedelsoep. Omdat ik vind dat de miniversie een euro te duur is krijgt het eten van mij een 9.

Dus mensen, probeer nou eens gewoon wat anders. Niet alleen de bekende keukens. Bijv. al Koreaans gegeten? Of libanees. Waarom zou je je hele leven dezelfde dingen eten. Live a little!

Gegeten op 7 november 2012

• Recensies in de laatste twee jaar

Ik bestel minimaal 1 keer per maand een pizza hier. Deze is niet slecht maar ook niet geweldig.
De service krijgt van mij een 6 omdat ik toch altijd mijn adres moet herhalen. Ook al heb ik daar ontelbare keren besteld. Ze houden het niet echt bij volgens mij. Bovendien vraag ik altijd of ze het in stukjes willen snijden maar ook dat gebeurt niet altijd.
Twee punten ter verbetering.

• Recensies in de laatste twee jaar

Een heel net restaurant. Vriendelijke bediening.
Afgelopen vrijdag afgehaald. Echter, de yakitori die ik heb besteld was niet zoals het hoort. Gefrituurd?! Volgende keer zal ik het weer bestellen en ik hoop dat ze hiervan hebben geleerd. De garnalen waren wel oké.

Gegeten op 5 oktober 2012

• Recensies in de laatste twee jaar

Ik vergelijk deze pho niet met de pho in een europees stad zoals Berlijn maar met de pho van Vietnam zelf. En hun pho is gewoon prima hoor. Ik at het daar dagelijks dus kan er wel over oordelen. Chinees eten in Europa is tenslotte ook niet hetzelfde als in China. Verder is cocosmelk meer thais/indiaas.

Het restaurant is klein maar knus. Vind ik persoonlijk veel beter dan een groot restaurant zoals bijv. idols. Er is plaats voor 20 man. Het is inderdaad een kleine menukaart maar ik heb liever een kok die gespecialiseerd is in een gerecht dan een kok die alles maakt maar niet geweldig.

De muziekinstallatie was echter niet helemaal goed afgesteld, mag best zuiverder. Verder zou ik graag nog jonge kokosnoot op de kaart willen.

Gegeten op 24 augustus 2012

• Goed

Ik bestel hier altijd een broodje geroosterde kip. Heerlijk. Jammer dat ik niet meer in de stad werk. Ben echter na de verbouwing nog niet geweest. Wordt weer eens tijd. Maar het ziet er mooi uit.

• Goed

Sinds mijn vakanties in Viet Nam ben ik verslaafd aan Pho. Die van Little V is niet slecht maar een beetje weinig. Het krijgt van mij dus een 7.
Andere gerechten (o.a. salade en verse koude loempia) waren oké.
Het restaurant zelf is mooi. De bediening begreep me niet toen ik Ba Ba Ba bestelde.

• Goed

De saoto is gewoon goed, zoals het moet zijn. Baka bana (banaan dus) is tevens prima. Andere gerechten heb ik er nog niet geproefd.

• Redelijk

Heel leuk restaurant. Vriendelijke bediening. Wij hebben natuurlijk gekozen voor de spareribs. Niet slecht maar ik heb betere gegeten. Was net niet aangebrand en het vlees moet naar mijn mening wat makkelijker loslaten.
Restaurant 9
Spareribs 6