van Recensent_Thijs

• Recensies in de laatste twee jaar

De menukaart bestaat uit gerechten met bijzondere ingrediënten waarbij rekening wordt gehouden met groenten van het seizoen. Het dagmenu is erg goed geprijsd. Een van de beste prijs/kwaliteit verhoudingen die ik ooit heb ervaren. De borden worden mooi opgemaakt. Het toetje was echter wat simpel in verhouding met de rest, maar zeker smaakvol. De bediening is een klein beetje afstandelijk, maar wel erg vriendelijk. Er wordt netjes toegelicht wat er wordt geserveerd. We gaven door dat we van het vier gangen menu gebruik wilde maken. Er ging iets fout waardoor ons tussengerecht werd vergeten. Maar als compensatie werd ons koffie na aangeboden. De koffie wordt professioneel gezet en smaakt erg goed!

Gegeten op 9 februari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Het stond al een lange tijd op de planning om hier eens te gaan eten; om de hoek, en zeer goede recensies. Wat ons betreft zou dit gegarandeerd fantastisch moeten zijn. We namen het menu degustazione voor 30 euro p.p. wat een mooie prijs lijkt voor wat er wordt aangeboden.

De gerechten zijn redelijk, maar niet super smaakvol en gaven ons allen niet de indruk dat er met verse producten werd gewerkt. Het hoofdgerecht was zeebaarsfilet met honing, geserveerd met een paar worteltjes en drie aardappelschijfjes: een beetje karig. Verder deed de zeebaarsfilet ons denken aan goedkope pangasiusfilet uit de magnetron.

Een uitzondering vonden we het tussengerecht van risotto en ravioli. Erg lekker.

De eerste persoon waar we door bediend werden had van gastvrijheid nog nooit gehoord. Met een beetje arrogantie en tegenzin werd het eten op de verkeerde manier opgediend en werd er niet verteld wat er op ons bord lag. Een collega deed dit wel en was stukken vriendelijker. De mensen in de keuken lijken erg vriendelijk, maar hier heb je verder niks te maken.

Al met al komen we hier niet snel terug en zijn wij vol verbazing over de vele extreem positieve recensies.

Gegeten op 8 september 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Erg mooi restaurant met een moderne/chique uitstraling gelegen op een mooie locatie aan de Amstel. De gerechten die werden geserveerd waren van goede kwaliteit echter vond ik de amuse niet bijzonder smaakvol. Voorgerecht, hoofdgerecht en dessert waren erg goed, hadden veel smaak en werden leuk, maar niet bijzonder culinair opgediend. De voordeligste wijn op het menu was prima. Voor een wijnarrangement betaalde je echter 9 euro per glas, wat ik zeer veel vind. Het personeel is vrij jong, zakelijk gekleed en erg vriendelijk.

• Recensies in de laatste twee jaar

Onlangs hier gegeten. Het personeel is oprecht erg vriendelijk, heeft verstand van zaken en zorgt voor een informele sfeer. Het restaurant is mooi, minimalistisch ingericht maar heeft toch een klassieke italiaanse uitstraling. Het voorgerecht was erg goed en werd bijzonder gepresenteerd. Het tussengerecht bestond uit pasta en vond ik vrij simpel in vergelijking met wat vooraf ging. De vis die werd geserveerd tijdens het hoofdgerecht was perfect en het bijgerecht met linzen paste goed bij de tijd van het jaar. Wel had ik door het voorgerecht verwacht dat het hoofdgerecht spectaculairder gepresenteerd zou worden. Het toetje was een trio van banaan. Dit was lekker en leuk maar niet bijzonder mooi opgediend. Wat betreft de wijn hebben ze veel keuze aan goede wijnen. De voordeligste wijn was echter vrij simpel waardoor we automatisch in het duurdere segment terecht kwamen. Over het algemeen een vrij goede prijs/kwaliteit verhouding waarbij meer aandacht voor de presentatie en het aanbieden van goedkopere smaakvolle wijnen als punten van verbetering kunnen worden gezien.

• Recensies in de laatste twee jaar

Leuk initiatief, een onbeperkt verrassingsmenu waarbij je wisselende gerechten krijgt tot je genoeg hebt. Het decor van het restaurant oogt spaans en is gezellig. De gerechten die je krijgt zijn echter van erg slechte kwaliteit en het lijkt alsof ze rechtstreeks van de groothandel/supermarkt op je bord worden gelegd. Verse ingredienten zijn verre van aanwezig en alle gerechten zijn te zoet, alsof suiker als basis ingredient wordt gebruikt. Personeel is zeer vriendelijk maar verre van kundig en slecht op de hoogte van wat ze serveren. De wijn is oke, maar zeker niet bijzonder. Menu is 25,50. Qua prijs kwaliteit verhouding zijn er vele betere restaurants, ook in Uden

• Slecht

Ben hier vanavond wezen eten met mijn vriendin. Bij binnenkomst al een rommelige/slechte indruk. Onze tafel werd slecht schoongemaakt. De tafels staan veel te dicht bij elkaar. Bediening is ongeinteresseerd en ongekwalificeerd. Tot 2x toe werd de sojasaus omgegooid en het drinken werd een keer meegenomen terwijl het nog niet op was.

Na de eerste van de in totaal vier bestel rondes gehad te hebben wilde we gaan omdat mijn vriendin zich ineens erg ziek voelde. Het leek me logisch dat ik dan voor een persoon zou kunnen afrekenen aangezien we niet eens voor een volledig persoon gegeten hadden. Dit kon echter beslist niet en na zeuren kon er dan ook maar 10 euro van de prijs af.

Uiteindelijk dus 43 Euro afgerekend voor 2 soepjes en 10 stukjes sushi!

IENS bestaat 15 jaar!