Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van MariaMaga

MariaMaga

Op uitnodiging zijn we hier nog een keer naar toe geweest om deze keer het 3 gangen diner menu uit te proberen.

Zeker geen spijt van gehad. Van het zalm gerecht (met coquille) tot de bisque van krab en de risotto van het scharrelei; perfecte smaakcombinaties en een genot voor het oog.
Dit werd herhaald in de vorm van de piéce. Drie mensen hadden het lam (waarvan een afkomstig was van het maandmenu), smaken wederom perfect in samenhang met elkaar. Hetzelfde geldt voor het kalf en de eendenborst; perfect gegaard!
Diner werd afgesloten met een dessert van picannoten en witte chocolade, om je vingers bij af te likken!
Wederom, voor het eten niets dan lof.

Dan nu de bediening. Bij binnenkomst werden we uiterst vriendelijk verwelkomt wat ons een welkom gevoel gaf. Het is jammer dat alleen niet iedereen dat als een automatisme in zich heeft. Service was prima; er werden mooie wijnen geschonken, glazen werden op tijd bijgevuld en er werd goed op onze tafel gelet.

We hebben een geweldige zondagmiddag gehad, waarvoor veel dank. We komen zeker weer eens terug.

Gegeten op 30 juni 2014

MariaMaga

Een tijd geleden heb ik met 3 collega's hier het speciale lunchmenu genomen. Begonnen met een carpaccio van ossenhaas en foire gras; deze was uitstekend! Vervolgens als piece een (als ik het me goed herinner) biefstuk van het mrij rund; perfect gegaard, heerlijke jus.
Over het eten niets dan lof, was heerlijk en de smaakcombinaties op sommige punten verbluffend.

Nu echter de zwarte brigade waar wat terrein gewonnen kan worden.
- Moesten een volle tien minuten wachten voordat we de kaart kregen en drankjes werden opgenomen (pas nadat een van mijn collega's hier om vroeg). Hierbij moet ik vermelden dat wij het enige viertje in het restaurant waren.
- Van de drie vrouwen/meisjes lopen er twee chagrijnig en schijnbaar ongeïnteresseerd rond waardoor je het gastvrije gevoel, helaas, niet ten volste ervaart.
Tip voor de bediening: probeer eens wat meer te lachen naar gasten waardoor ze zich wat meer welkom en gewaardeerd voelen.

Mocht de houding van de bediening verbeteren, dan kom ik hier graag nog eens terug.

Gegeten op 29 april 2014

MariaMaga

Verreweg ons favoriete restaurant in Overijssel.
Komen hier al jaren en worden nog steeds verrast door de geweldige wijn/spijs combinaties.
Prachtige gerechten, tot in de puntjes verzorgd (langoustine schaal vermaald tot poeder, mijn god, wat een smaaksensatie voor de papillen).
Sommelier kwam met hele verrassende wijnen om de smaaksensatie compleet te maken. Dit restaurant is altijd weer in staat om van 1 + 1 drie te maken.

Enige puntje van verbetering zijn de kleine porties. Je moet brood erbij eten, anders ga je met honger weg.

Gegeten op 29 december 2013

MariaMaga

Vanavond wezen eten bij Auguste. Hadden gereserveerd voor 5 personen.

Positief.
Witte brigade; keuken was fantastisch, voortreffelijk gegeten. Prachtige gerechten met een erg mooie wijn/spijs combinatie.

Negatief.
Zwarte brigade; zelden zo'n slecht op elkaar ingewerkt team gezien, waarbij niets klopte. Hadden in het begin het gevoel dat we in de bermuda triangle waren geplaatst.
Veel te lang moeten wachten voor het aanbieden van het aperitief en de menukaart. Vervolgens hierbij een vies glas gekregen. Gedurende de avond tot twee keer toe moeten vragen of de muziek zachter kon (volume werd tussentijds omhoog gedraaid). Water werd niet ingeschonken. Fles rode wijn werd (zonder te vragen) op tafel gezet en moesten we vervolgens zelf uitschenken. Na het uitserveren van het gerecht kwam de wijn pas op tafel nadat we er zelf om gevraagd hadden. Ook werden gebruikte glazen niet op tijd uit gehaald. Toen we om de rekening vroegen werd deze vervolgens plompverloren op tafel gelegd, zoals gebruikelijk in een cafetaria.

Conclusie van de avond.
Al het goede van de witte brigade werd teniet gedaan door de zwarte. De keuken is het waard om het over een jaar nog eens te proberen.

Gegeten op 30 december 2013

MariaMaga

Geweldige avond gehad. Gezelschap en ik hadden gekozen voor het verrassingsmenu van 5 gangen. Begonnen de avond met een amuse van Hollandse garnalen gecombineerd met paprika. De eerste gang bestond uit een combinatie van venkel met zalm, waarbij een schoffit (pinot blanc) geschonken werd. Wat een verrassende combinatie! Tweede gerecht bestond uit gefrituurde scampi met daarbij verschillende gerechtjes (wakame, kerrie mayonaise, etc), was wederom erg lekker! Derde gerecht bestond uit de forel, deze kwam uit de oven, verpakt in folie met citroen en verse kruiden. Dit in combinatie met pompoen zorgde wederom voor een gerecht waarbij het bord werd schoon 'gelikt'. Hoofdgerecht bestond uit de zeebaars op een bedje van erwtenpuree met tuinbonen. Hierbij kregen we ook nog een cappuccino met drie verschillende componenten. onderin de aardappelpuree, vervolgens de erwtenpuree en jus afgetopt met (melk?) schuim. Wederom uitstekend! Het dessert bestond vervolgens uit verschillende kleine lekkernijen; chocolade bonbons, citroentaart, snicker ijs, etc. Bij dit alles kwam een uitstekende en bekwame bediening die goede kennis van zaken had. Wijnen die erbij waren geschonken waren prima. Conclusie; de avond was top.

• Slecht

• Slecht

Vond het er vreselijk! Wat een onprofessionele bediening wat geen enkel gevoel van gastvrijheid uit straalt. We kwamen binnen en ik had een glas rood besteld, deze was zuur dus ik vroeg een nieuw glas (later stonden beide glazen op de rekening). Mijn vriend bestelde een cola, deze kregen we pas na het hoofdgerecht. Qua eten betreft zat er weinig smaak aan, bij mijn vis zat verder te weinig saus en zijn tournedos was koud en verkeerd klaar gemaakt. We wilden hier een opmerking over maken, maar werden min of meer genegeerd. Hebben snel afgerekend en zijn snel naar een ander restaurant gegaan om een dessert te nemen. Bah, wat een slechte tent.