Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van Nihon

Nihon

Gisteren heb ik (viseter) hier met een vriend (vleeseter) gegeten. Voor ons beiden was het de eerste kennismaking. Leuk ingericht, hip/modern, vlotte en attente bediening en voor een dinsdagavond was het goed vol. We kozen voor het zgn Shared Dining Menu, waarbij je per gang 2gerechtjes mag kiezen van de kaart.
Elke gang werd mooi opgediend en smaakte goed. Ik houd zelf van zo puur mogelijk, dus zonder dat een gerecht bedolven wordt onder een saus en ik kwam hier zeker aan mijn trekken. Er werd een keer per ongeluk een verkeerd gerecht aan tafel gebracht, maar dit werd zonder problemen direct gecorrigeerd zonder dat we lang hoefden te wachten.
Nadat we de drie gangen hadden genuttigd, vroeg men wat we van de gerechten vonden en of we iets verbeterd zouden willen zien. Heel fijn dat dit gevraagd wordt, want dat zou betekenen dat men wil leren van de ervaring van de klant. Wij gaven aan dat de gado gado iets meer groente mag hebben en wat minder ei, en dat het viskoekje wat steviger mocht zijn. (Misschien ben ik de Thaise viskoekjes gewend.)
Na de drie gangen, waren we beiden goed gevuld. We kozen daarom niet voor een nagerecht, alhoewel de kaart er ook op dat gebied leuk uitziet.
Zowel mijn tafelgenoot als ik zullen hier zeker nog een keer terugkomen!

Gegeten op 29 januari 2013

Nihon

Gisteren met mijn partner hier gegeten. 'It Rains Fishes' stond al een tijdje op mijn verlanglijstje, dus mijn verjaardag was een mooie gelegenheid om er te eten.
We werden bij binnenkomst al goed ontvangen. Er werd gevraagd of we wat wilden drinken of misschien eerst de wijnkaart wilden zien alvorens een drankje te bestellen. Dit laatste heb ik niet vaak gehoord en ik was blij verrast hierdoor.
De amuse bestond uit een gazpacho en hollandse garnalen op een bischuitje. Dat smaakte prima! Mijn partner koos vooraf de kreeftensoep en ik zelf nam de bouillabaisse. Beide gerechten waren mooi opgediend en smaakten goed. Mijn partner werd gevraagd of hij misschien na zijn eerste bordje kreeftensoep nog meer wilde. Er werd opnieuw een bordje met creme fraiche en garnaaltjes geserveerd voor zijn tweede bordje.
Mijn partner koos voor als hoofdgerecht gegrilde tarbotfilet met basilicumtagliatelle, zeekraal en een basilicumboter. Ik koos voor de kreeft met basilicumdressing. Beide gerechten zagen er wederom mooi uit en de smaak was net zo goed. Dit gold zeker ook voor beide desserts.
De bediening was erg vriendelijk en lette goed op want zowel de wijn als het water werd op tijd bijschonken.
Zowel mijn partner als ik zijn geen grote eters en wij vonden de porties (alhoewel we beiden voor drie gangen kozen) prima!
Ik zou dit restaurant zeker aanbevelen en ik kom hier absoluut nog een keer terug.

Gegeten op 30 juli 2012

• Redelijk

• Redelijk

Tijdens de IENS DinerDagen hier gegeten met mijn vriend. Bij de reservering had ik aangegeven een aantal dingen niet te kunnen eten zoals asperges en witlof, vooral ook gelet op het seizoen. Gelukkig had ik het doorgegeven, want de betreffende dingen stonden op de kaart. Ik vond het jammer dat ik twee keer heb moeten vragen of dit doorgekomen was en of er dus ook rekening mee was gehouden. Het zou fijn zijn als ze zelf hadden doorgegeven dat ze hier rekening mee hadden gehouden,
De presentatie van de verschillende gerechten was leuk, alhoewel op een tafel van twee een enorm stilleven tussen mijn tafelgenoot en mij een beetje jammer is en er in sommige gevallen lag er een grotere hoeveelheid stenen/kiezels op mijn bord dan iets eetbaars. Je kunt dus ook te ver gaan met het creeren van een bepaalde sfeer maar 'Less is more.'
Bij het menu kozen we voor een wijnarrangement en wat ons verbaasde en waar we ontzettend om hebben moeten lachen is dat het personeel eerst de glazen neerzette om deze vervolgens weer weg te halen. Dit gebeurde een paar keer en dat komt niet professioneel over.
We hadden beiden de optionele coquille genomen. De coquille zelf was prima bereid, jammer vond ik dat de smaak van pompoen niet goed naar voren kwam. Het gerecht erna, de kabeljauw, was ook okay, maar jammer dat ik toch weer dat schuim van appel kreeg. De kalfslende was taai en ik heb dat eigenlijk moeten doorgeven aan de keuken zodat er iets aan gedaan kon worden. Het desert was prima.
Kortom: Niven verdient wat ons betreft zeker geen ster. Ik heb in restaurants zonder ster ten eerste beter gegeten en ten tweede kwam het personeel professioneler over. Ik ben blij dat ik bij Niven ben geweest maar ik zal hier zeker niet terugkeren of Niven aanbevelen bij anderen.