a TripAdvisor company

van lucas1

lucas1

Ook in Arnhem neemt het AYCE (Sushi) concept tegenwoordig een prominente plaats in. Om eerlijk te zijn slaan we alles wat uit de frituur komt over, dus het gaat om de Sushi en eventueel bakplaat / grill. Bij binnenkomst werden we hartelijk ontvangen door een lieftallige dame. De (gereserveerde) tafel was bijna klaar. Dankzij de heel mooie bloemen decoratie zie je bijna niks van de rest van de ruimte, dat geeft een heel gemoedelijke en kleinschalige sfeer. We hebben besteld volgens het bekende recept en de aanlevering van het eten was vlot. Sommige gerechten lieten wat langer op zich wachten, maar dat was niet storend. De bediening was attent genoeg hetgeen me helaas weer een fooi kostte... (Sorry, als student ook Horeca medewerker).
We hebben lekkere Sushi gegeten, als je van de bakplaat lekkerder wil eten dat moet je naar de Japanner of bij mij thuis komen eten. Dus overall gewoon goed!

Gegeten op 23 december 2014

lucas1

Altijd als we in de buurt zijn gaan we hier eten. Dat zegt genoeg! De beste pata negra tapas van het land en ook de tournadous puntjes zijn ongelooflijk !!! De eigenaar is heel aardig en zeer voorkomend. Kortom: Als ik in de buurt ben ga ik met zekerheid hier eten!

Gegeten op 2 oktober 2014

lucas1

Tja, wat moet je ervan zeggen? Het begint met de entree. Die is gevaarlijk als je geen goed schoeisel hebt. Je moet een ijzeren loopding af om beneden te komen. Éénmaal beneden kom je binnen en waan je je in een eetcafé. Voor ons prima, maar gewoon dus. Het eten was fenomenaal (ik geef echt niet zomaar een 9) en maakte veel goed. De wijn vond ik tegenvallen, dat kan beter voor de prijs. Probeer eens een Montes Alfa of een Catena en je weet wat ik bedoel..... Al met al: Ik vond het zeer de moeite waard, vrouwlief was minder onder de indruk... ruimte voor verbetering, maar het eten is zeer zeker goed!!!!

Gegeten op 9 oktober 2014

lucas1

Ik zal het niet ontkennen, ik kom al jaren regelmatig bij dit restaurant. Ik neem de lamsrug og de lamsbiefstuk. Beide krijg je met de knoflook roomsaus en die is geweldig! Ik vindt dit het beste Turkse restaurant in Arnhem en dat verdienen ze ook. Ik heb de concurrentie beproefd, maar die kunnen niet tippen aan deze kwaliteit...

Gegeten op 4 november 2014

lucas1

Na een karaoke avond ook een keer gegeten bij Treffen. Ik en mijn vrouw waren zeer onder de indruk. Heel bijzondere combinaties. De kinderen waren minder enthousiast. Voor mijzelf: De biefstuk met chocoladesaus was fenomenaal. De kids waren niet blij met de spareribs. Ik zal eerlijk zijn: ik heb even geproefd: Heerlijk. Kinderen houden blijkbaar niet van gember maar ik vind het heerlijk!!!! Kortom, ik raadt het iedereen van 16+ aan ;)

Gegeten op 8 oktober 2014

lucas1

Inmiddels al drie keer bij Sushi Koi geweest met de familie ( 2 ouders, drie kids van 13 tm 18 ). Goedkoop is het niet, maar iedereen is happy na het bezoek. De oudste en de ouders eten vooral veel sushi en de jongste de krokant gebakken kip, mini loempia's en dat soort dingen. De wijn is prima en iedereen vindt de gekozen gerechten prima smaken. Zeker de paling is aan te raden. De bediening is prima: vlot, vriendelijke en correct. Niets op aan te merken!

Gegeten op 21 november 2014

lucas1

Ze schenken hier geen alcoholische dranken. Ik begin er maar mee, want dat was mij pas duidelijk toen ik er was. Dat vindt ik jammer, want ik hou wel van een glaasje wijn bij het eten.
Verder vindt ik het eten niet beter dan andere Turkse restaurants in de stad. Voor mij geen reden om terug te komen dus. Als laatste wil ik opmerken dat ik de topnotering bij Iens niet zo goed snap. De andere toppers snap ik allemaal en zijn terecht. Deze niet, dat merk je ook aan het aantal bezoekers. Bij ons was de bediening overigens van goede wil, maar niet bepaald professioneel.
Voorbeeld: Halverwege het voorgerecht werd aangegeven dat het hoofdgerecht al klaar was, wij gaven aan dat ze het voorgerecht dan maar beter konden meenemen. Daarna ruim 20 minuten gewacht op het hoofdgerecht dat toen veel te gaar was...

Gegeten op 14 november 2014

lucas1

Voor de tweede zijn we gaan eten bij Villa Copera. Een beetje gemeen, maar voor de tweede keer met een group-on. Hun verdien model zit toch niet in de prijs van het menu, dus dat vond ik wel geoorloofd.
We hadden een 7 gangen menu. Dus los van dat menu (dat al betaald was) hebben we €105,- afgerekend voor 2 maal een wijn arrangement, een glas prosecco, een glas cola en een karaf water. Geen kaart of bediening die je attendeerde op dergelijke forse prijzen. Met zulke prijzen hadden ze het eten ook wel gratis bij kunnen doen! We waren al eens hier geweest en we wisten de prijzen, dus daar zal ik niet kinderachtig over doen. Alleen de eerste keer waren de gerechten stuk voor stuk heerlijk. Helaas was dat nu niet het geval... Van alle 7 gangen vond ik de soep het lekkers en om heel eerlijk te zijn: Ik houdt niet van soep. De overige gangen waren zeker niet van sterren niveau en dat zou toch moeten als je dergelijke prijzen hanteert. Voorts waren de wijnen op zich prima, maar er zat geen enkele topper bij. Ik heb zelf wijn verkocht en ik heb redelijk veel kennis op dit gebied. Als je ongeveer € 10,- per glas vraagt dan moet je ook wel met iets bijzonders op de proppen komen. Ik kan je zo uit mijn hoofd 30 wijnen opnoemen die vele malen beter zijn en stuk voor stuk minder kosten dan €10,- per fles. Nogmaals, ik heb helemaal geen moeite met een glas wijn van een dergelijk bedrag, maar dat moet je dan ook proeven.
De service was prima en het decor uiteraard ook, maar culinair gezien was ik echt teleurgesteld en kom dan ook zeker niet terug. Genoeg restaurants die dichterbij zijn en een betere verhouding hebben tussen prijs en kwaliteit. Het lijkt er wel op dat de beste Toine een nieuwe formule ontwikkeld heeft: Leuke group-on en dan uitknijpen met bijzaken. Tja je wilt toch wat drinken bij die 7 gangen...

Gegeten op 29 augustus 2013

lucas1

Vandaag voor de derde keer gegeten bij de Katelein. De gerechten zijn nog verfijnder t.o.v. vorige keer, vandaar ook de nieuwe recentie. Beste sapre=ribs die ik ooit gegeten heb en ook de huisgemaakte friet is onverslaanbaar. Bediening is met 100% hart en ziel! Ik kan niks negatiefs bedenken voor dit restaurant!!We komen zeker vaker terug :-)

Gegeten op 30 juni 2013

Gegeten op 13 februari 2013