Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van M-proever

• Matig

• Matig

Over het algemeen heb ik het niet zo op met het concept van een "all you can eat" sushi restaurant. De sushi is vaak van twijfelachtige kwaliteit en omdat het om kwantiteit gaat in de ruime zin van het woord, krijg je al snel een soort van eetschuur-idee. Bij Shabu Shabu is dat niet anders. Door vrienden overgehaald om hier te eten. Zaak is netjes ingericht. De bediening is vlot, maar soms nog wat jong en onervaren. Service valt tegen. Als een gerecht op tafel wordt gezet, wordt er niet bij verteld wat het is. Als je daarover een vraag stelt, heeft men niet altijd een antwoord klaar en verwijst je naar de kaart om het zelf maar te checken. Over de gerechten het volgende: mbt kwantiteit hoef je je geen zorgen te maken dat je niet voldoende kunt bestellen, daar is goed voor gezorgd. Over de kwaliteit ben ik minder te spreken. Je kunt met name bij gerechten als de gyoza en de tempura merken dat dit niet al te best is. Het ontbreekt vooral aan smaak. De maki's zijn ok, maar niet meer dan dat. Al met al een restaurant waar ik niet snel meer naartoe zal gaan.

• Goed

• Goed

Hoewel ik duidelijk geen voorstander ben van het "all you can at"-principe (krijgt al snel het eetschuur gevoel, waarbij kwantiteit voor kwaliteit gaat) toch een keer bij Sumo wezen eten. De ontvangst is netjes en correct. Ondanks dat de zaak enorm groot is (meerdere zalen) heeft de eigenaar wel moeite gedaan de zaak zo in te delen dat het minder opvalt. Wel moet je er rekening mee houden dat je dicht op elkaar zit, waardoor je intieme gesprekken maar ergens anders moet voeren. Inrichting is smaakvol. Bij het bestellen moet je er wel rekening mee houden dat de sashimi niet onder het "all you can eat" principe valt. Hier moet extra voor betaald worden. Na bestellen, verschijnen de gerechten al snel een-voor-een op tafel. Mocht je vergeten zijn, wat je ook alweer besteld had, volgt er een korte uitleg bij het gerecht. Ik moet eerlijk toegeven dat de kwaliteit van de sushi absoluut niet tegenvalt. De maki's, gyoza en tempura zijn vers en goed op smaak. Wel vind ik het jammer dat groene thee niet onbeperkt wordt begeschonken. Dit zie je met name in het buitenland wel. Uiteindelijk viel de rekening niet tegen en kan ik stellen dat de prijs-kwaliteit verhouding goed is. Alhoewel het ook weer niet zo is dat Sumo veel goedkoper is dan een sushi restaurant zonder het "all you can eat" principe. Toch zou ik hier weer terugkomen en zou ik het restaurant ook andere mensen willen aanbevelen.