a TripAdvisor company

van lucas1

lucas1

Op aanraden van mijn broer hebben we hier gelunched. We namen beide een salade (nicoise met gegrilde tonijn c.q. gebakken geitenkaas). Beide waren erg lekker, voor diner komen we zeker terug. We kregen er ook nog lekkerre broodjes bij. Jammer van de dame in de bediening. Ze had haar dag niet hoop ik maar, want als ze dit dagelijks doet dan gaat dat klanten kosten... Het duurde al erg lang voordat ze de bestelling kwam opnemen. Toen we de salades kregen zij ze dat ze de broodjes ging halen. Na 20 minuten te hebben gewacht ben ik ze zelf maar gaan halen en ook drankjes, misschien snapte ze niet dat de cappuccino vooraf niet bedoeld was als begeleider. De eigenaar heeft overigens op een nette en kordate manier de zaken rechtgezet.

Gegeten op 16 mei 2016

lucas1

Het is wat prijzig bij Chocolat, maar dat is het zeker waard! Ik had de beste truffelpasta (met kip) sinds jaren ondanks twee bezoeken aan Italië. Het gerecht van mijn tafelgenoot (cocilles) was ook goed, maar minder verassend. We zaten in de binnentuin, erg leuk. Leuke vlotte bediening!

Gegeten op 5 mei 2016

lucas1

Leuke ambiance, wel beetje krap hier en daar. Goede bediening, lekker losjes. Ik ging erheen vanwege de hoen, als je het restaurant er naar noemt moet het goed zijn... Maar helaas, dat dachten de andere gasten ook en er was geen hoen meer. We kozen voor de biefstuk en Risotto. De risotto was een beetje een verkeerde keuze. Op zich prima... Alleen de Drentse uitvoering miste de verfijning zullen we maar zeggen. De biefstuk was gewoon goed. Niet bijzonder. De tafel naast ons mocht zich wel verheugen op hoen en die rook erg lekker.
Dat maakte het nog erger... Misschien moet Cor maar even gaan zorgen dat zijn inkoop op orde is. Ik ga er niet nog een keer voor omrijden...

Gegeten op 19 april 2016

lucas1

Nog steeds niet mijn ding dat 'all you can eat', ik moet wel zeggen dat deze speciale Sumo betere kwaliteit eten heeft dan de gewone. Ook de porties zijn groter, iets om rekening mee te houden met bestellen... De bediening was goed!

Gegeten op 1 mei 2016

lucas1

Het was een avond met hoogtepunten, maar ook wel wat teleurstellingen. We hadden een groupon voor een 5 gangen green-egg menu. De ontvangst was goed, aleen dan en tafel in het slechtste plekje in het huis. De eerste gang leek even een amuse maar was feitelijk een gang. Dus een diner in een Michelinsterren restaurant zonder amuses helaas.
Toen de tweede gang, een heerlijke salade met op cederhout gegaarde zalm en rivierkreeft. Echt heerlijk. De derde gang, Coquilles waren erg lekker ,maar gewoon en kan ik zelf ook wel... Geen culinaire creativiteit . Het hoofdgerecht (wild van de Green-egg) was zeer goed en daarmee maakte het restaurant de sterstatus eindelijk waar, daar waar het tot dan toe nog niet duidelijk was. Het nagerecht was wel ok. Al met al een diner á €100,- voor twee personen en ook nog eens €100,- voor het wijnarrangement met prosecco vooraf en(Irish coffy / latte machiato (die beide te sterk waren) erbij. Na het afrekenen moest mijn vrouw haar eigen jas gaan zoeken, want de bediening nam niet niet de moete om aan te geven terwijl ze hem wel in een kast gehangen hadden bij de ontvangst. Dat laatste was ook onze laatste indruk. Voor een diner waar we ruim €200,- betaald hebben voelen we ons zwaar geschoffeerd. Waarschijnlijk vond de ober €10,- fooi niet voldoende, achteraf was het veel te veel. Wij zullen hier niet terugkomen, laat ze maar eerst eens even met de beide benen op de grond staan. Ik adviseer toekomstige klanten geen GroupOnnetjes of andere aanbiedingen te nemen hier. Er zijn genoeg restaurants waar je voor €200,- beter kunt eten en je wel gewaardeerd voelt.

Gegeten op 12 december 2015

lucas1

We hadden denk ik een group-on bon en dat betekende dat je alles kon nemen, maar iets duurdere gerechten vereisten een extra betaling die zeer schappelijk was. Leuke vlotte bediening en lekkere wijn. Het eten was erg lekker, het vlees bereidt op houtskool. Tot nu toe dus helemaal mijn ding. Om heel eerlijk te zijn vond ik het vlees niet zo heel lekker gekruid, maar dat is heel persoonlijk. Ik vindt het toevoegen van kruiden aan heel lekker vlees een rare bezigheid. Des te meer 'Naturel' des te beter voor mij. Tegelijkertijd snap ik dat andere mensen dit heel lekker kunnen vinden. Als je puur kijkt naar kwaliteit van vlees en bereiding doen ze het heel goed!!! Ik heb heel lekker gegeten!

Gegeten op 23 oktober 2015

lucas1

Ik ben een echte 'beaf lover' en als het op houtskool gaat dan is het al snel super. Vlees en Co heeft een heel goed concept, je krijgt je vlees op een mini BBQ op tafel. Supergaaf en heel eigentijds. Eigenlijk was alles perfect, de setting en de bediening ( heel goed) en natuurlijk het eten.
Bij mij ging het eigenlijk alleen mis vanwege mijn eigen keuze, dat was de Wagyu shortrib. Teveel vet, teveel smaak, ik vond het niet echt lekker. Mijn vrouw had een tournedous en daar was niets op aan te merken... Nou ja één ding dan. Er waren geen spannende sauzen. Beetje jammer, nu moet ik nog steeds naar Amsterdam voor the best steak in the netherlands.

Gegeten op 30 oktober 2015

lucas1

De AH restaurantactie is voor ons een reden om Iens toppers af te lopen. Niet altijd is die AH actie een succes, sommige restaurants maken dan een aangepast menu waar je niet op zit te wachten. Bij BinX hebben ze het wel goed begrepen. Lekkere amuse, stokbroodje met kruidenboter/aiolie en leuke gemoedelijke bediening. Het voorgerecht (makreel) was zéér. Het hoofdgerecht houdt ik op Parelhoen en was ook heerlijk. Nagerechten zijn niet mijn ding, ik vond het wel lekker maar niet spectaculair. We zaten binnen en het was er stijlvol ingericht, we hadden liever buiten gezeten, maar daar was geen plaats meer. Als het wat koeler is lijkt het me prima toeven binnen, erg mooi en ruim pand.
Ik denk dat Binx het maximale haalt uit de AH aktie, ze gaan er veel vaste klanten aan overhouden, mij wel i.i.g

Gegeten op 14 augustus 2015

Gegeten op 31 juli 2015

lucas1

Mijn referentie kader als het gaat om sushi is 'all you can eat', beter weet ik niet :-) Mijn grootste probleem daarmee is het feit dat je dan in een eetfabriek zit en dat alles is gericht op veel eten. Nu eet ik niet veel (meer dan 10 sushi's lukt me niet) en krijg liever wat minder dat lekkerder smaakt. Bij Pho & Sushi is het zeker geen eetfabriek. Heel rustig, heel relaxed. Inderdaad een beetje een huiskamer gevoel zoals andere beschrijven.
We moesten wel even aan elkaar wennen. Je wordt geacht een voorgerecht te nemen terwijl wij de fresh spring rolls, pittige kippetjes, yakatori en de sushi in één keer besteld hadden. We waren met twee oudere kinderen waarvan één sushi niet lekker vindt, vandaar. Die vlieger ging niet op :-) We kregen eerst alleen de gerechten die te boek stonden als voorgerechten. Ik vond de fresh springrolls heerlijk. De koriander (denk ik) was wel wat nadrukkelijk aanwezig, maar dat vindt ik bij Thais eten ook vaak het geval. De Sushi hater vond de pittige kippetjes ook heerlijk. Als Hoofdgerecht kregen we de rest. De sushi was heerlijk, de zalmrol en krokante palingrol waren van zeer goede kwaliteit. Het enige probleem dat ik heb is dat je de sushi per 8 (één hele rol) besteld. Vergeleken met 'all you can eat' heb je dus minder variatie, tenminste wij wel. Na de 2 rolls hadden we eigenlijk genoeg te eten gehad, dus niet zoveel variatie. Ik bestelde daarna nog een aparte nigiri tonijn, omdat ik dat als enige lekker vind.

De bediening was heel leuk, gezellig, helemaal goed. Al met al vond ik het zeer de moeite waard!

Gegeten op 8 augustus 2015