Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van pierreolman

pierreolman

Geluncht bij 'Aan de Poel' via een aanbieding van 'Heerlijk'. Wat een bijzondere ervaring! Dit is echt genieten van begin tot eind. Nadat je de auto hebt overgedragen aan de velvet parking hartelijk ontvangen, met uitleg over het vier gangen menu door één van de koks. De maaltijd was een palet van smaken en kleuren, in een bijzondere samenstelling. Vooraf mousse van rivierkreeftjes met kleine gamba's. Als tussengerecht een stukje scholfilet, verfijnd klaargemaakt wat weer bewijst dat ook een eenvoudige vis geschikt is voor een culinair bereiding. Als hoofdmaaltijd runderlende, stevig vlees maar zeer smakelijk met een passend garnituur. Als dessert een klein flensje als Crêpe Suzette bereid in combinatie met bolletje ijs. Gezien het tijdstip van de dag namen wij glazen huiswijn, die perfect aansloten bij het geheel. Al met al een bijzonder aangename lunchervaring.

Gegeten op 27 november 2014

Via online reservering

Het gevaar van een hoge IENS rating (8.8) is dat je er met hoge verwachtingen heen gaat. Maar dat kan wel eens anders uitpakken. Bij binnenkomst hoorden we dat we 'boften' een plek te hebben want de reservering via SeatMe was in de Spambox terecht gekomen en helaas was dit geen echt klantvriendelijke binnenkomst.
Maar zo'n ontvangst hoort een beetje bij dit type restaurant: ongedwongen, wat chaotisch, en vooral niet moeilijk doen. De kaart is simpel want je kunt kiezen uit of vlees, of vis, of vega. Hier valt veel voor te zeggen en geeft de kok, in dit geval een charmante dame die zeer professioneel bezig is, de mogelijkheid zich volledig te concentreren op die paar gerechten. Het is allemaal bijzonder smakelijk, goed bereid en van hoge biologische kwaliteit. Wij aten o.a. Ree wat overheerlijk was: mals met veel smaak en met een uitstekende garnituur.
De wijnkaart is opvallend: niet goedkoop maar met een paar bijzondere mogelijkheden, als je tenminste wat durft te proberen. Wij kozen als witte wijn voor een 'Foulards Rouges, Soif Grenache' iets mousserend maar heerlijk bij het voorgerecht en een Chinon, een rode Loire wijn die je hier weinig tegenkomt, bij de het hoofdgerecht. Een verrassing!
Jammer was dat het aan het einde van de avond wat slordig werd. De gerant die ook voor de koffie en de rekening moest zorgen was zo lang aan het converseren met een tafel dat hij al zijn andere gasten vergat. Niet echt handig, vooral omdat contact maken moeilijk was.
Het decor is uiterst simpel, maar hoort bij dit type ongedwongen restaurants.

Gegeten op 21 november 2014

pierreolman

Als liefhebbers van de fijne Chinese keuken moesten we natuurlijk een keer Dragon I uitproberen. Aan de kwaliteit van het eten heeft het niet gelegen. Dit restaurant kent het systeem van meerdere kleine hapjes die je à la carte kan bestellen en die je dan met en door elkaar eet. Wij waren met z'n drieën en hebben de keuze gemaakt uit de rijke kaart van negen verschillende hapjes zoals Peking Duck Pancakes, One Bite Scallops, Gyoza, Beef rolls, etc. Allemaal even goed en smaakvol klaargemaakt. Ook de rode wijn, een Italiaanse Vino Nobile was goed, in het begin iets te koud, maar dat trok later bij. Daarbij een uiterst vriendelijke, typisch Aziatische bediening. Alleen, jammer, jammer van de herrie wat grotendeels wordt veroorzaakt door de aankleding zoals kale wanden, metalen meubilair met zeer hard zittende stoelen en niet gedekte tafels. Het geluid wordt daardoor weerkaatst naar alle kanten en een behoorlijk gesprek aan tafel was daardoor heel moeilijk. Vooral voor oudere mensen moet dit een probleem zijn. Vandaar de 5 voor Decor. Nogmaals jammer!

Gegeten op 13 november 2014

pierreolman

Wat een leuke ervaring: eerst met de fiets naar de Houthaven en dan met de pont naar de NDSM werf. Een wat merkwaardige plaats om te gaan lunchen op zondagmiddag, maar uit-eindelijk zeer de moeite waard gezien het culinair gebodene. Met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Wij namen het vier-gangen lunchmenu voor € 39,50. Vooraf gekarameliseerde sliptong, een echte verrassing. Daarna boudin blanc van parelhoen met toegevoegde stukjes langoustine vervolgens houtduif zeer smakelijk klaargemaakt. Tot slot een overheerlijk dessert met appel gratin taartje en ijs. Prettige, rustige bediening. Maar wat het meeste bijblijft is het bijzondere smakenpallet van de diverse combinaties. Daarbij is de wijnkaart zeer sympathiek met interessante en leuk geprijsde wijnen. Wij dronken een fruitige, milde witte Languedoc van Colombard Maels die prima paste bij alle gerechten, aangevuld met een glaasje iets zoete Tokaj bij het dessert. Top dus! We komen graag terug.

Gegeten op 26 oktober 2014

Via online reservering

Prima restaurant, uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Vier gangen Iens menu met voldoende keuzemogelijkheden. Zeer smakelijk en ruime porties. Ook de wijnmogelijkheden waren voldoende met goede wijnen voor heel redelijke prijzen. Achteraf bleek een foutje in de rekening maar dit is direct gecorrigeerd. Een aanrader!

Gegeten op 16 oktober 2014

pierreolman

Leuke gelegenheid. Jonge, attente staf en bediening. Strak interieur, maar wel wat gehorig. Toch geven we voor de bediening maar een 6. Dai komt omdat een fles wijn van de wijnkaart (Marcillac € 29,50) geopend en zonder proeven op tafel werd gezet. Dat gaat tegen alle culinaire regels in. Eten was goed, voorgerecht (Rillade van Makreel) een tikkeltje flauw maar wel aangenaam. Hoofdgerecht (Eendenborst) was zonder meer verrassend goed. Dessert smaakvol. Een leuke ervaring, we komen zeker terug. Alleen, let op de wijnregels!

Gegeten op 6 oktober 2013

• Uitstekend

• Uitstekend

Voortreffelijk geluncht op zondagmiddag. We moesten in de buurt zijn met buitenlandse vrienden en niets was open, maar La Passione wel, weliswaar op reservering. De vriendelijke en attente eigenaar heeft zelf gekookt en heeft ons menu samengesteld Heerlijke antipasta vooraf en heilbot als hoofdmaaltijd. Zeer smakelijk klaargemaakt. We bestelden enkel koffie toe maar kregen als extra toch nog een bordje met heerlijk dessert en een glaasje likeur. En dit alles voor een heel schappelijke prijs. Bijzonder aan te bevelen!