van Zonneke

• Goed

Wat een ruimte...Toffe locatie om te zitten, top inrichting...Je komt er ogen te kort. Ik kan me wel voorstellen dat het niet meer zo gezellig tafelen is als de tent gevuld is. Wij zijn er gaan lunchen. De keuze op de lunchkaart viel best mee. Het eten was lekker en niet duur gegeven de locatie in de omgeving van de Dam.

• Goed

tijdens een regenachtige dag onverwachts binnengestapt voor een lunch. Heel beperkte lunchkaart, maar dat is algemeen in Amsterdam. Hetgeen we gegeten hebben was lekker. Het was er ook gezellig zitten met zicht op de gracht en de bediening was correct.

• Goed

leuke locatie om te ontbijten. De winkel is beneden en de ontbijt en lunchruimte die hoger gelegen is bereik je via een trap. Heel gezellig zitten aan de grote tafel. De locatie is héél netjes. We hebben hier héél lekker ontbeten.

• Goed

We zijn hier vorige zaterdag voor de tweede keer gaan ontbijten. Ik had nooit gedacht op de dam lekker te kunnen ontbijten ! Het is ontbijt voor iemand met een kleine honger, maar gegeven de locatie goed qua prijs/kwaliteit...je kan kiezen tussen diverse soorten bereidingen van ei, koffie of thee; de vleeswaren en kazen zijn meer dan voldoende. De broodkeuzen zou ruimer mogen zijn. Heel gezellig decor om de dag te starten met een ontbijt.

• Goed

In de Waag is een leuke locatie om te gaan lunchen ! Het is er héél gezellig tafelen met al die kaarsen. Dit zorgt toch wel voor een bijzondere sfeer. De lunchkaart is niet bijzonder uitgebreid, maar wat we gekozen hebben was lekker ( hamburger met frietjes en garnituur). Vooraf had ik een glaasje proseco als apéritiefje; Naar mijn mening waren de bubbels er wat uit. Ik heb dit gemeld en ze hebben me zonder morren een nieuw glas uit een nieuwe fles gegeven. Ik denk niet dat ik deze locatie zou kiezen om te gaan dineren.

• Goed

Vorige zondag nogmaals gaan ontbijten. Het is een eenvoudig maar apart ontbijt, anders dan elders, maar dat maakt het ook bijzonder. De geserveerde broden zijn verrukkelijk en je kan ze ook aankopen om thuis verder te genieten. Mijn favoriet is het rozijnenbrood.
Jammer genoeg zijn de stoelen niet echt comfortabel en zak je er wat door.

• Uitstekend

Vorig jaar voor mijn 35ste verjaardag gaan eten ! Ik kon mij geen beter verjaardagsgeschenk voorstellen. Het eten was top van het begin tot het einde. We hebben gekozen voor het uitgebreide menu met telkens een typisch Japanse " gang". Alles zat er in; sushi, tempura, tzukuri en Japanse bouillon die zo rijkelijk was dat ik hem gewoon niet op kreeg. Je gaat zeker niet met honger van tafel ! Het dessert was ook verrukkelijk ! We hebben al in verscheidene Japanse top restaurant gegeten in Hong Kong, London en Brugge en Yamazato mag toegevoegd worden aan dit lijstje topgastronomie !

• Goed

Een leuk restaurant waar je héél lekker kan eten. Leuk decor. Je zit wel vrij dicht op elkaar, maar dat stoort niet. Héél aangename en vriendelijke bediening.

héél lekker getafeld !
leuke inrichting, gezellig zitten...
aparte keuken, maar je weet wat je te wachten staat alvorens je reserveert.

• Uitstekend

Gezellig getafeld ! Wij hebben het vijf gangen verrassingsmenu van de chef gegeten met aangepaste wijnen. Ik heb zelden zo'n lekkere witte wijntjes gedronken dan die geschonken werden bij de twee eerste voorgerechten. De rode wijnen waren trouwens ook lekker! De glazen werden meer dan rijkelijk gevuld !
Het eerste en tweede gerecht was top, echt overhéérlijk! Pure klasse...Het tussengerecht en hoofdgerecht was gewoon goed. Het enige mindere punt bij het hoofdgerecht waren de garnituren...deze waren koud en moesten toch wel minimum lauw of warm zijn. Het dessert was héél lekker en mijn partner heeft de kaasplank verkozen en vond deze ook top. De bediening was charmant en héél aangenaam. Je voelt je als gast "welgekomen" !
Het restaurant zat bijna vol en ja dan kan het nogal lawaaierig zijn, maar dit is eigen aan kletsende mensen. Wij hebben dit ook al meegemaakt in meerdere Sterrenrestaurants...so be it ! Dit restaurant is een aanrader en ze zien ons er zeker nog terug !!!

IENS bestaat 15 jaar!