Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van michal01

michal01

Voor ons een nieuw plekje om te eten. Van buiten sprak het ons enorm aan. Binnengekomen werden we hartelijk ontvangen en naar een knus tafeltje gebracht. De bediening,gevoel gastheer,vertelde enthousiast over de menu keuzes. We kozen voor een lamsschenkel en een zeebaars. Alles zeer smaakvol,iets zout.. Heerlijke rode wijn erbij gedronken. En eindelijk een restaurant die begrijpt hoe je een espresso maakt. Helaas hadden we niet zoveel tijd,want hadden graag nog genoten van een dessert/appeltaart! De inrichting is knus,gezellig en romantisch. We komen hier opzeker terug!

Gegeten op 13 november 2013

michal01

Met mijn zoon voor het eerst op Texel en op de fiets naar Vincent Eilandkeuken. Bij binnenkomst keus uit een paar tafeltjes en de sfeer was erg prettig en relaxed. Na een uitvoerige uitleg over de kaart en de verschillende gerechten gekozen voor oesters vooraf en als hoofdgerecht een super fijne angus biefstuk. Oesters vers en zalig van smaak. Vlees was perfekt en smaakte fantastisch. Maar wat bij blijft na een etentje bij Vincent is Gastheerschap, iets wat je te weinig tegen komt in de nederlandse restaurants.
Bij een volgend bezoek aan Texel komen wij zeker terug!

Gegeten op 30 mei 2013

michal01

Gisteravond voor de eerste keer met z'n vieren bij Dekxels gegeten...hierbij hebben wij gebruik gemaakt van de Iens diner dagen aanbieding; een 4 gangen menu voor €25. Bij aankomst stond er een bord buiten op straat waarop vermeld stond dat er een 4 gangen menu was voor €25...euh...maar dan was er dus geen voordeel met de Iens diner dagen aanbieding; bij navraag bleek echter dat de kok een speciaal Iens menu had samengesteld..
Vooraf sashimi met een sausje en hazelnoten, redelijk verse sashimi en een leuke combinatie. Tussen gerecht was een Thaise soep, voor mij het hoogtepunt van het diner, perfect op smaak en met een lekker pittig pepertje. Hoofdgerecht waren kleine stukjes Angus beef (diamandhaas..) met rijst en wasabi bolletjes. Altijd zonde zulke lekkere beef in kleine stukjes te snijden...en vond de combi met ietwat droge en harde rijst niet echt gelukt. Toetje was een soort grand dessert , ook hier een gemiddelde brownie, crème brûllée en bolletje ijs.
We zaten dichbij de keuken, dus altijd leuk te kijken hoe er gekookt wordt ...het was iets teveel een lopende band keuken...de gerechten zien er wel okay uit, maar hier mist naar onze mening de echte passie en bezieling waarmee je een gerecht pas echt goed op smaak brengt en presenteert. Hierdoor gewoon gemiddeld gegeten en dat is jammer want de bediening was wel erg enthousiast en de entourage is ook prima..Dekxels vraagt gewoon om meer passie in de keuken. Liever 10 minuten langer wachten op mijn eten maar dan wel wat meer smaak.
Maar al met al wel een gezellige avond gehad met dank aan de bediening en de leuke entourage,

Gegeten op 29 juni 2013

michal01

Voor een concert in Paradiso bij Palladium gegeten . Gezien het tijdstip was het nog erg rustig en zou de bediening alle tijd en oog voor ons gehad kunnen hebben. Helaas hadden ze meer oog voor elkaar dan voor de gasten. Het duurde ruim 10 minuten voordat wij opgemerkt werden.
Moest zelf achter de drankjes aan en deze werden vervolgens ook nog verkeerd geserveerd (sauvignon/chardonnay..is toch echt niet hetzelfde).De drankjes werden vrij hardhandig op tafel gezet waarbij er wijn morste, dit kan gebeuren maar dit werd niet opgeruimd.Toen ik hier iets van zei werd er niet op gereageerd. Eten was wel van prima kwaliteit (Caesar salad en tournedos), jammer dat de arrogante bediening een nare nasmaak naliet.

Gegeten op 8 maart 2013

michal01

Wij kunnen niet anders zeggen dat het helemaal super is hier! We kwamen hier voor lunch en zaten in een gezellig nisje. Hadden een goed uitzicht op de keuken. Duidelijk dat alles vers wordt gemaakt. We bestelden wortel/sinaasappelsap en appelsap. Allen vers en lekker. Verder heerlijk brood met o.a. notenpasta,komkommer en tuinkers..Hadden ook cheesecake toe en koffie verkeerd. Alles is even smaakvol! De bediening is vriendelijk en snel. Het is er schoon en gezellig. Hopelijk blijft dit zo! Onze complimenten! Komen graag terug.

Gegeten op 10 mei 2013

michal01

Omdat we zin hadden in asperges,gingen we hier tafelen. De ontvangst was vriendelijk en kregen een leuk plekje. Het was erg druk,maar gezellig. Het heeft echt de uitstraling van een oude boerderij met openhaard. Wij vonden het verrassend goed allemaal. Vooraf hadden we Rosé Prosecco en olijven met knoflook. Vervolgens een heerlijke witte wijn: Pinot Blanc,goed passend bij de asperges met ham,ei,botersaus en aardappeltjes.. (smaakvol,maar had wel wat warmer mogen zijn..) Als toetjes een verse muntthee,dubbele espresso met truffelijs en crême brullee. Erg lekker! We vonden de muziek helemaal top (lekkere oude hits) en men kon later op de avond een dansje wagen op de dansvloer.. Leuk concept! Komen hier zeker weer!

Gegeten op 4 mei 2013

• Uitstekend

Mangiare....je eet in een Italiaanse huiskamersfeer, erg gezellig. Gastvrouw/Kok Marlous werkt zich uit de naad om het iedereen naar de zin te maken. Verrassende gerechten..lekkere huiswijn en de ongecompliceerde sfeer maken Mangiare tot een fijne plek om te eten. Aanrader!

• Uitstekend

Heerlijk gegeten hier!! Gastheer laat je echt speciaal voelen en komt graag aan tafel zijn verhaaltje doen. Geen menu kaart met prijzen,maar keuze uit verschillende verrassingsmenu's. Hebben genoten van een 3 gangen Lente menu. Alles op hoog culinair nivo en zeer smakelijk...ook bereid met biologische produkten. Wijnarrangement ook geweldig...gastheer schenkt de glazen graag bij. Prijs/kwaliteit echt uitstekend....het eten doet je vermoeden in een veel duurder restaurant te zitten. Je verlaat de Ooievaar met een grote smile.
Echt een aanrader dus!