Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van rosaake

rosaake

Wij kwamen voor de lunch en zo waren er meer. Het pand is absoluut prachtig en de inrichting ook. Maar er is teveel galm, misschien omdat er weinig textiel gebruikt is. Daardoor is het erg lawaaiig en naarmate het langer duurde werd het onplezierig.

De salade was goed verzorgd, zag er prima uit en smaakte ook prima. Wel kwamen sommige ingrediënten rechtstreeks uit de koeling, hetgeen de smaak niet ten goede kwam. Het red-velvet gebak zag er prachtig uit maar was qua smaak niet bijzonder. Dat zou voor vier euro beter kunnen.

De koffie is er heerlijk, goed verzorgd.

De serveersters zijn dan misschien nog niet helemaal volleerd, maar erg vriendelijk en behulpzaam.

Al met al een leuk adres, maar (nog) niet als het erg druk is. Wij vonden de prijsstelling pittig.

Gegeten op 11 november 2014

rosaake

Wij hebben met 9 personen een vooraf bestelde rijsttafel gegeten: uit de kunst! De tafel was alvast gevuld met verschillende soorten kroepoek en daarbij een lekkere - niet te scherpe - pindasaus.

Vooraf kregen we een oosterse kippensoep, precies hoe het moet zijn. Goed gevuld, maar niet zodanig dat alle eetlust is verdwenen.

Als voorgerecht kregen we per persoon 4 saté's: een garnalensaté, een varkenssaté, een vissaté en een lamssaté. De laatste werd aan tafel met een saus overgoten, naar smaak met meer of minder sambal.

Het hoofdgerecht bestond uit negen verschillende warme gerechten en een aantal koude. Alle zonder meer prima klaargemaakt. Met name de ikan manis was verrassend en schoon op.

Het dessert bestond uit een fruitsaté, een heerlijk bolletje mango-ijs en een glaasje mascarpone met fruit.

Al met al een heerlijke avond. Omdat het allemaal nogal veel was bleef er behoorlijk wat over - altijd jammer om dat weg te zien gooien. Niets was echter teveel en we kregen het overgeblevene keurig verpakt mee.

De bediening vonden wij erg vriendelijk, voorkomend en behulpzaam. Kortom, een aanrader!

Gegeten op 25 juli 2013

rosaake

Wij hebben hier heerlijk gegeten. Als voorgerecht een proeverij van vis en vlees en eigenlijk was dit al zodanig dat je dit misschien thuis als hoofdgerecht zou beschouwen. Heerlijk, genoeg en gevarieerd.
Als hoofdgerecht hadden we daarna nog een runderspies en een varkenshaas met geitenkaas. Beide mals, goed gegaard en gepresenteerd op een bedje groenten en daarbij een stukje aardappelgratin/taart.

Het personeel vonden wij vriendelijk, men kwam regelmatig kijken. De limonsecco als aperitief was een aangename verrassing, twee karaffen water bij de fles wijn gewoon uit de kraan.
Al met al een fijne ontdekking!

Gegeten op 11 juli 2013

Gegeten op 5 juli 2013

rosaake

Wij hebben prima gegeten bij Poelzicht. Een gezellig interieur, waar je telkens iets nieuws ontdekt in de hoeveelheid decoratie. Hoewel de locatie tamelijk groot is blijft het geheel toch knus.

Wij hebben carpaccio als voorgerecht besteld en waren daarover meer dan tevreden. Het vlees heerlijk en een overvloed aan malse jonge veldsla, een heerlijke dressing, de pijnboompitjes en parmezaan ruim voldoende: een echte aanrader!

Als hoofdgerecht hadden we sliptong -wat bruin gebakken, maar prima van smaak, en gegrilde lamskoteletjes met een wat vage saus, gelukkig apart geserveerd. Beide gerechten voorzien van verschillende soorten groenten, waaronder een stukje venkel, en een asperge. De gebakken aardappeltjes die erbij geserveerd werden waren zonder meer perfect.

De nagerechten waren heerlijk en de koffie ook. Borreltje vooraf, wijntje erbij, een prima avond dus.

De (3-gangen) menu's kosten 29,50, dus alles bij elkaar zo'n 85 euro met ons tweeën. Wij vonden dit een aanrader.

Gegeten op 20 mei 2013

rosaake

Wij waren met twee volwassenen en en kind om een verjaardag te vieren.Omdat het mooi weer was hadden we besloten om op het prachtige terras een aperitief te drinken, het voorgerecht te eten, en voor het hoofdgerecht naar binnen te gaan.

Het terras was nog niet half vol en het duurde een eeuwigheid voordat we werden opgemerkt en bediend. Flink zwaaien hielp eerst niet, maar uiteindelijk wel: de serveersters lieten ons gewoon zitten, maar de eigenaar was absoluut vriendelijk en kwam daarna ook vlot door met de bestelling van het voorgerecht. De bruchettes waren prima. We kregen bovendien een mandje stokbrood en gekruid brood, met een soort kruidenboter - de laatste smaakte heel vettig en had weinig kruidensmaak.

Voor het hoofdgerecht, als gezegd, naar binnen. Het interieur is beslist gedateerd, maar daarom niet minder gezellig. Het geheel geeft een wat ouderwetse, maar beslist schone indruk.

Onze hoofdgerechten waren een (kinder)pizza (zonder meer prima), een portie penne met spinazie en garnalen (lekker, maar erg zout) en een trio Emilio (prima, en ook erg veel - de rest werd ingepakt om mee naar huis te nemen).

Betalen met pin was een mogelijkheid, zo zei de meneer, een momentje alstublieft. Dit duurde nogal lang en bij navraag bleek dat het de bedoeling was om bij de bar te komen pinnen...
Al met al hadden wij een gezellige avond.

Gegeten op 3 mei 2013

Gegeten op 14 april 2013

rosaake

In dit gezellige restaurant zijn wij op een vrijdagavond met zes personen neergestreken. Hoewel er nog heel veel ruimte was werden er tafeltjes aan elkaar geschoven, vlak naast een stel dat al aan het eten was. Voor ons niet erg, maar voor deze twee mensen niet zo leuk.

We kregen een amuse en een drankje. De voorgerechtjes waren mooi opgemaakt en smaakten heerlijk. Wel wat klein soms: 3 langoustines voor 14,50 maakt het wel wat prijzig.

De hoofdgerechten waren zonder meer goed te noemen. Mals, goed gegaard. Vier van ons bestelden de 'vleesbord variatie', een de kalfsoester en een de ossenhaas. We waren allemaal erg tevreden.

Ook de desserts waren prima.

De bediening vonden wij erg vriendelijk. Op een vraag om een karaf kraanwater bij de drankjes was het antwoord dat er flessen water werden geserveerd. Dit is niet ongebruikelijk natuurlijk, maar bij de hoeveelheid wijn die inmiddels was besteld kwam het raar over. Ongevraagd kwam de serveerster even later toch met twee karaffen. Top.

Wij vonden dit een aanrader.

Gegeten op 12 april 2013

rosaake

Wij hadden gereserveerd en dat was maar goed ook! Het was vreselijk druk. We werden door de barman wat merkwaardig naar de kapstok gestuurd om onze jas op te hangen. We kregen een drankje en een schaaltje olijven. De menukaart is netjes, niet spectaculair, maar alles prima in orde. Als voorgerecht namen wij een salade en een carpaccio. Als hoofdgerecht een kabeljauwgerecht en een mixed grill en als nagerecht een crème brûlee (de suikerlaag helaas ietsje te hard) en een chocoladetaartje. Glaasje wijn erbij, kopje koffie toe, en de rekening van zo'n 95 euro. Prima in orde!

Gegeten op 2 maart 2013

rosaake

Als verzamelpunt van een reisorganisatie werd ons daar een afscheidsdiner aangeboden. Ruim 500 mensen schoven aan voor een smakelijke hap: kipschnitzel, friet, aardappelballetjes, salade, appelmoes, spruitjes, schorseneren en worteltjes. Soep vooraf, ijsje toe en dat voor 14 euro... Prima. Niet luxe, wel goed.

De mensen liepen af en aan en wachten was nooit lang. Voor zo'n massaal gezelschap de maaltijd warm en de drankjes koud: chapeau.

De zaal was enorm, maar toch gezellig ingericht.

Gegeten op 26 oktober 2012