van rosaake

• Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben met 9 personen een vooraf bestelde rijsttafel gegeten: uit de kunst! De tafel was alvast gevuld met verschillende soorten kroepoek en daarbij een lekkere - niet te scherpe - pindasaus.

Vooraf kregen we een oosterse kippensoep, precies hoe het moet zijn. Goed gevuld, maar niet zodanig dat alle eetlust is verdwenen.

Als voorgerecht kregen we per persoon 4 saté's: een garnalensaté, een varkenssaté, een vissaté en een lamssaté. De laatste werd aan tafel met een saus overgoten, naar smaak met meer of minder sambal.

Het hoofdgerecht bestond uit negen verschillende warme gerechten en een aantal koude. Alle zonder meer prima klaargemaakt. Met name de ikan manis was verrassend en schoon op.

Het dessert bestond uit een fruitsaté, een heerlijk bolletje mango-ijs en een glaasje mascarpone met fruit.

Al met al een heerlijke avond. Omdat het allemaal nogal veel was bleef er behoorlijk wat over - altijd jammer om dat weg te zien gooien. Niets was echter teveel en we kregen het overgeblevene keurig verpakt mee.

De bediening vonden wij erg vriendelijk, voorkomend en behulpzaam. Kortom, een aanrader!

Gegeten op 25 juli 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben hier heerlijk gegeten. Als voorgerecht een proeverij van vis en vlees en eigenlijk was dit al zodanig dat je dit misschien thuis als hoofdgerecht zou beschouwen. Heerlijk, genoeg en gevarieerd.
Als hoofdgerecht hadden we daarna nog een runderspies en een varkenshaas met geitenkaas. Beide mals, goed gegaard en gepresenteerd op een bedje groenten en daarbij een stukje aardappelgratin/taart.

Het personeel vonden wij vriendelijk, men kwam regelmatig kijken. De limonsecco als aperitief was een aangename verrassing, twee karaffen water bij de fles wijn gewoon uit de kraan.
Al met al een fijne ontdekking!

Gegeten op 11 juli 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Wij gingen op vrijdagavond op aanraden van verschillende mensen (hotel, winkel) naar Tumi. Omdat we pas om half acht binnenstapten hadden we direct een tafeltje en daarmee hadden we mazzel, want het zat afgeladen vol.
We kregen een Mexicaanse amuse, die beslist naar meer smaakte. We kozen echter voor het weekmenu van 19,95.

Als voorafje kregen we een paprikasoep: uit de kunst. Het hoofdgerecht bestond naar keuze uit vis of vlees en wij kozen beiden voor de vis, een zeeduivel. In een woord heerlijk, maar wel met erg veel graten er in. Dat eet toch niet echt gemakkelijk.

Als dessert stond frambozenijs op de kaart. Mijn vriending houdt echter helemaal niet van ijs en was al van plan daarvan af te zien, maar mocht tegen bijbetaling van 2,50 een nagerecht uit de kaart kiezen. Ze koos en kreeg een heerlijke crème brûlée en kreeg daar toch (standaard?) een beetje vanille-ijs bij. Daar was ik goed mee: zowel de frambozen- als de vanillebolletjes smaakten prima.

De service was absoluut goed: vriendelijk en accuraat. Er is keuze uit twee soorten droge witte wijn. Mevrouw kwam steeds met de fles naar de tafel om bij te schenken, maar vroeg niets en vergiste zich nooit. We kregen beiden een groot glas water, gewoon uit de kraan.

Het restaurantje oogt niet zo gezellig aan de buitenkant, maar eenmaal binnen is het toch wel leuk. Wat smal, aan weerskanten tafeltjes tegen de muur en daartussen niet veel loopruimte. Doordat het druk was, was het ook erg lawaaiig.

Wij hebben ongeveer 60 euro betaald en vinden dit een aanrader.

Gegeten op 5 juli 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben prima gegeten bij Poelzicht. Een gezellig interieur, waar je telkens iets nieuws ontdekt in de hoeveelheid decoratie. Hoewel de locatie tamelijk groot is blijft het geheel toch knus.

Wij hebben carpaccio als voorgerecht besteld en waren daarover meer dan tevreden. Het vlees heerlijk en een overvloed aan malse jonge veldsla, een heerlijke dressing, de pijnboompitjes en parmezaan ruim voldoende: een echte aanrader!

Als hoofdgerecht hadden we sliptong -wat bruin gebakken, maar prima van smaak, en gegrilde lamskoteletjes met een wat vage saus, gelukkig apart geserveerd. Beide gerechten voorzien van verschillende soorten groenten, waaronder een stukje venkel, en een asperge. De gebakken aardappeltjes die erbij geserveerd werden waren zonder meer perfect.

De nagerechten waren heerlijk en de koffie ook. Borreltje vooraf, wijntje erbij, een prima avond dus.

De (3-gangen) menu's kosten 29,50, dus alles bij elkaar zo'n 85 euro met ons tweeën. Wij vonden dit een aanrader.

Gegeten op 20 mei 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Wij waren met twee volwassenen en en kind om een verjaardag te vieren.Omdat het mooi weer was hadden we besloten om op het prachtige terras een aperitief te drinken, het voorgerecht te eten, en voor het hoofdgerecht naar binnen te gaan.

Het terras was nog niet half vol en het duurde een eeuwigheid voordat we werden opgemerkt en bediend. Flink zwaaien hielp eerst niet, maar uiteindelijk wel: de serveersters lieten ons gewoon zitten, maar de eigenaar was absoluut vriendelijk en kwam daarna ook vlot door met de bestelling van het voorgerecht. De bruchettes waren prima. We kregen bovendien een mandje stokbrood en gekruid brood, met een soort kruidenboter - de laatste smaakte heel vettig en had weinig kruidensmaak.

Voor het hoofdgerecht, als gezegd, naar binnen. Het interieur is beslist gedateerd, maar daarom niet minder gezellig. Het geheel geeft een wat ouderwetse, maar beslist schone indruk.

Onze hoofdgerechten waren een (kinder)pizza (zonder meer prima), een portie penne met spinazie en garnalen (lekker, maar erg zout) en een trio Emilio (prima, en ook erg veel - de rest werd ingepakt om mee naar huis te nemen).

Betalen met pin was een mogelijkheid, zo zei de meneer, een momentje alstublieft. Dit duurde nogal lang en bij navraag bleek dat het de bedoeling was om bij de bar te komen pinnen...
Al met al hadden wij een gezellige avond.

Gegeten op 3 mei 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

In een gezellige ambiance werden snel tafels aan elkaar geschoven om ons met ons zessen bij elkaar te zetten.

Wij bestelden vier voorgerechtjes, allemaal even verzorgd. Een salade, twee (Hollandse) garnalencocktails en een portie Scampi's. Mooi opgemaakt, heel smakelijk. Twee van ons bestelden als hoofdgerecht de Côte ã l'os, de specialiteit van 700 gram, dus zij hadden geen plaats voor een voorgerecht.

De kaart kent voor sommige gerechten twee formaten: lady en normaal. Maar ook de lady kan haar hart op halen: kleine porties kent men hier niet!

De vleesgerechten waren perfect op smaak. Sommige medium rare, andere nog rood. Maar wel warm en geen bloed: perfect!
Sausen waren er -tegen bijbetaling van 3 euro p.s.- naar keuze en smaakten goed.

De desserts waren misschien niet spectaculair, maar wel goed in orde.

Al met al een memorabele avond, omdat de bestellers van de specialiteit op de Wall of Fame worden gehangen. Er werd een foto van de heren gemaakt voor aan de muur, en ook nog twee sfeerfoto's van ons hele gezelschap, die we in een eigen restaurantlijstje als aandenken mee mochten nemen.
Ook een zgn. doggybag was geen probleem.

Bij thuiskomst bleek dat alle foto's per e-mail aan ons waren verzonden. Nét even een stapje extra, dat is de service van het bedienend personeel bij The Bull Steakhouse!

En de rekening? Die viel mee: 310 euro, inclusief alle aperitieven en flessen wijn.

Gegeten op 14 april 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

In dit gezellige restaurant zijn wij op een vrijdagavond met zes personen neergestreken. Hoewel er nog heel veel ruimte was werden er tafeltjes aan elkaar geschoven, vlak naast een stel dat al aan het eten was. Voor ons niet erg, maar voor deze twee mensen niet zo leuk.

We kregen een amuse en een drankje. De voorgerechtjes waren mooi opgemaakt en smaakten heerlijk. Wel wat klein soms: 3 langoustines voor 14,50 maakt het wel wat prijzig.

De hoofdgerechten waren zonder meer goed te noemen. Mals, goed gegaard. Vier van ons bestelden de 'vleesbord variatie', een de kalfsoester en een de ossenhaas. We waren allemaal erg tevreden.

Ook de desserts waren prima.

De bediening vonden wij erg vriendelijk. Op een vraag om een karaf kraanwater bij de drankjes was het antwoord dat er flessen water werden geserveerd. Dit is niet ongebruikelijk natuurlijk, maar bij de hoeveelheid wijn die inmiddels was besteld kwam het raar over. Ongevraagd kwam de serveerster even later toch met twee karaffen. Top.

Wij vonden dit een aanrader.

Gegeten op 12 april 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Wij hadden gereserveerd en dat was maar goed ook! Het was vreselijk druk. We werden door de barman wat merkwaardig naar de kapstok gestuurd om onze jas op te hangen. We kregen een drankje en een schaaltje olijven. De menukaart is netjes, niet spectaculair, maar alles prima in orde. Als voorgerecht namen wij een salade en een carpaccio. Als hoofdgerecht een kabeljauwgerecht en een mixed grill en als nagerecht een crème brûlee (de suikerlaag helaas ietsje te hard) en een chocoladetaartje. Glaasje wijn erbij, kopje koffie toe, en de rekening van zo'n 95 euro. Prima in orde!

Gegeten op 2 maart 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Als verzamelpunt van een reisorganisatie werd ons daar een afscheidsdiner aangeboden. Ruim 500 mensen schoven aan voor een smakelijke hap: kipschnitzel, friet, aardappelballetjes, salade, appelmoes, spruitjes, schorseneren en worteltjes. Soep vooraf, ijsje toe en dat voor 14 euro... Prima. Niet luxe, wel goed.

De mensen liepen af en aan en wachten was nooit lang. Voor zo'n massaal gezelschap de maaltijd warm en de drankjes koud: chapeau.

De zaal was enorm, maar toch gezellig ingericht.

Gegeten op 26 oktober 2012

• Recensies in de laatste twee jaar

Wij gingen naar De Dukdalf en bestelden het verrassingsmenu. Prima! Vooraf een compositie met verse tonijn en als hoofdgerecht was de basis boerderijkip. Het dessert was naar keuze kaas of zoet: beide varianten waren goed verzorgd. Het geheel wordt mooi opgediend, er is veel aandacht voor de smakelijke details. Toch slechts een zeven: er zat nog een reepje plastic in het hoofdgerecht. Jammer. Toch een aanrader.

Gegeten op 1 augustus 2012

IENS bestaat 15 jaar!