van pierreolman

Via online reservering

Hier gegeten met vier mensen. We zijn afgegaan op de hoge beoordelingen op Iens. Een nam de vegetarische Couscous en vond ze maar matig. Twee namen de Tagine van lamsvlees en pruimen, die redelijk was. De vierde bestelde de Couscous Royal met diverse vleesjes die zeer droog waren. Kortom, we waren niet echt blij met het eten. We zagen beoordelingen op Iens van 3 x 10, merkwaardig, maar ja, wellicht hadden ze in de keuken hun dag niet. De twee bolletjes ijs als dessert was prima maar daar valt ook weinig aan te verprutsen. De wijnkaart is uiterst beperkt: we konden uit twee rode wijnen kiezen en namen de Zuid Afrikaanse. Waarom geen Marokkaanse wijn op de kaart? Al met al een teleurstellende ervaring, helaas.

Gegeten op 8 maart 2015

Gegeten op 28 februari 2015

pierreolman

Een uitstapje naar Haarlem met z'n vieren. We zijn afgegaan op de goede recensies in Iens. Op zondagavond om 19:30 uur een volle zaak is opmerkelijk. Vriendelijke ontvangst. Er is geen wijnkaart dus moesten we afgaan op de bediening. Kozen voor een Sauvignon die aangenaam was. De kaart is beperkt maar er is wel van alles: vlees, vis en vegetarisch. Wij kozen alle vier voor een ander voorgerecht. Diverse bietjes, Wildpaté, Kabeljauw. Alles smaakte even voortreffelijk. De meesten namen het Wildzijn als hoofdgerecht. Voortreffelijk, met heerlijke andijvie met knoflook aangemaakt. De rode Piot Noir wijn kwam uit Roemenië, gedurfd maar uitstekend van smaak. Ook de verschillende nagerechten smaakten erg goed o.a. een stoofpeertje met een bolletje kaneelijs. De inrichting is strak en simpel met weinig aankleding, waardoor het af en toe rumoerig is. Maar daar valt gemakkelijk iets aan de doen. Al met al een aangename ervaring en een aanwinst voor Haarlem!

Gegeten op 8 februari 2015

Via online reservering

Onlangs bij Barrique gegeten met vrienden. Zijn afgegaan op de goede recensies bij Iens. Prettige ambiance en aangename bediening. Hebben gekozen voor het verrassingsmenu, behalve één van de vier die a la carte heeft gegeten. Het voorgerecht was scheermesjes (kleine schelpjes) in een heerlijk sausje. Goede smaak maar wel erg weinig: dit had wat uitgebreider gemogen en de toef schuim er bovenop was eigenlijk overbodig en maakte het aanzicht rommelig. Als hoofdgerecht een tweetal krokant gebraden varkensvleesjes, van diverse plekken van het varken, met wat garnering van witlof en schorsnering. Oef....bij een verrassingsmenu gaan voor varkensvlees is wel durven! Lang niet iedereen vindt het eten van dit vlees prettig. Het was wel goed bereid. Het nagerecht won het. Heerlijke combinatie van diverse smaken ijs en witte chocolade. De wijnkaart was prima, genoeg keuze en redelijk geprijsd. Wij gingen voor een witte Erbaluce en een voortreffelijke Rioja.
Leuke avond, fijne sfeer maar het culinaire, waar we voor kwamen, was een beetje teleurstellend.

Gegeten op 30 januari 2015

pierreolman

We kwamen hier met een groepje van 8 personen onverwacht binnen, maar dat was geen enkel probleem. Allen kozen voor de Tibetaanse rijsttafel, met zowel vlees/kip als vegetarische gerechten, prachtig opgediend in mooie schaaltjes, zowel pittige als mildere. De vegetarische gerechten vielen ons op door de goede bereiding en volle smaak. Het is allemaal net iets anders dan we van een Indonesische rijsttafel gewend zijn, maar wel vergelijkbaar. Wellicht net iets verfijnder. De huiswijn, zowel wit als rood, was aangenaam, de bediening zeer vriendelijk en de sfeer gemoedelijk. Kortom een aanrader voor een ieder die houdt van de Aziatische keuken en die weer eens wat anders wil uitproberen. Een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Ik zal er graag terugkeren!

Gegeten op 17 december 2014

pierreolman

Geluncht bij 'Aan de Poel' via een aanbieding van 'Heerlijk'. Wat een bijzondere ervaring! Dit is echt genieten van begin tot eind. Nadat je de auto hebt overgedragen aan de velvet parking hartelijk ontvangen, met uitleg over het vier gangen menu door één van de koks. De maaltijd was een palet van smaken en kleuren, in een bijzondere samenstelling. Vooraf mousse van rivierkreeftjes met kleine gamba's. Als tussengerecht een stukje scholfilet, verfijnd klaargemaakt wat weer bewijst dat ook een eenvoudige vis geschikt is voor een culinair bereiding. Als hoofdmaaltijd runderlende, stevig vlees maar zeer smakelijk met een passend garnituur. Als dessert een klein flensje als Crêpe Suzette bereid in combinatie met bolletje ijs. Gezien het tijdstip van de dag namen wij glazen huiswijn, die perfect aansloten bij het geheel. Al met al een bijzonder aangename lunchervaring.

Gegeten op 27 november 2014

Via online reservering

Het gevaar van een hoge IENS rating (8.8) is dat je er met hoge verwachtingen heen gaat. Maar dat kan wel eens anders uitpakken. Bij binnenkomst hoorden we dat we 'boften' een plek te hebben want de reservering via SeatMe was in de Spambox terecht gekomen en helaas was dit geen echt klantvriendelijke binnenkomst.
Maar zo'n ontvangst hoort een beetje bij dit type restaurant: ongedwongen, wat chaotisch, en vooral niet moeilijk doen. De kaart is simpel want je kunt kiezen uit of vlees, of vis, of vega. Hier valt veel voor te zeggen en geeft de kok, in dit geval een charmante dame die zeer professioneel bezig is, de mogelijkheid zich volledig te concentreren op die paar gerechten. Het is allemaal bijzonder smakelijk, goed bereid en van hoge biologische kwaliteit. Wij aten o.a. Ree wat overheerlijk was: mals met veel smaak en met een uitstekende garnituur.
De wijnkaart is opvallend: niet goedkoop maar met een paar bijzondere mogelijkheden, als je tenminste wat durft te proberen. Wij kozen als witte wijn voor een 'Foulards Rouges, Soif Grenache' iets mousserend maar heerlijk bij het voorgerecht en een Chinon, een rode Loire wijn die je hier weinig tegenkomt, bij de het hoofdgerecht. Een verrassing!
Jammer was dat het aan het einde van de avond wat slordig werd. De gerant die ook voor de koffie en de rekening moest zorgen was zo lang aan het converseren met een tafel dat hij al zijn andere gasten vergat. Niet echt handig, vooral omdat contact maken moeilijk was.
Het decor is uiterst simpel, maar hoort bij dit type ongedwongen restaurants.

Gegeten op 21 november 2014

pierreolman

Als liefhebbers van de fijne Chinese keuken moesten we natuurlijk een keer Dragon I uitproberen. Aan de kwaliteit van het eten heeft het niet gelegen. Dit restaurant kent het systeem van meerdere kleine hapjes die je à la carte kan bestellen en die je dan met en door elkaar eet. Wij waren met z'n drieën en hebben de keuze gemaakt uit de rijke kaart van negen verschillende hapjes zoals Peking Duck Pancakes, One Bite Scallops, Gyoza, Beef rolls, etc. Allemaal even goed en smaakvol klaargemaakt. Ook de rode wijn, een Italiaanse Vino Nobile was goed, in het begin iets te koud, maar dat trok later bij. Daarbij een uiterst vriendelijke, typisch Aziatische bediening. Alleen, jammer, jammer van de herrie wat grotendeels wordt veroorzaakt door de aankleding zoals kale wanden, metalen meubilair met zeer hard zittende stoelen en niet gedekte tafels. Het geluid wordt daardoor weerkaatst naar alle kanten en een behoorlijk gesprek aan tafel was daardoor heel moeilijk. Vooral voor oudere mensen moet dit een probleem zijn. Vandaar de 5 voor Decor. Nogmaals jammer!

Gegeten op 13 november 2014

pierreolman

Wat een leuke ervaring: eerst met de fiets naar de Houthaven en dan met de pont naar de NDSM werf. Een wat merkwaardige plaats om te gaan lunchen op zondagmiddag, maar uit-eindelijk zeer de moeite waard gezien het culinair gebodene. Met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Wij namen het vier-gangen lunchmenu voor € 39,50. Vooraf gekarameliseerde sliptong, een echte verrassing. Daarna boudin blanc van parelhoen met toegevoegde stukjes langoustine vervolgens houtduif zeer smakelijk klaargemaakt. Tot slot een overheerlijk dessert met appel gratin taartje en ijs. Prettige, rustige bediening. Maar wat het meeste bijblijft is het bijzondere smakenpallet van de diverse combinaties. Daarbij is de wijnkaart zeer sympathiek met interessante en leuk geprijsde wijnen. Wij dronken een fruitige, milde witte Languedoc van Colombard Maels die prima paste bij alle gerechten, aangevuld met een glaasje iets zoete Tokaj bij het dessert. Top dus! We komen graag terug.

Gegeten op 26 oktober 2014

Via online reservering

Prima restaurant, uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Vier gangen Iens menu met voldoende keuzemogelijkheden. Zeer smakelijk en ruime porties. Ook de wijnmogelijkheden waren voldoende met goede wijnen voor heel redelijke prijzen. Achteraf bleek een foutje in de rekening maar dit is direct gecorrigeerd. Een aanrader!

Gegeten op 16 oktober 2014