van BernardV

• Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren met een groep gegeten bij het Oude Pothuys. We kwamen rond 18:00 op een zaterdagavond zonder reservering binnen. Er werd direct met tafels geschoven om ons plek te kunnen bieden, prima service.

Het decor, de kelder, geeft al direct een prettig knus gevoel.

Het eten viel helaas wat tegen. De carpaccio had geen smaak, en het biefstuk was doorbakken terwijl ik om medium-rare had gevraagd. Ook zat er weinig smaak aan. Voor deze prijs had ik veel meer verwacht.

Mijn tip: Ga hierheen voor een drankje, of voor de live-muziek. Het eten was voor mij een teleurstelling.

Gegeten op 12 april 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Op zondag 8 juli 2012 heb ik hier met drie anderen gegeten. Het restaurant is klein en de tafels staan dicht bij elkaar. Toch was dit geen bezwaar. De service was voldoende. Wat wel vreemd was: direct na het voorgerecht werd gevraagd of we direct het hoofdgerecht wilden, of nog tien minuten wilden wachten. Van een restaurant verwacht ik dat ze gerechten redelijk timen en niet direct na elkaar uitserveren.

Het eten is me tegengevallen. Je betaalt geen hoofdprijs, maar zelfs voor deze prijs verwacht ik beter. De kruidenboter was zuur en bevroren, ik had mijn vraagtekens hierbij. Samen met een ander persoon had ik de champignons als voorgerecht, en beiden hebben we last gekregen van onze maag. De vis als hoofdgerecht was smaakloos, en met graten. Ik kan niet met zekerheid zeggen of het aan het eten lag, maar ik heb me de hele avond nog beroerd gevoeld.

Twee van mijn tafelgenoten waren tevreden met hun gerechten, de lamspies en de kalfslever. Al met al toch een gezellige avond gehad.

• Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen week heb ik samen met vijf anderen in dit kleine restaurant gegeten. Het eten vond ik niet heel bijzonder, maar wel goed bereid. De ossenhaas was precies zoals ik had gevraagd.

In combinatie met de enthousiaste gastheer en de knusse sfeer heb ik ervan genoten om hier te eten.

• Uitstekend

Afgelopen week hier gegeten en gekozen voor het onbeperkt Sushi eten.

Snelle bediening. Goede sushi. Erg uitgebreid buffet voor nagerechten!
Al met al een topper als je op zoek bent naar een all-you-can-eat sushi restaurant.

• Matig

Samen met mijn vriendin ben ik hier gaan eten op de bovenverdieping. We kozen voor het onbeperkt Japans eten. De opstelling is zo neergezet dat je altijd bij anderen aan tafel zit. Wanneer je met een groep bent is dit leuk, als stel vond ik dit niet geschikt.

Mijn pluspunten: Goede sushi, verse vis, grote stukken.

Mijn minpunten: De hele kamer stond vol met blauwe rook door slechte afzuiging. Personeelstekort, chaos. Buiten de Sushi smaakte de rest van het eten allemaal hetzelfde. De kok ging met eten gooien. Al met al vond ik het een zooitje.

IENS bestaat 15 jaar!