Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van Proefstelletje

Gegeten op 8 juli 2013

• Goed

Voor lunch zeker een aanrader! Zit niet aan het commerciële marktplein, maar aan de kerkstraat. Het was helaas leeg vandaag, heel jammer. We werden vriendelijk ontvangen door de gastvrouwen. Het ziet er een stuk leuker uit dan op de foto's! De menukaart werd samen met onze koffie gebracht, die erg lekker was! Leuke, vrij uitgebreide lunchkaart. Clubsandwiches zijn groot en bij het notenbrood met geitenkaas ook flink wat geitenkaas! Heerlijk vers brood van het Vlaamsch Broodhuys. Snelle, gezellige service en lekker eten. Voor een lekkere lunch is het een geschikte locatie!

• Uitstekend

• Uitstekend

Afgelopen februari hebben wij genoten van het 12-gangen jubileummenu bij TAF. We waren een beetje bezorgd nadat we alle reacties op de website hadden gelezen. We besloten om toch gewoon te gaan en dit bleek een goede keuze. Meteen nadat we plaats hadden genomen, werd onze bezorgdheid weggenomen door het vakkundige personeel. Het aperitief werd ingeschonken en al snel volgde de amuses. Kleine, gebalanceerde gerechtjes, mooi opgemaakt. De eerste paar gangen kwamen erg snel achter elkaar, maar nadat we hadden aangegeven dat het van ons niet zo snel hoefde, werd hier rekening mee gehouden. Bij het jubileummenu werd een wijnarrangement geschonken. Glazen werden royaal bijgeschonken, wanneer ze leeg of zelf halfleeg op tafel stonden. Omdat wij beide werkzaam zijn in de horeca, en beide een horeca opleiding volgen, vroegen we erg veel. Er werd uitgebreid de tijd genomen om onze vragen te beantwoorden, zowel over het eten als over de wijnen. De gerechtjes waren ter grote van amuses, of tussengerechten. Mooi opgemaakt en elke hap een heerlijke smaaksensatie. Daarnaast werd vers brood met zout en olijfolie goed bijgevuld door de oplettende bediening. Na de 12 gangen besloten wij nog even te wachten met de koffie en nog een kaasdessert te nemen. De kaaswagen werd naar de tafel gereden en de gastheer wist over elk van de 28 kazen iets te vertellen. We mochten een keuze maken, alles wat we lekker vonden werd geserveerd samen met brood, honing, vijgencompot en compot met peper. Voor ons beide een rode en een witte port, heerlijk! Na de kaas namen we nog koffie. Een van ons nam Cognac, maar omdat de Cognac die besteld werd er niet was, werd er gratis een andere geserveerd. De friandises waren een smakelijke afsluiting. Na 6 uur aan tafel kunnen we zeggen, wij hebben genoten bij en van Tout a Fait!

• Goed

Hier al meerdere keren geluncht en geborreld. Voor het eerst op een koude zaterdagmiddag. De avond van tevoren hadden we het al opgemerkt, het zat vol met gezellig borrelende mensen. Nou, die zaterdagmiddag zat het helemaal vol. We namen plaats aan de bar en vroegen aan de obers of ze een tafeltje wilde vrijhouden, wanneer er één vrij kwam. We bestelde koffie en wachtte. Na 10 minuten konden we plaatsnemen aan een leuk tafeltje voor aan het raam. De kaart werd gebracht en ook onze bestelde drankjes volgde in mooi tempo. Zowel de lunchkaart als de borrelkaart is mooi uitgebreid. Er wordt ook veel met locale producten gewerkt. Leuk glas wijn en er wordt uitgebreid verteld over bier-spijs combinaties. Op onze lunchgerechten hoefde we niet erg lang te wachten en het zag er leuk en smakelijk uit! Ik na een salade, mijn vriend een broodje. Lekker brood, mooie salade. We waren erg tevreden en ook de rekening viel mee. 's Avonds nog terug gegaan voor een borrel, wederom een volle zaak, maar we kregen genoeg aandacht en we hoefden nergens lang op te wachten. Een aantal weken erna weer terug geweest. Wederom waren we erg te spreken over de service en de leuke gerechtjes. De zaak ligt op een toeristische locatie, maar dat wordt niet uitgebuit. Veel betere lunchgerechten dan elders op het vrijthof, en tegen een eerlijke prijs. Daarnaast ziet de zaak er leuk uit en het is erg origineel dat ze zich zo focussen op bier-spijs. Voor een brasserie is het zeker top, gezellig en prima gerechten tegen een leuke prijs met vriendelijke bediening. Onze ervaring is gebaseerd op lunchen en borrelen, het diner is voor ons nog onbekend. Maar ben je op zoek naar een gezellige brasserie waar je leuk kunt borrelen en prima kunt eten dan is Basilica zeker geschikt. Wij gaan in ieder geval terug wanneer we weer in Maastricht zijn!